1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507104 inlägg · 4104 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2010-10-21

1294425 · » Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
MorganaLefaey: Mmm, och stämningen är bättre. ;)

Appropå träningen så är det anmärkningsvärt att vi inte har 8 skador redan, det brukar vi ju ha.
Kommentera

shinzawai:

Jag tycker att Madsen har varit riktigt bra i vissa matcher, totalt sett mycket bättre än den hyllade K-Fop. Förresten, har ni sett K-Fop's skridskoåkning? Han trampar ifrån lika hårt som Ovetjkin, men ändå åker han långsammast i laget. Ser väldigt dråpligt ut.
Kommentera

shinzawai: Äh, spelarna är ju bättre tränade än någonsin förut varje gång det blir intervju efter försäsongen. Det borde du väl veta.
Kommentera

Nikki Nine: Jag funderar på om han är sämre tränad i år. Ser pluffsigare ut i ansiktet och förlorar de flesta närkamper, that's my beef.
Kommentera

shinzawai: Mjo, jag undrar om det inte krävs för mycket av honom och det påverkar honom. Han är i mina ögon en spelare för tredjekedjan som ibland kan fylla in i topp sex, inte en spelare som vi ska räkna med producerar i var och varannan match. Don't get me wrong, jag gillar Madsen som tusan, härlig spelare och en ännu härligare personlighet, men jag undrar om han inte skulle gynnas av lite mindre ansvar ett tag. Skulle digga honom med Svarten och någon mer.
Kommentera

Nikki Nine: Madsen har varit genomusel hela säsongen.
Kommentera

Madsen blev petad i tredje enligt Challe. Står i texten inför matchen mot Frölunda. Så var det mysteriet löst.
Kommentera

spud: Sen ska vi ju faktiskt inte glöma bort att det kunde väldigt nära ha blivit minst 1P , Danielssons miss på susses pass i 3:e är snudd på osanolik, den sätter han 9.5/10 gånger.
Kommentera

shinzawai: Jag håller med dig i allt, vi gör en jäkla bra match, men luleå gör en ännu bättre. De bjöd oss inte på något.
Kommentera

Är det bara jag som känner att det är positivt att vi "bara" torskade med 1-0 mot ett obesegrat hemma-Luleå som leder serien? Att vårt och Luleås spel tog ut varandra och att vi kämpade 100%-igt men inte fick till det riktigt?

Detta är den torsk som svider minst i år för mig och jag tror att det var Luleås hysteriska form som knäckte oss, inte vår oförmåga att få till fler skott osv. Jag tycker inte att vi var dåliga, jag tycker att det var två tunga lag som gjorde det svårt för varandra i 60 minuter.

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W:

Jo, men jag tycker nog ändå att slutspelet är en bättre värdemätare än grundserien, där det redan tidigt stod klart att vi skulle gå till slutspel. Pierre Hedin hade ju haft det lite struligt också och behövde lite tid att komma in i det hela.

Undrar förresten hur det hade gått om Tommi Kovanens kontrakt hade varit giltigt. Hade vi haft två SM-guld då?
Kommentera

Bad_Brett: Nu pratar du slutspel, min diskussion är baserad på en grundserie där vi faktiskt slutade på en nivå som vi fortfarande har inom räckhåll i år och där både Jonsson och Hedin slutade på +2, samtidigt som Timmy/Viklund slutade nästan 10 mål bättre än dem, varav Timmy i min bok drog lasset för att de siffrorna skulle kunna komma på plats.

Jag säger att Jonsson och Hedin hade ganska en ganska normal grundserie utan att stå ut från mängden, dock hade kritik börjat dyka upp mot Hasse redan då och Hedin har som sagt alltid varit kritiserad om vi pratar internetforum.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: 2007. Så otroligt länge sedan. Tänk att man skall behöva längta så oerhört.
Kommentera

Bad_Brett: Vem är Masuhr ? :)
Kommentera

Björn W:

Jag tycker att Hedin var fullkomligt lysande i slutspelet. Jonsson slutade på överlägset bäst +/- i hela laget (+8), Hedin kom som god tvåa med sina +5. Jonsson var inne på sex baklängesmål under hela slutspelet, dvs knappt ett mål per var tredje match.

Jag vet inte vad du har för krav, men i min bok så är det klart godkänt.
Kommentera

Björn W: Vi hade inte seriens bästa backuppsättning därför skrev jag nog aldrig de ;)
¨Men väl en backuppsättning som spelade ruskigt bra och timmy/enström var lysande.
Kommentera

Bad_Brett: Beror väl lite på vem du frågar, själv har jag inget medlemskort i BHK och har aldrig fyllt i ansökningshandlingarna, men Hedin har alltid varit ifrågasatt, vilket han var även vid den här återkomsten. Hasse vill jag minnas att han hade börjat bli ifrågasatt, även om han hade börjat dala från en väldigt hög nivå. Warghs forwardsroll vill jag minnas var något som mejslades ut under slutspelet.

Timander och Enström hade dock varit intressanta för en majoritet av NHL-lagen med sitt spel under säsongen, absolut.

Jag tror hur som helst inte att du kan hitta ett Berka-inlägg under den säsongen där han skrev att vi hade seriens bästa backuppsättning.  :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W:

Timander och Enström höll världsklass den säsongen. Även Jonsson och Hedin höll riktigt hög elitserieklass. Sedan vill jag minnas att Oscar Hedman var relativt stabil. Den eviga snackisen var huruvida Masuhr (ja, han heter tydligen så nu. Hade jag missat helt), Viklund eller Wargh, som just hade kommit tillbaka efter en lång tids skada, skulle spela.

På tal om Wargh så spelade han bara 14 matcher under grundserien och jag vill minnas att han var forward i de flesta av dessa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Appropå pickan, han verkar vara skadad fortfarande?!
Kommentera

spud: Nu tappade MoDo Pikkarainen i "sista stund" och detta är nog det som hade gjort den stora skillnaden. Nu tvingas Timmy spela mycket i PP och andra sämre puckbehandlare (än Pikka) att bygga upp anfallen.

Skulle Cook och Josefsson gjort 1-2 pp mål var hade vi inte klankat lika hårt på backarna tror jag.
Kommentera

Berka: Jag vet inte vad vi ska se på från guldåret när det gäller defensiven. Från och till defensivt svajiga backar som O. Hedman, Viklund, Adam Andersson och Tommy Wargh hade mycket speltid under säsongen och Karol räddade dem många gånger.

Pierre kom ju hem också, glömde jag först.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Det låter som du har koll.
Jag har alltid sagt att en bra offensiv kommer från en bra defensiv, se guldåret 2007.
Kommentera

Berka: Men gör en rimlig analys av backarna, kolla på vart sportcheferna lägger pengarna, skulle tippa att snittlönerna för de forwards som spelar i ES är 33% högre än vad snittlönen är för backarna.
Och vad beror det på? Jo alla tittar på poängligan och sen gör de bedömningen hurvida en sportchef har lyckats med sitt jobb, därmed är det roligare för sportcheferna att lägga degen på en som producerar i den kolumnen som räknas.
När hörde vi om en sportchef som värvade en superback från tjeckien som får 400' e netto på en säsong? Vilken miljö att utvecklas har en talangfull back vs forward i sverige? Då allt fokus ligger på de som producerar, därmed inhämtas det jävligt mycket kompetens på forwardssidan som dels tvingar våra inhemska forwards att utvecklas för att få speltid, samt lär sig av deras kunskap.
Kommentera

Salle: PÅ hans förstaplats i programmet kom "bränn allt" Menas det att icing.ove ska tutta eld på alla lusekoftor i någon sorts svartmagi woodoo konster för att få igån våra norska hjältar?
Kommentera

Gustafsson: Fast nu så gjorde Wikegård en pudel och hyllade MoDo så det är väl bara att sänka ribban och rikta in oss på kvalspel...
Kommentera

Gusse: Ni e det bara att ta nya tag, nu slår vi hv71 och frölunda.

Men varför envisas många av våra backar (främst timmy) att flippa puckar, nästan så vi bara hellre slänger iväg trissan än att försöka hitta en passning?!
Kanske är det för att vissa i laget inte verkar kunna slå en ordentlig passning, kan inte foppa ha en lektion och visa hur man gör?!
Kommentera

Gusse: Oj, hela två minuter om matchen i hockeykväll.
Kommentera

spud: Vi målade mot Färjestad när vi tog målisen
Kommentera

Simmalugnt:
Japp, det var tiden innan indianer steg i land i Västra Frölunda och Mats "Mr. Ugh!" Ahdrian fick hybris och mjälthugg.
Kommentera

spud: Jag minns att lars jansson gjorde 3:an för en 7-8 år sedan i kinarps i 4-3 förlusten mot hv71 i slutspelet
Kommentera

Icing-Ove:

Radio-pucken?
Kommentera

spud:
Kent Lantz satte en fin kasse på pass av Icing-Ove Pettersson tror jag, då fanns bara radio...var det mot CRIF tro? Äh, vad fan minns jag ;-)
Kommentera

Vi blev nerjobbade idag, inget snack. Vi mötte ett starkare lag som håller oss utanför deras kasse, men vi jobbade hårt och gav Luleå ett rejält motstånd.
Även om de har 2 raka på oss, är jag säker på att Luleå aldrig skulle våga välja oss om det var slutspelslottning imorgon.

Så jag upprepar min fråga, är det någon som minns när vi gjorde ett mål efter att ha tagit ut målvakten senast?
Kommentera

En besvikelse var timmy i afton, sällan jag sett han så trött.
Sen är josefsson och hålla återigen inte bra tyvärr.

Fick jag önska såhär lite innan jul å allt så önskar jag 2 backar.

Fan jag har inga känslor idag?? grymt avslagen tillställning usch, luleå vilket tråkigt gäng, tråkig match, trög publik,.. tur jag har en kall öl ;)
Kommentera

Berka: Jag lider med Lulingpubliken. De betalar dyra pengar för att åka karusell, men de får kliva av karusellen innan den startat "överlyckliga" över att det i normala fall är roligt att åka karusell.
Kommentera

NuMo: Jag tycker man kan räkna sånt, inspel som studsar fel, går insticken fram då är det väldigt nära till mål, men skit samma nu bara göra som timmy, bryta ihop å komma tebax.

Luleå gör en grymt trist hemmamatch och är inte bra, det var dom inte i fjällräven senast heller men lyckas vinna då oxå.

Dessa matcher förekommer tyvärr, synd bara att modo väldigt sällan är det laget som kan lyckas kvittera i slutet som lika tyvärr många lag ofta lyckas med mot modo.
Kommentera

Berka:

De chanser du räknar upp var ju de enda Modo skapade typ. Luleå hade ju ett rent friläge och en straff t.ex. Så att säga att det hade varit rättvist med 3p för Modo efter 60 minuter håller jag inte med om.
Kommentera

Poffa: Han åkte väl på en rejäl smäll i andra?
Kommentera

Bad_Brett: Madsen spelade ju inte på hela tredje. Bänkad, skadad eller sjuk?
Kommentera

Berka: Trååkig match. Första gången jag ser Luleå i år, jag trodde att de spelade en modern, rak och fartfylld hockey? Ett defensivare lag på hemmaplan har jag inte sett på länge. De gör det ju dock väldigt bra. Extremt tajt försvarsspel och otroligt aggressiv box i bp.

Modo skapar verkligen inte mycket men det gör inte Luleå heller, de få chanser de fick berodde på nåt litet slarv i egen zon av oss. Känns otroligt bitter att konstatera att vi inte fick med oss en enda jäkla poäng från den här matchen. En helt okej match även om det väl egentligen aldrig är godkänt att bli nollade.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Det går troll i hans klubba tyvärr. Ja varför inte test byta, k-fop har inte glänst alls sen sitt hat-trick
Kommentera

Någon som vet vad som hände med Morten i tredje?
Kommentera

Berka:

Nära en lyckad passning till någon som kunde haft en bra målachans räknas inte. Lule hade en straff, friläge och några ytterliggare bra chanser, med usla avslut.

Nä, med sin "publikfriande" köttmurshockey lyckades luleå helt demolera Modo. Så tycker jag.
Kommentera

Nån som vet när MODO gjorde ett mål när man plockat ut målvakten senast? Jag funderade och kom inte på något denna sida av världskrigen.
Kommentera

Berka:

Ångrar att jag satt och såg detta. MoDo ligger under med ett mål, men ändå känns inte spännande någon gång.

Bisarrt nog var Dimitrakos en av de som kämpade hårdast i slutet. Låt honom få lira med Morten och Byron igen. K-Fop passar perfekt i en brunkarkedja med Svarten och Hedman.
Kommentera

NuMo: /poffa.
Satan modo skapar inte mycket, men en del vassa lägen och en del lägen som kunde blivit riktigt vassa men puckarna studsade fel el. att den tog på en luling å hamnade konstigt.
Danielsson missar öppen kasse, dimmi fri 1 meter från kassen, skröder hade 2 lägen som han kunde ha stött in men pucken tog på luling båda gångerna och gick aldrig fram.
Modo gör ingen toppmatch, men man är det bättre laget i större delen av 2:a och hela 3:e, luleå skapar i princip inte ett dyft förutom straffen å ett annat friläge.
Hade vi haft lite mer marginaler på våran sida så hade vi tagit hem denna drabbning tyvärr.
Kommentera

Poffa: Ok , då fattar jag varför Luleå inte väljer en tvåminutare med ca 2.40 kvar.
Kommentera

13 skott,.....
Kommentera

Berka: Allvarligt. Vi skapar ju nada.
Kommentera

Berka: Du och Numo tycker olika
Kommentera

1294425 · »