1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506725 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MoDo 2013-11-01

« · 1596608 · » Till forumet

Sv: Linköping - MoDo 2013-11-01
zigge: Som jag skrev för en tid sedan så är RR helt vilsen i PP, han tar tid på sig, han tar burskydd och han åker inte skridskor, dessutom ser han lagomt intresserad ut och slår väldigt speciella passningar i uppbyggnadsfasen runt egen blå och i mittzonen. Han dunkade ju dit en hel del puckar med cumiskey vid sin sida förra säsongen men denna är han liksom inte där, trivs han inte?!

Iaf måste jag passa på att hylla skägget torp som står för en näst intill felfri och en helt outstanding match igår.
Kommentera

Hur gick det med Mario Kempe efter situationen då han fastna med benet? Jag har inte läst eller hört nåt.
Kommentera

J F K:Bara att instämma. Jag gillar eg inte att såga spelare hit & dit, men RR, som ifjol kunde stå vid blå å panga in mäktiga slaggor, har hittills inte varit med i spelet - går det för snabbt för honom? Jaja, AF, eller Ala får väl igång honom med, får vi hoppas.

RÖD GRÖN VIT - HockeyDynamit!

Kommentera

Carl Lejonkräk: Eller kan det tvärtemot vad backstabbing-Bert beskrivit det varit så att SAIKs spel kommit från Anders. Dvs, han tog med det spel han var väldigt delaktig i att ta fram. Kanske rent av drivande...

Jo, det var helt galet igår. Modo åkte skridskor som jag nästan aldrig sett dem göra. Visst var vi överlägsna -99, men det var på ett i grunden rätt defensivt spel. Sedan var vi så överlägsna att vi ändå förde matcherna. Här var det på ett oerhört offensivt spelsätt. Ibland forecheckade man med två man och den tredje var så högt upp att man höll sig för pannan, men det var i sådant tempo och så väl kordinerat att det fungerade. Innan säsongen hade jag sagt att man KAN inte spela så, men det är bara att lyfta på hatten.

Nordamerikanerna börjar spela riktigt bra. Tambellini gör ett stort jobb på en ovan position och nu börjar Hensick hinna med i tempot så han kan slå sina smörpass.
Kommentera

JF K: FBK kan nog stanna därnere i skiten men HV kommer att klättra. FBK har inte ens en bra trupp på "pappret"

Modo - ja vad säger man, riktigt mycket press över hela banan, hårt jobb, stabila målisar, pigga ungdomar....hatten av för tränare Forsberg som tagit bra mycket av SAKS spel med sig till Örnsköldsvik.

Kommentera

Berka, jfk: O fy faaan vilken match MoDo gjorde igår, man e alldeles lycklig ända in i själaroten! O se Swinger Melin nästan gråtfärdig av ilska över sin "stjärnfemma" o "omgångens målvakt" vara hjälplösa, o publiken i Ploppasken tystna, LJUVLIGT!

O tom domarna vilel verkligen få hål på Ullis nolla, men det gick inte.

Osså kommer man hit, ser att ni bråkar om Alsen ännu, Brynäsbok-varning på detta. Nänä, ta nu o skaka tass o glöm Alsen o LIF, så firar vi vidare MoDo's storform. O detta helt utan ett pp! Besynnerligt...Nästan synd det blir uppehåll - men kanske kan de träna pp hela veckan, o komma igång med det.

Kommentera

J F K: Jag behöver verkligen inte hävda mig ett dugg mot dig, det räcker med att läsa många av dina inlägg.

Jaha jag har säkert fel ibland absolut men du får gärna upplysa mig vilka "punkter" jag hade fel så har vi de ur världen.

Sen hur du får det till att jag "dömde ut kopiöst" har jag ingen aning om men det brukar jag heller inte ha när jag läser dina spaltmeter. Däremot sade jag att jag tyckte Oscar fortfarande släppte in tavlor och därför i mina ögon inte var ett dugg bättre än tiden i modo, sen var detta som sagt 15 omgångar sedan vilket får stå för vad jag tyckte då och inte igår , det förstår nog du oxå om du bara tänker till?!
Kommentera

Bad_Brett: Jag tror inte heller att Ahlsenfelt når längre än SHL (och tycker att det är rätt att han inte togs ut i landslaget), men jag anser att han är en riktigt bra SHL-målvakt.

Vet inte riktigt om Leksand. Tycker Örebro är sämre och AIK har ett riktigt svagt lag. Det står mellan de tre lagen såklart, men det har väl alla tippat i flera månader? (Skulle det osannolika ske att FBK fortsätter sin kräftgång kommer ingen jubla högre än mig!)
Kommentera

Berka: Kul att du måste racka ned på mig, bara för att hävda dig. Jag kan dock meddela att du har fel på ett par punkter. Själv har jag lite frågetecken inför ditt kunnande, men det antar jag andra kan bedöma själva och det är inget man måste gapa om.

Anledningen till att jag tog upp ahlselfelt var att du så kopiöst dömde ut honom. Du hade kunnat lämna det med att du anser det inte vara en särskilt bra målvakt, men det räckte liksom inte...
Kommentera

J F K: Nu var det typ 15 omgångar sedan jag hävdade att han fortfarande höll på med att blanda bra spel med att släppa in riktiga tavlor. Det kanske är svårt för dig att begripa men det var då, nu är nu!
Kul att du försöker tracka ner lite på mig med ditt snack, men det blir bara lite komiskt för när man läser mycket av det du skriver så märks det att du har aldrig stått på en ishockeyplan som spelare mer än i skolgympan. Du är fortfarande en ganska medioker läktarcoach inte kan ett dyft om spelsystem, agerande på isen, och andra fundamentala saker inom ishockeyn, visst du får ha din åsikt absolut men inte mycket av det du skrivet är speciellt intressant och det märks att du bara ser det den normala supportern ser och missar de djupare sakerna.

Jag instämmer mer i Bad_brett, OA har blivit bättre och bättre och har verkligen minimerat sina tavlor. Han är naturligtvis en anledning till att Leksand plockat poäng men störst förtjänst där är Leksands defensiva ansvar över hela banan borta som hemma, ganska likt modo som har 2 unga och ibland lite valpiga målvakter men en grym strikt defensiv har verkligen satt de 2 på kartan.

Men kul att snackas, god jul nu ska jag fira modos seger
Kommentera

J F K:

Jovisst, men det blir ju ofta så. Leksand spelar ju box-plus-en, vilket borde vara idealt för en målvakt; Mycket skott utifrån och nästan alltid någon som är med på returerna.

Jag tror fortfarande att Leksand kommer hamna i Kvalserien och jag tror fortfarande inte att Alsenfelt kommer bli någon världsmålvakt.

Däremot är han givetvis inte värdelös som Berka hävdar, utan en bra Elitseriemålvakt.

Kommentera

Bad_Brett: Han räddar väldigt mycket skott och även om han släpper mycket returer så ät han med på dem. Inte olikt Svedberg på det sättet. Jag tycker från de matcher jag sett att Ahlsenfelt är den klart största anledningen till att Leksand har så pass många poäng som man mu har.
Kommentera

J F K:

Mja. Jag har följt Leksand rätt mycket sistone och jag är inte heller speciellt imponerad av Oscar. Han släpper ruskigt mycket returer.

Gistedt har för övrigt nästan lika bra statistik han, vilket jag tycker skvallrar lite om att Leksand har fått ihop sitt försvarsspel på ett riktigt bra sätt.

På samma sätt tycker jag att MoDo får Anton Forsberg att se bättre ut än vad han egentligen är. Linus Ullmark däremot... Wow.

Kommentera

Blake: Och Berkas dom över Ahlsenfelt står sig. Leksand skulle vunnit med 1-0 med en riktig målvakt, men nu drällde Oscar in en puck... Eller så var han som vanligt Leksands klart bästa spelare...
Kommentera

spud: Du är lyckligt lottad du.;-)

Han har ju en blogg på AB också.

Om jag säger såhär, allt han skriver innehåller minst ett fel.
Kommentera

spud: På tv4 nyss... "Oliver Hedberg" 

Kommentera

Monno: Ingen aning om vem Linus Norberg är, borde jag det?
Kommentera

spud: Men du ser ju vem som skrivit artikeln...
Sveriges sämsta sportjournalist.
Kommentera

"Sedan kontrade gästerna in både fyra och femman i matchens slutskede – båda målen i spel i numerärt underläge."

Nån fler än jag som tror att artikelförfattaren inte sett matchen? Så mycket till kontringar var det inte.
Kommentera

spud: Intressant att det lät ungefär som en hemmamatch med glest med publik i Fjällräven center, trots att det var bortaplan.
Riktigt bra betyg till Modofansen på plats, något helt annat betyg till de tusentals Linköpings supportrarna..
Kommentera

Monno: Nu gjorde Ryno nästan en Strömbergstraff.

Å en till.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Den här segern var mkt enklare än väntat måste jag säga.
Bara fortsätta såhär och krossa dollarklubben och svikar Samela på söndag!
Kommentera

Bad_Brett: boxplay är det nya powerplay!
Kommentera

Det bästa med ikväll var matchen, det näst bästa är att jag har matchen på tivon så nu kan jag se den en gång till.
Kommentera

spud:

Ja, det är inget snack. Forsberg är ett bollplank i jämförelse. Trots att han är Elitseriens näst bästa målvakt. :-)

Kommentera

Berka: 6 mot 3 och inte ens farligt, och där håller Ullmark sin ?andra? nolla!
Kommentera

Patrik Källstr: Haha domarna ger sig inte... LHC ska göra ett mål..
Kommentera

Hahaha! Fan va underbart :D
Kommentera

Samuel Påhlsson gör vackra mål ikväll :)
Kommentera

Berka:

hittepåutvisning i sista minutrarna.

Kommentera

Visst höll Ulla nollan i sin förra match också? Eller var han bara jävligt bra?
Han leder över Anton i min bok. Och då är Anton jävligt bra!
Kommentera

Berka: PP överhuvudtaget. Tänk hur många mer mål Modo kunde gjort i år om de fungerat bättre. Men men, tre poäng är de viktigaste och Modo kan klättra till en tredjeplats idag!
Kommentera

Patrik Källstr: Men kära hjärtanes, VARFÖR regehr i PP?
Kommentera

Vilken passning, vilken räddning, vilken dålig Skröder.
Kommentera

Har vi gjort 2 bättre perioder i denna liga än vi gjort de första 2 perioderna idag?
Påhlsson, starkare än hulken?
Juniorerna, hur kommer det sig att ALLA juniorer i Modo är blixtsnabba? Really?
Torp, kul att du tror du är cuminsky, synd att du inte är det.
Målvakterna, vi har ligans bästa.
Tambelini, fantastisk över hela banan.
7000 i Dumle arenan, ändå hörs det bara modoiter.
Laget, vi är ett lag.

Ikväll får vi modoiter betalt för de tunga åren. Hoppas alla modoiter njuter lika mycket som jag gjort ikväll!
Kommentera

Bad_Brett: Även Alavaara ska ha beröm!
Vad Barry gör vet jag dock ej? :-P
Kommentera

Bad_Brett:

Bra skrivet! Instämmer helt!

Skriv upp han på långtid och gör han till en icon som SAF fast inom svensk hockey.

Kommentera

Rytter:

Jag måste säga att jag var lite tveksam till Anders Forsberg eftersom Skellefteå lät honom gå, samt att formationerna inledningsvis var väldigt konstiga.

Men det blir mer och mer uppenbart vilken fantastisk tränare han är. Han har den där väldigt sällsynta egenskapen att lyckas få alla att dra åt samma håll. Torp ser helt plötsligt ut som en blivande storback, Hedman är bättre än på länge, juniorerna ser ut att ha hur mycket rutin som helst... Alla tror på sig själva, vågar prova nya saker, och när saker å ting går snett står lagkamraterna upp på ett ypperligt sätt.

Riktigt, riktigt kul att se.

Kommentera

Monno:

Än så länge gör vi en kanonmatch! Fullständigt åker och kämpar sönder LHC. Se inte till att slarva bort detta nu.

Otroligt att vi gått så bra som vi gjort med det usla PP vi visar upp, riktigt starkt att få med oss resultat utan ett fungerande PP. Blir vi bättre på detta kan detta bli en lång och rolig säsong.

Kommentera

Berka: Haha svårt att inte gilla Hedmans inställning/ödmjukhet.

Cmore frågar om det var skönt att göra mål och syftar såklart på att det var hans första poäng för säsongen "Du blev ju väldigt glad där ute" var på Hedman svarar

-Ja det var ju skönt att få en 3-0 ledning.  !!!

Kommentera

Patrik Källstr: Men nu tar domarna ut modoiter för skitgrejer..
Kommentera

Oj oj oj vilket spel Modo bjuder på ikväll och Oscar Hedman får äntligen göra poäng! Även 0-4 ligger i luften och Modo dominerar på läktaren mot plast publiken :)
Kommentera

Monno:  Nu blir det jobbiigt. Vi leder med 3-0
Kommentera

Bad_Brett: Håller med. Enda sättet vi förlorar det här är om vi tappar spelet som mot Växjö. :-)
Kommentera

Monno:

Hihihihi! Vi ser rätt bra ut även om LHC har flyttat upp. Kan bli en kul kväll detta!

Kommentera

Bad_Brett: Ok då förstår jag! Ja det har du nog rätt i.:-)

Ja MoDo rosor dominant första tio. Sen fick vi PP samtidigt som Linköping rycker upp sig lite.
Kommentera

Bad_Brett: Dags att testa någon annan än RR i pp?
Kommentera

Monno:

Det jag menar är att det borde krävas mer pengar för att hålla 544 olika sidor uppdaterade, än att hålla koll på 5 som de gör i Zagreb.

Sitter övrigt på middag och dricker, så om mina inlägg verkar osammanhängande så har ni förklaringen där.

Kommer in i matchen nu. Hur ser matchbilden ut?

Kommentera

Monno: Fan 45 sek in i matchen och jag darrar redan som ett höstlöv... Måste gå å ta en kall dusch tror jag
Kommentera

NuMo: Huh.. Linköping får knappt låna pucken. Hoppas det håller i sig. :-)
Kommentera

« · 1596608 · »