1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506489 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Brynäs 28/12 2004

478651 · » Till forumet

Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Angående hedrandet av de som drabbats av naturkatastrofen i Sydostasien:

Hockeyligan har nu bestämt att det skall hållas tysta minuter för offren i de tre kommande omgångarna. Dessutom skänker SHL 1 miljon kronor till Röda Korset. Mer info på länken.

Vad jag inte förstår är varför man inte redan i går kväll kunde bemöda sig med en tyst minut.
Kommentera

Frisco:
Bilden till artikeln stämmer dåligt. Det handlar om Luleåspelarnas fula spel mot Timrå, men det är bild på Foppa och "den" som blödde.
Kommentera

Poffa: Kupan åkte ut för fasthållningen på Foppa men skulle som du skriver åkt ut redan 5 sekunder tidigare för interference. Nästan kul att se hur han åkte och jagade Foppa.
Kommentera

Martin S:

Helt riktigt. 2+2+10 är vad Soling fick, något som aldrig kan leda till avstängning. Tyvärr så har Hasse Andersson ofta fått för sig att alla som får lämna isen endera är skadade eller har fått matchstraff.
Kommentera

Soling FICK INTE matchstraff. Han fick 10min för Abuse och eftersom det är mindre än tio minuter kvar av matchen måste han lämna matchen. Ett flertal tidningar får detta till att han fick matchstraff vilket han inte fick.

Hade Soling fått 2+10 för checking from behind så hade han också fått lämna isen.
Kommentera

Poffa:

Nog för att jag inte läst artikeln än (det spar jag till dagensbilåkning), men...STACKARS Kupan! Foppa får in en snygg tackling,Brynäsarna börjar veva vilt omkring sig och Sjödin får spel. Hmm?

Hade Claesson varit lite mer rutinerad i den orangea bindeln hade bådeSjödin och Soling fått matchstraff ganska kvickt. Angående avstängningpå Soling:  "- måste ni MoDoiter dra upp det där gamla helatiden?". Han kommer glatt att spela nästa match också...

Suck.
Kommentera

Fast skall man tro Expressen mötte vi visst Mora.
Kommentera

Buhuu! Kuparinen gråter ut i Aftonbladet om hur elak Foppa är. Sedan fyller Kyrö på med att säga att det är horribelt att Kuparinen åker ut för fasthållning, och jag håller med. Det borde varit interference istället.

Att sedan Pehr Claesson inte har stake nog att plocka ut gnällkärringen Tjödiiin, då denne i mer än tre minuter står mitt i ansiktet på domaren och skäller ut honom, är tragiskt. Brynäs fantastiske backstjärna borde fått lämna planen i det läget.

Soling är också en märklig figur, först slashing, sedan roughing och efter det så blir han så förbannad att han i ett desperat försök att få slå någon MODOit på käften, lyckas ge på linjedomaren ett par smällar. Stäng av honom i åtta månader, eller nåt...
Kommentera

Dream Team: Tänkte mig Brent som ledare för Hockeyligan. Kunde han nästan rycka upp Slough med rötterna så borde han kunna göra underverk med Hockeyligan också...
Kommentera

Paddan: Brent ledare hos Hockeyligan, var det så du menade? Eller var det i rollen som klackledare? Ursäkta min förvirring, jag har precis lyckats lugna ner mig en aning efter kvällens lynschstämning...
Kommentera

Dream Team: Hade man haft en riktig ledare, som exempelvis David Brent, så hade detta givetvis inte hänt. David vet hur man ska ta hand om folk och få de att visa medkänsla mm.
Kommentera

Dream Team:

Känns lite larvigt, ja...
Kommentera

knaskamilla: Aha, så sånt måste komma från högre ort, är det så? Lite larivgt tycker jag allt...
Kommentera

Dream Team:

Nä, de fick ju inte eftersom SHL inte hade sagt att de skulle ha en.
Kommentera

knaskamilla: Blev det nån tyst minut? Det blev det inte i Timrå, men diskussionen om detta fördes ju här tidigare idag.
Kommentera

Läste på storteven att MoDo ikväll skänkte överskottet från 50/50-lotteriet till...och sen hann jag inte läsa mer. Fick sen berättat för mig att det var till Solbergsstiftelsen. SOLBERG! Timrå skänker procent på vinsten till hjälp i katastrofen, och samma match väljer MoDo att skänka pengar till att bygga nya stugor vid en skidbacke. SJUKT!
Kommentera

Salle: Hacke (eventuellt Hakke) Gård heter det väl ändå. Jag gissar bilden med ringmärkta fötter var överkryssad.

Som sagt: Zz zzZ Zzz z zZZ zz
Kommentera

Dream Team:

Inte vet jag, jag har sittplats... ;) Nä, men det är klart att det är bättre drag när någon styr upp det hela. Någon brukar då oftast vara MODOMartin eller ibland en viss Caveman.
Kommentera

knaskamilla: Okej, jobbigt att åka upp och sedan mest vara tysta, trots att man ju var med i matchen i två perioder. Det väcker ju en del undran...
Missade nog att fråga om det ses som ett måste i MoDoklacken med just en klackledare. Så skulle jag ställt frågan. Så, är det så?
Kommentera

Dream Team:

Ja, inte vet jag. Tysta var de i alla fall. =)
Kommentera

Frisco: Såg en lustiger dekal på undersidan av ett dasslock på Hackes Krog (fd Hagsta Krog). Den visade en person som stod nerhukad på toalettringen och en som satt ner på densamme på olika bilder bredvid varann ovanför varje bild stod det nånting på arabiska (el dyl). En bild var överkryssad. Gissa vilken?
Kommentera

knaskamilla: Men att ha en klackledare är väl lite överskattat, eller? Eller ordvalet kanske borde vara onödigt, ja, onödigt kan jag tycka att det är.
Kommentera

Jasså ni vann.
Passa på o njut för det lär dröj till nästa seger.
Hur i hela friden kunde ni tappa poäng mot luleå? Ett sånt vedhuggar gäng.
Kommentera

Paddan:

Jag hörde heller ingenting från bortastå. Eller, nu ljög jag. Jag tror att jag hörde dem jubla när BIF gjorde mål en gång.
Kommentera

Paddan:
Körde inte MoDo Wings "Sassa Brassa MoDo-massa" en gång i historien. Apropå gamla ramsor. Visst är "Röda Lampan den skall lysa" mycket bättre än den nya "Gör Mål Gör Mål Gör Mååååål"?
Kommentera

Paddan: Jag hörde ingenting från bortastå i afton. Varför vet jag ej.

knaskamilla, en länk bara till dig: www.urinal.net/texas_am/

I övrigt: Zz zzZ Zzz z zZZ zz
Kommentera

Frisco: Har de så dåligt med pengar där uppe att till och med hararna måste skramla?

Förresten tyckte jag mig höra den fina gamla "sassa brassa mandelmassa"-ramsan från de där Brynässupportrarna som stod alldeles tysta i drygt 59 minuter av matchen.
Kommentera

Salle: Haha. Och jag har absolut ingen harskramla med texten SSAB på, nej absolut inte. tssssssss *vissel*
Kommentera

Frisco: Nog för att Paddan är en smyg-luling men SSA(B) sponsring är väl att gå lite väl långt...
Kommentera

Paddan: Det var en fin gest faktiskt.
kommandobryggan.se/last/lastbilder/socker.gif
Kommentera

Frisco: Äh, nu ska du inte vara sån. Jag var ju ändå snäll och ville dela med mig av mina sockerpaket...
Kommentera

Bjästatifo, sponsras av Svenska Socker-fabriks AB.
Kommentera

Salle: I denna halvsena timma
börjar jag få svårt att rimma
men vad skall vi då göra
äh, vi får väl prova att köra

Mattias, Marcus, Peter
och allt vad de heter
det krävs en högre lägstanivå
för att vi långt i slutspelet skall nå
Fast får de bara köra lite skoter
så kommer om några dagar en Hinote
som borde kunna få fart på stan
tills vi får hjälp av Aucoins Adrian
Då jäklar skall det i Övik inte bara pålas
utan ett SM-guld inskålas.

Härmed avgår jag från avdelningen för akuta nödrim.
Kommentera

Salle:

Äh, du får nöja dig med Paddis och hans Bjästatifo. Det kan bli nog så sevärt!
Kommentera

Frisco:
Nog verkar hela H-Höger-gänget lite klena
Inte heller denna gång med till Sydkraft Arena.

Nä nu är det slutrimmat.
Kommentera

Salle: Nu var du duktig!:-) Hej då och lycka till nere i den vackra Örnens näste.
Kommentera

Paddan:
Vi får en väldigt bred trupp
när nya spelare dyker upp.
Vilka stackare skall man bänka
och vilka en division sänka.

Vart skall Dan, nummer 58 hålla hus
kanske tillsammans med Jocke & Grus
Macke måste nog ordentligt satsa
om han överhuvudtaget skall platsa.

Men först styr vid kosan
till den brantläktade dosan
som kallas Sydkraft Arena
Så till dess, Tjena Tjena
Kommentera

Vad fan, här kan man ju inte kommentera matchen. Poesi är inte min starka sida. =( 

Utan att rimma: fascinerande att BIF-klacken ordnade resa till Kempis men att man ändå inte märkte att de var där. Undrar om det är sant som W sa, att de hade glömt ta med sig någon hejaklacksledare?
Kommentera

Salle:
Vad har egentligen hänt med vår #2
kom självförtroendet efter målen mot ÖSK?
Men nu är det dags för Bryan Muir
att sätta pucken i bur
Så många chanser och skott
som idag har Timander aldrig fått
men inte fan sitter pucken
utan det blir bara stora sucken
Kommentera

Paddan:
Tillbaka kommer Kung Damgaard
och Fredrik Warg från vård.
Sen Macke, Aucoin och en Dan
Uppåt i tabellen av bara f-n.

Kommentera

Salle:
Förra året var Hasse horrific
nu är han så jäkla terrific
...och om en liten stund
lossnar det för kung Viklund
Kommentera

Frisco:
Skönt för oss femtusenetthundra,
men när skall MoDo sluta blundra.
Kommentera

Salle: Salle ett slagskott så det sa pang, Tjjjödin en fåne av rang.
Kommentera

Frisco: Salo säkerhetsrisk, Salle med säkerhet frisk.
Kommentera

Sammanfattning av matchen: Sjödin tokig, Soling ännu tokigare.
Kommentera

Mot Templet i Hörnett -->
Kommentera

Poffa: Jäklar, ok, jag lovar att inte skicka fler såna bilder...på några minuter.
Kommentera

Paddan:

Inga fler självporträtt från din sida, tack.
Kommentera

Poffa: Tja, har du sagt det så...
Varsågod!
Kommentera

478651 · »