1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494293 inlägg · 4086 ämnen

Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

« · 1476056 Till forumet


Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
– Vi gjorde många bra saker i Skellefteå i lördags. Men det fanns även saker som vi inte gjorde tillräckligt bra, säger MODO Hockeys headcoach Ulf Samuelsson.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Frisco:Slutspelshockey i FC. Det var ett tag sedan. Ska bli kul även om den senaste slutspelsmatchen där var allt annat än munter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
bj21: Tyvärr tycker jag att Skellefteå för första matchen i vinter skapade fler chanser än Modo, men de har helt klart svagheter. Ska modo forechecka så hårt så måste backarna våga följa med upp i ryggen på deras forwards. Det är ganska farligt då Tolle och ett par till backar är lite långsamma jämfört med Bellemare och Co. Modo måste fortsätta spela tufft. Lindström är lite som brynäsarna väldigt bra när han får utrymme, men spelar man tufft på honom så försvinner han ofta ur matchen.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Kanske kan plocka upp den här tråden igen. Det vore utomordentligt om modo kan få första målet och slippa jaga som vanligt. Skellefteå trivs som bäst när de får kontra, så blir de tvungna att anfalla så kanske vi kan få fler spelvändningar mot dem istället.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Har det uppmärksammats att Skinner i Allehanda talar om att spela fysiskt i kväll? Kan ju bli en jävla syn det.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Lärking 1/2

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Mano: Skinner var nog en riktigt billig värvning, men med Byström på bänken så förstår jag inte varför han spelar. Visst, de gånger han hinner slå ett snabbt pass så är han bra, men hans skridskoåkning och stundtals nonchalanta spel framför eget mål gör mig galen. Byström hade ju varit en investering inför nästa säsong, men Skinner är ju bara här ett kort tag och har inte varit lyckosam.

Visst är han ok offensivt, men inte mycket bättre än Cedergren och han har mil fram till Pöck, vilka båda är rätt bra skridskoåkare som kan reparera när det går på tok. Då blir ju Skinner en hel zon efter i hemjobbet:/

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
spud: Björk 2/2
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Man glömmer ju snabbt, men jag kan inte minnas när jag senast var så konstant skogstokig på en spelare i byte efter byte. Ska ha varit när Pierre var som uslast på slutet kanske. Det är en gåta att Skinner får spela en enda sekund.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Frisco: Många undrar säkert, vilken domare har egentligen varit bäst den här säsongen? Jag har för er skull tagit reda på hur det ligger till. MoDos poängsnitt över säsongens 56 första tävlingsmatcher är 1,41 så allt över det får ses som positivt när det gäller val av domare. Fördel MoDo med kvällens domarval alltså. Men mer Kuben. Sjöberg och Rönnmark i den här kvartsfinalserien tycker jag. 

  Matcher MoDo-poäng Snitt
Thomas Andersson 9 21 2,33
Marcus Linde 3 7 2,33
Patrik Sjöberg 9 20 2,22
Ulf Rönnmark 5 11 2,20
Jan Hribik 1 2 2,00
Tobias Björk 10 17 1,70
Christer Lärking 9 14 1,56
Thopmas Forsström 6 9 1,50
David Bergman 4 6 1,50
Mikael Sjöqvist 6 9 1,50
Mikael Nord 10 12 1,20
Sören Persson 11 12 1,09
Mikael Holm 3 3 1,00
Morgan Johansson 5 5 1,00
Wolmer Edqvist 7 4 0,57
Pehr Claesson 5 3 0,60
Niclas Johansson 4 2 0,50
Linus Öhlund 3 1 0,33
Didier Massy 1 0 0,00
Shane Warschaw 1 0 0,00
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
MODO Hockey
                        
Goalies    
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton

1st Line         
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
    
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge

2nd Line         
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
    
23. Svensson, Björn
18. Ritola, Mattias
31. Axelsson, Dick

3rd Line         
27. Skinner, Brett
2. Westin, Jens
    
62. Hari, Janos
19. Schremp, Rob
17. Madsen, Morten

4th Line                 
14. Kalus, Petr
26. Forsberg, Kristian
25. Hedman, Anton

Extra Players    
13. Andersson, Fredric (CE)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Wayne Gresky: Där set man ju tydligt att det är Wolmers fel att vi förlorade första;-)
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Frisco: Men Hari sett? Janos får chansen ikväll! 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Bittesehr:

Äntligen, det luktar vinst!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

62. Hari, Janos

19. Schremp, Rob 

...äntligen!!! 

Men varför Skinner? Och K-Fop tar Anderssons plats? Tycker Andersson gjort det bra, men satsar man mer defensivt i den kedjan ikväll? 

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Wayne Gresky: En del domare verkar vara helt värdelösa.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo: Helst han Börje. Han borde nån dra på en smäll.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
henkelainen: Lite orolig för defensiven i Schremps och K Fopps kedjor. K Fopp är bra på att jobba, men hans och Madsens placeringsspel lämnar en del övrigt att önska. Knappast en tillfällighet att just de två var inne på bägge målen i fyra mot fem.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Lumber Jack: j-kn-ll tv4
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Ni behöver nog vinna ikväll, annars blir det svårt att vända på serien.

Lycka till era jävla modorövar! ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Schremp tror fortfarande att han spelar på smal rink och bjuder på kontringar mot våra spretiga långsamt backande backar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
NuMo:Dickie fortsatt het!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
bisterfinnen: Herregud vad segt det är.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

bisterfinnen:

Lysande spelide att stå stilla och titta på i egen zon!

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Sawchuk:

Snabb förflyttning av Tellan där.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
yngwie: Tellan är ok, men inte mer. Motståndarna får alltid lite lite billigare mål än oss.

Sedan är det ju anmärkningsvärt många icings från Skellefteå som ska bara offensiva. Sarg ut sarg ut hela tiden.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K:Och där fick vi in lite reklam mitt under matchen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Skellefteå har kommit till ett flertal målchanser, mot ett MoDo som stångar sig blodig och inte kommer någon vart.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: sedan tycker att alldeles för många stirrar på puck. Ta markeringen så är inte SAIK så djävla bra, men nu är det alltid någon som är fri för att modospelarna glömmer bort sin kille.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K:Modo hänger inte med alls i Skellefteås tempo.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Gusse: vi är fullständigt utspelade, som om vi var en man mindrre. Hela tiden.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Lumber Jack: Björn Svensson är Modos överlägset bästa spelare. Det säger  mycket. Nyss styrde han upp ett helt PP, det var bara hans medspelare spom förstörde allt.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Gusse: Modo är inte bra, men det som är konstigt är att SAIK är de enda som tvingats ta en utvisning och de gjorde mål på ett mindre bra målvaktsagerande. Så bra är de inte.
Vad modo måste göra är att hålla ihop laget. Det fungerar inte att forechecka när man inte har resten av femman med sig. Skellefteå spelar då bara sarg ut och kommer förbi. Antingen forechecka fullt ut när man har läge, men annars ta hem. Nu blir det varken eller:(
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K:


Har Modo både bly i skridskor och klubba ikväll?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Vilken bra period av Modo! Ja tror ja måste sätta mig...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
yngwie: Tycker mer det handlar om att modo spelar ointelligent. Vad fan ska man åka skridskor för när man åker helt fel? Det är tokåkningar i helt fel lägen och man åker sig trött utan understöd. Det mest korkade spelet jag sett modo ha på år och dag!!!
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Den enda spelaren som kommer med fart och skapar nåt i anfallzon är Danielsson, som ordnar periodens enda pp. Men då passar Modo på att spela bland de sämsta powerplayet jag sett.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: Åker man bakom mål och jagar en SAIK-back som har puckkontroll och har reste. Av kedjan i mittzon så har man inte bara slösat sin egen energi, utan man gör så att de övriga får svårare att stoppa SAIK i mittzon. De blir passiva, har ingen fart och då hinner de inte med SAIK. Man måste fan prata igenom detta ordentligt, men jag kanske svär i kyrkan när jag säger att Samuelssons styrka inte ligger i försvarsspel i mittzon?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: När jag hör Peter Andersson blir jag mörkrädd. Problemet är inte modos anfallsspel, utan försvarsspelet.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Kommer att bli 4-0 i matcher för Skellefteå.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Gusse:

Aldrig.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Nästa match kan dom lika gärna mönstra Timrå på isen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Susse forsätter att missa helt öppna mål. Vettefan hur han kan träffa ribbor, stolpar klubbknoppar och skit hela tiden, hellre än att träffa öppningarna.
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Vi har ju absolut ingenting... Är grabbarna mätta efter Linköpingsmatchen?
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

Ahh! Vad frustrerande att se reprisen när Svensson gå bet på att räkna ihop 2+2 när skellefteå gjorde sitt senaste mål.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Ojojoj vad Skinner gick bort sig där...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?

henkelainen:

Det är så otrolig skillnad i spelarnas sinnen mellan lagen vad det går ut på. Att göra mål, ta avslut. många av våra spelare skulle inte ens märka om det inte fanns en målbur att göra mål i, de har inte ens i sin vildaste fantasi tänkt att ta ett avslut ändå.

I skellefteå trollar man med knäna. En spelar mot fyra modoiter och den spelaren lyckas allt som oftast ändå ta ett rejält avslut, till Modoiternas stora förvåning.

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Försök ta vara på att Skellefteå missade öppet mål nu då...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
henkelainen: Visst är SAIK fortfarande farliga, men vi har ju varit snäppet bättre än dem här i andra. Långt ifrån det överläge de hade i första, men...
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
Patrik Källstr: Schremp fortsätter ta konstiga beslut i den här matchen
Kommentera

Sv: Kvartsfinal 2 120312 Slaget om Kvarken?
J F K: ... Måste göra mål också!
Kommentera

« · 1476056