1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508377 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Bofors

« · 1767711 Till forumet

Sv: Modo - Bofors
J F K: Det är väl tyvärr lätt att falla tillbaka i gamla synder!? Det har kan bli kamp mot nedflyttning tyvärr
Kommentera

modomille: Hittills har inget lag som legat sist ända till jul gått upp eller ens kommit topp åtta. Verkligen aldrig.

Jag skulle vilja se svartvadet i båset. Jag tror att det största problemet är att man är skiträdda. Det finns noll förtroende för sin egen förmåga eller lagets förmåga. Jag vill höra en ny röst i båset och omklädningsrummet. Någon som kan ingjuta förtroende på samma sätt som ett Leksand (som var mycket sämre än oss ifjol före jul) kunde vända utan att egentligen så mycket nya spelare eller spelsystem, utan bara genom att tro på det man gör och framförallt genom att kunna slappna av och bara köra.
Kommentera

Modo hockey är fanimig inte bra på ett enda jävla skit!
Tragiskt att se hur spelarna bara åker och tittar. En Karlskogaspelare mot 5 modoiter och han kan åka runt i modos zon och vicka på stjärten.
Passiv hockey = modo hockey.
Kommentera

J F K:
Ett dåligt lag gör enstaka bra matcher då och då, vi verkar tyvärr vara ett såndat lag.
Kommentera

Man märker att Modospelarna spelar med nerver och press. Medans Karlskoga spelarna verkligen har längtat till denna match och bara kör. Poängen kommer förhoppningsvis när Modo också kan släppa loss. Det är nog därför man har trivs mot lag som man inte är så stora favoriter mot.
Kommentera

Olle:

Huvudet på spiken.

Efter att ha följt SHL förra året samt sett mer strömatcher i år så är detta den enskilt största skillnaden. En svag ensam domare klarar inte av trycket som idag i Werner situationen, och missar dessutom en hel del. Och deras linjemän är inte annat än nickedockor som i bästa fall kan döma offside eller icing, inte mycket bollplank för huvuddommaren.
Kommentera

J F K:
Undrar vad Hedmans problem beror på... Tycker han varit knagglig i minst 3 säs, trodde han skulle kunna växla upp i allsv, men ser lika illa ut som SHL de matcher jag sett iaf
Kommentera

Tarasov: Ja,Ett slafsigare Modo har jag aldrig sett.
Kommentera

Robin Ztorken L: När vi fortfarande var kvar i shl såg man väl inte att detta skulle hända. Men när det vart klart med allsvenskan så förstod man ganska snabbt att man skulle få kämpa med näbbar och klor för att ens ha en chans på top8. Men tyvärr fattade ej många vad en degradering betyder. Så nej jag kan ej tycka det är konstigt Karlskoga är ett bra rutinerat allsvenskt lag som brukar hålla till i top 5 och där är vi helt enkelt inte tillräckligt bra för att ligga. Top8 kan vi nå med med lite tur men nå återtåg redan i år är för mycket att begära med det material vi har.
Kommentera

Confusius: mot löven och ssk kunde vi spela ol försvarsspel. Hur kan vi plötsligt glömma allt?
Kommentera

Robin Ztorken L: Tycker inte laget är felbyggt. Många intresanta spelare och unga talanger. Jag börjar däremot fundera på kompetensen i våran tränarduo. Att vi har rekordung backbesättning idag köper jag inte. Så här virrigt ska det inte se ut
Kommentera

Robin Ztorken L:
Är det fortf. passningar i ryggen, nån halvmeter för långt fram/bak osv....
Kommentera

Brynäsfans:

Har jag påstått något annat? Lär dig läsa!
Kommentera

Rytter: borde det inte vara bättre att köra på två huvuddomare i HA även om den andra domaren är sämre? Känns som att det missas mycket i denna serie och att den ensamma huvuddomaren måste ta en del obekväma beslut. Hellre en ok domare och en bra än bara en bra.
Kommentera

Gusse: Japp. Över hela banan är det spel på chans. Ett par snabba pass och någon är fri framför mål.

Domarna är lika dåliga åt bägge håll, men hittills har vi oftast haft mer otur.

Hedman har pucken under kontroll och slår ett skitsmvårt pass så vi får press igen. Varför inte slå sarg ut någon gång???

Enström trycker klubban över motståndarens klubba. Ok att ta slashing kanske, men hur kan killen falla handlöst???
Kommentera

Gusse: Att se MoDo spela hockey dom senaste ären är som att lyssna på en skiva som hakat upp sig!
Ena målet sker efter att vi utan problem hade kunnat spela oss ur egen zon men väljer att spela fast oss, och det andra är en målvaktstavla same old same old........
Kommentera

snowden: Vi är frånåkta och totalt utspelade av BIK, vem kunde tro det för ett år sedan :-) . Det är så pinsamt att man skäms...
Kommentera

Rytter: Gäller väl alla lag gällande domarnivån, eller hur
Kommentera

Rytter: Modo går bort sig gång efter gång. Ser ut som ett juniorlag. Man ser ganska snabbt att det blir inga poäng idag heller.
Kommentera

J F K:

Det som retar mig mest med HA är nivån på de randiga. Jag köper att spelarna är sämre och att hockeyn som spelar är sämre, men ska man ta serien på allvar får man inte ha så här svaga domare. Nu pratar jag inte bara om modo matchen och är bitter för att vi ligger under med 0-2 utan alla matcher jag sett har haft mer än vanligt av konstiga och felaktiga bedömningar.
Kommentera

J F K:
Modo blir sönderåkta i sitt pp
Kommentera

J F K: opartisk kommentator. En bik-spelare filmar och då säger han att publiken vill ha utvisning när han dras ned.
Sedan en solklar hakning då Björklund ramlar. Då heter det att han ramlat lätt...
Kommentera

Tarasov: Modo höll pucken i femton sekunder i BP. Man passar bak till Molin i egen zon, men han missar mottagningen helt så de får en två mot eb.

Sedan nu åker wernblom för en vanlig tackling. Killen vänder ryggen mot sargen innan han ska ta pucken. Ohygglit tveksam till den utvisningen. Domaren står precis bredvid och ser hela tacklingen, men när spelaren ligger kvar dömer han i efterhand. Så svagt att man bara häpnar.

Sedan målvaktstavla på lågt skott från blå
Kommentera

Tarasov:

Men snälla någon, hur fan kan BIK få PP efter Werners tackling. Så svagt av domaren, han ser tacklingen hur bra som helst tar ingen utvisning, sedan ångrar han sig efter gruffet och tar en 2:a på Werner och sedan en på Richie och en på en BIK spelare.

Så jävla svagt och fegt, kan någon förklara hur man tänker i den situationen?
Kommentera

Tarasov: bjudning när vi håller pucken i egen zon i bp. Nu en del tjafs o bråk, Wernblom lär åka ut efter en monstertackling + några fler. PP för bik
Kommentera

Ben Perrault:
Sitter på tåget från s-holm. Hur har vi spelat förutom målet? Målvaktstavla?
Kommentera

Åh, herregud
Startar som det brukar, bjudning och uppförsbacke
Kommentera

Robin Ztorken L:
Verkar inte så
Kommentera

Tarasov: Ingen Drew i afton?
Kommentera

Tarasov: svårt att hänga med på 3 matcher samtidigt. Hedman 2 ass, Enström 2 ass och Steen 1 mål. Bra med kallvatten när det blir svårt att hålla upp ögonen, även starkt kaffe hjälper till att hålla sig vaken.
Kommentera

Modo - Bofors
Kalla duschar? Eller en ny kalldusch.
Kommentera

« · 1767711