1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508457 inlägg · 4106 ämnen

Linköping - MoDo 2007-01-11

« · 814115 · » Till forumet

Sv: Linköping - MoDo 2007-01-11
Poffa: En dryg jävel...den där minuten.
Kommentera

Poffa: Heheh stämmer, verkade ju nästan som kommentatornera hoppades Skröder skulle hänga sista chansen han fick med. :)
Kommentera

NuMo: Lite klent att de bara får sketna tjänster som kameramän, kirurger och urmakare det vore nått det.
Kommentera

knaskamilla: Jo, men att slippa öppna ytterligare en webläsare är ju smidigt. Bättre att ha allt i samma fönster.
Kommentera

Cyklob: De sa något i stil med "Publiksiffran var 6385, till en början".

Dessutom så sa de i slutet av tredje, då det återstod en dryg minut av spel i BP, ungefär "Dryga minuten kvar i spel fem mot fyra, vilket borde innebära en chans till för MODO".
Kommentera

Poffa:

Äh, jag har ju faktiskt IE i datorn. Men användarvänlighet har jag hört ska vara något positivt.
Kommentera

Paddan: "Sedan så var det intressant också att se att man värnar om de sjuka i samhället. För det måste väl ha varit någon med Parkinsons som var ansvarig för ena repriskameran vid målen, med tanke på hur det skakade och hur suddig bilden var."

Så går det när de som borde vara hemma och uppbära bidrag är ute i arbetslivet och är lyckliga i stället.
Kommentera

knaskamilla: När det var 10 min kvar av matchen om jag minns rätt hade halva hallen gått hem. Om man nu ska tro kommentatorerna :)
Kommentera

knaskamilla: Det du kan göra är att installera ett plugin i FF. IE-tab heter det och fungerar så att om man vill se en sida i IE istället så klickar man bara på en knapp i FF så emulerar den IE.

Man kan även ställa in så att vissa sidor (t ex alla som ligger under hockeyligan.se) visas med IE-tab.
Kommentera

Poffa:

Det finns muppar överallt.
Kommentera

Poffa: Whisky - helt rätt tänkt Poffa!
Kommentera

Paddan: Kan inte annat än hålla med.
Kommentera

knaskamilla: Det fungerar inte i FF för att hockeyligan.se bygger hela sin plattform kring Internet Explorer. Jag mailade dem och frågade om de skulle fixa det, men tydligen var de så nöjda med Microsofts skitgrejor.
Kommentera

Lumber Jack:

Jag har just kollat highlightsen på hockeyligan.se (varför fungerar inte det i FF, förresten...eller är det bara för mig?). Snygga mål. Särskilt det sista. Eller...eh. I vilket fall som helst tänkte jag när jag såg klippet att jag skulle kommentera Justins snygga skridskomottagning och mål här. Såg enkelt ut.

Men LHC måste ha gjort en riktigt dålig match. Utbuad av publiken, och så såg jag i LHC-boken att det var ngn supporter ("supporter"?) som gått hem efter andra perioden.
Kommentera

MorganaLefaey: Sedan så var det intressant också att se att man värnar om de sjuka i samhället. För det måste väl ha varit någon med Parkinsons som var ansvarig för ena repriskameran vid målen, med tanke på hur det skakade och hur suddig bilden var.
Kommentera

Paddan: Blev ruskigt irriterad på att kameran var riktad mot en zon och pucken befann sig i en annan. Sedan så kunde de ha den riktad på ett sätt att spelaren som förde in pucken inte syntes för de tyckte den andra sidan där medspelaren kom var viktigare att visa.
Har skickat ett mail till dem och frågat om jag kan få tillbaka 1/3 av avgiften vi betalade då vi enbart fick se 1/3 av det intressanta som hände.
Kommentera

Salle: Äh, kan man inte fixa kameramän som klarar av att följa pucken så ska man väl inte ha så stora krav på att huvudkommentatorn exempelvis ska veta om att det är tillåtet att passa pucken med handen till en medspelare i egen försvarszon. Rekryterar man folket till PPV-sändningarna på Finlandskryssningar?
Kommentera

Poffa: Andreas Karlsson gjorde 6 mål i BP förra säsongen, vilket jag tror är rekordet. Ett mål till för Skröder i den spelformen och han är förbi.
Kommentera

Paddan: Men dom fick ju in nån "klockren" kommentar när dom visade reprisen då Pettersons mindre snygga spearing.

Sen nämnde dom nåt om "bara 12 sekunder kvar för LHC att hålla undan" i slutet av den 5-minutare som blev följden.
Kommentera

Lumber Jack: Hahaha, tja fast Musse har väl i sådana fall smetat in lite skokräm i ansiktet. Men det kan kanske stämma, för den där superfenomenaljättebästigaste kommentatorn ropade ju "Musse" lite nu och då under sändningen.
Kommentera

Paddan: Så jävla underbar seger :), Skönt att Justin fick hänga 3 kassar. Sedan får man ju inte glömma bort Chef Skröder. Vilken värvning, jag trodde hårt på han men inte att han skulle göra så här mycket mål.

Nu tar vi norrbottningarna på måndag av bara farten.
Kommentera

Paddan: Äh, det där är ju Musse från nacksving som hittat ett nytt sätt att få rådäng, därav glädjen.
Kommentera

Lumber Jack: ...och se hur glad Justin blev...
Kommentera

Poffa: Här säljer nån ett BP-mål:

www.tradera.com/auction/aid_37677721
Kommentera

Trevligt med PP-mål, trevligt med BP-mål, kul med många mål, riktigt kul att se en engagerad Salomonsson i båset nere i Linköping. Trodde det bara var Svartvadet som åkte med och agerade demoncoach vid skada.

Men jag sänder en tanke till Tummen som jobbat i kväll och inte sett matchen än, den stackarn. Man kanske skulle dra iväg ett SMS och berätta hur det gick i afton...

Btw, lite Micke Wahlberg-stuk på ena målet av Justin. Stod lite slött och tog emot pucken med skridskon och eftersom ingen Högardh dök upp fick han lägga in den själv.
Kommentera

Paddan: Jepp.
Kommentera

Nä, men en liten whisky medans man tittar på reprisen, kanske. Allt för att få se Justin och Per-Åge ha lekstuga.

Och tänk er om Skröder gjort mål på sin chans i BP i tredje. Hat-trick i BP-mål, hur ofta händer det?
Kommentera

Frisco: Jaha, det var väl det man visste. Bajen är ena riktiga copycats
Kommentera

hellge: Den där stackars farbrorn har väl ändå gjort sitt. Virrpanna.
Kommentera

hellge: LG är en duktig människa. Boork är bra.
Kommentera

Salle: Om jag inte minns fel löd ramsan "LHC är världens bästa lag". Kan också ha varit "LHC är Sveriges bästa lag". Sedan försökte man sig också på något ramsaktigt som jag hört PAOK använda sig av.
Kommentera

Paddan: Vadå?

"Vi har inga skor i våran klack"
Kommentera

shinzawai:

"Tjäckmanick är helt djävla värdelös."

LG Jansson på sportradion rankade honom som nr 1 i elitserien. Dessutom rankade han Bork som bästa tränare, näst bäste var enligt LG vår Harald.
Kommentera

Alfred Awful: Jäkla copycats i LHC-klacken också. De hade ju snott min "Skoklacksramsa" och modifierat den...
Kommentera

Bad_Brett: Hon-han?
Kommentera

Peter Öberg är verkligen bra. Det är en prestation av hon att inte lyckas göra mer poäng än vad han gör med tanke på hur lite misstag han gör. Fantastiska handleder, bra passningsspel och som en stridsvagn i närkamperna. Det är väl skottet som fattas, men annars, vilket sparkapital!
Kommentera

shinzawai: Ja den där Salokopian var inge vidare. Men helt värdlösa var ju inte LHC. Om vi inte hade haft ett jävla flyt första 25 så hade det slutat helt annorlunda.
Kommentera

Detta måste ha varit en av de enklaste segrar någonsin. Snacka om att LHC drog ner brallorna, viftade lite lätt med skinkorna och smackade med läpparna uppkäftigt.

Tjäckmanick är helt djävla värdelös.

Meeeeeeen tre poäng, härligt! Underbar match trots bristen på motstånd.
Kommentera

Det svider att säga detta men...

Grattis MoDo.....

Usch vad dåliga vi va idag, ni lekte ut oss stora stunder.
Hoppas detta får ett slut snarast!
Kommentera

hellge: Bortamatcher är nog statistiskt bästa tvättdagarna. När vi spelar hemma är ju Gidde för det mesta på plats i arenan och då går vi bara för halv maskin. ;-)

Den 24/2 blir det lite mer problem än vanligt. då även jag tänker vara på plats i SBA. Funderar allvarligt på att leja bort tvätten då till the SheDog herself, Ann...får väl ta smällen med blandade färger, temeraturer och krympta kläder men det får det vara värt.
Kommentera

bisterfinnen skrev:

"GABBA GABBA HEY!!"

Exakt!

En GABBA GABBA HEY-skylt skulle en dag som denna verkligen göra sig bra på bortastå.
Kommentera

Alfred Awful: Tänk om han drar förbi Pavel Brendl? Vilken kille!
Chef Skröder!

Sedan tycker jag att Berka ska gå och knacka på hos grannen Wikman och påpeka hur jävla bra Modo är så det blir tyst på Wikmans gnäll på jobbet om hur kass Modo är. *blink blink* :)
Kommentera

Alfred Awful: 16, Hebbe lille.
Kommentera

Alfred Awful: Det enda kravet de hade på anställningsintervjun var nog att han kunde sitta framåtböjd framför tv-kameran och se pissnödig ut för att ta bort fokus från en Hammarström som ser ut att bli panikslagen så fort han tittar in i kameran.

Återigen så undrar man vad det är för jävla puckon de anställer som kameramän på PPV-sändningarna. Eller har de "Ta med barnen till arbetet-dag" under varje PPV-sändning?

Intressant också att vi kan vinna en match så klart trots att vi under första halvan var på väg att tappa matchen både en och femton gånger. Fast, det är klart Kerstinmedknäcken gjorde väl ingen höjdarinsats i målet. För att inte tala om att LHC-spelarna var mer givmilda i PP än vad Adam Andersson och Viklund brukar kunna vara
Kommentera

Wayne Gresky: Sa det och menade det.

För övrigt har Per-Åge nu endast 12 mål upp till Per Lundqvists MoDo-rekord för mål under grundserien. 17 matcher kvar to put the record in the little box.

Håll i vayenn!
Kommentera

Mats Edström: Hur funkar det där med tvätten? Är det så att det bara funkar på bortamatcher?
Kommentera

Grattis...trots att Brynäs tog in ytterligare ett mål på er... :-)
Kommentera

Alfred Awful: Så han schweiziska Zwolen? Linköping var dåliga men kommentatorn var nog faktiskt sämst. Norrbaggen min matchens lirare.
Kommentera

Frisco: Humor. =)
Kommentera

« · 814115 · »