Monno: Tackar så mycket..:)
Ja, jo, men vi lövare är mest på ett annat forum, TCIM så därför skrivs det inte så mycket här.
Jag är väl också inne rätt sporadiskt men ska försöka bli lite mer aktiv.
Det är lite som med Svenska Fans också....synd egentligen, tycker HS verkar rätt bra.
Fast då man ser vilka lag som finns högst upp under resp. flik så verkar inte moderatorerna vara helt aktiva också...;)
hellge: Jo, visst är de så. Men att jämföra sig själva med en serie som har så mycket högre pengar inom sig blir bara fel.
Var ju bara för ett par år sen Mike Helber stod o ansåg att "vi behöver få upp lönerna till 400-500 tkr per månad nu"....
Och, precis som Sanny sa till Jörgen Lindgren i en debatt, "varför ska SHL bestämma vilket antal platser ett lag ska ha, laget ska väl själv avgöra vad som är bäst för dem och vad de vill ha"...
KomIgenNu:
Då kan man nästan säga att det är en politisk aktion, eller? Gräsrötterna - folkrörelsen mot direktörerna.
Fast när Modo byggde arenan gick man från en omsätt på 60 miljoner till 130 miljoner på en enda säsong. Lite mer affärsmässighet är trots allt en nödvändighet om svensk hockey huvudtaget ska kunna överleva.
J F K: De ser på NHL och den affärsmässiga delen där, med all försäljning etc. Det de verkar glömma hela tiden är att den sortens underlag finns inte i Sverige, vi har inte den marknaden.
Det som då är konstigt är att då vissa NHL direktörer var hit för ett par år sen och då fick lära sig om strecken och hur det funkar/funkade så sa de, "ändra aldrig på det, det är ju kanon", etc.....
Sen att vissa klubbar därborta nu tittar på hur det funkar med klackar i Sverige och startar egna ståplatssektioner, tex Ottawa, men här gör man tvärtom, ja jäklar...
Jaja, lycka till i serien nu!
J F K: Nåväl, det är väl kanske så. Men samtidigt pågick ju diskussionen under en stor del av fjolårssäsongen, svårt att missa den kan jag tycka.
Men, jag förstår vad du menar!
J F K: Som ni kanske minns så gjorde samtliga klackar i SHL och Allsvenskan gemensam sak under förra säsongen och protesterade mot de nya regelverken som SHL genomför med kraven på sittplatser, den omgjorda kvalserien etc. Jörgen Lindgren är en av dessa som har fått mycket kritik hos SHL och det är väl han som är ansiktet utåt.
Jag vet inte om Modoklacken tog del av detta förra säsongen men det var alltså detta det gällde nu senast. Eller rättare sagt, de som svarade i fredags vet ju uppenbarligen vad det handlar om vilket är bra!
Det finns inget förvirrande i protesten, är man påläst på vad som skett under fjolåret och vad klackarna sa så vet man vad den handlar om.
Se bla bifogad länk.
J F K:
Men inte var det väl VD:n man avsåg med hockeymördare?
Carl Lejonkräk:
Fick heller inte ihop det. Fast kan tänka mig att Björklövens supportrar är förbannade på SHL då de gjort det är svårt att gå upp. Detta gäller i och för sig inte fjolåret när tre lag gick upp.
Jag vet inte varför Modos supportrar anser att företrädare för SHL skulle vara "hockeymördare". Om inte SHL gjort utökningen ifjol hade nog inte Modo spelat i kvar. Att vi fick möte Vita Hästen var maxflax. Fråga t ex Leksand
Redigerad kommentar
J F K: Har inte sett matchen pga jobb så lämnar den därhän. Men vad gäller Huras ledarstil så är jag väldigt förtjust i den. Det är så en ledare ska jobba, peka med hela handen och leda sina trupper, och ställa krav utan att tveka. En stil jag överlag skulle vilja se mer av i detta land, som i alltför hög grad styrs av mellanmjölk, daltande och slapphet.
Om nu några av de äldre spelarna skulle ha problem med detta, är det de som borde se sig om efter en ny arbetsgivare, och inte tränaren (som ju ofta är "lösningen" när det skär sig mellan spelare och ledare). Tränaren är spelarnas chef, och om inte spelarna finner sig i det kan de gott söka lyckan på annat håll, och inte leva på gamla meriter ("jamen jag har ju spelat i laget sedan Moses vandrade i öknen så jag sitter säkert och behöver inte kämpa"), den mentaliteten måste bort ur svensk hockey. Ja, ur det svenska samhället i allmänhet faktiskt.
Hårt kan tyckas, men att spela hockey är spelarnas jobb, då får de se till att göra sitt jobb också om nu tränaren kräver det. Annars finns det nog många andra spelare som skulle vilja ta deras plats utan att gnälla.
J F K:
Lugn. Torp spelar nästa. Då blir det ordning och reda.
Rytter:
Nu laddar sidan enormt långsamt för min del. Jag ska även ha senaste uppdateringen på silverlight. Kollade för en liten stund sen..
Edit: Så ja
Redigerad kommentar
Rytter:
Endast länken från modohockey.se gör att man hittar streamen..
Cyklob:
Något konstigt är det, hittar inte ens matchen på live arena under dagens matcher.
Cyklob:
Vi är tre som inte får i gång matchen. Jag har testat tre olika webbläsare. Händer absolut inget alls när jag trycker på play.
Redigerad kommentar
S-vikaren:
Händer det något för er, när ni försöker starta sändningen?
S-vikaren:
Någon som får igång sändningen? Får bara "access denied" när jag försöker starta den.