1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508551 inlägg · 4107 ämnen

Kristianstad - Modo 11-10-19

« · 1994590 Till forumet

Sv: Kristianstad - Modo 11-10-19
MorganaLefaey: Jag vill bara så gärna ha J Fopp i en hårt jobbande kedja och rimligen blir det i sådana fall med Björka och någon till som Sylwander eller Häggström, typ.
Jellvert passar inte så bra i en sådan kedja och måste vi flytta ut någon på en kant så blir det han. Olofsson känns som om han växer in i det allt mer och JJ lär ingen flytta efter den här starten.
Kommentera

Gäsp: Jag tycker att Björka är lite som J Fopp. riktigt bra spelare på den här nivån, men varenda gång han hamnar i en toppkedja eller spelande kedja så fungerar den mindre bra. Han är precis som Johan överallt och ingenstans så jag tror att det är ett misstag att sätta honom i en kedja med mycket lir. kanske passar han och Johan fantastiskt bra ihop Jag skulle absolut vilja prova det, för kedjan kan nog producera hyggligt och vara sjukt jobbig att möta.
Kommentera

MorganaLefaey: Tycker han kan få heta Tambourine man
Kommentera

J F K: absolut. Men det skulle du få med laguppställningen jag menade.
Karla-jj-hagelin
Rosdahl-olofsson-from
Jellvert-tambellini-linus
J-fop-sylwander-Björka

Men det känns så galet att ha björka i en 4e.
Varit näst bästa målskytt eller nått o får så tråkig omgivning.
Kommentera

J F K: men det kanske är så. Han behöver kaos för att frodas o göra poäng. :)
Kommentera

J F K: Ja det har du rätt i och för min del får gärna Hägga sitta på bänken!
Kommentera

Gäsp: Det var bra när han anslöt från Malmö men sedan dess har han inte fått många att le.
Han kan gott bänkas en tid, inte levt upp til några förväntningar, enligt mig.

Han hade sin peak när han fick lira med Foppa men då var det bara att hålla bladet i isen, så blev det mål.
Kommentera

MorganaLefaey:
Jag vill inte ha Hagelin men JJ-karla utan ser gärna en speedig spelare där. Alternativt Jellvert.
Kommentera

Robin Ztorken L: Häggström jobbar väldigt hårt och verkar vara en härlig kille att ha i sitt lag, men han har för dåligt spelsinne för att vara till någon stor nytta. Han spelar inte taktiskt, utan har svårt med bedömningarna i de flesta situationer. Jag tycker inte ens att han är bra i boxplay och att han är en anledning till att den kedjan har en tendens att vara dålig i den egna zonen.

Och då har jag inte tagit upp de många slarviga utvisningar som han tar.
Kommentera

J F K: Man får ha i åtanke att när Modo plockade upp Hägga så spelade Foppa fortfarande ishockey, har för mig att Hägga då inte var helt pur ung och kom väl från Kb65 eller liknande, iaf så tycker väl jag att han en gång i tiden hade många goda kvaliteer, speed, målskytte, ganska bra spelsinne etc men han är nog på en rätt brant utförsbacke just nu och frågan är om inte detta är sist säsongen i Modo på allsvensk nivå?!

Övrigt så ska det bli kul att se våran nya Jeff jr som lovordas en del för sina skills i defensiven!
Kommentera

Gavelo: Jo, man känner viss sympati för Häggström i alla fall. Precis som när Tommy Pettersson kom till Modo så var det en underdog som man hittade lokalt. En spelare som egentligen hade missat chansen, men tack vare hårt jobb och tillfälligheter så fick han en chans som han tog. Jag har också följt Häggström i Malmö för jag tycker att det är så roligt att det gått bra för honom. Med bra menar jag att han egentligen tagit sig längre än han borde med sitt spelsinne och talang.
Kommentera

J F K: Det lustiga är att han såg ut en sniper när han lirade med #21. Nog för att #21 var känd för att göra sin omgivning bättre genom att skapa ytor och lägga smörpass, men han höll ju inte i Häggströms klubba när skotten avlossades. I sådana situationer jag undrar hur mycket som är mentalt.

Spelsinne har han väl aldrig haft, men nog borde han kunna vara en hårt arbetande spelare som brunkar in några mål emellanåt på den här nivån (Lite som J-Fopp)?
Kommentera

Bad_Brett: Dock skulle Jag tro att Hägga mest troligen är en enorm pådrivare och har nog en jävligt fin inställning och därför ändå kommit som JFK sa ”längre än förväntat inom hockeyn”
Han är nog en dröm för tränarna och säkerligen mycket därför som han ändå får ganska bra med speltid eftersom han med sitt spel sänder ”rätt” signaler till laget.

Går Modo upp i Shl vilket jag inte kan se hända så lär inte Hägga följa med laget upp, spelar vi kvar i As så är det inte omöjligt att han återfinns i nästa års trupp ändå.
Kommentera

Bad_Brett: Foppa fick väl Ville Nieminen att se ut som en stjärna ett år, men man tänkte som du skriver att Häggstrlöm måste ju ändå ha någonting. Visst, de flesta gjorde som mest poäng när man spelade med Foppa, men det krävs ju trots allt att man tar sig till en fri yta och att man faktiskt sätter skotten. Det blev tyvärr rätt uppenbart att kejsaren var ganska naken när Foppa drog...
Kommentera

Hur tycker ni att Sylle och From spelat ... har de lyft sig spelmässigt?
Kommentera

Charliejfz: Jag gillar From skarpt, vilken skridskoåkning! Ser dock inte Sylwanders storhet riktigt.
Kommentera

Bad_Brett: Ja, From är den bästa värvningen så långt. Kanske inte så att poängen visar det, men hans skridskoåkning blir som en katalysator för resten av kedjan han spelar i. Han är liksom alltid ett hot för motståndarna för han kan slå alla i en mot en på en öppen yta. Dessutom förvånar han genom rätt bra passningsspel och teknik, vilket är en bonus.

Sylle är ok, men en grovjobbare av flera som inte har någon superpower som Froms skridskoåkning. Ingen som sticker ut, men han gör sitt jobb varje dag.
Kommentera

J F K:

Sylwander är lite som en oxe, han bökar och stökar och vinner närkamper. Dock är han ju ingen raket på rören så vill till att han hinner med att få fast motståndarna. Skulle vilja se han smälla på mer då han är stor och tung, men problemet är väl att han inte riktigt hinner med att komma in i dessa situationer. Har ju ett ok skott men sällan han kommer i bra lägen för att nyttja detta, framför mål är han alltid ett hot då han är stor och stark och svår att flytta på. Sedan slår det mig att trots hans fysiska spelstil så drar han inte på sig så mycket utvisningar som jag trodde han skulle göra, spelar rätt vårdat i förhållande till spelstil. Jämför t.ex med Wernblom Jr som drar på sig många onödiga hakningar och trippings.

Gör han en liknande säsong i år som förra och skrapar ihop 15-20p så tycker jag han får godkänt, han bidrar med annat än poäng till vårt lag och tillför storlek som vi saknar.
Kommentera

Rytter: gillar syllet ja. Kanske inte den mest flashiga spelare men tycker jag ser tendenser på att matcher där vi är lite i stå kan han kämpa in ett mål eller assist för att få igång laget och vända matchen lite till våran fördel.
Kommentera

« · 1994590