Salle:
MODO Hockey - Djurgårdens IF | SJÖBERG, Patrik (n) | TAKULA, Leo |
KARLBERG, Anders |
knaskamilla:
Nej, vi spelar mot Brynäs på lördag och Luleå på måndag. Och besudlar du H Höger med något pack (matsby, valfri Brynäsare, valfri Luling) så kommer du bli tilldelad en ståplats i Stavreviken istället för en sittplats på H4.
knaskamilla:
Vi kom fram till att du ska ge bort dina biljetter till Carro, varje gång det är lördagsmatch.
Hawerchuk: Att du verkade ta för givet att jag fallit i den fälla som ett flertal TIK-supportrar gjort. Det var det jag menade.
Fakta kanske var ett dåligt ordval, ändå. Men att jag som gemene man har följt Virus som kommentator under -80, -90- och 2000-talen gör väl att jag har just en åsikt, som du säger, om hans kvalitéer, och hur dessa har försämrats de senaste åren, gör väl att jag har den åsikten om honom.
knaskamilla:
Morten Green, matchens lirare. Bra pass, rapp skridskoåkning och fin teknik. Krizan är ES bästa målvakt på många år. Ja, han är bättre än Henke.
Paddan:
Morten må vara från Danmark, men spelar han som han gjorde idag så är det bara att buga och bocka. Han överglänste t ex Salle, Svarten, Pavlikovsky, Pardavy, Tussilago, Hellström, Tummen, Horava och Micke P i kväll.
Han åker skridskor, han utmanar, han tacklar (något han är ensam om i MODO), han lyckas med passningar, han skjuter rätt bra, han gör mål och han vill verkligen vinna. Allt detta är han rätt ensam om för tillfället.
Peter Öberg, Gästrin och Green bäst framåt i kväll. Timmy och Enström giganter på backsidan.
Poffa: Jag kan hålla med om att Morten spelar riktigt bra för tillfället, han har gjort en enastående andra halva av serien.
Tycker faktiskt också att Hedman gör en riktigt bra match på backplats idag, drällde inte lika mycket med pucken som vanligt utan var mer resolut i sina ingripanden.
Funderar förresten på om det var Tussilagos tackling i första perioden som vände matchen, för innan dess så åkte modoiterna bara omkring och vågade knappt peta på Djurgårdarna vilka fick fritt fram mot Krizan. Tussilago verkar också bli mer varm i kläderna och mer van matchtempot.
Någon som vet om det fanns någon särskild anledning till att man bänkade Salle, eller berodde det bara på att han helt enkelt var sämst.
Harald Lückner: - Vi spelade smart i Gävle
Dags för sista matchen inför OS-uppehållet, Djurgården hemma i omgång 46. Till den här matchen kommer MODO Hockey med en färsk trepoängare (2-1) mot Brynäs i Gavlerinken.
- En seger vi tog främst efter smart spel, säger Harald Lückner, coachen. Ändå släppte vi till lite mera än vanligt när vi spelade i ledning.
- Det var hur som helst en skön seger mot Brynäs med tanke på den svaga insatsen hemma mot dem för en tid sedan. Vi fick igen lite retroaktivt mot Gävlelaget överhuvudtaget kändes det som.
Mot Djurgården har MODO förlorat båda bortamatcherna i vinter, vunnit hemma. Många baklängesmål har det blivit.
- För många på bortaplan. Däremot gjorde vi en stark match mot Djurgården hemma. Nu har vi nått vår målsättning, nämligen slutspel, men jag hoppas för den skull att vi är på tårna sista matchen inför OS-uppehållet.
Djurgården kommer till matchen med fem raka förluster.
- Inget vi bryr oss i, men ytterligare ett bevis på att så här är det i elitserien. Ibland flyter det bara bra, ibland tar det emot. Vi räknar med att möta ett lag, som ger allt eftersom det handlar om liv eller död för Djurgården i striden kring slutspelsstrecket.
Inga nya skador?
- Nej, det ser bra ut och vi mönstrar exakt samma lag som senast i den här matchen.
Långt uppehåll sedan, hur ser programmet ut?
- Träning tisdag-onsdag, sedan vila fyra dagar. Därefter kör vi riktigt hårt en vecka för att sedan finslipa veckan därpå. Två matcher är inplanerade, DM-final i Härnösand och en match mot Mora i Hudiksvall.
Noterbart om laget
Noterbart 1 Hasse Jonsson (knä/rygg) ur spel. Han vilar helt kommande vecka också och sedan räknar man med att han ska vara kvitt sina skadeproblem.
Noterbart 2: Jesper Damgaard och Morten Green åker till Japan på en matchturné med danska landslaget efter matchen mot Djurgården.
Noterbart 3: Karol Krizan (Slovakien) och Anthony Tuzzolino (Italien) är MODO Hockeys bidrag vid OS i Turin.
Noterbart 4: Resultaten tidigare i vinter mot Djurgården: 5-2 (hemma), 2-4, 3-6 (i Globen).
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski).
Backar:
3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund
7 Jesper Damgaard
34 Tommy Wargh
6 Tobias Enström
8 Oscar Hedman
Kedjor:
17 Anthony Tuzzolino