1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506923 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Almtuna 2020-10-10

« · 2086982 · » Till forumet

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Nucky: Ja jag är beredd att behålla Aagaard, men då som fjärdecenter, Jellvert som tredje, och två nya centrar för dom två topplinorna
Låst ämne

wolper:

BP igen då
Låst ämne

wolper: ne lite jävlaranamma nu, våga och flytmål😀😀
Låst ämne

Heyerdal: Almtuna vann mot SSK som har fem NHL-lån. De är inget dåligt lag.

Dock måste vi upp i kvalité. Snabbare och rakare. Mer mot mål och mycket mindre spela runt.
Låst ämne

Confusius: Jellvert är som alltid bra, Max är ok för 4:e men Gagnon och Aagard håller absolut inte för 1-2 linor.
Dansken har jag dock mer tålamod med pga skadan, men Gagnon är FULLSTÄNDIGT uddlös. Ser ut som en megaflopp just nu.
Sen är även Hepo för nonchalant, men där finns skills iaf, det syns.
Låst ämne

Monno: Vi är tunna framåt. Men det faktum att vare sig Heponiemi, Gagnon eller Svenningsson, som ändå borde vara riktigt bra spelare på den här nivån, får någonting uträttat, är illavarslande.
Låst ämne

Gavelo: vi möter ju serieledarna...
Låst ämne

J F K: Du får tycka man är löjlig om du vill. Jag tycker bara det är pinsamt. Jag vet det är tidigt men jag kan ej se vad som ska lyfta detta lag. Det är felbyggt Glader har misslyckats ersätta viktiga kuggar från ifjol. Det kommer ta tid att fåihop laget har man sagt hela tiden men nu har man spelat en försäsong och börjat serien mot lag man ska ha efter sig i tabellen man kan ej skylla på man måste ha mer tid, det här är matcher vi ska vinna om vi ska tillhöra toppen som klubben uttalat, hur ska vi kunna rubba Timrå,löven mfl när vi inte ens lyckas skjuta mer en 8 skott på 2 perioder mot almtuna hemma??

Nä jag kommer ge det några matcher till jag sviker inte laget. Men Glader har mycket att bevisa i år då det är nu han ställs på riktigt prov.
Låst ämne

Hälge: Tydligen så saknar vi målgörare
Låst ämne

Costanza: tror jag går o klipper gräset i stället.
Inte så länge till man kan säga så, så vänder modo så kan ni väl börja ha bilen på över natten, enbart käka kött och jätteräkor osv.
Låst ämne

Gavelo: Ja, det förstår jag. Personligen så hade jag trott att Heponiemi skulle synas mer.
Låst ämne

Thors 22: Bara sett andra perioden. Men det är ju vår uteblivna offensiv som ställer till det för allt annat. Det går inte alls framåt vilken gör att vi får spela utan puck hela tiden.

LP är väl en av dom jag tycker ändå försökt något framåt. Kan bero på att han improviserar sig fram. För anfallsspelet verkar bygga mest på eget påhitt.
Låst ämne

Gavelo: Trots att det inte alls ser bra ut, så tycker jag inte att Almtuna skapat mer kvalificerade chanser. De har massor av oskymda skott från blå, men har inte skapat särskilt mycket. Försvarsspelet har varit rätt bra.
Låst ämne

Tarasov: Jag är redan less, men inser att vi har tappat alla våra kära stjärnor och några nya har nyss landat i ett nytt land, klubb och serie. MoDo och MoDoiter måste nog vara lite coola nu.
Låst ämne

Hälge: Givetvis är det så, men just nu så händer absolut ingenting, det är tidigt på säsongen för båda lagen så man hade ändå hoppats på att det skulle varit jämnare.
Låst ämne

Tarasov: nu är det bara andra matchen och vi har en helt ny trupp... men: Det finns inget spel, inga linjer. Ser ut som U16, tuta å kör. Typ som det ser ut i Finland. Ge tränaren 5 matcher till. Ser det inte bättre ut då är det bara att byta ut honom.
Låst ämne

wolper: Vi ser tyvärr väldigt svaga ut i år, inte helt överraskad, men likväl väldigt deprimerad. Att byta ut så många spelare brukar sällan eller aldrig bli bra, nu hade vi dock inget val.

Målvaktssidan är väl ok, inte mer(ta in Ullmark tack) Backsidan ser faktiskt ganska bra ut, dock så kan Lindgren stanna over there efter campen.

Forwardssidan är nästan helt befriad på klass. Våra brunkare Olhaver, Sylle, Hägga håller väldigt hög klass, men det är väl tyvärr det enda positiva. Centersidan är näst intill obefintlig, endast Jellvert håller hög klass. Gagnon och Aagaard är helt tempolösa och besitter inga playmaker-skills överhuvudtaget och Tjernström är oerhört meh! Vi behöver 2 nya högklassiga centrar, och det så snabbt som möjligt.

Och dom ytterforwards som skulle göra poängen är totalt osynliga och anonyma, där behöver vi få in två högklassiga målskyttar.

Ska vi ha minsta chans att hamna topp6 behöver vi en målvakt(Ullmark), två högklassiga centrar, och två riktiga målskyttar(bröderna Olofsson)
Låst ämne

Gavelo: Ser det ut så här om några omgångar så kan ni kanske börja bli oroliga. Samtidigt så är det bara match nr 2 för er del, så det kan ju hända saker när matcherna kommer lite mer frekvent.
Låst ämne

Tarasov: Tycker väl att Aagaard varit rätt ok. Ett stort problem är att Heponiemo inte får ut ett skit. Det händer noll kring honom.
Låst ämne

Tarasov:

Ja Almtunas trupp såg inte så spännande ut tidigare med bara att inse att deras lån är spets på denna nivå. När dom har 4st blir det såklart en boost för laget. Vi har nog inget annat alternativ än att ta in 2 forwards så vi kan få mer spets än Åhström, LP och Olhaver.
Låst ämne

Apelsin:
Jag tycker de flesta får godkänt, tror inte riktigt de kan bättre. Aagaard/Gagnon får lite mer tid.
Låst ämne

Gavelo: Dahlrot är bland de sämsta backarna jag sett hos oss på länge. Lindgren inte mycket bättre.

Ja, domaren såg inte alls vad som hände och dömde bara på att killen ramlade.

Vi släpper inte loss. Krånglar till saker. Söker svåra avslut och svåra uppspel. Börja spela enkelt så kommer tempot. Vi är kanske det snabbaste laget i serien, men ändå är det vi som drar ned tempot.
Låst ämne

Dundee: Ja, det är så dåligt att man mår dåligt på riktigt.
Noll chanser mot Hästen, innan vi spelade 6 mot 5 och idag noll skapade chanser.
Så piiiinsamt, bara att ta ut målisen och spela med en man mer och 7-28 i skott.
Känns tryggt och stabilt ;-)))
Dessutom har vi skaffat oss en tränare som inte ens kan prata engelska.
Stabilt, som Dr Alban sade
Låst ämne

jonsson: Gissningsvis är vi avhängda omgång 5 om det fortsätter att se ut såhär, Herregud det liknar ingenting!
Låst ämne

J F K:
Nej i enstaka matcher kan det vara missvisande men som trend tycker jag det fungerar rätt bra.
Låst ämne

JoseGonzales: hemmaplan ja, verkligen med fansens stöd i ryggen o allt.. (eller?)
Låst ämne

Tarasov: Inte många som får godkänt på forwardssidan utöver svenningson
Låst ämne

JoseGonzales:
Spel har man men tyvärr är forwardssidan på tok för svag, särskilt i nuvarande allsvensk miljö blir det ännu värre. Spelet utan puck är strukturerat men man har stora problem framför sig om vi inte får till ett anfallsspel. Ärligt bör man överväga 2-3 korttidslån.
Låst ämne

Gavelo:

Skott 8-27
Låst ämne

JoseGonzales: Allt handlar om att smacka in pucken. Det tror jag till och med Löven hade som mål därnere i Division 1.
Låst ämne

JoseGonzales: Nu är du bara inne för att trolla. Titta på matchen och inte på statistiken.
Vi sköt dubbelt så många skott mot BIK och förlorade med 7-0.
Det viktigaste är inte att vinna skottstatistiken.

Men, visst borde det se bättre ut.
Låst ämne

J F K: Det är bara att slänga sig
Låst ämne

Costanza: Handlar inte om att snacka in pucken om man har 7 avslut på över 30 minuter.
Då har man inget riktigt spel snarare..
Låst ämne

Dundee: Men, seriöst. Nu är du bara gnällig. Det är inte bra, men man behöver inte vara löjlig.
Låst ämne

J F K: Värvat för mycket dvärgar Viklund Olsson Dahlrot mfl 💩💩💩😁😁😁
Låst ämne

wolper: får man spela utan handske? Bättring detta pp iallafall
Låst ämne

Costanza: Almtuna har lekstuga med oss. Nä det är bara inse att det kommer krävas mycket tålamod denna säsong. Men hitils är lagbygget en stor flopp. Men vi måste ge det några matcher till Men när man blir totalt överkörda av lag som Vita hästen och almtuna så kan man ju fundera hur vi ens ska kunna klara av en topp8 placering.
Låst ämne

JoseGonzales: Försäsongsmys. Man börjar väl så smått inse att vi har för dåliga forwards när det kommer till att smacka in pucken.
Låst ämne

J F K: Ja Lindgren ser inte ut att ha utvecklats sedan har var här sist, nonchalant, slarvig, och svag defensivt
Låst ämne

wolper: haha vafan de står ju bara och tittar nära 2 där. Hur är självförtroendet? Synd målvakten får ut klubban på våran chans.
Låst ämne

Nucky: hahahha
Låst ämne

Costanza: Vad gör ni? 7-22 i avslut efter halva matchen på hemmaplan?
Låst ämne

Zup: Ja, det är rätt värdelöst.
Låst ämne

J F K: När man talar om trollen. Lindgren kanske tog sin gubbe men det såg inte bra ut.
Låst ämne

7 skott efter halva matchen, på hemmaplan. Odugligt.
Låst ämne

MorganaLefaey: Om vi har tur går dom efter tabellen😆
Sämsta laget behöver såklart mest hjälp
Låst ämne

Bad_Brett: Varensa beslut är idiotiskt. Max spelar chansartat hemåt, men han är långt ifrån ensam.
Spela puckdjäveln framåt. Framåt. Framåt.

Konstigt att man får fälla en fri spelare.
Låst ämne

Bad_Brett:
Viklund är väldigt bra, den offensiva kraften verkar dock vara helt obefintligt hittills. Står nog fast vid att det måste in minst 2 forwards i laget. Vi får aldrig press på motståndarna. Trenden har varit såhär hela försäsongen. Skall motståndarna skjuta 30-40 skott per match och vi 15-20 blir det tufft.
Låst ämne

Axle San: Godnatt
Låst ämne

Vad är det för passningar i anfallszonen?
Låst ämne

« · 2086982 · »