1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Cowboys 4/11-06

782708 · » Till forumet

Sv: MoDo - Cowboys 4/11-06
El Maco:

Aha. Det är alltså egentligen ingen större diskussion, utan bara Örni som flippat lite?
Kommentera

knaskamilla: om inte de existerande sammanfattningarna räcker så är du nog tvungen att scrolla Timråsidan själv. Diskussionen här om diskussionen där är ungefär lika lång nu.
Kommentera

knaskamilla: Det undrar jag också...
Kommentera

Petey21:

Okej. Men vad handlar allt ståhej om? (Jag orkar inte läsa i ngn TIK-bok...) Vad är de så upprörda över?
Kommentera

El Maco: Skönt att höra att en Timråit håller med, i alla fall.
Kommentera

Poffa: vad skönt att du kan sammanfatta så fint.
Kommentera

Poffa: Kände du verkligen så? Jag kan givetvis inte veta varför Sundh valde att backa ur, eller hur man nu ska uttrycka det. Han hann väl inte komma ur situationen till fullo. Ja, hans S-formade näsa berättar väl motsatsen. Jag spekulerade i det tidigare, och jag sa då att Sundh kanske såg det som smartare att ge sig själv chans att vara kvar i matchen. En match som dittills gått Timrå emot (och ovetande om det för Sundhs del, även senare) och där Sundh, kanske, ansåg att laget behövde honom på banan. Osmart eller vekt? Ja, därom tvistade väl både de lärde och olärde. Men Ward slår hårt iaf, det fick vi nog klart för oss.
Kommentera

Dream Team: Hade Sundh inte fått näsan avslagen hade det inte blivit mer än 2+2. Nu väljer man att fega ur och ge MP för att Sundh är en vekling. Tragiskt.
Kommentera

Petey21: Nej, det finns väl inget mer att berätta än så. Och ett matchpenalty som straff är väl helt enligt den gängse normen.
Kommentera

knaskamilla: Här är ett filmklipp av händelsen. Ett slag med handsken i ansiktet, inget märkvärdigt egentligen.
Kommentera

Poffa/Frisco/någon annan:

Kan någon sammanfatta vad som hände och vad Timråiterna tror hände? Jag hörde att Örni Örn var upprörd, men jag blir inte klokare av bilderna.
Kommentera

Poffa: Sundh borde begripit att händelsen fanns på bild och film innan han uttalade sig felaktigt.
Kommentera

Frisco: Men, kan detta stämma? Jag ser bilderna, men kan man tro på dem? Sundh hade ju sänkt händerna då han insåg vem han just cross-checkat i ryggen. Det har han ju själv sagt.
Kommentera

knaskamilla: Själv hade jag väldigt svårt att fatta varför folk i hela arenan jublade när jag stod vid en av pissrännorna och drog ner gylfen, innan jag kom på att det måste ha blivit mål. Morrisons mål hann följdaktligen inte heller jag se.
Kommentera

Poffa: Vad menar du? Diskussionen i -15 milgästboken angående Wards klockrena handskträff? Jag har kommit över 4 bilder på händelsen. Man ser för övrigt tydligt på de otydliga bilderna att Sundh har händerna högt ända tills näsan träffas.

www.frisco.se/hs/ward1.jpg
www.frisco.se/hs/ward2.jpg
www.frisco.se/hs/ward3.jpg
www.frisco.se/hs/ward4.jpg
Kommentera

Lumber Jack:

Om jag inte misstolkade saker och ting så tog det en viss NuMo ungefär en halv match att fatta att Justin hade gjort mål. Det var också roligt.
Kommentera

Poffa: Nja, ramsan var väl kanske rolig, men inte anledningen till att den sjöngs. Eller förresten, visst var det roligt också, men Justin kunde väl ha väntat med att göra mål i ungefär tre sekunder.
Kommentera

knaskamilla & Poffa:

Instämmer!
Dom glömde jag!

Urk!
Kommentera

Gidde: En gästbok ungefär 15 mil söderut är också fullkletad med sådana.
Kommentera

Gidde:

Man såg ju ett gäng i Swedbank när vi mötte Timrå också.
Kommentera

Poffa:

Japp, och alltför många sådana har man ju sett ute på puben! ;-)
Kommentera

Gidde: Ett stolpskott är ett stolpskott är ett stolpskott. Alltid.

Kommentera

Gidde: Det gäller att ge och ta. Själv bryr jag mig inte om felstavningar.
Kommentera

knaskamilla:

Jamen, du vet ju hur Frisco är!

Klart han ordvränger till det bara för att retas...

;-)
Kommentera

Paddan: Dagens roligaste ramsa var "Robban missa måle', Robban missa måle'..." som Janne och gänget på ståplats körde. Eller hur, LJ?
Kommentera

Paddan:

Ja, jag vet inte alls. Men det kändes som att klacken inte hade en av sina bättre dagar, i alla fall.
Kommentera

knaskamilla: Det kanske det var. Väldigt, väldigt svagt hördes något som liknade dominera-ramsan. Själv körde jag "Kämpa Sollefte Kämpa!" när jag såg någon långhårig jävel...
Kommentera

knaskamilla: hahha vilken ramsa, ni dominerar inte ens norrland för bövelen.
Kommentera

Paddan:

Det var inte Hamberg och co som försökte köra dominera-ramsan då? Jag hörde den inte alls, kan jag säga.
Kommentera

Gidde:

I sådana fall menar han fel. Insidan av stolpen kan också vara den sida som är inåt målet. Förmodligen är det den sidan man menar om man pratar om insidan av stolpen i hockey.
Kommentera

Poffa: Stundtals låter ju klacken själva också som om de bara består av ungefär fem personer. När de exempelvis provade att köra "Dominerar Sverige, Kanada och USA" så hördes det knappast.

Fast min egen "Hejdå"-ramsa väckte lite munterhet på stolarna runt mig.

Kommentera

knaskamilla:

Tror Frisco menar att det bara är utsidan av stolparna vi ser, insidan är ju liksom inuti röret ;-)
Kommentera

Poffa/kamilla: Tackar! Den sammanfattningen duger gött. I radion lät det helt otroligt när vågen gick, jag satt och bankade huvet i skrivbordet över att jag inte var där. En polare ringde helt euforisk och skrek superlativ i falsett efter matchen, men han är lättimpad.
Kommentera

Frisco:

Jag tror det var insidan.
Kommentera

knaskamilla: Publiktrycket dog ju av lite när MODO rann ifrån. Kändes som att de flesta stod/satt och njöt av uppvisningen. Bra drag i början och naturligtvis bra fart då vågen går. Men det kan bli mycket bättre.

Kommentera

knaskamilla: Insidan av stolpen har mig veterligt aldrig pucken träffat. Alla puckar som träffar stolparna träffar på stolparnas utsida.
Kommentera

Frisco: Stämmer bra det. Det glömde jag bort i lyckoruset. Var lite hönsgård i egen zon ett tag i andra. Tur vi har Krizan och stolparna.
Kommentera

Frisco:

Det var väl till och med insidan av stolpen? Jääättenära att det blev mål, i alla fall.
Kommentera

shinzawai:

Eftersom Poffa inte ville ge en utförlig beskrivning av publiktrycket så kommer här min åsikt: hyfsat. Med tanke på hur mycket folk det var tycker jag att det borde ha varit bättre. Men vågen gick faktiskt ganska många varv (sketamånga om man räknar in den lite korpulente mannen som gjorde vågen ensam halva matchen). Tyckte också att det kändes som att det var många på sittplats som skrek de gånger folket på sittplats skrek.
Kommentera

Poffa: Man kan tillägga att vid ställningen 2-0 till MoDo hade Frölunda ett skott i stolpen. Mål där och ..... ja man vet aldrig.
Kommentera

Poffa: Tycker fortfarande att Döme söker alldeles för svåra passningsvägar i PP vilket gör att han ofta blir av med pucken. Att sätta Morrison med Susse och Skröder blev ju verkligen ett lyft. Sedan kan man ju fundera på vad som hänt med Enström, helt plötsligt är han klockren i sitt agerande och har också blivit utrustad med ett godtagbart skott. Har de slutat ge honom gummiklubbor?
Kommentera

Poffa: Bu-lan? Men spelade inte han i Luleå?
Kommentera

Gidde: Han som blev utbuad i tre säsonger?
Kommentera

shinzawai: MODO spelar med fart och intesitet redan från start. Frölunda hänger inte med och Gistedt i målet är banans kung. Om Salo stått hade MODO haft ledningen efter första med 2 eller 3 mål. Morrison visade starkt anfallsspel och åkte mycket skridskor från början. Salle spelade fortfarande lite svårt och tappade pucken en del.

I andra blir det orgasm då Morrison redan efter 13 sekunder rakar in pucken i tom kasse, efter en tilltrasslad situation. Märkligt nog tände det Frölunda som här hade sin bästa period i matchen, då man tryckte på en del. MODO får dock en kontring (två mot en) och Öberg gör ett sagolikt vackert mål och det kändes som att Frölunda tappade luften här. När sedan Adam gör 3-0 i en kontring (tre mot två) så drog man plösen över Frölunda. MODO dominerade nu totalt och fick göra lite som de ville. Frölunda hängde inte med och tog utvisningar. 4-0 genom Adam, direktskott i spel fem mot tre på ett vackert pass från Susse. 5-0 i spel fem mot fyra, Timmy lägger en myra från blå som går in mellan benen men det var mycket trafik framför Gistedt. I andra är alla MODOiter på topp. Allting fungerar och man spelar avslappnat. Morrison fortsätter spela härligt frejdigt och hade bland annat en propp i offensiv zon som kändes ända upp på över etage.

I tredje spelar man bara av matchen. Frölunda får börja i fem mot tre och lyckas göra mål precis efter att MODO blivit fyra man på banan. Snyggt mål av nye Bergenheim som sprätte upp den i krysset. 6-1 kommer lite oväntat på ett diagonalpass från offensivt hörn upp till blå där Skröder kommer från avbytarbåset och direkt stänker in pucken.

Ingen dålig i MODO. Bäst var dock Susse och Morrison. Men även Skröder, Horava och Salle ska ha extra beröm. På backsidan är Timmy en gigant, Adam hittade målet och de övriga spelar enkelt och lugnt.

Kommentera

knaskamilla:

Vilken spelare då?!
Kommentera

Dream Team: Värst vad vi var statistik kinkiga idag då :)
Kommentera

knaskamilla: Finns på videoband hemma hos mig också.
Kommentera

knaskamilla/poffa/salle/paddan:

Har ngn av er lust att ge en utförlig beskrivning av spelet/spelarprestationer/publiktrycket igår?
Kommentera

Lumber Jack:

Ja, herregud. Det var en match att minnas. Finns på videoband hemma hos min mor, har jag bestämt för mig. Det videobandet har tittats på ganska många gånger sen dess.

Men jag har hört rykten om att en specifik Malmöspelare inte var helt nöjd med den matchen, kan det stämma?
Kommentera

Roligast på läktaren i går: Killen med lätt rondör om skrek (och gjorde) vågen så att det verkligen märktes.

Länken visar en match som var värre ifråga om urladdning, dock utslaget över två perioder, men som startade i ett 3-1 underläge. En fantastisk skärtorsdag som inte var ett skämt.
Kommentera

782708 · »