Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Olle: Jag ska skriva långsamt, så du förstår...
PP säger att smällen tar i huvudet, betyder det att Hedman siktade på huvudet? Nej, för ser man tacklingen med något sånär öppna ögon så ser man att smällen riktas mot kroppen. Men andra ord, ditt antagande om att tacklingen medvetet är riktad mot huvudet saknar helt stöd i videosekvens OCH uttalande av PP.
Challe bänkade hela kedjan plus Hasse Jonsson. Hade de också tacklat någon fult? Challe har dessutom i efterhand sagt att han försvarar tacklingen, efter att han sett filmen. De gånger tidigare då han "hängt ut" en Modospelare har han inte tagit tillbaka detta efteråt. Det betyder alltså att din tolkning av bänkningen OCH hans återtagande av kritiken helt saknar stöd.
Starka argument du har som grund för din teori. Några antaganden som bara är sanna i ditt huvud samt övertolkningar av det de inblandade sagt.
Redigerad kommentar
Olle: "PP och challe styrker min version."
Hahahahaha! Vad har du rökt för svampar, egentligen?
Olle: Problemet är ju bara att du tar "han träffar mig i huvudet" som om det skulle vara en medveten tackling mot huvudet. Händerna är nere, armbågen efter kroppen och det enda som eventuellt tar i huvudet är axeln. Skulle detta vara förbjudet skulle ingen över 180 centimeter få tackla spelare som Anders Söderberg, MZA och övriga smurfar på skridskor.
Om en spelare riktar en tackling mot kroppen på en spelare och oavsiktligt träffar huvudet så ska det inte vara checking to the head.
Vi har alltså en tackling framifrån på en tacklingsbar spelare, där tacklingen inte avsiktligen är mot huvudet, där Hedman inte tar för många skär eller har för hög fart, där Hedman har händer och armbågar efter kroppen och där klubban inte träffar Petterström.
Då ställer jag mig frågan, vad gör Hedman för fel?
Olle: Till och med PP verkar tycka att tacklingen är okej, med tanke på hans uttalande i Aftonbladet. Hade han tyckt tacklingen var ful hade han uttryckt sig helt annorlunda.
Borde inte det räcka för att du ska ge dig och inse att tacklingen är korrekt?