1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Brynäs, 6 januari 2005

483575 · » Till forumet

Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
Frisco: Då styrdes den nog inte trots allt.
Kommentera

knaskamilla:

Citat från Gefle Dagblad [- I stället kom Micke Lind och Tommi Miettinen fram i en halvkontring och med ett dragskott mellan benen på Tommy Salo sköt Micke Lind sitt andra mål.
Jag var rätt trött. Orkade nästan inte åka med upp, men det är ofta så där målen kommer till. Jag tror pucken tog lite på en skridsko innan den gick in, flinade Lind.
Även om det målet inte innebar seger var han som sagt nöjd.]

Men Poffa sa ju att pucken inte styrdes...
Kommentera

knaskamilla: japp så vare o då kmr aldrig Muir o lira nå mer...?
Kommentera

Dragan 2k: de är ju så här att man får ha 2 icke eu spelare i laget så man kan väl visst säga att dom konkurrera med varann..den som är bäst får ju spela!
Kommentera

knaskamilla: Haha. Det har du givetvis rätt i.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag tror (hoppas!) han menade att vi kommer att ha tre transatlanter i laget snart...
Kommentera

MoDo-PATTE: nu är väll inte hinote back men inte platsar muir inte han är en besvikelse helt klart
Kommentera

MoDo-PATTE: Muir konkurrera ut Hinote? En är ju back den andra forward.
Kommentera

scim: Var är Jansson? Kan han inte bli backtränare under sin skadeperiod ?
Kommentera

Modoante:

Bryan Muir, där gjorde modo en jättte värvning som skulle göra mål, inte minst i PP med sitt tunga skott. När han skjuter missar har mål o som du säger så vågar han inte skjuta oftast heller.

Tror nog han får sticka hem snart om han inte hellre vill sitta i kempis o titta på matcherna från läcktarn för han har nog ingen chans tid speltid, för vem ska han kunna flytta på.. knappas Hinote o hur ska han kunna få speltid före Aucoin? nej, de blir nog till att dra hem!
Kommentera

Modoante: jaarå men han ha skjutit duktigt hårt efter sargerna ;) hehe
Kommentera

Lövva: det har han då lyckats dölja väl
Kommentera

Modoante: Var det inte han som hade NHLs näst hårdaste skott? vill jag minnas
Kommentera

Modoante:

Muir? Hela laget såg ju ut att lida av ett svårt fall av direktskottsfobi, skrämmande att se.
Kommentera

scim: jag tycker att det ser ut som om Muir är rädd at skjuta han tvekade mer än en gång när han hade skottläge.
Kommentera

knaskamilla:

Jaja, det problemet är ju snart ur världen när Aucoin kommer, för då blir det ju helt enkelt så att Muir får kliva åt sidan.
Kommentera

knaskamilla: ja de låter inte så bra men Muir kmr nog inte få spela så längre till..
Kommentera

scim:

En gång pekade Muir åt ett håll och gick själv åt det andra - vilket Damgaard också gjorde. Gick åt andra hållet, alltså. Dessutom var de vid fler tillfällen bägge två på samma ställe i stället för att markera varsin spelare. Verkar puckat, tycker jag.
Kommentera

scim: Kent ringer opp dom.
Kommentera

knaskamilla:

När Damgaard är har puck så känner man sig åtminstone trygg, man vet att han spelar enkelt, och lyckas. Hur kommunikationen var vet jag inte, men man undrar ju om det finns någon kommunikation i laget överhuvudtaget. Kommunicerar Kent genom att skapa morsekod när han sparkar i båset med foten?
Kommentera

En Brynäs spelare till Salle inför den andra periodpausen: " Fattar inte hur ni kan gnälla på Ledin när hela ert lag spelar likadant"

Kent Forsberg efter matchen: "Det här var årets hittils sämsta dommarinsats"

Kent Forsberg efter matchen mot Lule i tisdags: "Det här var årets hittils sämsta dommarinsats"

...bara några kommentarer som sades under/efter dagens match
Kommentera

scim:

Jag sov nog de två första minutrarna... På tal om försvarsspel (?) - var det bara jag som tyckte att det såg ut som att dansken och kanadicken inte alls klarade av att kommunicera med varandra?
Kommentera

knaskamilla:

Med de första minutrarna menar jag givetvis de första två minutrarna, man starta i ett högt tempo och skapade några vassa chanser. Sedan blev det som det blev.

Heja Man C.
Kommentera

scim:

Hmm. Öppnade bra de första minutrarna, kändes som enkel seger? Det där lät mer som den förra BIF-matchen jag såg. Eller också har jag förträngt början på dagens match...

Daniel Sedin, ja! Han verkligen slängde sig om halsen på Hasse av glädje. Vackert.

Jag kan också tänka mig att klona Hinote och göra en hel femma av honom. Hoppas Aucoin gör en lika glad som Hinote gör!
Kommentera

Modoante:

Jaha, då var man hemma nu igen efter dagens skitmatch. Modo öppnade bra de första minutrarna och det kändes som att det skulle bli en enkel seger, men istället släpper man in ett billigt baklängesmål och tappar matchen totalt efter det. Visst gör man en bra upphämtning i sista och visar verkligen att man kan spela hockey med ärligt talat så spelar poängen ingen roll så länge man spelar så otroligt krampaktigt den större delen av matchen. Vinnerborg står får årets sämsta domarinsats, ja kanske den sämsta jag någonsin sett, han släppte allt, och lite till.

Det positiva jag tog med mig från denna match är Daniel Sedins glädje efter 3-3 målet samt Hinote, vilken energipaket. Helst skulle jag vilja klona upp ett gäng Hinotes och bara spela med honom, samt att ställa en vägkona i målet.

Årets upplaga av Modo är bara upphov till besvikelser, tur att det finns annat att rikta uppmärksamheten mot.
Kommentera

Petey21:

Jo. Hade de bara orkat reta honom lite mer hade de nog fått till ett par PP. Förutsatt att de inte retade honom till att haka, förstås, för sådant såg ju inte domaren.
Kommentera

Petey21: skottet var ju inte hårt han borde ha tagit det går inte att säga något annat
Kommentera

knaskamilla: Såg lite kul ut när Salle och nån Brynäsare (såg inte vilken det var, tror det var Kuparinen eller möjligen Phillips men inte säker) stod vända mot varandra i en tekningssituation, det såg ut ungefär som att de skulle flyga på varandra bara domaren släppte pucken, såg ganska lustigt ut. :)
Kommentera

Modoante: Klart det spelar roll om det är en styrning, det är ju i praktiken omöjligt för en målvakt att hinna reagera på en styrning, vare sig han heter Salo, Brodeur eller nån Svensson i nåt lokalt division 4-lag. Men hade skottet däremot INTE varit en styrning och han släppt in det från det hållet och oskymd, då hade det varit en jättetavla helt klart.
Kommentera

Skumt, förresten, att Salle klarade sig hela matchen utan att bli utvisad. Jävlar, vad han såg uppretad ut typ konstant! 
Kommentera

Modoante: Ja de känns så.. de ä ju mobbing mot salo men de verkar som dom skärper sej då.. klart Zacke ska stå!
Kommentera

MoDo-PATTE:När Zacke står så brukarförsvarsspelet plötsligt fungera mycket bättre.in Med han mot Mora
Kommentera

Modoante: Jaaa.. vill vi inte hamna utanför slutspelet så ska han börja ta dom där puckarna... Vill vi gå uppåt i serien så måste han börja hålla tätt.. möjligt att backarna inte är bäst just nu men ser man på riktigt bra målvakter så kan dom hålla kvar laget i matcherna o de ha faktiskt salo gjort några ggr men de blandar han me väldiga tabbar som man inte får!
Kommentera

Petey21: går inte att säga annat än att salo skulle ha tagit 3-1 målet styrning eller ej spelar ingen roll
Kommentera

Petey21: ska man inte lasta salo för målet? han gör tabbar efter tabbar o folk säger: men de kan man inte lasta han för.

När kan man lasta Salo då? När han själv slår in pucken eller?
Kommentera

Salle: Tredje målet var en styrning. Från positionen där jag sitter såg jag skottet "rakt bakifrån" så att säga (sett från skyttens synvinkel) och pucken styrdes mot något (klubba eller spelare låter jag vara osagt) och ändrade riktning åt vänster. Hade det fortsatt i den ursprungliga riktningen hade det eventuellt missat målet. Så det målet kan jag inte lasta Salo för. Men jag hoppas dock på att Zacke får stå i nästa match, trodde faktiskt att han skulle få stå idag.
Kommentera

Man trodde nästa att werner var tillbacka när man såg Hinote härlig han slet hela matchen och nära att näta var han med.
Kommentera

Är nog bäst att jag rättar mig själv.Det är TT som påstår det, Aftonbladet har nämligen tagit artikeln där i från.
Kommentera

Frisco:

Undrar om det är kvitterat nu då, med tanke på att BIF inte fick någon utvisning med sig när Kupan började blöda i förra matchen?
Kommentera

Frisco: Visst vet ni om att Brynäs vann mot er? För det har Aftonbladet sagt.
Kommentera

Dawidovski: Mika Lehtinen o han var väldigt duktig på att ta utvisningar.. de är en sån vi behöver just nu ;)
Kommentera

Gusse: Det berodde förmodligen på att Modospelarna hade klagat under hela matchen. Hade väl ingen luft och ork kvar....
Kommentera

MoDo-PATTE: Menar du, vad gör jag här eller??? Vad heter Mika i efternamn för fan... det var ju det jag ville veta!
Kommentera

Såg att det var bara Brynäs spelare som tackade domaren efter matchen..undra vad det berodde på...eller ville dom bara klaga på vissa domslut
Kommentera

MoDo-PATTE: Tja, för att han är den spelartyp, eller kanske framförallt backtyp som vi saknar i dagens MoDo, antar jag. Fast för egen del så finns det alltid utrymme för en banner med Mika på.
Kommentera

Iofs, det skadar ju aldrig att vara lite positiv också: det var jävligt kul att se Hinote! Synd bara att han inte fick in pucken när han hade öppet mål.
Kommentera

Paddan: bara ett onödigt inlägg men vad gör han där?
Kommentera

Dawidovski: Jomenvisst, det stämmer. Så heter han.
Kommentera

knaskamilla: Vad heter han som är på bild här åvanför, Mika?
Kommentera

483575 · »