1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508386 inlägg · 4106 ämnen

Luleå HF - MoDo Hockey 111008

« · 1411739 Till forumet

Sv: Luleå HF - MoDo Hockey 111008
Bad_Brett: Åfan, det måste betyda att Magnus Nyström fått börja på SVT-Text.
Kommentera

Bad_Brett: Jag håller med dig i allt förutom att boxplay har faktiskt tagit sig.
Jag kan ha fel men är det inte Näslund som bestämmer om Samuelsson jr ska spela i a-laget eller inte? Minns vagt att Uffe ska ha sagt det innan säsongens start. Ngn som vet? Om det är så bör ju Näslund reagera snart; det är ju en sak om Samuelsson hade fått spela i 2-4 min men definitivt inte i pp.
Om det inte är så att även Näslund ser ngt som de flesta andra inte ser.

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Domaren höjer armen och det tar nog bara 2-3 sekunder innan pucken är i mål.
Kommentera

Gbg:

76,47% är bedrövligt dåligt hur man än vrider och vänder på det. Personligen tycker jag fortfarande att ser väldigt illa ut, där backarna ofta backar för djupt och/eller släpper spelare helt fria i slottet.

Även om Näslund vill ha honom i A-laget så kan han ju stå uppställd som extraforward. Det är ju Ulf som är ansvarig för den hårda matchningen. Idag var Henrik helt bedrövligt dålig och gjorde inte en enda bra sak under hela matchen. Men när laget toppades på slutet och Hedman flyttades upp, var det ändå Nyström som kliva åt sidan.
Kommentera

Bad_Brett:

Har sett de två senaste matcherna nu efter att ha följt säsongsinledningen via webradion. Håller med dig om att backspelet blir alldeles för passivt emellanåt. Ingen av backarna går väl bort sig Hållberg-style och jag tycker faktiskt att de spelar ganska rejält och fysiskt individuellt men just det fenomenet, att det ideligen ska backas enda ner i knät på Tellan, det gillar jag inte.

Ser onekligen ut som en medveten taktik vilket för mig är helt obegripligt, Antos mål i förra matchen var en direkt följd av detta.

Gällande BP så gillar jag Luleås taktik med extrem press på puckföraren och jag har i flera år önskat att MODO skulle spela just så. Även guldåret 2007 så var faktiskt vårt BP riktigt dåligt där vi krympte ihop boxen extremt mycket och det var mer tur än skicklighet att vi inte släppte mer mål än vi gjorde då, framför allt i slutspelet.
Kommentera

Frisco: snacka om effektivitet i PP! ;-)
Kommentera

Att Henrik Samuelsson är bedrövlig är ingen nyhet, jag har sett samtliga matcher sedan SCA-cupen. Han var bedrövlig då och ingenting har förändrats.
Kommentera

Dags att ge Janos Hari en match istället för Samuelsson nu för fan.

Samuelsson är i grund och botten varken målskytt eller en spelare som bidrar med poäng, utan en brunkare.
Tror att Hari skulle göra ett mycket bättre jobb i kedjan med Madsen och Nyström, iaf bidra med mer offensiv.
Ge karln en chans!
Kommentera

Heineken: Som Mcfire skrev, Samuelsson har inte gjort något bra sen sca-cupen, killen är efterblivet dålig i 5-5 spelet och har nog inte lyckats med mer än 2-3 skapliga saker på hela serien hittils, att han får så mycke förtroende är frustrerande, hari är resor bättre!
Kommentera

Berka:

Hur mycket J20 har du sett denna säsong?
Kommentera

Paddan: Haha, då var det fler än jag som såg det där på SVT Text. Undrar om dagens journalister helt enkelt inte får lära sig att dubbelkolla fakta samt korrekturläsning, det kanske tar tid från sensationsrubrikförfattandet?

Och för er som inte sett sidan på SVT Text, den står fortfarande kvar och så här står det (inte ens målskytten blev rätt)...

Mika Hannula tröstmålade för
öviksgänget. Modo hade massor av
chanser i numerärt överläge men har
ännu inte gjort mål i den spelformen.
Kommentera

Nikki Nine: 2 matcher + försäsong, de räcker för mig!!
Kommentera

Petey21: Känns som de inte har någon vidare koll. Ett PP hade ni ju. Men att det är svårt att se skillnaden mellan #33 och #51 vet väl alla?
Kommentera

« · 1411739