1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504410 inlägg · 4100 ämnen

Linköping-Modo 150220

1664318 · » Till forumet

Sv: Linköping-Modo 150220
NuMo:Nordgren är ingen spelare som jag ser som en kulturbärare däremot ska väl skröder vara det. Han har varit i klubben länge känner klubben ,får förtroendet. Då tycker jag att man ska kunna kräva mer av en sån spelare. Att han är poängbäst tycker jag är ganska ointressant då spelet ser ut som det gör. Modo behöver en spelare med stabiliserande effekt på laget. Att jämföra skröder med kempe nordgren m.fl. kan man givetvis göra men den ena är junior och den andre kommer till modo från en långvarig skada med en karriär i nedåtgående. För övrigt så tycker jag att man skulle brytit med skröder när sundström klev av och lagt pengarna på en etablerad klok center, där har du ytterligare något att reta upp dig på.

Redigerad kommentar

Kommentera

Snipan: Det är så klart en poäng.

Är faktiskt inte säker på vad som gett mest poång, bättre PP elle bättre framför eget mål.

Jag föredrar dock bättre framför eget mål. I PP ska i praktiken vilken skit vi en skickar in få bättre resultat än i år.

Kommentera

supertr?tt: Hur många fler poäng hade vi haft, om vi "bara" hade varit näst sämst i PP? Speciellt med tanke på de många uddamålsförlusterna. Bad_Brett har redovisat PP stat i annan tråd
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Spelar ingen roll vilken liga vi spelar i, dom gör sitt i NHL, inte i Modo.

Självklart vinner vi mot Luleå.

Kommentera

Monno: Visst vill jag ha en offensiv back. Men vi måste bygga bakifrån.

Hur helvetes många poäng har vi tappat framför eget mål iår?

Fler än en offensiv back kan stå för är jag helt säker på.

Kommentera

hanzon:Jo, möjligen om vi blir kvar i SHL, men aldrig i allsvenskan.

Där kommer Sedins aldrig spela

Kommentera

hanzon:aa, nån än jag som tror på vinst imorrn?
Kommentera

modomille: Sedinarna kommer aldrig att spela i Modo, dom spelar i Vancover tills dom slutar med hockeyn, trist men sant.
Kommentera

Monno:tror knappt att sedinarna gillar modo längre.
Kommentera

supertr?tt: Du har poänger, men när det kommer till backar vill jag absolut helst ha en offensivt skicklig back.
Jag blir bedrövad när jag det Hedman spela. Inte för spelet utan puck. Utan för den totala bristen på kreativitet i uppspelen. Vi har inget behov av backar med oduglig förstapass. Just nu har vi för många.

Men det är egentligen för det vi verkligen behöver är vettiga jäkla CENTRAR!!!

Henrik Sedin, kom hem för tusan!
Kommentera

supertr?tt: Håller med dig om tränaren, självklart ska huvudtränaren själv välja medarbetare, sen det här om juniorer självklart ska dom som presterar vara med inget snack om det.
Kommentera

Bad_Brett:Lagbygget är obefintligt. 

Nu måste det till en rak och tydlig linje. Man misslyckades med Anders o Saik ideerna totalt. Det är lätt att kritisera nu men tanken var nog rätt ändå. Att det sket sig så totalt är väl en blandning av ekonomi, naivitet och alldeles för dåligt stöd till Anders.

All in på en stabil tränare, den ska få välja hjälptränarna själv (oavsett om det finns kontrakt på de vihar nu.

Inget jävla trams med att vi ska fylla på med juniorer. När serien startar ska ett seniorlag med hår på k*ken stå på banan. Inte en junior ska finnas i laguppställningen den första matchen. De ska slå sig in i ett seniorlag på egen hand, egna bedrifter och behandlas som seniorer. 

Och det måste in centrar, allsvenska eller utlänningar. Hårt jobbande spelare ska gå före statestik. Vid val av backar ska det prioriteras att hålla rent framför egen kasse framför att man kan åka åttor. Gör inget om det är elaka jävlar. 

Kommentera

S-vikaren: nättinen är bättre,flanagan börjar komma igång finns mycket pontential i grabben fast det är ju felet i detta lag dom värvar spelare med pontential visst det kan ju vara bra men svarten måste ju värva en center som är bra och som redan har utvecklats klart det har inte flanagan eller nättinen.
Kommentera

Såg aldrig några misstag av LHC, men Modo gjorde inget annat än misstag hela matchen. Det går inte att bjuda motståndarna hela tiden.
Kommentera

Monno:

Laget är ju helt felkomponerat. Det finns en rad potentiella stjärnor på pappret, men vad spelar det för roll när centerlinjen är obefintlig och det inte finns en enda kreativ back i hela laget? Det är omöjligt att hitta en passande spelidé, eftersom halva laget består av små klena snabbskrinnare utan känsla för spelet och andra halvan består av långsamma 1-3-1-spelare. Efter tränarbytet har Nättinen, Påhlsson och Nordgren och kommit igång, men å andra sidan har Kempe, Olofsson (innan han lånades ut), Skröder, Hari, m.fl. helt tappat formen.

Det är vare sig effektivt, roligt att titta på eller ekonomiskt. Jag tackar Svartvadet för guldet 2007 och önskar honom bättre lycka på nästa arbetsplats. 

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Ja nä jag vette fan när man blev såhär arg på en match förut.
Defensiva spelet är så bedrövligt dåligt. Ingen fart, inte ett pass som slogs rätt. Hedman har nog 12 felpass efter 5 min!

GAAAH man blir tokig!

Och i samma veva ska såklart Ullmark sova lite. Än om det inte ens hjälpt med Hasek i storform för att ge oss en chans denna match.
Kommentera

ULTIMAVICI: Och det som kommer bli vår död i ett kval är värt pp

Fattar inte hur proffs som spelar hockey som yrke kan vara så fruktansvärt urusla.

I vilken annan yrkesgrupp som helst hade man fått sparken!

Kommentera

Monno: Samtidigt dödar Brynäs allt hopp.
Kommentera

tjern: sorry 0-2
Kommentera

modomille: Tycker Hossa är för slö på rören för att vara dominant på något vis tyvärr.
Kommentera

modomille:

Vilka är bra?

Kommentera

Monno: Nix, det är väl bara och se hur det ser ut, match efeter match.

Så dåliigt att man mår illa...

Kommentera

Gunnar Soderholtz: det är ingen idee' att ha hossa om han inte får köra med bra spelare,påhlson? Perra verkar vara dum i huve.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Inte i många fans heller uppenbarligen. :-)
Kommentera

Cyklob:Jag tror vi är helrökta i kvalet. Finns ingen vinnarkännsla i detta team
Kommentera

Sven Tuta: Luleå ryckte upp sig i slutet på andra, det finns hopp.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Kvalet kommer bli otroligt tufft, men jag tycker att vi ska gå vinnande ur en serie på 7 matcher. Men som sagt det kan mycket väl krävas 7 matcher och iom fördel av hemmaplan kanske vi kan lyckas. Men ledningen och spelarna måste förbereda sig mentalt nu på kvalet istället för att titta uppåt. Det viktigaste dom sista matcherna är att få till ett bra box play och Powerplay samt hitta några bra formationer som man kan använda sig av i kvalet.
Kommentera

ULTIMAVICI: önerud är 100% i sin analys
Kommentera

Självförtrondet i laget är dåligt.

När vi trycker på så gör ofta första forward rätt, men andra forward är sen och den som kommer trea deffar självklart, men tyvärr.  Backarna de har backat för länge sedan. Så här är inte ett tajmat och sammansatt lag.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Och nej orkade inte ens jubla vid målet.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Hoppet har varit ute länge.

Får hoppas vi kan lyckas i kvalet, men jag börjar tvivla...

Kommentera

jämtland:

Trots dina fantastiska argument för att det just nu passar att bryta med Skröder så visar det sig ju ändå att han är poängäst i laget.

Det känns som att det fanns andra att välja på, men man kan såklart alltid välja den som man hade störst förväntningar på.

Sedinarna är t.ex. sämst i Vancouver.

Nordgren gjorde  mål nu, så där har vi ju ett billigt kontrakt??

Kommentera

tjern: undrar vad oddset var innan säsong att Modos pp back No1 skulle gå igenom hela säsongen mållös
Kommentera

tjern: Vilar väl upp sig inför morgondagens match.
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag undrar vad Luleå gör, 8 - 20 i skott.
Kommentera

Sven Tuta: jag såg matchen borta mot Växjö o det var bland det sämsta jag har sett av Modo. Men detta! Detta är fan i mig sämre. Var är attityden!!!!!!
Bänka alla ta in J20 imorgon istället mot Lule
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Vinner Brynäs eller Leksand så är allt hopp ute...
Kommentera

tjern:

Vi är så piiiiinsamt utselade så det finns inte

Riktigt illa är det

Kommentera

tjern: Vi reagerar bara på motståndarna istället för att agera, det gör att vi ständigt är efter i varje situation... Är detta årets bottennapp??

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: När vi plockade in en motsvarande som Taffe i Hensick så spydde du galla över honom också. LHC som inte lägger ut några pengar backade massor av pengar på spelare gick back så mycket så att Modo i motsvarande situation tvångsnedflyttats rakt av.

Tänk vad fantastiskt lätt det är att vara läktarcoach och bara kan gnälla och slippa allt ansvar.
Kommentera

ULTIMAVICI: Är arenan lika tyst som den verkar? Hör bara busvisslingar lite nu och då.
Kommentera

ULTIMAVICI: det finns nada aggrisivitet framför eget mål
Vem tusan är generalen som har det ansvaret
Kommentera

tjern: Ja varför hålla killen framför mål? Fan vad genant..
Kommentera

jämtland: Lika bra att träna lite mer boxplay!
Kommentera

jämtland: Sitter bakom Modos bås och ska man ta det där som 6 man på isen så ver jag inte vad... Eller missade jag något?
Kommentera

NuMo: Nej det var det inte men man måste ha modet att bryta med spelare när tillfälle ges.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Jacob Micflikier gör sitt 20:e för säsongen. Kom på 45:e plats i poängligan i Schweiz förra säsongen.

Kudos åt Svartvadet, som inte hade tillräckligt med pengar för att värva en sådan dundersuperstjärna, utan istället satsade på Nättinen, Flanagan, Hari och Nordgren istället. Dessa fyra tillsammans tjänar säkert en bråkdel av vad Micflikier gör och har dessutom producerat hela 21(!) mål ihop!

Giriga köplaget Linköping plockade även in storstjärnan Taffe (47 poäng och -20 på 75 matcher i AHL ifjol). Föga förvånande att han leder SHL's poängliga klart.

Redigerad kommentar

Kommentera

jämtland:

Angående Skröder.

Ja, det var då fan att han kom till Modo.

Kommentera

Listiga gubbs i DN! Var som lite halvsur över att de helt friade Roche, men nu fattar jag. Det är ju ett större straff att ni kan ha honom på isen.
Kommentera

tjern:Ok det ät ju ok 11 skott. Spelar Hossa i afton, hör inte hans namn i sändningen?
Kommentera

1664318 · »