1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508406 inlägg · 4106 ämnen

Matchtråd VF-Modo

« · 235249 · » Till forumet

Sv: Matchtråd VF-Modo
Är optimistisk inför i morgon...Frölunda är ju bevisligen inte oslagbara och verkar inte så balanserade för tillfället, tror att Modo har ett gyllene läge att först och främst ta det här till en 6:e match i Ö-vik och sen kan vad som helst hända!
Kommentera

Stina: Är inte säker, men nog har jag för mig, att MODO haft något mer 'gyllene lägen' än detta, historiskt sett?? ;-))
Kommentera

Zigge: Gyllnare än det vi har nu, får vi nog inte den här gången. Lika bra vi tar vara på det gyllene läget.
Kommentera

NuMo & scim: Heja MoDo.
Kommentera

westerlind: Jaaa! Hej själv.
Kommentera

Hoppas vi kontrar in 4-0 i första så att de slipper bli så spännande.
Kommentera

Just nu: IRON MAIDEN på TV2. (repris av Musikbyrån). Dagen är räddad.
Kommentera

westerlind:
Tycker mig känna igen det där programmet. Är producerat av VH-1 om jag inte minns helt fel.

Jäklar vad man saknar gamla hederliga Headbangers Ball med Vanessa Warwick.
Kommentera

Äh. Nu är det snart match igen. Vad spännande. Ska de låta oss få se en till hemmamatch den här säsongen, eller ska poffa behöva raka av sig Janne Öbergs slutspelsskägg redan ikväll?
Kommentera

Paddan:

Aah, man känner sig som ung på nytt. Nu hoppas jag att SVT fortsätter med fler uppbyggliga program om Priest, Saxon, Purple, Rainbow, Sabbath och givetvis AC/DC med Bon Scott.
Kommentera

Att det kunde vara psykiskt påfrestande att se hockey på TV visste jag, men detta är baske mig fysiskt påfrestande också. Hur trötta ska då inte spelarna vara? Fast de är väl iofs mer vältränade än mig...
Kommentera

knaskamilla: Ser du matchen på tv??? hvordan er matchbilledet???
Kommentera

Aben:
Jaaaaaa...Morten Green!!!!
Kommentera

Domaren verkar vara lika rättvis som vanligt ;)
Kommentera

Virker som om Wernblom er rigtig opsat i dag....har fået en del udvisninger sammen med VF-spillere...
Kommentera

ingen vidare match att kolla på .Men Greens 1-1 mål var väldigt snyggt.
Bäst på plan hittills enligt mig:Peter Hirsch
Kommentera

Portello: Hirschan har ju räddat 29 skott så så dålig kan han ju inte vara :) Kan bara hoppas på ett tidigt Modo-mål och sen kontrar vi in 3-1 av bara farten...
Kommentera

nikki88: Läs vad jag skrev igen...
Kommentera

Portello: Jag var bara lite ironisk.
Kommentera

nikki88: Ok. Trodde du hade läst fel...
Kommentera

Bortdömt mål för VF..
Kommentera

Og nu det, som er et rent mareridt for indædte fans...sudden death....
Kommentera

Aben: Og Hirsch har taget 42 af 43 skud...ikke dårligt
Kommentera

Aben: Jättebra :)
Kommentera

Aben:
Danmarks 1, 2 och 3 har jag hört. vem kommer sen då?
Kommentera

Roberth:
Så kommer Peter Hirsch...igen, og igen, og igen
Kommentera

Aben:
Nån till stakare måste det väll finnas?
Kommentera

Roberth:
jo selvfølgelig gør der det....Jan Jensen fra Esbjerg Pirates, og Michael Madsen fra Rungsted Cobras...de er slet ikke dårlige overhovedet, men Hirsch er en soleklar etter, toer og treer
Kommentera

Aben:

Sen har ni ju Peter Schmeichel att sätta in om de kniper
Kommentera

Roberth: jhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Kommentera

Roberth:

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Kommentera

Grattis till segern.
Hirsch var grym idag.
Kommentera

Roberth:

OOJOJOJOJ Känns som om de kan vara lite tyst i frölundaborg2
Kommentera

Portello:

UNDERBAAAAAAAAAAAAART

TACK PETER HIRSCH, VINSTEN ÄR HELT OCH HÅLLET DIN!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, (kan ikke se noget hos Swehockey...hvem scorede?????)
Kommentera

scim: jAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kommentera

Hahahaha! Vi vann. Otroligt rättvist. ;o)
Kommentera

NuMountain: Gud har skippad rättvisa nu vänder hela matchserien
Kommentera

NuMountain: Härligt MoDo...kom igen nu och gör en "Brynäs".
Hirsch = Lill-Honken? :-))
Kommentera

Man får som fans till ett redan Semifinal klart lag ta o gratulera till segern.. Hoppas ni tar dom så tar vi er i semin..
:)
Kommentera

Får väl passa på att gratulera till segern. Så olidligt spännande denna matchserie är...
Kommentera

Björn VII: Vavarejasa? Grattis.
Kommentera

NuMountain:

Jahapp, jag ville inte avslöja det innan matchen för att förstöra spänningen, men min mor fyllde år idag och hon önskade sig bara en sak (egentligen). Såklart att de inte kan förlora då...

Jahapp, 600000-800000 kr till i den MoDoitiska kassakistan har hr Öhman säkrat nu - kosta på honom några hundralappar till i månaden då, tycker jag.

Annars då: så har vi alltså 2 levande matchserier till tisdagen och the battle of Sollefteå kan alltså gå av stapeln som (om)planerat.
Kommentera

Huhu...nu är väl läget att ta detta till en 7:e match i allafall lite gyllene :)
Kommentera

Trots att det svider i mitt hjärta så vill jag ändå gratulera till vinsten.
Det jag såg av matchen (såg inte hela) så var Ni värda segern idag.
Kommentera

Grattis till segern!
Hirsch e ju fantastisk!
Lycka till på tisdag, ge seriesegrarna en tuff kamp om semifinalplatsen...
Kommentera

Huge:

Gör en Brynäs? Ska vi låta gamlingarna spela och hamna i kvalserien? ;)

Vad skönt det här var! Jag satt och filade på hur jag skulle sammanfatta säsongen, men det slapp man alltså göra idag...

Jag trodde när vi gick in i slutspelet att vi skulle få möta Sveriges bästa målvakt, men så visar det sig att vi HAR Sveriges bästa målvakt. Kul svar av Öhman på den (okunniga?) frågan om Hirsch och ryggen... =)
Kommentera

westerlind:

Tack, och trevlig fortsättning!
Kommentera

Snyggt kämpat MODO jag tror ni kommer att ta en plats i semin,vinst hemma nu,sen kommer VF få ett riktigt nerv daller och så vinner ni med 3-2 i 7 avgörande,och sen får vi hoppas att vi får mötas vore kul med ett het derby i semin.
LYCKA TILL
Kommentera

« · 235249 · »