1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508408 inlägg · 4106 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2008-02-26

« · 992200 · » Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
MorganaLefaey: Man ska alltid vara orolig! De sista målet kändes rättså onödigt.
Kommentera

MorganaLefaey: Du vet väl att det inte finns något som är så svårt som att leda med 3-0? Helt taktiskt att släppa in det målet.
Kommentera

Poffa: Tafatt och onödigt insläppt mål igen. Blä!
Kommentera

Poffa: Och 2-3 målet var det väl ännu mer taktik bakom, eller?
Kommentera

Poffa:

Onödigt spännande nu. 2-3
Kommentera

Poffa: Förstår att det var något sådant. Även 3-2 var väl något sådant. Allt bara för att jag inte skall kunna koncentrera mig på att jobba klart det jag ska göra idag.
Kommentera

Paddan:

Du vet väl att det näst svåraste efter att leda med 3-0 är att leda med 3-1?

Oj, förlåt. Jag ska gå ifrån datorn och vara social, så ska ni se att det ordnar upp sig.
Kommentera

Rytter: 3-3 och nu är det dags att börja spela igen.
Kommentera

Poffa: Detta e nog bra för modo.. För man ska nog inte spela på ledningen med 20 minuter kvar ,så jag tror detta e bra.
Kommentera

Poffa: Jahapp, det är väl nu det är dags att klaga på Lückner och tycka att det nog hade varit bättre att ha kvar Bäckman och att alla backarna är skit och våra forwards kan ju aldrig göra mål. Sparka Hedin!
Kommentera

Paddan:
Straff för LHC
Kommentera

Paddan: Straff då tydligen eller något. Förlust på väg känns det som. Modo verkar ha tappat detta. Och webradiokillen snackar och jublar som fan.
Kommentera

Idiot dommare!!!!!!!!!!! Tar inte årets solklaraste straff närr skröder rivs ner, Men han tar för en hakning på klubban!!! ????
Kommentera

MorganaLefaey: Hmm, blev det både räddad straff och utvisning för Oscar Steen, eller står det fel på hockeyligan.se?
Kommentera

Paddan: Tror det står lite fel. Men dags för modo att vakna nu. Oavgjort är gott nog så länge FBK förlorar. Men 3p här och FBK förlust och 2a platsen ser riktigt fin ut.
Kommentera

MorganaLefaey:

Men vilken jobbig kommentator på webradion.
Kommentera

Berka: Men släpp sargen. Det här var ju en solklar utvisning. Hur blåögd är du???
Kommentera

Paddan: Jag vet något annat som är fel i alla fall och det är webradio-pratarn. Och han skottar. Och han skottar. Han skottar.  Irriterande som sjutton.
Kommentera

MorganaLefaey: Stora snöproblem inne i Cloetta Center, med andra ord.
Kommentera

Paddan: Ja det måste vara så. Är cloetta center en uterink? Trodde de kostade på mer när de ändå byggde nytt.
Kommentera

SAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLE!!!
Kommentera

MorganaLefaey:

YES! 4.59 4-3 till MoDo
Kommentera

Poffa: JAAAAAAAAAAAAAAA SALLE!!!!!
Kommentera

MorganaLefaey: Härligt!

Med tanke på hur onödigt vi släppte den här matchen så känns det ju skönt. Men det var fördel LHC i sista perioden md tanke på deras momentum.
Kommentera

Poffa: Sådärja, seger nr 5 i rad.
Kommentera

Hahahahahahaha!
Kommentera

HAHAHA!

Rättvisa.

Vilken stor klack vi hade.
Kommentera

Poffa: Vad trevligt. En sekund kvar av förlängningen. Det kändes bra.
Kommentera

Patrick Yetman kan få spela med någon annan kedja när han kommer tillbaka. För Molinder verkar ju vara perfekt som tredjelänk med Skröder och Sundström.
Kommentera

Paddan: Efter att enbart hört på webradio och följt live info så drar jag till med att modo hade plockat 3p om man inte slappade så där i slutet av andra perioden. :)

Chansar på att det var slöhet i slutet där, men man kan ju ha helt fel också.
Kommentera

Poffa: Han får gärna hoppa in med Steen och Öberg så har vi för första gången på länge (någonsin?) fyra kedjor som kan hänga dit den.
Kommentera

MorganaLefaey: Kör en egen liten mediabojkott. NEJ till PPV och webradio... Det är faktiskt mycket mer spännande att sitta och vänta på nedräkningarna till uppdateringarna i livefönstret på hockeyligan än vad det är att höra någon dagispersonal läsa högt ur "Totte spelar ishockey"
Kommentera

Skönt att MoDo tog det här med felpassnings-VM på allvar, för det var väl det idag?
Kommentera

Otroligt stark seger av grabbarna, synd att vi bjöd in Linköping i matchen i sista. Men 2 poäng är jävligt bra :)
Kommentera

Cyklob: Tomas andersson var grymt dålig idag, han tar inte på checking to the head men en pytte hackning kan han såklart ta på :S och fällningen på skröder var ju en solklar straff. och ett plus på LHC klacken (eller inte) man hörde typ LHC klacken 2-3 gånger under hela matchen med därimot så hörde man modos nästan hela tiden :)
Kommentera

oscaaaar: När var det checking to the head?
Kommentera

oscaaaar: Är det Hedman sitiationen du syftar är checking to the head ?. Håller med dig om att Skröder situationen borde renderat i en straff i alla fall om man gemför mot situationen som ledde fram till att lhc fick straff.

Men med tanke på alla spelare vi har borta tycker jag grabbarna gjorde en riktigt bra match. Nu är det bara göra om samma bedrift på torsdag med :).
Kommentera

Poffa: pihls tackling på hedman. eller det kanske inte var nån checking to the head men en tackling på huvudet iaf så han började blöda rejält.
Kommentera

oscaaaar: Jag vet inte direkt om det är en checking to the head, nu minns jag inte situationen helt klart, men han kanske kunde tagit en 2a på pihl i alla fall. Men så mycket han släppte/missade i matchen är det väll inte konstigt att han inte dömer något då heller.
Kommentera

oscaaaar: Absolut ingen utvisning. Han tacklar med händer och klubba nere. Det är ren otur att Oscar får ett jack vid ögonbrynet.

Visst, det är straff då Skröder dras ner och ja, det är en solklar straff som Linköping får. Ska sanningen fram så var Kuben långt ifrån dålig idag. En trea på en femgradig skala.
Kommentera

Cyklob: jaa, en 2a skulle det vara iaf. men han tog ju hur kt som hellst på modo och ingenting på lhc
Kommentera

oscaaaar: Tycker endå han höll en ganska jämn nivå sett över hela matchen. Men han gör inte någon av sina bättre matcher en medelmatch helt enkelt. Sedan så drabbas ofta borta laget hårdare så kommer det alltid att vara :).
Kommentera

oscaaaar: "jaa, en 2a skulle det vara iaf. men han tog ju hur kt som hellst på modo och ingenting på lhc"

LHC: 14 minuter
MODO: 16 minuter
Kommentera

Poffa: men det kändes som mkt mer
Kommentera

Poffa: DET DÄR GJORDE JAG VÄL BRA?! :)

Gött att få tyst på LHC:s firma med "SM GUULD SM GUULD...".
Kommentera

För övrigt var vi en rätt stark klack idag i Cloetta. Synd att Modo Sthlm ska vara där och förstöra med dåliga ramsor, obefintlig timing och allmänt dålig smak.
Kommentera

shinzawai: Jag sa både ett och annat svavelosande om dig när de kvitterade. ;-)

Men okej, du kommer undan den här gången.
Kommentera

Poffa:

Maffig klack idag. Tycker att ni höll ihop det bra Shinza & CO!

Stackars Oscar H fick två smällar i skallen idag. Den i sista när Weinis sätter in en armbåge i skallen på honom framför mål är också rätt ful.
Kommentera

shinzawai: Jodå, Ni hördes bra!! "Vi älskar MoDo"!
LHC : "Vi hatar MoDo" Rätt talanglöst av dem.
Bitvis MYCKET bra spel av MoDo, di Gamle, Molle oSteen bra, samt förstås KK.

Faktiskt tyckte jag PPV-kommentatorn va godkänd, han kunde ju MoDo-spelarnas namn, kanske han förlora sig i mycken statistik ibland. O ingen kommentar om när kung Skröder blev nedriven, fri i bp, nog tycker jag det va rätt klar straff då?
Mindre bra: Snö/isbeläggning på parabol-huvet gjorde att jag tappade matchen, ung samtidigt som MoDo tappade det fina spelet :-(
Kommentera

« · 992200 · »