1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494355 inlägg ˇ 4086 ämnen

Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

« ˇ 1476549 ˇ » Till forumet


Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Lite typiskt. En teckning långt utanför hamnar på högkant och svänger in. Sluta med den offensiva hockeyn nu. Spela försvarsspel och kontra.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Yeeeeeeeeeeeeessssss. Fan va gött
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Kul att se när det går bra för folk :) 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka:Grattis eller nåt
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Där satt den!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Fan ja trodde att Danielsson gjorde mål där från blå men de var bara smuts på skärmen som var i målet :(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Kom igen nu saik, häng en i tom kasse!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Det enda positiva med matchen är att fjanten Goren blev totalägd:)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Nu ger Uffe Tolle en dolk med sig ut på isen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Jag vet ju att Modo förlorar men likt förbannat så vågar jag inte spela en krona på matchen ändå!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Nu har dom gjort Foppa besviken också... nu j-vlar kommer huvuden att rulla! 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Bad_Brett: Som där. Schremp och Westin tar samma kille. Det var inget remarkabelt anfallsspel, utan modo som återigen tar fel försvarsspelet. Schremp skulle tagit Hynning så hade det inte blivit en målchans.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

J F K:

Man missar markeringarna för att man har dålig självkänsla och för att man inte hänger sig till det spel man för tillfället håller på med. När det är försvarsspel skall alla hålla på med det och när det är anfallsspel så skall man tänka anfall.

Nu finns det spelare som fösöker göra båda. Man hamnar på mellis och hela laget blir drabbat. 

- det går inte att markera och samtidigt ha ett effektivt flexibelt anfallsspel. Samtidigt går det inte att försvara sig när flera agerar rävar för förlupna chanspuckar i stället för att göra hemjobbet.

Det är prövat av Resele IF i fotboll under sent 90-tal. Det var omöjligt.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

MorganaLefaey:

Onekligen. Vilken utveckling!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Bad_Brett: Känns roligare att swappa mellan rbk och mif matchen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Berka: Synd för dig att Möller skjuter över där då :)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Och jag hävdar att det beror på att modo missar markeringar ā. Hade man haft markeringarna som man ska så kommer de inte till den typen av passningsspel och lägen. Man kan ju inte passa till en medspelare som är markerad...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Jag har spelat 0-4 :))))
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

NuMo:

Visst är det så. Skellefteå behöver sällan mer än 2-3 passningar innan de kan komma till ett farligt avslut och då hinner de ändå oftast in med skymning framför mål.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
henkelainen: Fast om ja ska va riktigt ärlig så känns de inte som att Modo får hål på Skellefteå idag
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

J F K: Offensivt är det himmelsk skillnad i spelet, enligt mig.

Skellefteå kontrar, spelar ut på spelare med fart efter kanten. Den spelaren skär in i centrum och tar ett avslut i form av ett dragskott i visshet att det i alla fall blir en retur vilket medspelarna också vet och fullföljer.  Enkelt och simpelt.

Modo hamnar i hörnen och för djupt till slut så sitter man i en gordisk knut.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Men vår streak med 6 uddamålsförluster då? Fast iofs, du kan ha rätt.. Modo brukar ju bryta trender. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Patrik Källstr:

Vi vet, Timrå berör!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
henkelainen: Finns det nåt lag som är bättre än Modo i underläge? 3-5 tippar jag på
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Så vad tror ni? Förlust med 2-3? 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Dream Team: Finns säkert där någonstans. Men i första matchen kändes som de ville något. I den här är de bara med. Men sådant beror delvis på vad det andra laget tillåter.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Dream Team: jag tror också att man är mätta, men även att den största anledningen till att det ser ut som det gör är att modo spelar ett horribelt försvarsspel. Man förlorar matchen på det taktiska planet. SAIK är inte ultraoffensiva, utan spelar rätt smart. Räkna rätt i egen zon, ha alltid rätt antal gubbar hem och framförallt markera rätt spelare utan att åka omkring som yra höns. Offensivt tycker jag att modo är minst lika bra, men de spelar mot ett väldigt bra defensivt och välorganiserat lag. SAIK däremot möter ett lag utan fungerande försvarsspel från och med anfallszon så saknas det taktiska bakåt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Varför i helvete skippade jag den fria entrén till IFK Skövde - Ystad IF, för att kolla på den här skiten?! :/
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Har sett MODO hämta upp 3-0 mot DIF i ett slutspel och tagit matchen till Sudden. En klassisk match som vi ändå inte vann. 
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

J F K:

Ja, han har inte varit bra idag. Men överlag tycker jag att han har varit MoDos bästa back de senaste 10-15 matcherna. Jag tror framförallt att det finns mer att hämta i offensiven.

Däremot vet jag inte riktigt vad som har hänt med Pöck. Som han spelar i dagsläget känns det verkligen inte som någon jätteförlust om han lämnar.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Man ska vara nöjda, ingen vettig människa tror att vi kan ta saik i 4 av 7, det är ungefär lika stor chans som att Kristian Forsberg gör sitt andra hat-trick!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Jag har sett Modo spela 4-4 mot Djurgården efter att ha legat under med 3-0 inför sista. Men nu snackar vi Skellefteå + att det är slutspel!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
MorganaLefaey: DEt märks att vårt lag inte hittat sina roller/platser i defensiven. Vi blir utmanövrerade i hörnen när vi anfaller. Medan Skellefteå kliver rakt fram mot vår kasse när dem kör in.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Bad_Brett: Lehtivouri var ensam skyldig till 0-3. Hans markering där var horribel! Alla andra modospelare gjorde rätt:(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Dream Team: Ska bli mycket mer intressant med kvalserien :)

JFK: Ok, då förstår jag.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
MorganaLefaey: Det ser precis ut som MoDo-spelarna tycker det också, faktiskt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Berka: Man är ju överlycklig och nästan mätt bara av att vi klarade av det rimliga målet att slippa kvalserien.

 

Men.. Man dras ju ändå med i det. Tyvärr verkar spelarna inte tro på det mer än vad vi heller trodde. Nöjda med att klara av att slippa kval.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: De har ju bara flikat in målen. Han hinner ju inte kommentera då, utan nu i pausen får han chansen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Dream Team: Allt ser så mycket enklare ut när Skellefteå gör det. Nej det ska nog till ett under om de ska vända denna match. jag är bara glad man faktiskt gick till slutspel.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

NuMo:

Ja, jag känner precis likadant. På något konstigt sätt har jag svårt att engagera mig, klasskillnaden känns för uppenbar. Jag är mest nöjd med att MoDo får vara med "när det händer" och förhoppningsvis kan lägga en grund till kommande säsonger.

Det som känns positivt är att spelare som Hari och Lehtivouri är de som utmärker sig mest, för de ska ju vara en del av stommen kommande år.

Sedan känns det lite surt att säga detta, men det skulle nästan kännas fel om MoDo lyckades vinna en sådan här match. De spelar tråkig ishockey, utan vare sig fart eller finess, raka motsatsen mot Skellefteå.

Nåväl, lite extra klirr i kassan ger det väl alltid, samt att det är nog lättare för ett slutspelslag att värva intressanta spelare till kommande säsong.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Nej, modo gör inte tre mål på SAIK på en period. De är för bra defensivt för det. Modo får kämpa som fasen för varje målchans, medans SAIK bara behöver åka lite skridskor så är det någon modo-it som stirrar på puck så att någon blir fri.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Roligt att Wikegård ger Luleå sånna lovord när de visar deras 1-0 mål. Sen när de visar AIKs mål så är han knäpptyst.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
digitalbath: pssssssssssccch. Pyspunka.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Det enda positiva jag kan komma på är att målskillnad inte betyder ett skit i slutspelet. Skellefteå kan gärna få vinna med 7-0, sen kan Modo åtminstone försöka sig på ett mirakel i nästa match...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Haha vem orkar bry sig, vi tog oss till slutspel med näbbar och klor, vi har inget där att säga till om.

Att vi tog oss till slutspel är en bragd, nu äre bara spela av dessa 4 matcher lite snabbt så man kan börja bygga ny trupp!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Tycker att modo är bättre än SAIK i andra, men tyvärr är man så djävla slarviga. Lehtivouri får inte missa den markeringen. Det är liksom bara för dåligt. Modo gör ju SAIK bra genom att ha för många som är för dåliga på positionsspel. Ericsson är till exempel rätt darrig och det rasar puckar runt honom, men ingen är på mål.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Vad håller Uffe på med? Var är motdragen? Taktiskt uselt…
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Patrik Källstr: Det är som jag säger.

Oavsett. Den gemene Modosupportern är hockeykunnig och vet  att man inte går på en biofilm där man redan vet vad som skall hända innan.  Därav publiksiffran.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Kanske Uffe får sin önskan före match i uppfyllelse i det första bytet i den tredje peridoen...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Jaja.Vi slapp kvalserien iallefall!
Kommentera

« ˇ 1476549 ˇ »