1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506840 inlägg · 4104 ämnen

Linköping - MoDo 2013-11-01

« · 1596608 Till forumet

Sv: Linköping - MoDo 2013-11-01
zigge: Som jag skrev för en tid sedan så är RR helt vilsen i PP, han tar tid på sig, han tar burskydd och han åker inte skridskor, dessutom ser han lagomt intresserad ut och slår väldigt speciella passningar i uppbyggnadsfasen runt egen blå och i mittzonen. Han dunkade ju dit en hel del puckar med cumiskey vid sin sida förra säsongen men denna är han liksom inte där, trivs han inte?!

Iaf måste jag passa på att hylla skägget torp som står för en näst intill felfri och en helt outstanding match igår.
Kommentera

Berka: Du har ju en tendens att ta i från tårna när du sågar någon. :-)
Du såg ju Oscar Hedman som den sämsta värvningen i Modos historia ungefär. Och visst var du inte enssm om att kanske troatt han skulle bli annat än en 7e back typ.
Men nu är det ju faktiskt så att Hedman tillsammans med Torp är våra go to guys i defensiven. Hedman gör extremt få misstag. Torp hör misstag men räddar det ofta med en jävla vilja och sport hjärta.

Torps insatser i bp igår var fan magiska! Som denna skäggtomte sliter!
Kommentera

Patrik Källstr: Han spelade efter det och såg pigg ut. :-)
Kommentera

Monno:Ja Torpet är ett litet mysterium: Han jobbar kopiöst o bra i bp, men i 5-5 är det inte alls samma fart o driv. Varför? Har han nån bp-knapp som drar igång i 2 minuter, en äggtimer? Tänk om man kunde dra upp timern i 20 min? :-)

Kul för Hedman att få dunka in den igår.

Måste åxå berömma de unga, som kör som små Micke Pettersson-kopior allihopa, LHC frånåkta gång på gång! STORT!

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: Jo jag trodde verkligen inte Hedman skulle bli ett tillskott att räkna med, speciellt inte efter 2 ytterst bleka säsonger i Timrå där han ibland såg ut som en kon, och visst har han vid några tillfällen köpt en å annan korv (minns pausfinten från den där unga Johnsson i Frölunda) men i det stora hela har Hedman överraskat något enormt, han spelar precis på det sätt han behärskar och gör väldigt få misstag utslaget per match. Han påminner lite om när han lirade med Timander, enkel , säker och stark defensivt och i det skick han spelar i nu så är han en av modos jämnaste backar.

Lyfter på hatten och är glad att jag hade fel
Kommentera

zigge: Finns ju ingen anledning att spela i 5 mot 5 som har för i BP.
Det lär vara väldigt väldigt energikrävande spel.
Om Torp spelat med samma frenesi i 5 mot 5 hade då jag blive jävligt imponerad om han orkat en period. :-P
Kommentera

zigge: På tal om Micke P. Jag hade glömt bort Peter Ö. Har han spelat de senaste matcherna eller är han skadad?

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Peter Ö är skadad. Han har inte spelat de senaste matcherna. Man tycker inte han, K Fopp och Öhnerud är så bra, men som checking line är de riktigt effektiva.
Kommentera

J F K:

Jag hade ändå förväntat mig mer av Öberg och Önerud (Den sistnämnda tycks dock vara lite på gång nu; Han spelar mycket enklare nu än han gjorde för några matcher sedan, vilket har gett resultat).

Personligen tycker jag inte att Öberg i dagsläget är bättre på det han gör än exempelvis Bengtsson och Hedberg, men det skadar ju inte att ha en bred trupp.

Den som faktiskt har imponerat mest på mig såhär långt i den formationen är K-Fop; Inne på ett(!) baklängesmål i spel 5-mot-5 på 18 matcher, vilket ger honom +4. Han vinner 56,95% av alla tekningar (54,31% i egen zon) vilket är överlägset bäst i laget. Han täcker skott som få. Och han verkar vara en riktigt bra kille att ha i omklädningsrummet.

Jag var mycket skeptisk till en förlängning, men i år har han verkligen imponerat på mig.

Kommentera

« · 1596608