1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508452 inlägg · 4106 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2008-02-26

« · 992459 Till forumet

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-02-26
jonsjoberg:

Schyssta bilder.
Kommentera

bisterfinnen: Jo det är läckra bilder.

31:an borde nån av grabbarna i laget köpa och använda för att mobba Hedin. Snacka om galen blick. Och inte är det så mycket bättre på 32:an
Kommentera

Salle: Visar man bild 20 för Svarten så svarar han väl bara:

"Jag frågade bara om min andedräkt var okej."
Kommentera

Poffa: På bild 26 kan man beskåda hur Oscar Hedman lite lätt irriterat kritiserar skötseln av isen i Cloetta Center
Kommentera

Poffa: Och på bild 40 preparera sig för att lyckas se lika svettig ut som Hasse i en eventuell intervju. Bild 63, Skröder hittar en idolbild, på westerlind i modotröja, fastfrusen i isen
Kommentera

Svarten hade tydligen preparerat sig så bra på bild 40 att hans namn försvann ur det förra inlägget
Kommentera

Paddan:

Och Chefen hävdar bestämt att han är på bild 53
Kommentera

bisterfinnen: Jag funderar över Link:, är man inte bättre? De har ingen skadad, hemma, 2:a plats på spel osv. Tyckte de var oskärpta, mer flax att de kom in i 3:e, men efter 3-3 föll de tilbaka igen. MoDo med så 'kort' bänk gjorde ju ett bra jobb, men är naturligtvis väldigt sårbart just nu.
KK överglänste ju Stana. Synd inte MoDo fick öva på en straff åxå.
Hade varit hur kul som helst se PÅ lägag en straff!!

Hörde en intervju med HV-spelare, de verkar ha kört oerhört tung träning, inför slutspel, ändå kör de på o vinner. De kan bli oerhört svårslagna!
Kommentera

zigge: Var inte MoDo HK helt överlägsna under grundserien 1998/99? Finalspel, javisst, men "oerhört svårslagna" var man väl knappast, enbart tack vare det...
Kommentera

Dream Team: Ehh, hur menaru nu? Jag åsyftade att man är rätt sårbara JUST NU pga många skadade, därigenom slits de som spelar mycket än hårdare. (Borde väl ni TIKar veta, om nån? :-) Dvs att håller det i sig med skadeeländet, kan det bli ett väldigt kort slutspel...nää,nu ska jag inte negga allt för mycket!!
O jag ville eg. grunna med Er på om LHC är fågel eller fisk?

MoDo HK? HögKvarteret?
Kommentera

zigge: Hur jag menar? Hur menade du när du skrev:

"Hörde en intervju med HV-spelare, de verkar ha kört oerhört tung träning, inför slutspel, ändå kör de på o vinner. De kan bli oerhört svårslagna!"
Kommentera

Dream Team: Kändes som en klockren analys. Måste erkänna att det är svårt att veta vad du funderar över.
Kommentera

Dream Team: Vad var så svårt att förstå, mister-måste-ifrågasätta-för-att-ifrågasätta?
Kommentera

shinzawai:

Jamen, nu måste jag ta DT i försvar.
Han skrev ju att MoDo också vann överlägset 98/99, precis som HV71 gör i år, eller hur?

Det var väl inget fel i det?

Att zigge sedan inte minns vad han skrivit, så att han inte förstår vad DT svarar på, det är väl inte DT's fel?

Eller?
Kommentera

shinzawai & NuMo: Var min fråga ställd personligen till er båda?
Kommentera

NuMo: "Kändes som en klockren analys. Måste erkänna att det är svårt att veta vad du funderar över."

Att MoDo inte vann guldet, trots en överlägsen serieseger 1998/99, var väl vad jag ville ha fram. Så en ohotad förstaplats i grundserien torde inte borga för så mycket mer än ett tillskott till klubbkassan när allt kommer omkring.
Kommentera

Dream Team: Nä, men har Zigge påstått det? Jag har nog missat något.
Kommentera

NuMo: Det var väl lite det jag undrade. Därav frågan jag ställde, om nu det gick att missförstå.
Kommentera

NuMo: Som ett tillägg kändes min parallell mellan HV då och MoDo nu rätt så övertydlig i sammanhanget.
Kommentera

Dream Team: Skillnad på bäst av fem och bäst av sju va? Hade det varit bäst av 7 hade MODO vunnit SM-guld 1999. Å andra sidan hade man kanske inte spelat final 1994 istället.
Kommentera

shinzawai: Plus att vi hade fått genomlida fyra matcher istället för tre både 2000 och 2002.
Kommentera

Alla: Ujujuj, sån oreda jag ställde till, nästan som i BIF-boken's alla invecklade citeringar av varandra! Blir såhär när man bara får köra med oneliners.
FÖRLÅT alla!

Formulerar en fråga: Vad tror ni om LHC's chanser i årets kommande slutspel, baserat på matchen igår?
Kommentera

« · 992459