1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 526335 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinaltråden

Sv: Kvartsfinaltråden
Hallå. Nu är det krig.

Hallå. Nu är det krig.

Ambroo: Klart att ni vinner. Själv är jag glad om vi vinner skotten i en period i hela kvartfinalserien.

Wayne Gresky: Jo, men vi vinner tre hemma+en borta.

Wayne Gresky: Det skulle ju vara ytterst tråkigt om du blev utan biljett...

Ambroo: Det känns som om match ett kommer att vara viktigare än någonsin.

hellge: Tänk på att Rönnqvist spelade sina flesta matcher innan regeln om att spelet ska blåsas av om målvakten träffas i masken. Han har motat många slagskott med huvudet, det är uppenbart.

hellge: Ja, Rönnqvist har ju svaren på allt. Det bevisade han väl inte minst när han för ca. tre veckor sedan skickade Mora ner i kvalserien. Han har koll på läget. Jorå.

Salle: Jag har en känsla av att timrås minihall kommer att sälja slut väldigt väldigt snabbt...

Ambroo: tanke

hellge: Med yanke på att han spelat med er så var det väl föga överraskande... Vi har plusstatistik på er den här säsongen och det kommer vi även att ha när kvartsfinalerna är spelade.

Alfred Awful: Tack tack. Den är begåvad med Kanal 5 och Kanal 9. Jag får smita till grannen vissa matcher.

Salle:
Säsongskortet kör TIK-Modo på tisdag...

Som jag sagt tidigare, det näst bästa vi kunde få. Detta är en seger för hockeyn. Det kommer bli otroligt intensiva matcher. Jag säger att styrkeförhållandena är 55 45 i MoDofavör, detta mest beroeende på hemmaplansfavör. MoDos förstafemma kommer bli helt avgörande. Lyckas den så vinner MoDo.

Sen var det kul att höra Petter Rönnqvist reda ut det där med vem som lille- respektive storebror. Det var ju bra eftersom det verkar vara en del som har missuppfattat det.

MODOJohan: Alla slutspelsmatcher sänds på TV. De kommer dock att varieras mellan Femman (från semi #4), CanalPlus, TV9 och Säsongskortet.

shinzawai:
Detta blir underbart ! Mycket känslor, jag beundrar MoDo som väljer TIK och ger oss massor av flera derbyn med mycket känslor ! MoDo- TIK 3-4

MODOJohan: Om din TV är begåvad med:

*Kanal 5
*Kanal 9
*Canal +
*Säsongskortet/möjlighet att köpa PPV

...så: ja.

MODOJohan: Det beror väl på om man har tillgång till C+ och Kanal 9

Då är det äntligen klart för lite slutspel. Men jag är mycket skeptisk till att man valde Timrå. Timrå har i mina ögon enda innan serien startat varit en Guld kandidat. Det som är possetivt är att det kommer bli otroliga publik matcher och stämmning, men för Modos del så blir det bara kvartsfinal tyvärr.

Kommer man att kunna se Modo varje match på tv? Tyckte att jag hörde något sånt förut.

Salle: Var tvungen att hitta nåt fel när du inte trodde på Brynäs;)

Men får säkert rätt.

Bissett19: Just ja han fick ju sparken... My Bad.

Salle: "Gunnar Persson fick slumpen i form av Slavomir Leners Luleå"

Under vilken sten har du legat under de senaste månaderna?.......;)

El Maco:

Sluta vissla...

Kul!

Inte det lättaste men det roligaste.

Salle: Ja, tappert.

Så du tror inte att det blivit drag med Luleå på andra sidan banan? Ja, tiden kommer förstås att utvisa hur klokt valet var. AV reseskäl var nog valet enkelt. Formmässigt har vi varit på uppåtgående de senaste matcherna. FBK hemma (1-0 e. s.d) var en holmgång som visade på just detta. Matchen igår är bara att glömma. Frölunda under kniven gav inte ett smålojt Timrå mycket att hämta.

shinzawai: Jaha? Jag vill också.

HÄRLIGT att vinna.
HÄRLIGT att se fram emot en semi.
HÄRLIGT med Västernorrlandsderby.
HÄRLIGT med hemmafördel.
HÄRLIGT med Susselito.
HÄRLIGT att vara bäst.
HÄRLIGT med ödmjukhet.

7-0 alltså, hur ska det gå till?

shinzawai: Äh, första kvartsfinalerna har ju tidigare varit väldigt svårsålda. Så jag räknar med att det inte blir mer än 4.500 i Swedbank Arena på torsdag, fast iofs är jag dålig på matematik.

Dream Team: 4-3-seger i matcher till Timrå i en slutspelsserie mot MoDo  låter som det absolut jävligaste man kan råka ut för i den sportintresserade delen av sitt liv under det här året, så det tippar jag också.

Det slutar 4-3 till Timrå, annars kan jag bara bli gladare och acceptera det.

Fy fan vad jobbigt och härligt.

JOBBIGT om vi får däng av syrran.
JOBBIGT att få tag i biljetter när det lär komma upp någon tusing Timråbor.
JOBBIGT att vinna klackmatchen.

HÄRLIGT med hockeyfest.
HÄRLIGT med extra prestige.
HÄRLIGT att kunna åka och se bortamatcher i slutspelet.
HÄRLIGT att gå vidare OCH slå ur syrran.

4 HÄRLIGT och 3 JOBBIGT, det även mitt tips på serien, 4-3 till Modo.

Dream Team: Tappert???
Att välja mellan ett formsvagt Timrå med smidiga resor och dessutom borgar för fulla hus och (hat)stämning.
Framför en längre resa, tuffare slutspelslag och bättre form.

Klokt, taktiskt och RÄTT kommer tiden att utvisa.

Salle: Möjligt, men tveksamt. Dessutom är LHC det enda laget på den halvan som kan rå på FBK i en semi. Heja heja!

Salle: Tappert av Harald måste jag säga. Vilken spelvecka vi får framför oss, wow!

Ett mottips är såklart på sin plats. Timrå vinner alla tre hemmamötena (där MoDo inte tagit poäng den här säsongen), sedan snor man en match i Ö-vik (där Timrå vunnit en match). 4-3 till Timrå.

Hawerchuk: LHC rår inte på Luleå tror jag som synes.

Salle: Gött. Då blir det HV i semi och LHC i finalen.

Gunnar Persson fick slumpen i form av Slavomir Leners Luleå.

FBK - Mora  (4-0 i matcher)
HV71 - BIF  (4-1 i matcher)
MoDo - TIK (4-1 i matcher)
LHC - LHF (3-4 i matcher)

Salle: Biljettkrig!!!

Paddan: Äh, vad faan, var vi tvungna att möta Timrå. Jahapp, då är det bara att gratulera Timrå till semifinalspel då...

Harald skrinnar teatraliskt fram till länskollegan Kenta och "The Länsderby" är ett faktum.

FBK - Mora  (4-0 i matcher)
HV71 - BIF  (4-1 i matcher)
MoDo - TIK (4-1 i matcher)

Wayne Gresky: Det är fascinerande att man alltid lyckas hitta någon Djurgårdsspelare eller ledare att ha som studiogäst i Kanal 5:s elitseriemagasin.

Paddan: Ack så spännande!

Salle: ...och Harald väljer... Banafjäl Flyers

Salle: Spänningen stiger... ;-)

Per Mårts skrinnar lika lite oväntat fram till Leif Boork

FBK - Mora (4-0 i matcher)
HV71 - BIF (4-1 i matcher)

Och Roger Melin skrinnar inte oväntat fram till Harri Rindell.

FBK-Mora (4-0 i matcher)

TIKbiff: Menar du att man faktiskt måste betala entré till er träkoja.

Paddan:
Ska vara om ni lyckas få biljett då ;-)

TIKbiff: Det är nog inte omöjligt att jag och mina kompisar i sådana fall besöker Timrå på lördagsmatchen. Då har vi en kille, som mot bättre vetande?, erbjöd sig att vara chaufför.

Paddan:
om det blir TIK-Modo, menar du att du kommer söderut då paddan?
Läge för ett Bjästatifo igen då ;-)

Det alla undrar just nu är om Poffa Tours kommer att anordna några trevliga resor under slutspelet. Såna där resor med bussvärdinnor, falsksång, taskig vägkrogsmat och allmänt gemytlig stämning.

« · 845991 · »