1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509575 inlägg · 4107 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2006-10-05

761676 · » Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2006-10-05
Det blev lite för många det i det där. Men det är ju fredagseftermiddag och det betyder ju att Albert är utarbetat och trött, det.
Kommentera

Paddan: Man kanske inte nu ska dra alltför stora växlar av några minuters PP-spel som jag gjorde igår. Men så tyckte jag det såg det ut i alla fall.
Kommentera

Poffa: Det låter ju oroväckande, om informationen från Albert stämmer, att när LHF skar uppspelsförsöken i PP till Adam så försvann allt vad PP-spel heter hos MoDo. Fast, det är klart på de här få matcherna som spelats denna säsong har vi ju faktiskt sett mer ordnat PP-spel än vi såg på hela förra säsongen.
Kommentera

Poffa: Möjligt, men Enström kommer aldrig att kunna flytta på en forward som står och matar på en retur tyvärr.

Och vad fan sysslar Hasse med?!
Kommentera

shinzawai: Enström har ju dock varit riktigt bra hittills i år. Gummiklubban verkar vara utbytt och han spelar med bra mycket mer pondus. Kommer bara Hasse igång och så att Adam tar ytterligare ett steg framåt, ja då ser jag ingen anledning till panik.
Kommentera

Cyklob: Äh, backsidan varnade jag för redan innan slutspelet ifjol. Vi är nog för rädda om Viklund, Hedman och Enström för att inse att de inte räcker till. Det funkar någorlunda när vi har Timmy på banan, han kan täcka upp för sin backpartners svagheter, men när det är TVÅ "barn" på isen hamnar vi alltid i trubbel tycker jag.

Grisback med snabba uppspel köpes.
Kommentera

Paddan: När man hörde det så började man automatiskt fundera på FBK matchen där ett av Modo's PP slutade med att FBK hade haft 3st jättelägen. Var det 3 mot 1, 1 mot 0, samt 2 mot 1. När man kom hem från jobbet och såg lite skönhet på texttv 0-1 så tänkte man jaha luleå med andremålis och saknad av Renberg borde få det jobbigt nu. Ja man får väl hoppas man kan visa upp lika vackert spel som publiksiffran på lördag.
Kommentera

Manderville: Ironin smittar av sig , vet du.
Kommentera

65selander: Precis som vi fick av den ironiska "Emma no 15", och då spelade vi inte ens mot Modo. "Kickan" var är du?
Kommentera

knaskamilla: Jepp, kallas rester eller kompost...
Kommentera

Paddan:

Kan man återanvända mål?
Kommentera

knaskamilla: Det var i varje fall ett riktigt snyggt mål som Pasi fick göra. Det tar vi med oss till nästa match.
Kommentera

Jag är upprörd. Tyckte precis att jag läste i Lules gb tidigare idag (eller om det var igår) att de förlorar alla sina hemmamatcher. Vadå falsk marknadsföring?
Kommentera

Modoante: idiot lär dig skriva. Det var bra väntat att det skulle komma en sån här skitmatch.
Kommentera

Paddan: Vi har vunnit bra många matcher utan att ha övertygat så att det skulle komma en så här skitmatch.Nu gäller det skärpning tills på lördag.
Kommentera

Cyklob: Äh, vadå, vi har ju Super-Timmy som nog har en speltid som måste ligga på någonstans runt 25-30 minuter per match. Tycker ändå att man höll ihop laget bättre mot FBK än i matchen mot DIF där det var rent horribelt och huvudlöst agerande i egen zon.
Kommentera

Poffa: Inte nog att ni förlorade. Ni lär väl få besök snart utav en ödmjuk dam ;-)
Kommentera

Paddan: Ehh du ska ju inte vara glad nu :), men du måste ju hålla med om att backsidan är dålig?. Inte första matchen som man spelar dåligt försvars spel :)
Kommentera

Cyklob: Håller med dig backsidan skulle behöva förstärkas. Kabben var är du:) sen så är det ju inte första gången som vi spelar dåligt där uppe.
Kommentera

Cyklob: Äntligen fick vi förlora en match, jäklar vad skönt. Nu kan vi börja förbereda oss för att försöka förlänga sviten av oförlorade matcher i Swedbank Arena.
Kommentera

Jag bli galen på att ledningen i Modo inte inser att vi måste förstärka på backsidan. Jag har tyckt att den sett klen ut enda sedan försäsongen, och man märker ju också i de flesta matcher att det är kattastrof rent av uselt försvarsspel. Näe Luleå vinner matchen helt rättvist men jag hoppas verkligen ledningen börjar använda skallen nu.

Ny match på lördag då är man på plats och ser fram emot en intressant match.
Kommentera

Salle: Känner mej rätt fånig nu :)
Kommentera

matte1: Titta på Bannern och gissa 3 ggr...
Kommentera

Salle: Vilka möter ni då?
Kommentera

Salle: 5 - 1 dessutom. Illa det !
Kommentera

Frisco: 4-1 och J-R vilken revansch vi kommer att ta på Lördag.
Kommentera

Poffa: Du är så negativ idag att man skulle kunna tro att du sitter hemma i mörkret och framkallar.
Kommentera

shinzawai: Psyke? Det handlar om att prioritera.
Kommentera

Poffa: Du har lika bra psyke som Modospelarna du. Tyvärr är jag benägen att dela känslan, synd synd, 3p till hade varit mumma.
Kommentera

Gidde: ...och Åkerströms utvisning resulterade i ingenting utan istället kan Åkerström sätta 3-1. Faaaaanbloodytastic PP
Kommentera

Jaha. Då kan man stänga av webradion och sova lite så man orkar se i natt istället.
Kommentera

Gidde: J-a Åkerström som fick vila i 2minuter och sedan har fräckheten att göra mål direkt efteråt.
Kommentera

Gidde: Vad i helvete.
Kommentera

Hmm, 3-1 :-S
Kommentera

Nu hittade han äntligen micken!

Blev i alla fall mycket högre ljud här nu...
Kommentera

Lumber Jack: Dags att plocka fram det fenomenala powerplayet från förra matchen när Åkerström outar pucken.
Kommentera

Paddan: Hmm
Kommentera

Lumber Jack: Hmm, var det så här du menade?
Kommentera

Poffa: Jahapp, där tog Luleå ledningen med 2-1 med lagets 33:e skott på mål.
Kommentera

Jag hade fel. Det blev inte i två minuter.
Kommentera

Och där vart det mål.. Orka sån här skit.
Kommentera

Paddan: Fast vi har nött utv.bänk som f-n...

J-a Rådbjer.

Kommentera

Paddan: tre mot fem i två minuter. Morsning.
Kommentera

Poffa: Det känns samtidigt lite som en typisk andraperiod av MoDo, där man inte åstadkommer särskilt mycket. I LHF har alla utom tre spelare skjutit skott på mål, medan det endast är sex spelare i MoDo som skjutit skott på mål.
Kommentera

4-8 i utvisningar, dvs 8-16 i minuter..

Rättvist?
Ja, kanske?!
Kommentera

Poffa: Känner likadant. Modo-fenomenet. När man tappar en ledning så dör hela laget.
Kommentera

Jaha, nu börjar raset.
Kommentera

MODOJohan:

Dom visade den på Canal+ Sport i pausen på huvudmatchen...
Kommentera

Frisco:

Vilka då, sådana som också ser dig som en målskytt eller?! :)
Kommentera

761676 · »