1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506699 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Djurgården 2006-02-06

« · 674279 Till forumet

Sv: MoDo - Djurgården 2006-02-06
knaskamilla: Det ar val sportlov hos mig vecka 10 ocksa tror jag. Det funkar.

Ha det bra. Nu ska jag ut i dimman.
Kommentera

Frisco:

Jag missar inte bara en match den 4:e, jag missar ett 30-årskalas också. Men så går det när de envist fortsätter lägga sportlovet vecka 10.
Kommentera

knaskamilla: Dalig planering av dig som vanligt. Du missar ju matcher i parti och halvminut. For mig blir detta den 3:e matchen jag missar i Kempis pa drygt 7 sasonger.
Kommentera

Frisco:

Hockey idag? Ja, men sen dröjer det ända till slutspel innan jag kan gå på match i Kempis igen. Så om någon vill köpa sittplatsbiljetter till de två sista seriematcherna har jag över. Spelar vi kanske mot Timrå i en av dem, så att Matsby är intresserad?
Kommentera

Poffa: Hockey idag? Den matchen struntar jag i.
Kommentera

Salle:

MODO Hockey - Djurgårdens IF SJÖBERG, Patrik (n) TAKULA, Leo
    KARLBERG, Anders
Kommentera

MoDo - Djurgården 2006-02-06

Harald Lückner: - Vi spelade smart i Gävle
Dags för sista matchen inför OS-uppehållet, Djurgården hemma i omgång 46. Till den här matchen kommer MODO Hockey med en färsk trepoängare (2-1) mot Brynäs i Gavlerinken.
- En seger vi tog främst efter smart spel, säger Harald Lückner, coachen. Ändå släppte vi till lite mera än vanligt när vi spelade i ledning.

- Det var hur som helst en skön seger mot Brynäs med tanke på den svaga insatsen hemma mot dem för en tid sedan. Vi fick igen lite retroaktivt mot Gävlelaget överhuvudtaget kändes det som.

Mot Djurgården har MODO förlorat båda bortamatcherna i vinter, vunnit hemma. Många baklängesmål har det blivit.
- För många på bortaplan. Däremot gjorde vi en stark match mot Djurgården hemma. Nu har vi nått vår målsättning, nämligen slutspel, men jag hoppas för den skull att vi är på tårna sista matchen inför OS-uppehållet.

Djurgården kommer till matchen med fem raka förluster.
- Inget vi bryr oss i, men ytterligare ett bevis på att så här är det i elitserien. Ibland flyter det bara bra, ibland tar det emot. Vi räknar med att möta ett lag, som ger allt eftersom det handlar om liv eller död för Djurgården i striden kring slutspelsstrecket.

Inga nya skador?
- Nej, det ser bra ut och vi mönstrar exakt samma lag som senast i den här matchen.

Långt uppehåll sedan, hur ser programmet ut?
- Träning tisdag-onsdag, sedan vila fyra dagar. Därefter kör vi riktigt hårt en vecka för att sedan finslipa veckan därpå. Två matcher är inplanerade, DM-final i Härnösand och en match mot Mora i Hudiksvall.

Noterbart om laget
Noterbart 1 Hasse Jonsson (knä/rygg) ur spel. Han vilar helt kommande vecka också och sedan räknar man med att han ska vara kvitt sina skadeproblem.

Noterbart 2: Jesper Damgaard och Morten Green åker till Japan på en matchturné med danska landslaget efter matchen mot Djurgården.

Noterbart 3: Karol Krizan (Slovakien) och Anthony Tuzzolino (Italien) är MODO Hockeys bidrag vid OS i Turin.

Noterbart 4: Resultaten tidigare i vinter mot Djurgården: 5-2 (hemma), 2-4, 3-6 (i Globen).

Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

7 Jesper Damgaard
34 Tommy Wargh

6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman

Kedjor:
17 Anthony Tuzzolino