1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506975 inlägg · 4104 ämnen

Modo-Brynäs 9/1 2006

« · 651512 Till forumet

Modo-Brynäs 9/1 2006
Inför match

Harald Lückner: Härlig fullpoängare senast

Efter förlust i förlängningen mot Färjestad, ännu en förlust 42 sekunder före slutet mot Luleå var förstås fullpoängare i Timrå ytterst skön för MODO Hockey - och betydelsefull.
- Verkligen härligt att det höll matchtiden ut, säger också Harald Lückner, tränaren.
- Dessutom tycker jag det var helt rättvist sett till hela matchbilden. Vi gjorde en riktigt bra match och var värda en fullpoängare nu. Det känns hela tiden som att vi är på väg åt rätt håll.

Förstås inte fel heller med fyra mål i power play på två matcher?
- Nej, verkligen inte. I Timrå hade vi ju inte mer än två chanser i numerärt överläge.

Skillnaden ned till Timrå är nu e l v a poäng, jämför med att det hade varit bara f e m om Timrå vunnit.
- På något sätt känns det som om varje match är viktigare nu, betyder mera. Så är det alltid när man närmar sig slutet på en serie och allt ska summeras.

Brynäs hemma i kväll?
- Det blir full huggning som i alla matcher, men visst bör vi ha en bra chans om vi bara får igång spelet som i de två senaste matcherna.

Helt plötsligt har du många spelare att välja bland nu.
- Ja, åtta backar och 13 forwards, sedan JVM- killarna kommit hem. Minst en av backarna från JVM ska spela mot Brynäs och så Mattias Hellström. Men hur vi formerar laget avgör vi efter värmningen matchdagen.
- Jag är fortfarande lika irriterad på förbundet att det tog så lång tid att få hem spelarna från Kanada. Nu blev det ju så att de inte ens hann träna med oss i går (söndag) heller.

De fem backar som nu spelat fyra matcher har klarat sig bra, eller hur?
- Suveränt är ordet. Ta en sån som Mattias Timander exempelvis. Just nu är han i topp i Sverige. Damgaard och Tobbe E har också lyft sig rejält.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Inga skador.

Noterbart 2: Tidigare resultat i vinter mot Brynäs: 2-3, 1-1 (Gavlerinken), 4-0 (Kempehallen).

MODO Hockeys trupp mot Brynäs:
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
24 Vladimir Sicak
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh.

Forwards:
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
13 Morten Green
15 Andreas Salomonsson
16 Rastislav Pavlikovsky
18 Peter Öberg
19 Mikael Pettersson
22 Tommy Enström
28 Miloslav Horava
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
89 Jan Pardavy.
Kommentera

Sv: Modo-Brynäs 9/1 2006

Frisco:

MODO Hockey - Brynäs IF

HD: LAHTI, Robert
LD: NILSSON, Klas
LD: ANDERSSON, Åke

Skönt att slippa Sondell. Då riskerar inte spelarna att åka på en tvåa om de byter.

Kommentera

Sitter och läser kvällens matchprogram på nätet. Ulf Häggkvist skriver en gästkrönika och avslutar med att MODO borde ta hem Wernblom och Söderberg till nästa år. Wernblom för att han behövs och Söderberg för att MODO då har en spelare som kan ta in pucken i offensiv zon i PP.

Nu undrar jag, vad har Häggkvist rökt?

Kommentera

Poffa: Oldboyslaget behöver kanske förstärkning?
Kommentera

Frisco:

Det måste vara något sådant han tänker på. För i A-laget har ingen av dem att göra. Låt Werner få ett jobb på kansliet, upp med tröjan i taket och låt han ta emot hyllningar från en publik som minns hans storhetstid utan fläckar.

En comeback i MODO skulle bara få folk att tappa det där soliga minnet av en Werner i från hans glansdagar.

Söderberg kan nog ta jobb som linjeman. Kolla på Husum-Jocke, han har ju också nära till linjerna.

Kommentera

Dags att masa sig ut i kylan (-17.3) för att ta sig till den röda varma känslan.

Mot Templet!

Kommentera

Först hem, sedan mot Kempis.
Kommentera

BRA PP....MODO....
Kommentera

Friscos små korta kommentarer:

-MoDos pp, tragiskt att se.
-Aarnio, tragiskt att se!!
-Boork, en tråkig men bra taktiker.
-Hockey på måndagar är tråkigt.
Kommentera

Frisco:

Ove Molin , tragisk att se .
Kommentera

Fy helvete vad djävulskt tragiskt. Om jag var BIF-supporter skulle jag vara överlycklig. Ja, för att jag slapp se matchen alltså.

Typiskt att vi skulle drabbas av ett PP där i slutet, när MoDo äntligen hade insett att de skulle spela match.
Kommentera

Frisco: Jag kan inte mer än hålla med. Tragik på LÅG nivå.

Man brukar ju säga att motivation slår klass men att säga att MoDo stod för klass idag är inte ens satir.

Grattis Brynäs!
Kommentera

Vad har förresten hänt med Milo ? Han får inte alls till det ... Tråkigt !
Kommentera

knaskamilla: Upp med hakan! Vi behövde poängen bättre än ni!
Kommentera

JanT:

1. Jag jublar för alla poäng BIF inte får.
2. Även om jag hade blivit glad när BIF får poäng hade matchen inte varit värd att slösa tid på.
Kommentera

knaskamilla: Se det positivt , Timrå är nu nere på tionde plats.
Kommentera

Emma no15:

Det ska väl vara för det, då...
Kommentera

Frisco: Några fler reflektioner:

-Burskydd, tragiskt att se (det borde vara två minuters utvisning på detta ofog!)
-Rädslan att skjuta, tragiskt att se
-Minus 20 på termometern, tragiskt att se
Kommentera

Petey21:

- Att de spelade så dåligt att jag inte ens blev upprörd över att publiken buade, tragiskt att se.
Kommentera

+ Nilsson var bra.
Kommentera

knaskamilla: Heja, heja, heja...vad vi är bra!
Äh, dra åt helvete vad tragiskt det var att bevittna kvällens "underhållning".

Bäst att göra som MoDo gjorde ikväll... gå i dvala.
Kommentera

Petey21: Timmys burskydd 20 sek kvar. Otroligt
Kommentera

Lückner håller med:
" – Det var så dags att börja spela i tredje perioden, sade Modos tränare Harald Lückner, oerhört missnöjd med sitt lags uppträdande.
– Det var rent pinsamt att se oss i de två första perioderna, det är snudd på att vi borde betala tillbaka entrepengen till åskådarna."

Jag håller med Lückner. Pengarna tillbaka! I övrigt vill jag bara citera Poffa (tror jag):
"- MoDo hade inte ens behövt vara bra för att vinna", samt
"- Hur jävla dåliga är Timrå?!"

Gonatt.
Kommentera

knaskamilla:

Du citerade fel och fel person på den första. NuMo sa i andra periodpausen:

"MODO behöver inte spela bra för att vända detta".

På den andra var det dock rätt.

I övrigt, helt otroligt vad pinsamt dåliga MODO var ikväll. Johan Nilsson och Hella de enda två med godkänt i mina ögon. Timander, Hasse J, Tobbe och Damgaard helt usla på backplats. Framåt var Gästrin som Bambi på hal is, Svarten, Salle, Tummen och allt vad de heter under all kritik. Förresten, Peter Öberg får godkänt han också.

Nu blir det trådbyte.

Kommentera

Poffa: Salle godkänd Svarten har man sett sämre.
Kommentera

renen: Jag har kommit på varför MoDo var så kassa. BÅG:en var ju och tittade och grabbarna vill inte möta Schweiz in den därna träningsmachen inför OS eller nån annan turneringselände här framöver.
Kommentera

Salle: Ok då känns det lugnt.
Kommentera

Salle: Kan bara konstatera att det där som utspelade sig i kempis tidigare ikväll inte är värt att kallas hockey.jag funderar på om våra forwards behöver karta och kompass för att hitta till målet för det var väldigt mycket bökande i sarghörnen.
Kommentera

Tänkte höra vad HL hade för "ursäkter" och kolla vad ÖA anser men dom har nog lagt ner för varken MoDo-TV eller nån av ÖA-sidorna funkar.

Kommentera

Salle: MODO-TV fungerar utmärkt. Intervju med Ecke och Boorken är det som står på programmet idag.
Kommentera

Martin S: Boorken hittade jag nyss men inte f-n är MoDo-Tv lätt att komma in på för närvarande.
Kommentera

Salle: Alla Brunäsare är väl där!
Kommentera

renen: Finns väl inget från kvällens match vad jag kan se eller sitte Salle på någon preview site ;-)
Kommentera

65selander: Japp han går före oss andra, kolla Modos hemsida.
Kommentera

renen: Okej trodde att det var efter matchen som låg ute.
Kommentera

65selander: Ok var lite otydlig.
Kommentera

« · 651512