1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506693 inlägg · 4104 ämnen

Kvalserien - Here we come

« · 1320364 · » Till forumet

Sv: Kvalserien - Here we come
InVinoVeritas: Svarar på mig själv:
www.3goals.com/hockey/list/
Kommentera

InVinoVeritas: Det var förra säsongens lista.
Kommentera

Poffa: Samtidigt måste erkännas att det inte är någon garanti att spetsvärvningarna alltid lyckas. En spelare kan ha hur bra stats som helst och ändå inte lyckas i sitt nya lag. Dimitrakos lyckades ju bevisligen väldigt bra i Skellefteå men inte här, för att ta ett exempel. Inte ens lag som HV lyckas alltid med sina spetsförvärv, för nog var Bremberg tänkt som en spetsvärvning? Under lockouten värvade man en av NHL:s då bättre backar, Bryan McCabe, och det blev en rejäl flopp.

Det är så mycket som måste spela in för att dessa värvningar verkligen kommer att lyckas i sin nya klubb. Personkemi, lagets spelstil, kedjekamrater, hur bra spelaren trivs på orten/i laget med mera. Så att värva tänkt spetskompetens är faktiskt lite av en chansning, om alla faktorer stämmer blir det förmodligen en succé, men det är ingen garanti för att så blir fallet. Det gäller att ha lite tur med alla faktorer vid sidan av också.

Och på samma sätt kan man ju även ha tur åt andra hållet, att en spelare är bättre än vad man vågat tro. Tror ingen hade en aning om att Zuccarello och Pikkarainen skulle vara så pass bra som de visade sig vara. Tror heller inte att Skellefteå hade någon tanke på att Jocke Lindström skulle vara poängligeledare när han värvades.
Kommentera

Petey21: Varför tror du inte att Skellefteå trodde att han skulle kunna ligga i toppen av poängligan? Han gjorde trots allt 20 poäng på 44 matcher i NHL 08/09 och han är knappast i en ålder då han kan anses vara på nedgång. Vilka spelare i elitserien har motsvarande meriter? Vem skulle annars toppat poängligan? Hypade Pyörälä har ju inte ens varit i närheten av Jockes produktion på andra sidan.
Kommentera

Slänger in artikeln från Allehandas pappersupplaga, courtesy of Samppa på Lumberjacks forum:

"Modo föll hemma mot Djurgården i lördags efter en usel förstaperiod. Nu utlovar sportchef Fredrik Andersson minst två spelarförstärkningar under juluppehållet. -Vi måste få in spelare som kan ge energi. Så kommer det definitivt att bli, säger Andersson.

Modos insats under första perioden var under all kritik och försvarsspelet var ihåligt. Nu vill Andersson förstärka defensiven.
-Tidigare kollade vi mest på en offensiv power play-back men nu söker vi även en stabil, defensiv back. Så vi scannar hela backmarknaden, säger han.
Även en forward står, som tidigare, på inköpslistan.

'Vi söker tre spelare två backar och en forward som kan göra lite mål.
Enligt Andersson för klubben intensiva diskussioner med en handfull spelare. Han garanterar att minst två nyförvärv kommer att presenteras innan hemmamötet mot AIK den 26 december.

-Vi har tät kontakt med fyra-fem spelare. Sen handlar det givetvis om ekonomi också men något kommer att hända den närmsta tiden. Minst två nya spelare kommer under uppehållet, så är det bara, säger han.

Med viktriga backpjäserna Ole Kristian Tollefsen och Danile Josefsson borta hade sparkade Charlie Cook varit användbar i nuläget.
- Han hade kunnat göra nytta men vi ångrar det inte särskilt mycket. Isak Ahrling har gjort det helt okej. Eddie Larsson har kommit tillbaka till oss och gjort det bra, säger Andersson.

Tränare Challe Berglund erkänner att Cook hade varit nyttig för laget i nuläget.
-Det kan man inte neka till. Läget i truppen är inte optimalt med vi jobbar på det.

Förlusten mot Djurgården var Modos fjärde raka och laget har nu fem poäng till säker mark.
- Tabelläget är inte bra, det fattar även en idiot. Det fattar till och med Sören Persson, konstaterar Challe Berglund..../"
Kommentera

Nikki Nine: Jävligt korkad avslutning.
Kommentera

Nikki Nine: Det jag undrar är vem som skrivit artikeln, det fanns inte en enda journalist från lokaltidningen på pressläktaren under matchen mot Djurgården.
Kommentera

Visst kan man ha otur, men......

Det en sportchef måste bemästra är att minimera de osäkerhetsfaktorer som finns i en värvning av en ny spelare.

Detta gör man genom att titta på spelaren, analysera både gamla och nya matcher med spelaren, prata med spelaren, prata med personer och gamla lagkamrater runt omkring spelaren, höra sig för hur han funkat i tidigare klubbar, göra fystester med spelaren, genomgå läkarundersökning på spelaren. Förklara för honom förutsättningarna, förtroendet, rollen och kraven som man som klubb kommer att ställa på honom.

Om allt detta klaffat gäller det sedan även att placera spelaren i en omgivning där han har bästa förutsättningar att lyckas.

Om man med det tilltänkta nyförvärvet gått igenom alla dessa steg är risken faktiskt rätt liten att värvningen blir en flopp.

Just nämnda Jocke Lindström var ju ett rätt säkert kort och jag är inte alls förvånad att han ligger i toppskiktet i poängligan. Skulle varit mer förvånad om han inte gjort det. En mycket genomtänkt och klok värvning av Skellefteå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Så funkar det i en drömvärld, men så ser ju inte marknaden ut. Det är spelarnas marknad helt och hållet. Om man öht vill ha en toppspelare så gäller det att anpassa sig efter deras önskemål. Börjar man krångla finns det 5 andra klubbar som är beredd att acceptera hans önskemål.
Kommentera

spud:

De flesta bättre spelare välkomnar en seriös och professionell klubb då det ger dem största möjlighet att lyckas. Kanske därför vi inte ser så många toppspelare som väljer att skriva på för Modo. Proffsigheten Modo visade i fallen Haydar och Abbots är ju välkänd bland spelarna i Elitserien.

Jag vet precis hur marknaden ser ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Det är ju bara att kolla hur andra lyckas. Inte ens Detroit med Håkan i spetsen lyckas med alla draftpicks. Visst finns Zäta och Datsyuk på listan över lyckade spelare, men det finns även en hel del misslyckade. Dick Axelsson är inte ens deras sämsta...

Jag tycker faktiskt att Modo haft en hel del missflyt som inte syns i statistiken. Man har spelat riktigt bra stundtals, men då poängen inte inkommit så framstår Fredrik som en klåpare.
Kommentera

Sawchuk: Löjligt. Jag tror att Modo hade bättre rykte än Luleå när Abbot skulle förhandla. Tyvärr gjorde vi fel där, men det där svänger väldigt fort.
Kommentera

J F K:

Nu är det ju en viss skillnad med draftpicks där man ska försöka bedöma en ung spelares toppotential. Alltså inte hur bra han är utan hur bra han kan bli.
Kommentera

J F K:

Det som är löjligt är hur Modo skötte förhandlingarna. Abbotarna själva ville först till Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk: Det stora felet är att generationsväxlingen inte påbörjades tidigare. Istället för att plocka in nya spelare med utvecklingspotential så har man ägnat sig att krydda den åldrande stommen med allt sämre "ess".

Om man har en stomme att falla tillbaka på så kan man ha råd med att några nyförvärv floppar. När nya spelare ska matchas in i serien samtidigt som alla nya spetsspelare måste lyckas så blir det hela oerhört instabilt.

Nu lyckades Skellefteå lura till sig de två mest spännande namnen på marknaden, men ska vi vara ärliga så är det inte direkt några världsstjärnor de andra lagen knutit till sig. Det viktigaste är att ha en väloljad lagmaskin.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag kan hålla med om att det är en klen version av Elitserien vi ser i år, tyvärr har Modo ändå svårt att hävda sig. Sen är det ju så att om ett förvärv eller som i Modos fall flera tänkta spetsförvärv floppar under flera år måste man ju ha en handlingsplan.

De senaste åren har Modo varit helt handlingsförlamade då bristerna i truppen blivit tydliga. Förra året var det bara Peters och Mackes goda vilja som räddade klubben från en kvalserie. I år vet jag inte riktigt vad som skulle kunna vända trenden. Klart är att det behövs nyförvärv som kostar en hel del pengar.
Kommentera

Bad_Brett & qwertas:

Läs en gång till:

"Skulle vara intressant att veta vad SSK erbjöd Seikola då Andersson inte lyckades knyta till sig honom.

Fredrik Andersson har gjort några bra värvningar, OKT är en sådan, Ritchie en annan. Ritchie får väl dock ses som en lite "enklare" värvning då han var skadad förra säsongen och även i början på denna, man visste inte var han stod så KHL-lagen stod juh inte direkt på kö. Även Danielsson är en bra värvning. Tarkki och Pumba är en jätte uppgradering på målvaktssidan, där jag tror pumba var ganska "enkel" då han var fullständig båsöppnare i SAIK.
Josefsson är en "okej" värvning, inte mer. Hedman, Blomqvist, Rosén är gratisvärvningar. Allsvenska spelare som får chansen i ES i den åldern tackar inte nej ( oavsett om sportchefen heter Fredrik Andersson eller inte ).
Dimitrakos och Cook är totalt misslyckade värvningar rakt igenom naturligtvis, vilket Andersson själv bekräftat.

Totalt sett då? Ja vi tappade _producerande_ spelare såsom Zucca, Foppa, Näslund, Green, Pikkarainen och Mojzis från ett lag som alltså missade slutspel och ersatte dessa med, ja vad egentligen? Mojsiz för OKT är en uppgradering helt klart. bra för defensiven. Framåt då? Zucca, Foppa, Näslund och Green ersattes av en enda producerande spelare anser jag, Ritchie. Möjligtvis Rosén till en liiten liten del. Pikkarainen för Josefsson är som att byta Lidström mot Per Styf. Hur tänker Andersson här, att det ska produceras mer med dessa? Spännande tankesätt isåfall. "

Jag påstår väl inte någonstans att Rosén, Hedman och Blomqvist är dåliga värvningar? En "enkel" värvning betyder inte med automatik en dålig värvning. Hittar ni poängen med inlägget? Modo har inte tillräckligt många, alternativt bra, producerande, etablerade, klass, kalla det vad man vill, den typen av spelare helt enkelt.
Kommentera

McFire: Jag har inte heller påstått någonstans att Du skulle sagt att dessa är dåliga värvningar.

Följande skriver du:

"Hedman, Blomqvist, Rosén är gratisvärvningar. Allsvenska spelare som får chansen i ES i den åldern tackar inte nej ( oavsett om sportchefen heter Fredrik Andersson eller inte ). "

Jag kan misstolka detta men i mina ögon så ser det ut som du tycker att dessa tre herrar inte kan tillskrivas Freddan på något sätt. Att man inte haft några som helst erbjudanden från andra klubbar och således har Freddan haft ett sjukt enkelt jobb med dessa spelare.

Enligt mig helt felaktigt då jag vet att dessa tre hade erbjudanden från andra klubbar men ändå valde MODO, bra jobb av Freddan tycker jag.
Kommentera

qwertas: Det har du rätt i, jag blandade ihop vad ni bägge två skrev, ser jag.
Nej då tolkar du mig rätt, "gratis" kan vara att ta i, men trots allt ser jag de som väldigt "enkla" värvningar då den typen av spelare är vanliga på marknaden, till skillnad från de mer viktiga värvningarna som Freddan inte lyckats med, egentligen bortstt från Ritchie. Som sagt 3 producerande spelare skulle det vara, där Dimitrakos och Cook får ses som fruktansvärt misslyckade värvningar. Dimitrakos har en säsong för ett par år sedan o SAIK bakom sig där han producerade, men i övrigt då? Honom trodde jag inte en sekund på ens från start. Vem har scoutat Cook? Eftersom Freddan säger i efterhand att Cook inte var den spelare de trodde eller hoppades på kan man ju lika gärna ha kört en "ole dole doff". Förra säsongen värvade vi Mojzis som PP-back och Pikkarainen mer som "utfyllnad", trisslott. :)
Kommentera

McFire: Cook var ganska välscoutad förra året av Freddan själv, samt vet jag att man pratat med Steffe om honom. Dock skall det väl sägas att han VAR bra i finska ligan förra året och kanske passar den hockeyn honom bättre för här var han långt ifrån någon offensiv pjäs.

Dimi trodde jag nog skulle göra bra ifrån sig här i Sverige igen då spelet borde passa honom bättre än i Ryssland. Här går det mer långsamt och det borde göra så att han får bättre tid på sig att hitta positioner och avlossa sitt skott.

Dock var det väl nästan som det gick troll i prylarna för honom här, chanser har ju inte direkt saknats men han lyckades nästan alltid fippla bort dessa på något sätt.

Men jag håller med dig om att man som sportchef MÅSTE ha högre träff på de spelarna som är tänkt att vara så kallade spetsspelare.
Kommentera

qwertas: Ja det är det jag känner, att det är där det brister. Det är en sak om man misslyckas med Div 1 och allsvenska spelare som är tänkt till 3-4 linorna, kostar 30-50 000 / mån och blir inte ett "problem" på samma sätt om det till och med skulle vara värdelösa. Spetsspelarna misslyckas det fatalt med, om och om igen..
Kommentera

McFire:

Jag svarade inte ens på ditt inlägg. Men på många håll och kanter hör man folk skandera hur värdelös Blomqvist är etc., någonting som är ofattbart för mig eftersom han är precis den typ av spelare som MoDo behöver: Ung och utvecklingsbar, men (troligtvis) för dålig för att nå NHL.

Sedan kan man tolka ditt inlägg som att du är besviken över att spelare som Forsberg har ersätts med till exempel Rosén, någonting som var absolut nödvändigt. Dagens MoDo behöver inte supertjärnor, dagens MoDo behöver ett väl fungerande kollektiv. Det är dags att man börjar tänka långsiktigt, vilket man på till viss del har försökt göra.
Kommentera

McFire: Jag tycker att Rosén, Blomqvist och Hedman var riktiga värvningar. Det skulle dock vara att ljuga att kalla dem för succévärvningar. Hedman har sämst +/- i laget med -8, Rosen -4 och Blomqvist -5 finns också i botten. Rosen har varit inne på 3 mål framåt i 5 mot 5 på 29 matcher. Må vara att han fått begränsad speltid och lirat med ett par sopor men det imponerar ju inte direkt.

Ritchie är en kanonvärvning och OKT har helt klart motsvarat förväntningarna. I övrigt varierar omdömena mellan godkänt och underkänt. Det är uppenbarligen för dåligt när man tittar på tabellen.

Ur vårt lilla plusminusplock kan vi även konstatera att Anton Byström har varit inne på 3 mål framåt (lika många som Rosén) och 0 mål bakåt på 7 matcher. Riktigt imponerande siffror med tanke på att laget knappast imponerat under tiden han fått chansen.
Kommentera

Wayne Gresky: Då tycker du precis likadant med andra ord. :)
Rosén, Blomqvist och Hedman tror jag personligen var relativt "enkla" värvningar för vår sportchef. Med det menar jag dock inte att de var felaktiga kanske jag bör poängtera.
Kommentera

McFire: Det är svårt att veta vad du menar med "enkla". Är det mängden tid som freddan lagt ner på värvningen? Eller vad är det som i din bild varit enkelt när det kommer till värvningarna från AS?
Tror personligen att BR och Dimi är spelare som freddan lagt ner mkt mindre tid på.
Kommentera

qwertas: Det var ju det jag skrev tidigare idag. Att man kan ha otur med värvningar av spelare som har varit bra i sitt gamla lag (Cook i detta fallet) men som av en eller flera anledningar inte lyckas i sitt nya lag. Det är ingen garanti att en stjärna fortsätter att vara en stjärna när han byter lag, och framförallt liga. Det kan bero på olika faktorer, kanske typen av hockey som spelas i den ligan eller det laget passar bättre, och det vet man ju inte förrän man testat spelaren ifråga själv.

Så sett utifrån de förutsättningarna har nog inte Freddan gjort fel, han kan ju inte rå för att Dimitrakos och Cook inte var så bra som alla trodde. De kan mycket väl vara mycket bra i sina nya klubbar framöver, vi får se hur det blir med den saken.

Det enda jag var besviken på inför säsongen var att Brynäs snuvade oss på Clarke och Södertälje snuvade oss på Seikola. Vad var det som gjorde att de gick till de klubbarna istället för till oss? Men bortsett från det var jag nöjd med truppen inför säsongen och tyckte den såg väldigt intressant ut på pappret. Och det gör den till viss del fortfarande, förutom att den är alldeles för tunn när man får några skador. Kan man få in lite spets, som faktist funkar också mer än på pappret, så tror jag absolut att man kan få ordning på skutan och åtminstone gå till slutspel.
Kommentera

spud: Kollar man på hur de ser ut på isen så vill jag kanske skeppa Rosén och Blomqvist redan i sommar. De var korrekta värvningar men båda är alldeles för långsamma och klena i kroppen för att hålla på den här nivån. Rosén har ett fint spelsinne i PP men det räcker inte.. Hedman vill jag dock behålla trots sina dåliga siffror i +/-.
Kommentera

shinzawai: tror att båda två kan bli bra elitseriespelare, men de måste som sagt bli starkare. Ser Rosén som andracenter om två år, med Påhlsson som första.
Kommentera

shinzawai: Jag ger dem gärna ett år till. Se på Arlbrandt i Luleå som inte lyckades första året men nu kommit in i det. De ska dock inte ha ledande roller, utan vara spelare för tredjekedjan.
Kommentera

Jag vill nästa år ha ett mycket snabbare Modo med minst en femma som verkligen gör ett intryck i Elitserien, ja en riktig klassisk scoring line. En andra kedja som är klart över medel och som har mycket fart och frekvens. Sedan kan jag ta två femmor som lirar 0-0 hela säsongen, hur dom gör det är oväsentligt. Dom får ställa upp och styra i mittzon varenda byte om det skulle visa sig effektivast.
Kommentera

Om vi leker med tanken att Freddan entledigas från sin tjänst, vad har vi för kravprofil på den framtida sportchefen?

Kontaktnät? Jag vet faktiskt inte om detta är det absolut viktigaste, vi har många personer med anknytning till föreningen som sitter på ett stort kontaktnät (Foppa, Macke, Challe, AJ med flera) som man säkert kan använda sig utav, däremot är det ju viktigt att man kan bibehålla kontakterna och ha en bra relation med de personerna. Sociala kunskaper.

Media är någonting som han måste kunna hantera dock, jag tror vi alla är trötta på sportchefer som går ut och säger klumpiga saker och lovar i tid och otid. Dessutom borde han ha en bra kontakt med fansen, jag vet att om jag hade fått sportchefsjobbet i föreningen (mitt absoluta drömjobb) så hade jag gjort det till en prioritet. Kanske en blogg på officiella hemsidan där man kan blogga ibland för att nå ut till fansen. Då är jag ju dock en del av internetgenerationen.

Sen är det väl lämpligt om han har ett bra grepp om den ”nya” ishockeyn och är villig att arbeta dygnet runt för föreningen.
Kommentera

Nikki Nine:

Charles Nonsens tar fram motorsågen och sågar två av kämparna som i alla fall tar fighten i direktsänd TV. Smart...

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Aha, misstolkning av mig kanske. Dock tror jag att det är precis vad vi behöver, utan "stjärnor" eller, spetsspelare så tror jag att vi får svårt att undvika kvalserien, tyvärr.. Det är tunt nu, och uddlöst värre framåt.

Rosén är en spelskicklig spelare, men på took för "tam". En sak att göra mål stillastående i 5 mot 3. I 5 mot 5 är han uddlös, och oftast chanslös. Back to Allsvenskan. Blomqvist för övrigt inte bättre. Men det är trots allt "okej" att misslyckas, om man nu ska kalla det så, med dessa värvningar. Hur många Blomqvist går det på en Dimitrakos? $$$ <---.
Kommentera

bisterfinnen: Gör man ett sånt korkat misstag som Hedman så ska man ha skit, oavsett hur mycket man kämpar.

Men det jag gillade var att han var förbannad.
Kommentera

Nikki Nine: Jag tror att man bör komma ifrån situationen där sportchefen ska göra allt själv. Sportchefen ska fatta rätt beslut, ibland tuffa, kortsiktigt och långsiktigt, samt kunna genomföra dessa. För att kunna göra detta bör han omge sig med kunniga medhjälpare som gör skitjobbet. Blogga och umgås med fansen får marknadssidan syssla med.
Kommentera

bisterfinnen: Han sågar inte deras kämpa insats, han sågar deras prestationer i 2 moment som alla som såg direktsändningen redan sett. Kan ju inte vara nån chock för Hedman och Byron att Challe inte var nöjd med det där.
Kommentera

Min dröm: Bob Boughner.

Hade gärna sett honom som tränare men tror han skulle vara grym som sportchef också.
Har varit Vice President i NHLPA och har mycket stor respekt i hockeyvärlden för sitt hockeykunnande och sin sociala kompetens. Är mycket uppskattad som tränare och av spelarfacket.

Chansen att få honom, ingen aning utom att jag vet att han för något år sedan sneglade ganska starkt åt Europa. Han har ju dock en hel del strängar på sin lyra och kanske helst tar över ett NHL lag efter sin succe som tränare. Han är assisterande i Columbus nu.

Jag vet att det är en utopi, men det kunde ha blivit rätt spännande, eller hur ;)

en.wikipedia.org/wiki/Bob_Boughner
Kommentera

bisterfinnen: Challe har helt rätt och kan spelarna inte ta kritiken efter att ha agerat som klåpare får de väl grina ut hemma hos mamma under juluppehållet.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror att sportchefen vinner mycket på att ha en bra kontakt med fansen, med tanke på att de två senaste har varit i stort sett hatade av många utav fansen. Att han ska blogga (bara ett exempel, såklart) är ju inte direkt någonting som skulle hända på regelbunden basis eller någonting som skulle ta tid utav det andra arbetet, men det är lite av en bisak. Tror att sportchefen får det lite lättare om han har bra kontakt, även fast han självklart måste prestera resultat.

Men du har ändå en poäng, det var en annan grej jag ville ta upp, att vi behöver en sportchef som är ödmjuk och villig att omge sig av ett bra lag. Macke kanske inte vill vara sportchef och resa runt, men han kanske kan tänka sig någon annan roll som hjälper sportchefen? Det är ju dock en kostnadsfråga att omge sig med ett bra team. Macke skulle säkert arbeta gratis, men kan behövas fler än en.
Kommentera

Poffa:

Det får han ta internt. Djävla fjanterier att egoboosta och såga egna spelare i TV. Svarten fick ju göra en patentpiruett igen utan att bli ifrågasatt.

Han får väl äta upp dom hur mycket han vill i omklädningsrummet. Skitstövel.
Kommentera

bisterfinnen: Trams. Han gör helt rätt som säger vad han tycker. Det har inte funkat att säga det internt, så nu gör han det externt.
Kommentera

Poffa:

Vi får väl se.
Kommentera

Ingen idé att vara kvar vid denna match, det blev som det blev.

Laget har visat vid flertalet tillfällen denna säsong ett riktigt jävla krigarhjärta, jag gillar verkligen laget vi har just nu, om vi bortser från att det saknas tre kvalitetsspelare.

Det är bara fem poäng upp till säker mark, sju upp till slutspel. Det är verkligen inte omöjligt. Nyckeln ligger hos Freddan. Han måste fixa fram tre bra spelare som är spelklara till den 26:e, annars kan han dra och bli huvudtränare för något skitgäng, så långt bort ifrån Örnsköldsvik som möjligt.
Kommentera

bisterfinnen: Upp med hakan modoiter ni hamnar inte i kvalserien det kan jag nästan lova!
Vilka lag som kommer hamna där tror jag blir SSK OCH AIK
Kommentera

bisterfinnen:

Räddningen nu är ju om Fredde Krueger värvat Sedinarna och Bufyglien samt Visnovsky. Då kanske vi håller oss ifrån kvalserien
Kommentera

Nikki Nine: Håller med. Freddan har bäddat för sig. Värvar han inte tre klasspelare under uppehållet har han inte inom hockeyn att göra.
Kommentera

Sawchuk: Grejjen är att vi måste vinna något överjävligt ofta resten av säsongen för att rädda upp det här. Det duger liksom inte att bli ett varannan-match-gäng, vi måste dominera för att klättra, och hur fan ska vi göra det med två mediokra målisar, ihålig backlinje och en forwardsuppsättning som antingen är för klena för att vinna en närkamp eller för tuffa för att klara sig utan utvisningar?

Äh fy fan. Hur bra är AS-lagen i år?
Kommentera

shinzawai: "Äh fy fan. Hur bra är AS-lagen i år?"

Sett i ett stort perspektiv är de inte speciellt bra. Jämfört med det lag Modo har på isen nu så håller de hög klass.

Kommentera

Poffa: Hur fan ska vi kunna rädda upp det här jag ser inte hur det ska kunna gå till nu ska det till ett under om vi ska kunna klara oss undan kvalserien.Frågan är vilket lag som följer med oss ner i kvalserien Södertälje,Timrå eller nått annat lag
Kommentera

En av de stora anledningarna till att jag varit Övik trogen är Modo Hockey. Jag har tackat nej till jobb i Sthlm, Sundsvall, Luleå och Göteborg. Naturligtvis har vänner och familj också spelat en betydande roll i mina beslut. När jag pluggade i Sundsvall såg jag nästan alla hemmamatcher. Jag försummade delvis skolan för att följa Modo Hockey.

Den glöden för föreningen i mitt hjärta, den är borta nu. Den har sakta falnat under de senaste säsongerna och den sista tillstymmelsen till låga har nu slocknat.

Tack ska ni ha, Ecke, Jerry, Freddan och övriga ansvariga. Tack ska ni ha.

Kommentera

« · 1320364 · »