Gustafsson: De där målen är ju jävligt svåra. Även när de står rätt så finns det ytor som man kan valla in pucken på. Men det såg nästan ut som att pucken gick vid första stolpen, nån som sett det tydligare?
Hoppas han har ork att hålla i sitt spel i sista.
spud:
K-Fop var ovanligt bra i boxplay, men kände uppenbarligen för att revanschera sig själv genom att stå för 2000-talets sämsta byte. Först tappar han pucken, sedan viftar han med klubban i ansiktet på Ullmark. Det skulle inte förvåna mig ifall han till och med styr pucken något.
Paddan:
Ullmark ser riktigt bra ut faktiskt. Han har släppt några enkla returer, men i övrigt finns det ingenting som oroar mig. Han ser ut att vara väldigt rörlig trots sin storlek och håller upp överkroppen fint när han går ner på knä.
Det är bara att hoppas att han har nerver av stål nu.
Gustafsson:
Gissar att det sista backparet kommer få minimalt med istid.
Gustafsson: Ullmark är ett råämne av stora mått, en kille som kan bli riktigt, riktigt bra. Man hade ju föredragit att han matchats in i det hela liiite mjukare, men vem vet, det här kan bli ett jätte-genombrott.
Jag hoppas, för hans psykes skull, att det inte rinner iväg. Det vore så tråkigt om han skulle få en sådan mardrömsdebut.
Saxat från twitter
Tellqvist är sjuk. Meyer har en lower body injury. #modose
Poffa:
Jag vet inte, ja. Säg att Tellqvist är sjuk. Vem skulle då vara backup till Ullmark?
Detta känns tyvärr inte helt otroligt.
4th Line | 25. Hedman, Anton | 26. Forsberg, Kristian | 13. Andersson, Fredric | |||
---|---|---|---|---|---|---|
3rd Line | 17. Madsen, Morten | 19. Schremp, Rob | 53. Krüger, Måns | |||
6. Byström, Ludvig | 2. Westin, Jens | |||||
2nd Line | 31. Axelsson, Dick | 18. Ritola, Mattias | 23. Svensson, Björn | |||
3. Lehtivuori, Joonas | 22. Pöck, Thomas | |||||
1st Line | 10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 44. Danielsson, Nicklas | |||
51. Ahnelöv, Jonas | 55. Tollefsen, Ole Kristian | |||||
Goalies | 30. Ullmark, Linus 32. Szwoch, Maciej |
Dagens tomtar
Referee(s) | Thomas Forsström, Tobias Björk | |||||
Linesmen | Jan Sandström, Emil Yletyinen |