J F K:
Jag hade ändå förväntat mig mer av Öberg och Önerud (Den sistnämnda tycks dock vara lite på gång nu; Han spelar mycket enklare nu än han gjorde för några matcher sedan, vilket har gett resultat).
Personligen tycker jag inte att Öberg i dagsläget är bättre på det han gör än exempelvis Bengtsson och Hedberg, men det skadar ju inte att ha en bred trupp.
Den som faktiskt har imponerat mest på mig såhär långt i den formationen är K-Fop; Inne på ett(!) baklängesmål i spel 5-mot-5 på 18 matcher, vilket ger honom +4. Han vinner 56,95% av alla tekningar (54,31% i egen zon) vilket är överlägset bäst i laget. Han täcker skott som få. Och han verkar vara en riktigt bra kille att ha i omklädningsrummet.
Jag var mycket skeptisk till en förlängning, men i år har han verkligen imponerat på mig.
Redigerad kommentar
Monno:Ja Torpet är ett litet mysterium: Han jobbar kopiöst o bra i bp, men i 5-5 är det inte alls samma fart o driv. Varför? Har han nån bp-knapp som drar igång i 2 minuter, en äggtimer? Tänk om man kunde dra upp timern i 20 min? :-)
Kul för Hedman att få dunka in den igår.
Måste åxå berömma de unga, som kör som små Micke Pettersson-kopior allihopa, LHC frånåkta gång på gång! STORT!
Redigerad kommentar
J F K:Bara att instämma. Jag gillar eg inte att såga spelare hit & dit, men RR, som ifjol kunde stå vid blå å panga in mäktiga slaggor, har hittills inte varit med i spelet - går det för snabbt för honom? Jaja, AF, eller Ala får väl igång honom med, får vi hoppas.
RÖD GRÖN VIT - HockeyDynamit!
JF K: FBK kan nog stanna därnere i skiten men HV kommer att klättra. FBK har inte ens en bra trupp på "pappret"
Modo - ja vad säger man, riktigt mycket press över hela banan, hårt jobb, stabila målisar, pigga ungdomar....hatten av för tränare Forsberg som tagit bra mycket av SAKS spel med sig till Örnsköldsvik.
Berka, jfk: O fy faaan vilken match MoDo gjorde igår, man e alldeles lycklig ända in i själaroten! O se Swinger Melin nästan gråtfärdig av ilska över sin "stjärnfemma" o "omgångens målvakt" vara hjälplösa, o publiken i Ploppasken tystna, LJUVLIGT!
O tom domarna vilel verkligen få hål på Ullis nolla, men det gick inte.
Osså kommer man hit, ser att ni bråkar om Alsen ännu, Brynäsbok-varning på detta. Nänä, ta nu o skaka tass o glöm Alsen o LIF, så firar vi vidare MoDo's storform. O detta helt utan ett pp! Besynnerligt...Nästan synd det blir uppehåll - men kanske kan de träna pp hela veckan, o komma igång med det.
J F K:
Jovisst, men det blir ju ofta så. Leksand spelar ju box-plus-en, vilket borde vara idealt för en målvakt; Mycket skott utifrån och nästan alltid någon som är med på returerna.
Jag tror fortfarande att Leksand kommer hamna i Kvalserien och jag tror fortfarande inte att Alsenfelt kommer bli någon världsmålvakt.
Däremot är han givetvis inte värdelös som Berka hävdar, utan en bra Elitseriemålvakt.
J F K:
Mja. Jag har följt Leksand rätt mycket sistone och jag är inte heller speciellt imponerad av Oscar. Han släpper ruskigt mycket returer.
Gistedt har för övrigt nästan lika bra statistik han, vilket jag tycker skvallrar lite om att Leksand har fått ihop sitt försvarsspel på ett riktigt bra sätt.
På samma sätt tycker jag att MoDo får Anton Forsberg att se bättre ut än vad han egentligen är. Linus Ullmark däremot... Wow.
Monno: Nu gjorde Ryno nästan en Strömbergstraff.
Å en till.
Redigerad kommentar
spud:
Ja, det är inget snack. Forsberg är ett bollplank i jämförelse. Trots att han är Elitseriens näst bästa målvakt. :-)
Bad_Brett:
Bra skrivet! Instämmer helt!
Skriv upp han på långtid och gör han till en icon som SAF fast inom svensk hockey.
Rytter:
Jag måste säga att jag var lite tveksam till Anders Forsberg eftersom Skellefteå lät honom gå, samt att formationerna inledningsvis var väldigt konstiga.
Men det blir mer och mer uppenbart vilken fantastisk tränare han är. Han har den där väldigt sällsynta egenskapen att lyckas få alla att dra åt samma håll. Torp ser helt plötsligt ut som en blivande storback, Hedman är bättre än på länge, juniorerna ser ut att ha hur mycket rutin som helst... Alla tror på sig själva, vågar prova nya saker, och när saker å ting går snett står lagkamraterna upp på ett ypperligt sätt.
Riktigt, riktigt kul att se.
Monno:
Än så länge gör vi en kanonmatch! Fullständigt åker och kämpar sönder LHC. Se inte till att slarva bort detta nu.
Otroligt att vi gått så bra som vi gjort med det usla PP vi visar upp, riktigt starkt att få med oss resultat utan ett fungerande PP. Blir vi bättre på detta kan detta bli en lång och rolig säsong.
Berka: Haha svårt att inte gilla Hedmans inställning/ödmjukhet.
Cmore frågar om det var skönt att göra mål och syftar såklart på att det var hans första poäng för säsongen "Du blev ju väldigt glad där ute" var på Hedman svarar
-Ja det var ju skönt att få en 3-0 ledning. !!!