1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Linköping HC - MoDo Hockey 120929

1521750 · » Till forumet

Sv: Linköping HC - MoDo Hockey 120929
Berka: pajphone
Kommentera

Berka: Swype är värre kan jag säga.
Kommentera

arnio: Iphone syndromet?

Kommentera

Danne93: Haha frågor står och analys från reportea innan han räcker mäter micken.
Kommentera

Danne93: Haha fy fan. Han får ju Hasse att framstå som en kung.
Kommentera

Lumber Jack: De där är en intervjuv med hjalmarsson där hjalmarsson inte ens behöver vara med !
Kommentera

Danne93: Hahaha, herre gud. Han ställer inte en enda frågautan häver ur sig en massa påståenden som stackars Hjalmarsson får backa upp.
Kommentera

Min display på mobben fick smaka dynga igår när lhc gjorde 3-2 med en snygg bredsida.. att man aldrig lär sig :/
Kommentera

Monno: Hasse brukar ju få skit för ledande frågor men det finns nästan ännu värre=)

http://www2.lhc.eu/elitserien-arena/38130/

Kommentera

MODOJohan: Ja se på fan! Man tackar! :-)

Jo jag tkr Helber ska lugna sig med att försöka få modo till det svarta fåret. Ser inte bra ut enligt mig.
Av klubbarna måste jag säga att Stillman och HV71 nästan vare oväntat tysta?

Roligast av det här är ju dom mupp supportrar som tycker att Modo får skylla sig själva när dom förstör sin förening. Steen är ändå så dålig spelare så dom bryr sig inte om modo tar in honom. Inne på 8 mål frammåt på 3 matcher och 6p är ju helt ok.
Kommentera

Monno: Btw, grattis på 1-årsdagen av ditt konto ;)

Nä men klart media vill vrida och vända på det hela, men det är väl fritt fram för alla klubbar att ta in NHL-spelare, och inte vill jag påstå att LHC förlorar tack vare Steens vara i Modo. Modo bör ju faktiskt ha förlorat denna matchen med tanke på vilket oflyt de har med domslut, oförmåga att ta vara på sina chanser i nästan två perioder.
Kommentera

MODOJohan: Ja det är en jävligt konstig kommentar av Helber. När jag läste artikeln på allehanda tkr jag han gav bra svar fram till det att han kläckte ur sig det dära. Osar avundsjuka.

Extra roligt då att Steen påpekar hur roligt det är att komma HEM och spela hockey i fjällräven center. :-)
Kommentera

Monno: Tänkte precis redigera och undra om det inte är ett rent trolleri av AB.. Men å andra sidan, så är ju Weinhandl mer fostrad i Modo än i LHC... Då borde det ju vara orättvist att han får spela i LHC och inte i Modo..
Kommentera

MODOJohan: Stor jäkla OBS på den artikeln! Det är Aftonbladet som trollar som fan själv. Intervjun är från innan matchen den Jon Häggqvist gjorde för allehanda. Helber har inte gått ut med den där kommentaren för att han är bitter efter match.
Sen är det väl ändå en jävligt konstig kommentar, men än dock. Rätt ska vara rätt.

Helber ska ha cred för att han faktiskt svarar folk på Twitter m.m. Att man sen tkr han har en helt galen åsikt är en helt annan sak.
Kommentera

arnio: Och på vilket sätt är Weinhandl eller Söderberg fostrad i Linköping? De är ju inte lock-outade NHL-proffs men nog fan är de jävligt bra. Hade Modo torskat hade Helber inte nämnt ett piss om Steen
Kommentera

arnio: Pa-tetiskt, Helber, i vanlig ordning.
Kommentera

Rytter: Haha Dogge Doggelito smyger omkring och ser till att hamna i kameran när han står bakom Steen!
Kommentera

Fy fan vilken match. Bästa hockeymatchen jag sett på länge, bra fart och bra spel av bägge lagen igenom hela matchen och chanser åt båda håll. Är helt slut hemma i soffan så nu blir det att ta en whiskey och njuta av denna seger.
Kommentera

Grymt bra match! Vilken pärla av Nagy! :-)
Och ändå hade vi domarna emot oss. Men Rahimi med oss. ;-)
Kommentera

Patrik Källstr:Jaaaaaaaaa fan va skönt viktiga tre poäng med tanke på att alla lag under oss förlorade idag.
Kommentera

Berka: Jaaaaa! Fan va härligt! Va grymma dom e just nu
Kommentera

Patrik Källstr: 5-3 öppenj kasse   Madsen
Kommentera

jå1: Madsen ! En naturlig målskytt :)

Kommentera

Berka: Suget att säga, men ganska kul att titta på modo i 3e.
Kommentera

Berka: Fan Webbradion för mig :S Dog

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Aldrig att det döms bort, Kuken,ballen, Fjällräven Arena !
Kommentera

Patrik Källstr: Hahaha det får man ta, bara slicka upp !
Kommentera

Berka: Nej, klockrent.
Kommentera

Nu ringer domaren bort detta?!
Kommentera

Modoante: JAAAAA MODO! NAGY!!! :D :D :D :D Där spillde jag öl också
Kommentera

Modoante: Nån som tror att modo kan hålla undan?

Det ramlar nog in en slumpuck i slutet

Kommentera

supertr?tt:Skönt men det här känns som en match som Linköping avgör i slutsekunderna på ett skitmål hoppas jag har fel.
Kommentera

Berka: Sååå jävla rättvist !
Kommentera

Berka: PER ÅGE SKRÖDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

på nått sätt känns det inte som att vi kan vinna ikväll, modo jobbar å skapar lägen i mängder å när dom väl gör mål så kontrar lhc in en skit ledningspuck stracks efter, tungt tungt!

Dennis engstrand i kassen för lhc bör få matchens lirare 5 gånger om för sin insatts ikväll.

kom igen nu modo, 6 kver.

Kommentera

Nu jävlar ska vi kvittera här i PP!

Jävla hemmakommentator på Sr kan dra åt helvete!

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:Vi spelar åt helvete för bra för att inte ta några poäng.

Kommentera

supertr?tt:Men hellvetre....  satan i gatan.

Kommentera

Berka:Dummare uppvisning i den högre skolan just nu.

Kommentera

Modo tar många onödiga utv när man redan har ett pp att vänta.
Kommentera

supertr?tt: Hela den kedjan fungerar bra får man lov att säga!

modo i pp nu

Kommentera

Muller överträffar mina förväntningar, med råge !
Kommentera

Linköping HC - MoDo Hockey 120929

MODO Hockey imponerade när man i torsdags vann med 3-1 hemma mot dittills obesegrade serieledaren HV71.

Nu väntar en ny tuff utmaning i form av Linköping.

– Matchen i torsdags gick vi stärkta ur och vi ser fram emot att åka till Linköping, säger headcoach Ulf Samuelsson.

MODO Hockey inledde Elitserien 2012-13 med förlust i Skellefteå. Därefter har det blivit poäng i samtliga fem matcher och senast imponerade man när HV71 besegrades med 3-1.

– Tycker att vi hittat rätt allt eftersom och i torsdags gjorde vi en riktigt bra match. Vi spelade stabilt i defensiven och vi var kreativa i offensiven, säger Samuelsson och fortsätter:

– Ska man anmärka på någonting i torsdags så var det att vi inte var tillräckligt effektiva.

Kedjan med Alexander Steen som center mellan Ladislav Nagy och Marcel Müller var MODO Hockeys främsta enhet mot HV71 – och Steen gjorde tre poäng i matchen.

– Den här trion fungerar bra tillsammans och Alexanders intåg i laget har betytt mycket för oss, säger Samuelsson som numera också kan räkna in Mattias Ritola i laguppställningen:

– Det känns riktigt bra. Mattias är också en viktig spelare i vårt lagbygge och nu ska vi bara ge honom lite tid att bli varm i kläderna.

Nu ställs MODO Hockey mot Linköping i Cloetta Center. Linköping som den här veckan besegrat både Växjö och AIK.

– Linköping ser riktigt starka ut. De har många skickliga spelare och vi står inför ännu en inspirerande utmaning, säger Samuelsson.

Förra säsongen förlorade MODO Hockey båda matcherna i Linköping – 2-3 straffar och 2-7.

– Självklart är målsättningen att få till ett trendbrott. Kan vi fortsätta som i våra senaste matcher så tror jag att vi ska kunna bjuda Linköping på en rejäl fight om poängen.

MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
69) Oscar Alsenfelt

Backar:
  3) Joonas Lehtivuori
  6) Ludvig Byström
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv A
75) Richard Stehlik