1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494273 inlägg · 4086 ämnen

MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00

« · 1704123 · » Till forumet


MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
– Vi har pratat mycket om inställningen och att vi nu måste se till att fortsätta bygga på de positiva saker från vårt spel i den senaste matchen. Vi ligger för tillfället i mellanskiktet av tabellen, men ordinär och medelbra är största fienderna till att vara bra. Vi vill hela tiden spela bra för att sedan därifrån gå till lysande och utmärkt. Vi fortsätter att jobba hårt mot det målet, säger Larry Huras och fortsätter:

– I och med avstängningen på Kyle Wilson kommer vi att ändra om i laget, men Bill Thomas kan även spela center och precis som vi tidigare sagt finns det nu möjligheter i laget. Vilka spelare vill kliva fram och visa att de kan axla en större roll och ta mer istid? Det blir intressant att se imorgon där inställning hos varje enskild spelare är en stor del av den här sporten.

"Brynäs är ett bra lag som kommer kriga i toppen"

Brynäs IF har haft en bra start av SHL 2015/2016 och har tagit 17 poäng på de åtta första matcherna genom sex vinster och två förluster. Anton Rödin toppar såväl skytteligan som poängligan i hela SHL med 12 poäng (6+6) på de åtta spelade matcherna och laget kommer senast från en meriterande seger över Frölunda där mötet i lördags slutade 3-1 till Brynäs.

– Brynäs är ett bra lag och de har visat att de kommer att kriga i toppen tillsammans med de andra lagen där som är välorganiserade och åker enormt mycket skridskor, säger Larry Huras och fortsätter:

– Jag har naturligtvis sett deras senaste matcher och det jag imponeras av är att de lägger ner ett enormt jobb i varje situation och att benen aldrig är stilla på de som är ute på isen. Vi står inför en stor utmaning som vi ser fram emot imorgon.

Uppladdningen inför hemmamatchen på torsdag blev lite annorlunda när Fjällräven Center är uppbokad för annan event och laget tränat i klassiska MODO-hallen och tagit buss tur och retur tisdag och onsdag. Larry Huras var enbart positiv över upplevelsen.

– Det var riktigt trevligt att besöka klassisk mark och fördelen med en kall ishall är att isen var riktigt snabb. Dagens träning var hård och jag tycker bara att det var bra med en annan rutin, vi ska klara av olika förutsättningar och MODO-hallen var en bra erfarenhet

Wilson är avstängd, Ritchie är skadad
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Modolaget enligt ÖA:

Målvakt:
Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)

Förstafemman:
Oscar Hedman - Nichlas Torp
Bobby Butler - Maxim Lapierre - Per-Åge Skröder

Andrafemman:
Emil Djuse - Shaun Heshka
Victor Olofsson - Bill Thomas - Carl Grundström

Tredjefemman:
Joel Kwiatkowski - Jesper Lindgren
Ludwig Nilsson - Emil Pettersson - Gustav Possler

Fjärdefemman:
Dennis Persson - Albin Runesson
Albin Carlsson - Axel Ottosson - Peter Öberg

=========================================

Och Brunnäsorna

Målvakter:
Felix Sandström (Bernhard Starkbaum).

Förstafemman:
Anssi Salmela - Mattias Nörstebö
Oskar Lindblom - Greg Scott - Anton Rödin

Andrafemman:
Marc Zanetti - Jonathan Pudas
Nick Johnson - Jesper Ollas - Adam Brodecki

Tredjefemman:
Jörgen Sundqvist - Lukas Kilström
Jens Lööke - Pathrik Westerholm - Ponthus Westerholm

Fjärdekedjan:
Johan Alcén - Jacob Blomqvist - Linus Ölund
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Lite lustigt. Önerud som är så bra har bara tre poäng på nio matcher trots att han spelar med hvs bäste och mest produktiva spelare såhär långt. Dvs tedenby. (Christensen har inte spelat tidigare).

Själv är jag inte förvånad då jag hela tiden tyckt att Önerud ska spela med en checking line, inte i en producerande enhet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:

Jo, han har en grym fysik och bra inställning men saknar en del i spelförståelse. Det är nog så som du säger, att han passar bäst i en checkinglina
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Er uppställning ser riktigt kass ut 😉
Må sämsta lag förlora!!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:

För att återgå till Brynäsmatchen. Hoppas att Lapierre kan fortsätta som han spelade förra matchen. Han var oväntat bra. Tung, stark och jobbig för motståndarna att möta. Än fast jag inte riktigt gillar honom som förstecenter var han oväntat bra i lördags.

Sedan undrar man: Bör vi vara orolig för backparet Hedman och Torp?

Truppen ser inte skräckinjagande ut.

Tycker att Grundströms defensiv är valpig. Han tar ofta beslut som ser ut som chansningar, tappar puckar i anfallszon som leder till kontringar. Han har varit en besvikelse hittills

På försäsongen undrade man varför Brynäs vann lätt och dessutom mot bra motstånd. Så här i efterhand förstår man att det berodde på att Brynäs är ett bra lag. Det ser väl nästan ut som man kommer kunna kalla dem ett topplag.

Återstår också att se hur dryga brynäsarna kommer att vara här inne. Har aldrig sett mig som en bra vinnare, men jag undrar om inte Brynäs har sämsta vinnarna som supportrar.

Kulturskymning: 3669 sålda kl. 26 timmar innan nedsläpp
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Carl Lejonkräk:

Menar du det på riktigt, att sämsta lag må vinna? Det är ju vi. Tack för stödet :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Brynäs är av någon anledning ett lag som brukade dra riktigt dåligt med publik. Av de norrländska lagen klart sämst mot oss.

Jo, vi saknar också en toppformation. Ritchie, wilson, Welch och de två utlovade nyförvärven. Då ser det tungt ut.

Lapierre som presenterades som en riktig buse i media visar hur jävla rätt de tomtarna brukar få. Eller inte.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K:

just i Ö-vik är kanske inte Brynäs ett publiklag. Annars tror jag faktiskt biffarna är topp 3 i bortastatistiken för SHL sett över lite länge tid.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Läs igen....😄
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Carl Lejonkräk:

Oj :)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Lite för mycket avsky här uppe för att gå på Brynäs matcher. ;-)

Jag har fasiken missat att det är hemmamatch...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
hellge: Enligt Öa så finns risk att Emil Pettersson missar matchen då han varit sjuk 2 dagar. Påpekas där också att Grundström varit krasslig.

"Emil har saknats de två senaste dagarna men jag förväntar mig att han spelar mot Brynäs, även om jag måste proppa honom full med sprutor. Vad som än krävs"

www.allehanda.se/ishockey/shl/modos-centerproblem-fortsatter-kuggar-missar-matchen#Ishockey
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
MorganaLefaey: Jo, då blir det tunt. Dessutom har vi väl spelat uruselt efter alla uppehåll.
Nåja, vi har 9 av 12 på hemmaplan och det är avsevärt mycket bättre än Brynäs rätt dåliga bortafacit i alla fall. De har torskat mot fbk samt lhc och behövt övertid för att spöa rögle.
Kommentera


Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Grundar du det på förra året? Vi har tagit poäng i alla bortamatcher utom en(fbk, kunde slutat hur som där). 6 i ligan än sålänge. Däremot var vi katastrofala borta förra sässen.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Honken: Jag menade att vi vunnit tre av fyra matcher och att det är bättre än Brynäs facit.
Jösses vad man verkar få börja förklara varje inlägg. När det bara var modoiter här så förstår de på en gång utan att vilja missförstå hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Jinxade genom att spela en hundring på Brynäsvinst fastän MODO fick börja med 1,5mål mer.

Då jag sällan vinner så tar jag nu för givet att modo vinner. Men slutar väl med att brynäs vinner med 1 mål så jag varken vinner eller jinxat resultatet åt rätt håll.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
MorganaLefaey:

Kommer du då att jubla i smyg om Brynäs sätter
ett mål i öppen bur i slutsekunderna?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Enaranger: Hahaha. Tror jag hoppas på kvittering i stället för extra mål i tom bur. Men skulle nog ta en förlust med 2 mål bättre än en med ett måls skillnad.

Men enligt mig så är varken 1 mål eller 2 måls skillnad inte så troligt i dag. Jag blir förvånad om det inte blir 3+.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Jösses. Vilken Brynäshatare du är.
Är det- 99 som hänger kvar ännu?

Är du släkt med kakelmannen, som härjade på HV:s sida förut. Du är så surmagad så tror inte ett ton Losec hade räckt: )
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
mk: Tvärtom hatar jag inte Brynäs. Brynäs är för mig lite som HV. Man kan både ha dem eller vara utan dem.
Svårast har jag för FBK och sedan har Skellefteå seglat upp som god två mycket för att man fullständigt tappat ödmjukheten.

Dock har jag svårt för Brynäs fans. Man måste uppenbarligen konstant förklara oerhört banala saker för dem. Skriver man att Modo har bättre hemmafacit än Brynäs bortafacit så måste det tydligen förklaras och det gäller ändå inte för Brynäs var minsann inte alls så långt ifrån att vinna i Karlstad osv. Huge och några andra brynäsfans är här till 75% för att provocera och det stör mig dessutom att man inte kan diskutera saker som gäller Brynäs som man kan diskutera alla andra lag.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Att det alltid ska vara nåt. Avstängningar, skador och sjukdom. Förväntar mig inte fullt lag i 52 omgångar men vore kul om vi hade de flesta på plats nån gång.

För mig är Brynäs god 2:a i bottenligan
Skellefteå först såklart men Brynäs mycket tack vare grisove molin
Gillade aldrig honom det minsta, hänger kvar ännu tyvärr
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Om vi skulle lägga samma energi och bitterhet på Modo som ni gör på Brynäs så är jag ganska säker på att det skulle hänga ett gäng surmagade cykloper inne på vårt forum. Det ligger i sakens natur att rycka ut och försvara sitt lag...även i andra lags forum.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Ben Perrault: rädd för att Modo kan bli överkörda ikväll. Man har bortsätt från Färjestad bara tagit poäng av bottenlag. Mot bra lag har man blivit överkörda. Dessutom är man skadedrabbat.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Zappaholic: Det är mycket mer bitterhet och många fler surmagade cykloper på ert forum så jag förstår inte poängen alls.

Men rycka ut att försvara ett lag mot en subjektiv åsikt är ju bara korkat. Om jag tycker att Frölunda är seriens bästa lag. Behöver du försvara Brynäs då? Det lär ju knappast ändra min åsikt och det är inget angrepp heller. Det borde väl vara helt självklart att folk får tycka vad de vill och jag är extremt långt ifrån ensam om åsikten om att Frölunda är bäst heller.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Jag pratar generellt. Inte specifikt om Frölunda och den matchen. Såg du mig skriva om den?

Klart du inte förstår poängen...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Har också märkt att just brynäsfansen har en förkärlek att "försvara" sitt lag oavsett tid och plats.

Har ingen aning om varför utan konstaterar bara fakta.

Inte ens Yoda är på deras nivå, han håller sig mest i sin egen håla

Jisses om man som Färjestadfan skulle ge sig in i diskussioner som andra har där de pratar om FBK.. Då skulle man ha att göra, tror inte det finns något annat lag som andra fans ogillar mer..

Det är väl bara att inse och låta dom diskutera vidare.

Och nu när någon tidning råkar skriva lite negativ går de bananas och tror världen går under😂

Herregud media har skrivit ner FBK under alla år och föreningen mår bättre än på länge ändå, allt sådant blåser över.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
eltifoso: Jag har inget gigantiskt behov att försvara Brynäs. Jag funderade bara lite kring det JFK skrev...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
eltifoso: var i kaffestugan när Modo mötte Fbk. Det som slog mig mest var att norrbaggarna tagit över Karlstad och arenan totalt. Var norrmän överallt
En reflektion bara men kändes lite trist.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Det handlar inte om nåt annat än ett korkat uttalande från dig, då du säger att deras bortafacit är dåligt då det uppenbarligen är bättre än de flesta andra lag(för tillfället vill säga):)
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Honken: Jag jämförde med Modos hemmafacit. Förlåt, jag borde räknat med att det är inte bara poäng som räknas, utan också hur nära man är att vinna.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: "Det borde väl vara helt självklart att folk får tycka vad de vill och jag är extremt långt ifrån ensam om åsikten om att Frölunda är bäst heller."

Ja det gäller väl i båda riktningarna. Har man en åsikt får man nog vara beredd att någon är av en annan åsikt. Hur väl underbyggd den än må vara finns det alltid andra infallsvinklar och egentligen har ju inte subjektivitet någon större relevans. En åsikt får man alltid ifrågasätta.

Nåväl. Hoppas på en riktigt underhållande och välspelad match med två taggade lag!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
eltifoso: "Har också märkt att just brynäsfansen har en förkärlek att "försvara" sitt lag oavsett tid och plats."

Ja, eftersom det är betydligt fler aktiva i brynäsboken än i ex er egen eller modos, så blir det ju rent statistiskt missvisande att resonera som du gör. Hade det varit lika stor aktivitet i er egen bok, så är jag jävligt säker på att även "färjestadsfansen" skulle ha en förkärlek att försvara sitt lag oavsett tid och plats.
Dessutom är du otroligt generaliserande och drar alla över en kam, när du talar om "brynäsfansen", precis som om alla sitter och försvarar sitt eget lag in absurdum så fort man får mothugg utifrån kring nåt.

"Och nu när någon tidning råkar skriva lite negativ går de bananas "

Så du tycker att granskningen som nu visat sig vara otroligt dåligt underbyggd och mer eller mindre är ett medvetet fabrikat av lögner, glidningar och negativa vinklingar, skulle vara "lite negativa skriverier"?
Morsning....
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Huge: Jag tycker att tidningarna varit kritiska till både Modo och Brynäs innan säsongen. I brynäsboken gick man helt bananas medan vi var mer av åsikten att låt tidningarna tippa vad de vill.

Dessutom är det fördelaktigt för dig att man generaliserar då du framstår som den stundtals mest rabiata av dem alla.

Men, för all del. Håll dig till ditt forum så är vi alla nöjda. Jag gjorde ett försök att skriva där med rätt neutrala åsikter, men blev ändå sågad. Du lever i en illusion.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: jaha då blir skröder avstängd...
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: En till avstängd då.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Jo, han borde kunnat undvika det. Inte mycket till tackling, utan mer gena för nära men man får inte träffa huvudet.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Typiskt brynäsmål. Inget lag har så kopiöst mycket tur mot Modo. Man är då inte förvånad.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: ojoj, sargstuds rakt på bladet på lindholm
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Ben Perrault: Tre modoiter går bort sig i sarghörnet, spelet i egen zon ser absolut inte bra ut.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Ben Perrault: kommentatorn pratar ju bara Brynäs.har Modo tryck säger han ingenting. Har Brynäs pucken inom tio meter från målet får han utlösning.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: filmning djuse. Avstängning nr 2?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: Börjar bli väldigt less att man aldrig är redo i första perioden. Hur många första perioder har vi vunnit i år? En?
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
tjern: Jo en interference förvisso, men man får inte gå ut med så många spelare hela tiden.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: solklar utvisning såklart.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
J F K: borde varit på djuse ja
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: sluta fjanta dig. Vi kan ju till och med erkänna att Skröder skulle åkt ut, men då kommer du och fjantar dig över en solklar utvisning.

Läckert mål av butler. Jag tycker förstakedjan oftast hamnar i anfallszonen och skapar riktigt bra med chanser.
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
Den passningen!
Kommentera

Sv: MoDo - Brynäs, torsdag 15 oktober, 19.00
snowden: Skönt av Butler, om vi inte låter folk stå helt rena och styra skott kanske vi kan få en match ur det här.
Kommentera

« · 1704123 · »