1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511774 inlägg · 4110 ämnen

Malmö - MODO Hockey 23/9 -06

753897 · » Till forumet

Sv: Malmö - MODO Hockey 23/9 -06
Paddan: Jag tror att numren är desamma. Såg ut som Skröder hade 10 på vita tröjan.
Kommentera

Paddan: Hehe :D
Kommentera

Cyklob: Nepp, och den eventuella alkoholen som är kvar från den Hooch man drack för flera år sedan är nog försumbar.
Kommentera

Paddan: Smuttat för mycket på alkoläsken kanske ? ;)
Kommentera

Tycker att tröjnumren på de vita tröjorna ser ut att vara mycket större än tröjnumren på MoDos röda tröjor, eller så är det bara jag som har lite fel på minneskortet.

Kommentera

Paddan: Mina beskrivningar vettu alltid lika bra hehe :)
Kommentera

Cyklob: Aha, det var ju en enklare väg. När jag använde den länk som Hockeyligan anvisade så kom jag till någon form av registreringssida.
Kommentera

Paddan: Bara gå in på highlights sedan trycker du på pucksnack & Aktuella highlights. Sedan trycker du på Aktuella highlights :).
Kommentera

Paddan:

svt.se har lite grann i alla fall.

Kommentera

Paddan: Äsch, nu hittade jag det ju... tror jag.
Kommentera

En fråga: Om man vill se highlights från matcherna denna omgång var letar jag då? På Hockeyligan hittar jag bara highlights från matcherna i första omgången.

Kommentera

Modoante: Tror knappast det är någon risk för underskattning speciellt inte med den start på säsongen som Djurgården fått. Sedan kommer publiken bära fram modo till ännu en skön hemma seger i SBA ;). Det enda som är synd är att man inte kan åka upp och se matcherna så ofta som man vill. Dels för man inte har körkort + att det är endå en resa på 17 mil. Men största orsaken är ju givetvis körkorts frågan :).
Kommentera

Cyklob: Håller med dig på hemmplan så ska vi helt klart vinna.Men en känsla jag har är att det luktar underskattning hoppas verkligen att jag har fel.
Kommentera

Modoante: Jag underskattar absolut inte Djurgården, men kan Modo åka skridskor i 60 minuter som man är vana att se dom så kommer inte Djurgården att hänga med i tempot. Jag brurkar vara försiktig inför varje match med att tro att vi ska vinna, men min känsla som jag har nu säger att Modo kommer vinna på tisdag :).
Kommentera

Cyklob: Tror vi får vara försiktiga så vi inte underskattar djurgården dom har börjat bra och dom kommer att bli svåra att slå.
Kommentera

Modoante: Förstod att det skulle tolkas fel när jag läste det själv, inte 100% nykter smuttat lite för mycket på alkoläsken ;). Det jag menade var att om man kan behålla den farten man hade mot linköping. Så kommer inte Djurgården att hänga med alls.
Kommentera

tbse: Svartvadet lär spela en hel del powerplay han med, men som det känns just nu är väll Susse det hetare alternativet. Enligt mig så fick Krizan en lägra standard i slutspelet för att han hade absolut ingen hjälp. Han spelade själv mot färjestad och det håller inte. Sedan även om Krizan spelat betydligt bättre så tror jag nog tyvärr inte det hade räckt endå för att slå ut färjestad. Oljan som han använder heter Emspoma och är en tjeckisk olja som tydligen många målvakter från tjeckien/slovakien använder :).
Kommentera

Cyklob: Mot linöping Kan vi tacka Krizan att vi fick med oss alla tre poäng vi kan inte räkna med att han ska rädda oss i varje match.Men kommer milo igång med målskyttet så kan vi vinna ändå.
Kommentera

Modoante: Spelar modo som man gjorde mot linköping hemma, så kommer djurgården ha otroliga problem. Jag tror att modo kommer göra minst 4 mål på Djurgården. Matchen mot malmö var det som behövdes för att tända spelarna. Nu fick ju även milo göra mål vilket som bör stärka hans självförtroende otroligt.
Kommentera

Cyklob:
Det där ordet du skrev på FBKs GB kan jag inte ens kommentera/läsa/förstå;)

Svartvadet då, blir han petad av Sundström i 1a PP tror ni? Krizan, varför fick han en lägre standard i slutspelet jämfört med grundserien? och vad är det för kräm han kletar in sig själv i?
Kommentera

Cyklob: Tror också att dagens vinst betyder mycket för laget inte minst psykiskt.Det bör kunna få grabbarna att höja sig ett snäpp och spöa djurgården.
Kommentera

Modoante: Ja för det första så måste man spela betydligt enklare, sammtidigt måste man lära sig att spela pucklen efter isen och inte en pass i midjehöjd. Men jag tror verkligen att vi kommer vinna på tisdag. Dagens seger var otroligt viktig för spelarnas självförtroende speciellt för att man lyckades producera 5 mål framåt. Det har ju varit knackigt med mål produktionen tills idag.
Kommentera

Cyklob: håller med såg dom tendenserna mot linköping det får inte bli så mot Djurgården det kan straffa sig.
Kommentera

Modoante: Jag tror absolut att vi kommer sätta 08orna på plats på tisdag. Men som sakt vi måste sluta med att dra på oss så mycket onödiga utvisningar, specielt när vi har powerplay. Känns som det är då vi drar på oss mest onödiga pga slarv på blå linjen.
Kommentera

Modoante: insläppta mål i boxplay ska det vara
Kommentera

Cyklob: Känns som att boxplayspelet måste bli bättre tills på tisdag.tre insläppta mål i pp duger inte om vi ska spöa Dif.
Kommentera

tbse: Skröder kommer bli oerhört viktig för modo i vinter, skulle inte förvåna mig om han slår personligt rekord i poäng i år. Harald verkar vara den tränare som kan få ordning på han :). Sedan är det väll trevligt för oss om det nu stämmer att han brukar göra mål på färjestad det kan vi behöva ;)
Kommentera

Cyklob:

Usch alltid denne Skröder. Jag som trodde han var slut, men tydligen ICKE efter idag.. Jag tycker det känns som att han alltid gör mål mot FBK. Sälj honom till Västerås eller något!
Kommentera

Modoante: Absolut, tror jag ska ringa Harald och be han testa den där formationen mot Djurgården på tisdag ;).
Kommentera

Cyklob: Känns som om det formationen bör ha det som krävs för att prodeucera i pp.
Kommentera

tbse: Horava-Sundström-Skröder
Andersson-Jonsson

Skulle gissa på något sådant :)
Kommentera

tbse: Att adam Anderssons svaghet är hans defensiva spel håller jag med om men det är nog därför som han spelar med Hasse Jonsson som är bättre bakåt.
Kommentera

tbse: Horava-sundström+?
andersson+?
Kommentera

Cyklob: Själv tror jag nästan att hans(Adams) största möjligheter för att göra mycket poäng är i PP. Min (miss?)uppfattning är att han är ett offensivt löfte och ibland lämnar luckor i försvaret.
Kommentera

Modoante: Allså jag dömmer absolut inte ut honom, men tror det kunde vara bra om vi fick in en till back med bra egenskaper i powerplay. Som det känns nu vilar allt på adams axlar det är han som är våran powerplay back. Skulle nog kanske vara lite lugnare för honom med om vi hade 1 till back som är bra att använda i powerplay. Tycker adam skött sig helt ok i dom inledande matcherna.
Kommentera

Cyklob: Tycker att vi kan je Andersson lite tid inna vi dömmer ut honom han har ju trots att dom kvaliteter som krävs för att bli riktigt nyttig i powerplay.
Kommentera

tbse: Sundström är ju en duktig framspelare så inte omöjligt att han kommer att få mycket tid i powerplay. Det som modo saknar enligt mig är en riktigt bra powerplay back, vi värvade ju Adam Andersson men jag tror inte han kommer göra så himmla mycket poäng. Så skulle gärna se en riktigt bra back som man kan använda i powerplay :)
Kommentera

Poffa: Seså, Poffa, lämna tillbaks skylten nu!
Kommentera

Cyklob: Kommer/har Sundström ha en plats i Modos 1auppställning i PP tror ni?
Kommentera

Icing-Ove: HEHE :), vi ska väll inte kaxa upp oss för mycket redan nu :). Men det ser riktigt lovande ut. Det där jag syftade på om att modo måste sluta dra på sig mycket onödiga utvisningar kommer vara väldigt viktigt. Se idag malmö gjorde trots allt alla sina mål i PP. Men får modo igång sitt pp så kan det bli en riktigt rolig vinter.
Kommentera

Cyklob:
Serieledare trots 0 mål på 36 minuter PP. Vi förnedrar ju de andra lagen. Lika bra att de ger oss bucklan direkt.
Kommentera

Frisco: För det första måste modo sluta dra på sig så mycket utvisningar. Men 5mot5 spelet ser riktigt bra ut. Men det håller inte i längden att dra på sig så mycket utvisningar. Annars är jag riktigt nöjd med gubbarna :)
Kommentera

Härlig seger för MoDo idag. Nu tror jag att vi tar SM-guldet. Fortsätter vi att dominera i spel 5 mot 5 kan inget lag slå oss.
Kommentera

Lumber Jack:
Oj, kanske är det Timander som skriver krönikorna åt Hasse A :-)
Kommentera

Lumber Jack: E det?  E det så? E det så en? E det en sån skillnad, eeeh Mattias Timander?
Kommentera

AM: Äh, vadå, det är ju Highsticking på MIF-spelaren.
Kommentera

Paddan: Dom försöker att inte bli utvisade, lägre nivå än så där går väl knappast att ha.
Kommentera

AM: Verkar som att matchen idag spelades i ett virvlande tempo. Eller så var det någon form av exercis.
Kommentera

753897 · »