1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506761 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Djurgården 2006-02-06

« · 675504 · » Till forumet

Sv: MoDo - Djurgården 2006-02-06
knaskamilla:
Hade på känna att Mesta Mästarna skulle ta sig ur svackan och avsluta med en seger innan OS-uppehållet men jag hade inte i mina vildaste drömmar kunnat föreställa mig att en målvakt kunde vara så j-vla bra som Krizan.

Känns tungt då matchen egentligen var riktigt jämna spelmässigt men där hemmalaget var kyligare i avsluten och hade en fantom utan dessa like i målet.

Dock kan jag inte påstå att Krizan är bättre än Henke, då han ännu så länge i behövt spela med kniven emot strupen (läs slutspel).

Vad sägs om ett litet byte, Mattias Andersson emot Krizan så slänger vi in Petter "jag har ingen rygg" Rönnqvist som en liten bonus? ;)
Kommentera

65selander: Tycker bara inte att jag sett det så tydligt som i detta fallet. Eller så var ögonen fortfarande paralyserade av dagens obehagliga PM-uppgift i datalabbet.
Kommentera

Paddan: Är många spelare som kör med uppklippta brallor i dagens ES
Kommentera

Martin S: På tal om Adam Andersson så tycker jag att hans byxor såg märkliga ut, de såg ut att vara ovanligt långa och dessutom, om jag inte såg fel, uppklippta
Kommentera

Emma no15: Salle täckte ett skott i boxplay av Adam Andersson och fick ont i foten och spelade inte i tredje perioden. Mitt tips är att Salle hade slutfört matchen om det tex hade varit en slutspelsmatch.
Kommentera

Paddan: Nej , bättre har man ju sett honom. Han var inte bra mot Brynäs heller.
Kommentera

Emma no15: Ok, jag bara antog att han hade bänkats, för han hade direkt inte visat framfötterna under matchen
Kommentera

Paddan: "Någon som vet om det fanns någon särskild anledning till att man bänkade Salle, eller berodde det bara på att han helt enkelt var sämst."

Jag tyckte dom sa på teven att han fick en puck på foten när han täckte ett skott och att han därför klev av ...
Kommentera

Tillägg, ur ÖA: "Desto tråkigare var att Andreas Salomonsson inte kom ut till tredje. Johan Nilsson ersatte men det var oklart vad som felades Salle."

Nu är det gonatt på riktigt.
Kommentera

Paddan:

Hm. Var Salle verkligen bänkad, då? Tyckte min mor sa att han inte satt på bänken.
Kommentera

På tal om Krizan ... Wikegårds kommentar i hockeykväll : "Brynäs har kanske elitseriens hetaste målvakt i Honken".

Honken i all ära , men ursäkta , har Wikegård hört talas om Krizan ?
Kommentera

Poffa: Jag kan hålla med om att Morten spelar riktigt bra för tillfället, han har gjort en enastående andra halva av serien.

Tycker faktiskt också att Hedman gör en riktigt bra match på backplats idag, drällde inte lika mycket med pucken som vanligt utan var mer resolut i sina ingripanden.

Funderar förresten på om det var Tussilagos tackling i första perioden som vände matchen, för innan dess så åkte modoiterna bara omkring och vågade knappt peta på Djurgårdarna vilka fick fritt fram mot Krizan. Tussilago verkar också bli mer varm i kläderna och mer van matchtempot.

Någon som vet om det fanns någon särskild anledning till att man bänkade Salle, eller berodde det bara på att han helt enkelt var sämst. 

Kommentera

Poffa: Glöm inte Wargs första halva!
Kommentera

Paddan:

Morten må vara från Danmark, men spelar han som han gjorde idag så är det bara att buga och bocka. Han överglänste t ex Salle, Svarten, Pavlikovsky,  Pardavy, Tussilago, Hellström, Tummen, Horava och Micke P i kväll.

Han åker skridskor, han utmanar, han tacklar (något han är ensam om i MODO), han lyckas med passningar, han skjuter rätt bra, han gör mål och han vill verkligen vinna. Allt detta är han rätt ensam om för tillfället.

Peter Öberg, Gästrin och Green bäst framåt i kväll. Timmy och Enström giganter på backsidan.

Kommentera

knaskamilla: Krizan är sagolikt fantastisk och enastående superfenomenal, Morten är... från Danmark.
Kommentera

Paddan:

Visserligen lite publikfrieri, men...kullerbyttan och snurrandet efter match var inte bara äkta glädje utan också härligt att se. Kan både Morten och Krizan vara kungar samtidigt?
Kommentera

knaskamilla: En liten bild kanske... eller så är det en stor...
Kommentera

Poffa:

En sak jag tänkte på under matchen är att media inte alls skriver lika mycket om hur bra Krizan är som de skrev om hur bra Henke var när han spelade i ES. Fast min teori är att det beror på att folk inte bryr sig, eftersom Krizan inte är svensk.

Men du har rätt. Krizan är bättre än Henke var.
Kommentera

knaskamilla:

Morten Green, matchens lirare. Bra pass, rapp skridskoåkning och fin teknik. Krizan är ES bästa målvakt på många år. Ja, han är bättre än Henke.

Kommentera

Oj, jag glömde. Kung Morten!
Kommentera

Hej och hå, hejdå DIF. Krizan!
Kommentera

Dream Team: Amen!
Kommentera

scim: Men det är ju det. Han tappar lätt fokus på spelet och börjar istället att ge ett ofta osakligt beröm för något som skett långt tidigare. Prova att hålla dig till spelet här och nu istället.
Kommentera

Dream Team: Jag instämmer ang. Virus, jag tycker han stundtals är ruskigt dålig, missar mycket och favoriserar spelare. PS, jag är ingen Timvråk.
Kommentera

Fasen vad synd att inte Hellström får sätta dit den.
Kommentera

Hawerchuk: Japp, vi är helt överens, som det ser ut.
Kommentera

Dream Team: Bra. Då är vi överens. Förutom att vi har olika åsikter om Virus kvalitéer som kommentator.
Kommentera

Hawerchuk: Att du verkade ta för givet att jag fallit i den fälla som ett flertal TIK-supportrar gjort. Det var det jag menade.

Fakta kanske var ett dåligt ordval, ändå. Men att jag som gemene man har följt Virus som kommentator under -80, -90- och 2000-talen gör väl att jag har just en åsikt, som du säger, om hans kvalitéer, och hur dessa har försämrats de senaste åren, gör väl att jag har den åsikten om honom.

Kommentera

Huge: Ännu en som verkar ha förutfattade meningar. Du har tydligen läst det jag skrivit, men inte förstått detta. Prova igen.
Kommentera

Dream Team: Fakta som du inhämtat från enbart Timråsupportrar, som det ser ut....
Kommentera

Dream Team: Om jag har fått det ifrån förutfattade meningar? Nej... Vad? Jag som trodde det var tvärtom. Vad är det som du baserar på fakta? Att du tycker han är dålig? Det är en åsikt.
Kommentera

Hawerchuk: Nej, vad har du fått det ifrån? Förutfattade meningar? Jag kan ju bara tala för mig själv, och att påstå att Virus skulle hata något lag när han kommenterar är väl inte så vidare genomtänkt. Min åsikt baserar jag istället på fakta.
Kommentera

Dream Team: Så det är inte därför Timråsupportrarna har fått för sig att Virus hatar Timrå över allt annat?
Kommentera

Hawerchuk: Insinuerar? Jag insinuerar ingenting. Jag håller bara inte med dig i vad du tycker angående Virus kvaliteer som hockeykommentator. Är det svårt att förstå att jag inte delar din åskikt?
Kommentera

Dream Team: Jag förstår inte vad du pratar om. Vad insinuerar du?
Kommentera

Hawerchuk: Menar du under -80- tal, -90-tal eller nutid? Förr om åren kunde det vara riktigt trevligt att höra Virus kommentera hockey. Tiden har dock hunnit ikapp honom vilket i regel gör hans analyser rätt så färgade. En tröst för Virus är väl att han i vilket fall är bättre än Roger Johansson.
Kommentera

Dream Team: Virus är en av Sveriges mest nyanserade och bästa kommentatorer.

Härligt för Hedman.
Kommentera

Dawidovski: Samtidigt är ju Virus rätt blicklös också. Att han missar att se det är ingen överraskning.
Kommentera

Salle: Dom är roliga kommentatorerna på C-plus, när Horava gjorde 2-0, så berömde dom skottet osv. men ingen märkte överhuvudtaget att hans skott studsade klockrent på en DIF-skridsko och in i mål! pucken hade inte gått in annars, tycker bara det är dåligt att inte se en sån detalj! Kul för Horava.
Kommentera

Då är det väl dags så...

Mot templet.

Kommentera

Poffa:

Det har jag inte råd med. Men om hon ger mig pengar kan jag naturligtvis ge biljetterna till henne.
Kommentera

knaskamilla:

Vi kom fram till att du ska ge bort dina biljetter till Carro, varje gång det är lördagsmatch.

Kommentera

Poffa:

Aha, Brynäs på lördagen. Då är det alltså till Stockholm man ska försöka sälja den biljetten.

Frisco:

Undrar om det är skillnad på ett jobb där man jobbar dagtid och ett jobb där man jobbar mycket kvällar och helger? Ja, i relation till hur många hockeymatcher man kan se alltså.
Kommentera

knaskamilla:

Nej, vi spelar mot Brynäs på lördag och Luleå på måndag. Och besudlar du H Höger med något pack (matsby, valfri Brynäsare, valfri Luling) så kommer du bli tilldelad en ståplats i Stavreviken istället för en sittplats på H4.

Kommentera

knaskamilla: Det ar val sportlov hos mig vecka 10 ocksa tror jag. Det funkar.

Ha det bra. Nu ska jag ut i dimman.
Kommentera

Frisco:

Jag missar inte bara en match den 4:e, jag missar ett 30-årskalas också. Men så går det när de envist fortsätter lägga sportlovet vecka 10.
Kommentera

knaskamilla: Dalig planering av dig som vanligt. Du missar ju matcher i parti och halvminut. For mig blir detta den 3:e matchen jag missar i Kempis pa drygt 7 sasonger.
Kommentera

Frisco:

Hockey idag? Ja, men sen dröjer det ända till slutspel innan jag kan gå på match i Kempis igen. Så om någon vill köpa sittplatsbiljetter till de två sista seriematcherna har jag över. Spelar vi kanske mot Timrå i en av dem, så att Matsby är intresserad?
Kommentera

Poffa: Hockey idag? Den matchen struntar jag i.
Kommentera

Salle:

MODO Hockey - Djurgårdens IF SJÖBERG, Patrik (n) TAKULA, Leo
    KARLBERG, Anders
Kommentera

« · 675504 · »