1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508489 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Brynäs

« · 1611255 · » Till forumet

Modo - Brynäs
Snacka om viktig match idag! Vinst och vi skaffar oss ett riktigt starkt läge att sluta topp 6, samtidigt får Brynäs en rejäl uppförsbacke att göra detsamma!
Kommentera

Sv: Modo - Brynäs

ULTIMAVICI: Jag är tämligen övertygad om att det blir vår uppförsbacke.

Brynäs har traditionsenligt totalrasat efter jul.

Kommentera

brynäs08: Tror jag med brynäs snackar om att denna matchen ska dom bara vinna och det har vi ju hört förr! Mycket snack och lite verkstad tyvärr!

Kommentera

Forsberg78: Tror du massupfittar. De flesta av oss menar att det är en match Brynäs måste vinna. 
Kommentera

Zappaholic: Någon som vet ifall Cumiskey spelar ikväll eller om han är i Sotji för att tävla i konståkning?
Kommentera

Blake: Naivt spel i inledningen. Hoppas man slipper sitta och svära i 60 min.
Kommentera

supertr?tt: Då måste vi göra mer än ett mål idag för att vinna. Det blir tufft.
Kommentera

supertr?tt: Ähh vi brukar ju släppa in 1, nu är det bortgjort!
Kommentera

ULTIMAVICI: Kirill!!!
Kommentera

ULTIMAVICI: En ryss smäller högre än en kärringfis ! Helvete vad han ser ut att vara på hugget :)

Kommentera

supertr?tt:

Jösses vad roligt det är att se honom. Såg ju nästan ut som en högerfattad Peter Forsberg på målet.

Kommentera

Bad_Brett: jag kräver en Kabanov-cam!
Kommentera

Blake: Kabanov skapar målchans i nästan varje byte.
Kommentera

Gusse: Slarvigt!
Kommentera

Gusse: Carlsson köper korv igen. Dags att vila honom nu, för han är snudd på inbladad i alla baklängesmål nu för tiden.
Kommentera

Annars kan Brynäs köpa tonvis med lotter. Vi är väldigt mycket bättre, som vanligt mot dem nu för tiden. Dock förvaltar vi inte chanserna, vilket också är som vanligt dessvärre.
Kommentera

J F K:

Var rätt säker på vinst idag tills jag kom på att vi möter seriens turlag nummer ett.

Nej skärpning i två perioder så ska det bli poäng här.
Kommentera

J F K:

Ja, det går för snabbt för honom ikväll, den saken är klar.

Kommentera

Bad_Brett: Kabanov vet självklart inte att Brynässpelare alltid ramlar när man har en klubba nära. Ge dem inte chansen!
Kommentera

J F K: Rätt tydligt slag på foten av Kabanov dock.

Men vad gör Ritola? Han kommer fri. Då snurrar han ett varv???
Kommentera

J F K: alltså Ritola.... ska snurras och snurras och snurras...
Kommentera

Blake: Varje gång man får ett bra skottläge så skall det passas, snurras eller något annat konstigt. Varför inte bara skjuta. Jäklar vad man skall träna avslut under uppehållet.
Kommentera

Monno: Bra försvar idag...
Kommentera

Monno: Han fick ett litet slag så han tappade tempot och sedan trodde han nog att Gunderson var snabbare än han var.

Det är sinnes sjukt. Brynäs är särklassigt det mest tursamma laget. Varenda gång har de turmål. Det är ett mediokert lag som verkligen skulle haft mycket färre poäng utan fru Fortuna.
Kommentera

J F K: Tur eller inte, försvaret har inte varit bra hittills!
Kommentera

J F K: jag håller med dig till stor del och kanske särskilt i denna matchen(hittills). Men vi var överraskade bra fram till jul När vi hade drivor på skade listan (!). Efter nyår har det inte stämt.
Kommentera

Rätt genant försvar skulle jag till och med vilja säga för dagen!
Kommentera

ULTIMAVICI:

HUA!

Kommentera

brynäs08: Med betydligt svårare matcher på schemat efter uppehållet så kan vi nog glömma top6. Vi får ställa in oss på match mot HV eller LHC i ett play off.
Kommentera

ULTIMAVICI: Jösses. Nylanders försvarsspel där är ju inte ens pohjlagsmässig. Vad fan sysslar han med?
Trist. Förlusten mot Frölunda kan man köpa då det var en bra match mot ett bra lag, men det är är bara penibelt.
Och nu har vi ett turmål. Första någonsin mot Brynäs?
Kommentera

NuMo: Nu får Ryssen göra fyra i sista.

Å där blev det mål, !

Kommentera

Gusse: Vi har hittills spelat bättre mot bättre lag då vi till viss del slipper försöka föra spelet.
Kommentera

När vi tar ledning eller ställningen är lika är vi så bra att vi är topp tre i serien, när vi jagar fallerar försvaret ordentligt!
Kommentera

J F K: Brynäs har varit bättre i andra. Modo spelar omständigt och raggar puck någonting oerhört. Nylanders jagande före 1-4 var horribelt. Dels åker han planlöst omkring och dels åker han alltså bakom mål när han givetvis ska ta Granberg som blir sopren. Han är en belastning och det vore lättare att försvara sig med fyra än med en kille som alibimarkerar.
Kommentera

J F K: Sedan saknas både Skröder och framförallt K Fopp(!!!). Bengtsson fyller inte kostymen i gnuggarkedjan.
Kommentera

J F K: Nu fick vi in en viktig puck iaf, så i tredje hoppas jag vi reducerar inom 10 minuter sen är vi med i högsta grad!
Kommentera

ULTIMAVICI: Jaaa! Nu jävlar tar vi dem!
Kommentera

ULTIMAVICI: Cumiskey är så äckligt snabb att det är löjligt. När han verkligen trampar blir det oerhört svårt att försvara sig.
Påhlsson har bättre skott än han får credit för.
Kommentera

ULTIMAVICI: Snyggt värre. Påhlsson behövde det också.

Vi har en minichans.

Kommentera

ULTIMAVICI: Den där nr 15 är bra löjligt snabb!
Kommentera

supertr?tt: Klubbtekniken är det inget fel på heller!
Kommentera

Nylander har en tung, tung dag..
Kommentera

ULTIMAVICI:

Tänk om vi hade kunnat göra mål i pp! Med ett vettigt pp hade vi varit säker en top-6 placering.
Kommentera

Rytter: Med ett vettigt PP hade vi varit topp 3!
Kommentera

Rytter: Jag är lite emot att skjuta från blå i fem mot tre, men man är inte sämre än att man kan ändra sig:)
Kommentera

Reeeeeegehr! Får flashbacks från förra säsongen! Vet inte varför...?
Kommentera

J F K: TAMMEHELVETE! VI TOG ETT AVSLUT.
Kommentera

Nej nu ger jag fan upp..
Kommentera

NuMo: Tur igen. Ullmarks sämsta match på hela säsongen tror jag. Han räddar knappt en puck, även om det givetvis inte bara är hans fel.
Kommentera

ULTIMAVICI: Jo, Nylander har varit fullständigt horribel. Inte ett enda rätt på hela matchen nästan.
Kommentera

« · 1611255 · »