1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508514 inlägg · 4106 ämnen

Leksand - MoDo

303716 · » Till forumet

Sv: Leksand - MoDo
Hockeyligans 3-minuters sammandrag från matchen visar en massa Modochanser men inget Modomål under ordinarie tid. Tråkigt att inte få se Svartens mål. Däremot så är Söderbergs mål ett rejält dragskott. Jag som trodde han fintade in sig själv i motståndarmålet innan han gjorde mål.
Kommentera

Hälge: Jaså, där ser man. Tänkte inte på att undersöka närmare hur åskådare det var på matchen.

Jo, jag vet. Det känns grymt tungt att vi inte mäktade att bärga alla tre poängen idag. Men, men, det finns ju en torsdag för sånt också sägs det.
Kommentera

Paddan: Nu på Torsdag invaderas Kempis a Luleiter åtminstonde 4 st :)
Kommentera

Paddan: Det är inte så mycket att gratta för....vi var 1000 färre än förra matchen.

Det är tungt nu.
Kommentera

Hälge: Tackar, tackar. Får väl gratulera er till att ha haft mycket publik på matchen iaf.
Kommentera

Paddan: Man får väl gratulera er till 2 poäng iaf.
Kommentera

Sorry... Var lite slarvig där.

Oddset på Bomben i dag

Brynäs - Linköping 2 - 7
Leksands - MoDo 1 - 1

Slutgiltigt Odds: 24353.33

Sen stod det under detta på min talong...

Vinst 0 kr

Synd att man inte fick in den.
Kommentera

Salle: Tyckte att jag såg något fladdra förbi som snabbast på text-teven, hmm, vad kan det ha varit? Jo, det måste väl ha varit Brynäs andra mål i matchen mot Linköping...
Kommentera

NuMo:

Bravo, jag tror dessutom att du precis sköt ett skott rakt i internetska diskussionsforums kollektiva stora svarta hjärta. :-)
Kommentera

Paddan: Google rules...
Kommentera

Salle: Tja, enligt vad jag lyckats luska ut så ska det vara en häst: Mary Gay Bourbon. Finns tydligen ett franskt rallyteam med förare och kartläsare med namn Gay-Bourbon.
Kommentera

Björn VII:

Det beror helt på vad du insinuinerarera (=P) Jag drar iväg och spelar pool, en gentlemannasport. Hej hopp i Modoskogen. Seger!
Kommentera

Björn VII: Jag tillhör ju dem som nästan alltid står bakom modos strategier, speciellt det som inte händer på spelplanen. Jag tror det var Frisco som svarade på Modoforum Typ: "Byt, byt byt" Allt skall bytas enligt er.....osv." Konstigt nog har ingen kommit och sagt att det är fördjävligt att man bytte bort och svek Wilde än, men det komer nog så småningom. Så fort en junior försvinner från klubben kommer juniorälskarna fram och tycker att det är otroligt korkat. Att man bara kan satsa på bättre spelare än att satsa på ALLA juniorer. Det kan ju aldrig vara bra för framtiden i klubben?? Byt modos ledning!! Nä, jag tycker att man gör det bra efter förutsättningarna, det är därför det är så lätt att älska Modo trots att man våndas hela tiden. Ända sen Foppa-eran började har Modo tillhört de mest framgångrika lagen i ES. Tyvärr snodde Brynäs en inteckning, men det är enda plumpen. Framtiden är vår- Vi kommer att rida på en våg i femton år, sen är det dags att börja oroa sig igen.
Kommentera

Hawerchuk:

Eller så försöker jag bara hitta diskussionsöppningar ur förnöjsamhetens ljusblåa träsk, jag vet inte. :-)
Kommentera

Paddan: Det var som klåen... Är Lorden en Bourbon. Inte konstigt att den smakar f-n dårå... Har druckit EN god Bourbon, Makers Mark.

Vem är Gay Bourbon?
Kommentera

Björn VII:

Du svamlar, det är såhär det ska se ut! 3:a känns bra och ger oss minnen tillbaka från sent 90-tal, inte bara hockeyrelaterade sådana.
Kommentera

Frisco: En fråga efter att ha studerat etiketten hos lorden i kulverten.
Finns det Gay Bourbon Whiskey?
Kommentera

Sådärja, då ser det ut som våra 80- och 90-talistiska supportar tydligen vill ha det, igen.

www.svt.se/texttv/358.html

Ingen som tänker på oss som vill kunna relatera till vår kvalfyllda barndom? Eller på de stackars forumsskribenter som faktiskt försöker driva en seriös kampanj för att byta ut MoDos ledning?

Ett hockeysupporterskap ska inte fungera som en överdos Rennie/Samarin, det är jag ganska övertygad om, men det är tyvärr vad man upplever just nu.
Kommentera

Poffa: MODO trea i elitserien nu.
Kommentera

Det var åttapoängsvecka denna vecka, va?
Kommentera

Frisco: Helt klart. Ser redan fram emot det.
Kommentera

NuMo: Tackar på förhand. Den matchen kommer det att lossna rejält för #14.
[bild]www.ne.jp/asahi/miniature/smallworld/Calvert4.jpg[/bild]
Kommentera

ALLA:

Kan vi inte droppa den här tämligen löjliga diskussionen om moderering och bortplockade inlägg.

Glädjs istället åt att MODO vann mot Leksand och att vi fortsätter klättringen mot toppen.
Kommentera

Frisco:

Nu yrar du allt.
Kommentera

Frisco: Grattis Frisco. Jag kommer att bjuda dig på en rejäl Wiskey som plåster på såret när jag kollar oljan på bilen någon periodpause i framtiden.
Kommentera

Frisco:

Oj. Såg inte att ditt försvann. Gräsligt, vi borde göra uppror!
Kommentera

Björn VII:

Att Modo skulle gå och avgöra när pressen mot Timrå-målvakten Riksman var som tyngst. Otroligt.
Kommentera

knaskamilla: Notera att svaret på mitt inlägg finsn kvar.

Sv: ZZZ-tråd

Frisco: FÅNFRISCO! (notera utropstecknet)
scim @ Umeå Idag kl. 21:17 Besvara Visa ämne
Kommentera

Salle, vilken demon han har blivit!
Kommentera

Frisco:

Stackars dig. BortMoDorerad och utmobbad av en MoDorator.

Stackars mig, som bytte bort Antos i min poängjaktsfemma inför den här matchen.
Kommentera

Björn VII:

Sådärja, även om SVT Text verkar vara hela dalarnas text-tv än så länge.

nämen guu, så uuunderbart.
Kommentera

Poffa:

Söderberg på pass av Salle. Två poäng... GOTT!!!
Kommentera

Weee Söderberg, the little one!
Kommentera

Undrar om jag törs skriva GRATTIS MODO.
Kommentera

Björn VII:

JAAAAAA!!!!!!!!!!
Kommentera

NuMo:

Jag är gammal och minns bara segrar och kommentarer på väg ut i stil med: "gu, va MoDo va dåålia ida och gjorde läkksann dålia".
Kommentera

Sista nu, visa nu Backlund att han inte är en man för landslaget (½)....
Kommentera

Björn VII: Oavgjort är väl inte så dåligt om man tänker på hur svårt Modo brukar ha mot Leksand borta. Nu förljer några oerhört spännande minuter där Modo bör gå segrande ur den striden tycker jag.
Kommentera

Vi har eldat upp en poäng, damn!
Kommentera

Poffa:

Rent historiskt sett har MoDo varit praktusla på att verkligen claima sitt territorium, men man får väl hoppas att Ångermanland kan fungera som något slags fristad för fritt och otvunget supporterskap (som ändå i slutändan resulterar i 100% MoDo-sympatier).

Så, nu överlämnar jag den här diskussionen till ev. moringar i faggorna. :-)
Kommentera

Martin S: Tyvärr är det väl så. Men skam den hardy som inte plockar ut en Svensk spelare till tre kronor.
Kommentera

Martin S:

Det är väl för att MoDo är ett så vänligt lag? Såg just att det går tokbra för westerlinds andralag. Eller inte?
Kommentera

Verkar som om MODO håller på att göra Backlund till landslagsmålvakt, har vi hört den förut?
Kommentera

Hawerchuk:

Nackdelen är att han kan avgöra åt båda håll. Att hålla på med dumheter som kan leda till utvisning är inte speciellt smart i det här läget.
Kommentera

Björn VII:

Bara för att MODO:s lag intt till fullo består av Övikspojkar så kallar man det för Övikslaget. Så det där är väl en definitionsfråga vad man skall kalla dem.

Jag fortsätter kalla dem masariner i vilket fall som helst.
Kommentera

Nu luktar det mål för Modo snart, men samtidigt luktar det kompensationsutvisning. Rådbjer har ingen aning om varför, det är bara så. Han hörde något bakom ryggen.
Kommentera

Men vad var det jag sa, klart man ska lira Lindström. Han avgör ikväll!! Kom igen nuuuu.
Kommentera

Poffa:

:-)

Ville bara påskina att Dalarnas påstådda homogenitet vad det gäller hockeysympatier är starkt överdriven.

Empiriska studier tyder på artrikedom, serru.
Kommentera

NuMo: Hedlund spelar tuffare än någonsin numera.
Kommentera

303716 · »