Gusse:
15 poäng till nionde plats och 23 till Timrå på kvalserieplats. Känns skönt att kunna spela utan press.
Monno: Kul att grinollarna i brynäsboken som kallar oss för cyklober skyller de två senaste förlusterna på domaren ist för att inse att dom inte är tillräckligt bra!
Föresten vi rasar i tabellen, steen spelar ju inte har grinollarna sagt, jo jo!
Berka:
Svårt att inte gilla Tuffe Uffe. Han satte dit kommentatorn också som rapade floskler lite väl mycket ikväll.
Kul också att se att konstnären som modellerade Uffe plötsligt måste ha upptäckt att han glömde att sätta dit en näsa, varvid han kladdade dit en lite slarvigt, på något vis. (Ja, det är väl mest jag som ser det kanske.)
Berka:
Skröder väljer kryss i matchen.
Tur att inte båsdörrarna går utåt, för då hade Ritola legat illa till.
Varför skall det jämt vara så spännande. Vad är det för mening med det? Bättre om Modo gör tilräckligt med mål, typ ett till, innan det går för långt.
Man skall inte skåda en given häst i munnen.
Berka:
Sådärja. Nu har man lyckats sätta i sig ytterliggare en jultallrik. Kall potatis, men det får man ta när man har annorlunda mattider som övriga familjen pga. hockeyn. Gott var det, det kom jag inte ihåg att det var förra julen. En snabb öl också. Raaap!
Ser fortsatt bra ut för Modo. Bara en olycka, typ där fem modospelare åker in i varandra med skador på samtliga som följd, torde ändra matchbilden. Å andra sidan är det hockey. Rättvareär så gör Lulio mål, vilket kan räcka väldigt långt.
NuMo: okay fina svar!
vi leder iaf OCH vi spelar bra
Berka: på A, svarar jag: För att de är blåsta.
På B svarar jag: Jag tror inte man börjar spela Påhlsson för tidigt, utan man tar det för vad det är. Hemligheten med Påhlsson jämfört med Steen är att det är en bättre lagspelare. Han syns lite, men märks mycket.
NuMo: Kuggfråga??!
På A svarar jag B
Och på B svarar jag Vet ej
Följdfråga:
Varför ska Abbotarna alltid stå och tjaffsa efter avblåsning?
Är han inte ligans bästa back då vetefan vem som är bättre!
Man ryser ju över att se karn lira!!
Monno: Hahaha! Vilket snyggt mål. Skröder får äran. Bra Cumiskey!
Fan Berka vad du säger fula ord. Du sa "Luleå". Det heter ju Lulio.
NuMo: En bra perra från MoDo´s sida, man skapar bra lägen och spelar tight.
Enda oros momentet nu är ju att en 1-0 ledning sällan är just nånting i hockey och det känns otroligt viktigt att sätta chanserna för luleå är en jävla maskin som bara nöter på och tillslut ringer de.
Skulle gärna se lite mer av samme oxå TACK på förhand!
Dexter : Ja det har ni, och träffen!
Där kan man dricka öl på söndagarna om man har semester ;)
Berka:
Nagy-RITOLA. Vi har börjat bra.
Ingen aning vad det är med Kempe. Julmat i Kramfors är ju stabbiga saker.
Hyfsad tackling av Torp. Så får han gärna fortsätta.
MODO Hockey (White) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
23. Svensson, Björn | 35. Gunnarsson, David | 25. Müller, Marcel | |||||
2. Carlson, Albin | |||||||
27. Öberg, Peter | 28. Forsberg, Kristian | 17. Madsen, Morten | |||||
38. Torp, Nichlas | 6. Byström, Ludwig | ||||||
22. Nagy, Ladislav | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
15. Cumiskey, Kyle | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||||
10. Skröder, Per-Åge | 24. Sundström, Niklas | 12. Spina, Dave | |||||
51. Ahnelöv, Jonas | 49. Regehr, Richie | ||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
33. Possler, Gustav (CE) |
zigge:
Jag såg honom inte, men det är möjligt att jag missat det.
Berka:
Eftersom Öhman och Bengtsson inte spelat en sekund än så är svaret på din fråga sex stycken, även om Ullmark står på noll minuter och noll sekunder hos Hockeyligan. Antagligen Helber som ligger bakom det :)