1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508521 inlägg · 4106 ämnen

Leksand - MoDo

« · 302471 · » Till forumet

Sv: Leksand - MoDo
Ser att det är några förändringar i laget till dagens match. Lindström går tex in, hoppas han tar chansen nu. Ni som sett matcher nu i inledningen, hur har Green skött sig? Inte min favoritspelare exakt och jag blir lika förvånad varje gång han tar en plats i en av kedjorna. Speciellt nu när Gästrin är petad, tyckte han såg riktigt bra ut i dom få träningsmatcher jag sett.

Prestigematch för mig ikväll mot Leksand, så det ska vara fan också om dom inte tar det här... Många dalmasar här i trakterna...
Kommentera

Hawerchuk:

Lindström spelade även förra matchen (mot Brynäs) till och från. Även Green spelade då och var riktigt bra. han smällde på ordentligt i egen zon, stressade bra i mittzon och hade en del riktig fina passningar. Jag förstår att Pirro ger honom en chans igen med tanke på vad han visade mot Brynäs.
Kommentera

knaskamilla:

Typiskt.

poffa:

Var det inte sist han gjorde en jävligt snygg uppåkning med pucken också, Green? Eller var jag för förkylningssnurrig för att tyda numret på ryggen rätt?
Kommentera

knaskamilla:

När menar du att han gjorde det då? MaJo:s uppåkning kommer jag ihåg men att Green gjorde en wow-uppåkning kommer jag inte ihåg.
Kommentera

Frisco:

Ryktet om Leksands tuffande måste nog sägas vara ganska överdrivet än så länge, bara Holm som tar sig in på topp 25 när det gäller box play-minuter och för hela laget så har de färre än vad t.ex. MoDo har.

Jag tycker om extrapoleringar från givet material, och gör man en sådan skulle man ju kunna komma till slutsatsen att Leksands spelarmaterial i grund och botten är ganska mediokert om inte årets nyförvärv börjar leverera, och att om laget skulle fortsätta spela "modererat" under resten av säsongen så blire inget slutspel för laget som ifjol var det fulaste-genom-tiderna.

Kämpa för en klistermärkesslogan eller en slutspelsplats?

Nåja: LIF-MoDo 2-6
Kommentera

knaskamilla:

Du har nog helt enkelt blandat ihop en sjua med en nia.
Kommentera

Poffa:

Han smällde på? =) Kul kul. Skulle vara intressant att plocka in Lindström och Salle med Green. Fan, så många kombinationer, så få matcher...
Kommentera

Björn VII:

Laget spelar i box-play, Holm får utvisningsminuter. Läs på.
Kommentera

scim:

Är det så? Hmm... Känner mig förvirrad. Gjorde inte MaJo en attack mot omklädningsrummen till?
Kommentera

Hawerchuk:

"Smällde på" var ju Green-smällde-på, dvs "trycka fast dem i planket med en hyffsad tackling och sedan se till så det inte kommer därifrån". Inte en Haakana-smällde-på som är mer i stil med "res dig inte upp igen för då kommer helvetet att braka lös över dig och hela din familj".
Kommentera

knaskamilla:

Jo, gjorde Green en attack mot stora stå??
Kommentera

Poffa:

Jag tycker mig minnas det. Fast det kanske var på uppvärmningen eller i paus? Äh, jag ska nog gå hem och lägga mig.
Kommentera

knaskamilla:

På uppvärmningen var det nog inte. För då håller MODO till på den bortre delen (närmast omklädningsrummet) och värmer.
Kommentera

Poffa:

Men ååååh... Jag var inte ens där på uppvärmningen. ;)
Kommentera

Poffa:

Ingen dansk skalle alltså.

Förresten. 2-4 ikväll. Werner blir pissed och sätter tre.
Kommentera

Hawerchuk:

Snarare, Werner blir pissed och slår ner tre. Förra matchen tog han ju med sig två MASariner ut på matchstraff, ikväll blir det tre.

Vill ni förresten läsa falukurirerens "inför matchen" så följ länken.
Kommentera

Poffa:

Och här kan ni läsa vad som skrivs på Leksands hemsida om den kommande matchen.
Kommentera

Ser att Hans Lodin ska kommentera matchen i Leksand (HockeyLive), ska bli spännande att höra vad han säger, Modos gamla storback... =P
Kommentera

Hawerchuk:

Storback var ordet, sa Bill!

Men det skall bli intressant att se om han kan hålla sig opartisk (till skillnad från t ex Södertäljes kommentatorer som gick upp i falsett så fort SSK passerade offensiva blå) när han kommeterar.
Kommentera

Hawerchuk & Poffa:

Med tanke på de chanser han tidigare tagit till att påpeka att MoDo verkligenverkligen inte ville ha hans storbackstjänster kunde man nog räkna kallt med att det alltid skulle vara svårt att hålla honom borta från kommentatorsbåset i den här matchen.

Nåja, frustration är ju som tur är en av de bästa åskådarsporterna som finns.
Kommentera

Poffa: 56 min kvar.
Referee: Rådbjer, Ulf
Linesmen: Ljungqvist, Mikael and Lyth, Peter
Kommentera

Frisco:

16 minuter kvar, varken någon Westlund, Nielsen eller Svensson i dagens Leksand enligt onlajnen. Tandlöst, sa han som redan sålt skinnet.
Kommentera

Björn VII: Däremot ska Tobias Holm vara med. Fight fight fight.
Kommentera

Frisco:

Och Lodin på isen (!)
Goalsgoalsgoals!
Kommentera

Frisco:

Härligt att se, själv är jag en så pass gammal gubbe att jag minns när Stora sponsrade Leksand (på riktigt alltså).

Är det förresten meningen att man ska knäcka motståndarlaget?
Min (första) gissning blir: Gävles stolthet, Strömsbro.
Kommentera

Frisco:

Nu jäklar skall vi smula sönder Leksand med vårt superlir. Mikael Pettersson ställs direkt på isen för att möta Werner, Svartvadet och Salomonsson.

1-0 till Leksand efter 15 sekunder.
Kommentera

Björn VII: Nej det är Gävles första mästare ,GIK.

15 sekunder. Ajajaj.
Kommentera

Tjena! Brynäs släpper in en puck efter 32 dekunder. Värdelöst va? Men det finns inget som Brynäs kan göra dåligt som inte Mod kan göra värdelösare. - 15 sekunder.
Kommentera

NuMo: Modo och sekunder menar jag. Nu verkar dock Modo ha tagit över matchen.
Kommentera

NuMo: Matchen höll alltså 32 sekunder för Brynäs denna gången.
Kommentera

Frisco:

Aha, bortatröjor redan då eller var det en säsong utan axel-ok? Jag tror f.ö. att saftpiraterna aldrig hade varit något lag för den där jamtpojken - hans image är alldeles för besudlad av de illasinnade fotografier jag sett idag :-)

Låt honom stanna hos de svart/gul/röda uppkomlingarna.
Kommentera

NuMo:

Tyvärr så får Leksand grepp om matchen igen efter vad som kommentatorerna kallar matchstraff för sex man på banan.

Nä, nu jäklar håller vi ihop i box play.
Kommentera

Poffa:

Straff för Leksand.
Kommentera

Frisco: Ja, men Modo har inte gett upp om att ge leksingarna ett rejält handikapp. Nu byte hela laget för säkerhets skull. Så får man inte göra. Nu ska vi se om det blir straff. Jodå. Nu jäklar har vi chansen att släppa in en till.
Kommentera

Poffa:

Riksman räddar. Puh!
Kommentera

NuMo: Nu har Riksman kommit in in matchen. Bara 22 misstag kvar att göra innan vi kan börja spela hockey.
Kommentera

NuMo:

Lugn, Lodin har inte presenterat sig än.
Kommentera

NuMo:

MODO klarade av spelet i box play. Leksand verkar tända och MODO helt under isen än så länge. Leksand fick ett 2 mot 1-läge men MaJo lyckades bryta.
Kommentera

Björn VII: Jag är nervös. Det är förståeligt om du ser min skjorta. Nerverna ligger nämligen utanpå. nu frågar jag mig varför inte modospelarna skjuter riktiga hårdskott mot eget mål, jag menar Riksman har ju ändå kommit in i matchen.
Kommentera

NuMo:

1-1!!!
Kommentera

Poffa: Haha. Skit i powerplay, bara skyffla.
Kommentera

Poffa:

Det var bara för att jag precis slog på webradion.
Kommentera

Poffa:

I PP direkt efter tekning. Första kedjan igen. Per Svartvadet på pass av Salle och Mika!
Kommentera

NuMo:

Lugn, låt mig säga så här: Svartvadet har aldrig presterat en match i Leksand som inte förtjänar nobelpris i hockey.
Kommentera

Björn VII:

Brynäs - Linköping 0-3 efter knappt sex minuter. Westerlind bevittnade med andra ord vändningen för Brynäs då han såg MODO smiska dem i lördags.
Kommentera

Björn VII: Brynäs har det tuffare. tre i baken på mindre än sex minuter.
Kommentera

NuMo:

Ytterligare en utvisning för Leksand. Nu gör vi ett till.
Kommentera

Poffa: Inget av LHCs 3 mål mot Brynös i pp:-)
Kommentera

Poffa:

Leksand fulltaligt. Damn it. Bra spel i PP dock.
Kommentera

« · 302471 · »