1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506988 inlägg · 4104 ämnen

Luleå - MoDo 29/11 2005

« · 628233 Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 29/11 2005
Paddan: Då skulle du hört dom fina ramsorna när vi var där uppe.

Inte lätt när man varken har leksaker eller grannar...
Kommentera

NuMo: Heja PP-kungarna från Ångermanland!

Cykloperna hetsar upp sig, fast än att Lärking verkar sköta sig exemplarsikt.
Kommentera

Paddan: Ojdå, gjorde Oscar Hedman mål?
"Christer Lärking, den skiten den skiten" verkar som att Lulesupportrarna fortsätter visa sig från den positiva sidan
Kommentera

Oscar Hedman passar på att göra mål 0-1
Kommentera

Paddan: Oscar... 0-1 ass Salle.
Kommentera

Paddan: Hrra! Det var m
ål det.
Kommentera

Lumber Jack: Jäkla massa cykloper det verkar vara i Konsumbutiken.
Förresten, Mao måste väl ha gillat vinglögg?
Kommentera

NuMo: Julafton utan glögg m.a.o.
Kommentera

Lumber Jack: Ofta pratar kommentatorerna så att man inte har en aning om man skall heja på spelaren som blir fri eller inte.

Ja, friläge! Sätt den! Va, var det en luling som var fri? Tur att jag aldrig får det jag önskar...
Kommentera

NuMo: Det blir bättre med åren.
Kommentera

NuMo:

Snyt tangentbordet så får du nog ut honom...
Kommentera

Salle:

Samt Supertramp som ett tjockt lager smör över hela härligheten...Inte för att jag inte tycker om dom men lite smetigt blir det ibland.
Kommentera

Lumber Jack:

Spunk! Vi gör inte mål på en enda chans och de gör mål på nästan alla, nästan. Vi vinner skotten rättvist och Timander väger 110 kg i slaktvikt. Varje gång en modoit vänder ryggen till så slåss de i ryggen, värkar det? Fegisarna. Titta på Bulan, Ledin och Myllis så förstår ni vad jag menar. Första perioden till oss alltså, eftersom Lulio redan lagt allt krut på första perioden, statistiskt sett. Nästa period kommer att avgöra vem som leder efter den och kan gå in i tredje med andan i halsen och dunkar i ryggen hela vägen hem i fall vi vinner, trots det. vilket vi gör om
vi fortsätter att skapa en chans till och de fortsätter med att sluta skapa chanser i samma takt som hïttills.

Jag tror jag har virus i tangentbordet faktiskt.
Kommentera

Lumber Jack: Mer rock åt folket. Osså en j-a massa synth till oss som står över dom.
Kommentera

Salle: Va, inte Ac/Dc eller ZZ Top. Ur led är tiden.
Kommentera

Lumber Jack: Skutt, skutt
Kommentera

Lumber Jack:

Krizhna, Krizhna
Kommentera

Hare, Hare.

Kommentera

NuMo:

Vänd dej åt andra så går det utför, sa backhopparn...
Kommentera

Typiskt luleå att slåss i ryggen.
Kommentera

Lumber Jack: Det känns ohyggligt tungt, för mig alltså. Det kommer att vara uppförsbacke oavsett hur det går.
Kommentera

Frisco: Nu jävlar...
Kommentera

Frisco: Just, precis exakt, vi säger så.

:-)
Kommentera

Frisco: Tro om man kan höra Poffa vrida sig i plågor om jag meddelar att jag idag ätit en riktigt god saffranssemla?
Kommentera

Salle: ...en riktigt God Jul. Oj. Där blev man förvånad. Räkpremiären är ju inte än på ett par timmar.

Eller menar du vi önskar er all en god kopp kaffe och en god bulla?
Kommentera

Frisco: Heja från oss alla till er alla en riktig...
Kommentera

Salle: Men det vill jag. Lärking är ett föredöme. Han har blivit bättre och bättre vår servitör.

Själv ska jag till Kempis och se J20.
Kommentera

Frisco: Nä iofs inte... Men jag vill inte heller ha med Lärking så det kvittar väl...
Kommentera

Salle: Säker på att de verkligen VILL?
Kommentera

Frisco: Dessa...

Referee:Lärking, Christer
Linesmen:Sandström, Jan ; Johansson, Anders
Kommentera

Paddan: Nu behöver vi väl inte bry oss då denne inte ska vara med i afton. Och vem vill vara med i ett slagsmålbenäget konsumgarage?
Kommentera

Frisco: "Bagarn" kan det också handla om. Vi spelar väl mot Åshöjdens HK ikväll, eller hur var det?
Kommentera

Paddan: Möjligt. Kanske han kaffe-Arvid också är tänkbar?
Kommentera

Frisco: Han med Pettson och Findus?
Kommentera

Alla snackar om Nordqvist. Vem är Nordqvist?
Kommentera

Frisco: Kul att tredjekedjan får vara intakt. Intressant leftovers line också. Verkar som Hasse både ställer frågorna OCH skriver svaren. Visst är det så.
Kommentera

Luleå - MoDo 29/11 2005
Inför match
Luleå - MODO Hockey

COOP Arena
2005-11-29, kl 19:00

Harald Lückner: Det blir fyra kedjor mot Luleå borta

Efter två länsderbyn mot Timrå (en seger) senaste veckan och 4-0 mot Brynäs väntar en verklig utmaning för MODO Hockey. Luleå i COOP Arena. Ett Luleå som tidigare i höst besegrat MODO med 5-1 (hemma) och 4-0 (Kempehallen) och som dessutom har nio raka matcher utan förlust just nu.
- En kul utmaning helt klart, säger Harald Lückner, MODO-coachen. Ju fler segrar, ju närmare en förlust brukar man säga, men när det gäller Luleå ska man komma ihåg att de inte fått något gratis. De har verkligen jobbat hårt för sina vinster och vi är fulla av respekt för norrbottningarna.

Skön seger senast förstås, en av höstens stabilaste, eller?
- Visst var det så, men samtidigt som man förlorar klart så berodde väl också det här lite på motståndet. Men jag var nöjd med mycket senast. Framförallt farten i mittzonen och aggressiviteten i anfallszonen. Nu är det bara att hoppas att det här håller i sig i flera matcher och inte var någon engångsföreteelse.

Målsättningen då det gäller antalet poäng håller den någorlunda eller?
- Så här långt är det någorlunda okay, men nöjda blir vi aldrig. Dessutom gäller det, som jag brukar betona, att aldrig slå sig till ro. De här sex matcherna som är kvar till juluppehållet betyder en hel del.
- Först ska vi göra allt för att försöka besegra seriens just nu formstarkaste lag på bortaplan. Det blir något att bita på.

Ändringar i laget?
- Marginellt enbart. Magnus Gästrin återkommer och är frisk från sin influensa. Han går in mellan Morten Green och Johan Nilsson och vi spelar med fyra kedjor den här gången. Det torde säkert behövas. Dessutom börjar vi med sju backar.

Vad betyder smällarna tidigare i höst, totalt 1-9, mot Luleå?
- Egentligen ingenting annat än att vi borde vara rejält revanschsugna, dessutom vet vi att vi möter ett mycket bra lag. Visst snackar vi lite om hur Luleå spelar, men i grunden är det väsentliga alltid vad vi själva presterar.
Noterbart om laget

Noterbart 1:
Mikael Zajkowski spelade i J 20 mot Timrå borta i söndags och skötte sig mycket bra. Timrå vann skotten i utklassningsstil, men MODO matchen med 6-3.

Noterbart 2:
Tommy Wargh och Tommy Enström (spelklar nu) är med i J 20 hemma mot Almtuna tisdag kväll. Inga skador i truppen.

Noterbart 3:
Hemmamatcher senare i veckan mot Leksand (torsdag) och Frölunda (lördag). Räkna med bra stöd i Kempis då eftersom MODO Syd finns på plats i samband med sin traditionella resa Foppa Tour.

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
24 Vladimir Sicak
32 Tobias Viklund.

Kedjor: