1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506959 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Djurgården 2006-02-06

« · 675504 Till forumet

Sv: MoDo - Djurgården 2006-02-06
knaskamilla:
Hade på känna att Mesta Mästarna skulle ta sig ur svackan och avsluta med en seger innan OS-uppehållet men jag hade inte i mina vildaste drömmar kunnat föreställa mig att en målvakt kunde vara så j-vla bra som Krizan.

Känns tungt då matchen egentligen var riktigt jämna spelmässigt men där hemmalaget var kyligare i avsluten och hade en fantom utan dessa like i målet.

Dock kan jag inte påstå att Krizan är bättre än Henke, då han ännu så länge i behövt spela med kniven emot strupen (läs slutspel).

Vad sägs om ett litet byte, Mattias Andersson emot Krizan så slänger vi in Petter "jag har ingen rygg" Rönnqvist som en liten bonus? ;)
Kommentera

Frasse: Få se... Andersson... Ja det skulle väl gå bra...NOT! :-)

På tal om stackars Andersson. När han igår blev utbytt efter 3-0 målet så åkte han iväg till båset och var väl inte helt nöjd med sin insats. Väl inne i båset så kastade han klubban, plock, stöt och hjälm i en hög på golvet. Inget konstigt med det, han var ju missnöjd med sin insats. Men något som förvånade var att varken Challe eller Säcken gick fram och sa några stöttande ord till honom. Utan grabben fick bara knata iväg till båsdörren för att bli öppnare, som en skamsen hund. Makalöst dålig psykologi.
Kommentera

Lumber Jack:
Är väl inte direkt den saken som stärker en spelare i motgång.
Hade väl kanske varit på sin plats om Challe/Säcken eller åtminstone Ölvestad (i egenskap av kapten) hade givit killen ett par tröstande ord.

Lûckner skulle kanske ha passat på ett ha klivit fram och tackat för 3-poängaren ;)
Kommentera

Frasse: Åtminstone borde Hedman tackat för att han fick fördubbla sin målskörd för säsongen. På det lösaste skottet han skjutit på år och dar.
Kommentera

Lumber Jack:
Arne och Ankan var så imponerade av det "hårda" skottet rätt upp i krysset.
Kommentera

Lumber Jack:

Jag tyckte mycket synd om Andersson. Jag tror han är mobbad av lagledningen. Han fick ju inte direkt smyga av isen lite osett, utan de var tvungna att banka sina klubbor i sargen precis innan en tekning och avbryta vad som var på gång på isen för att ropa till sig honom och skicka ut Lassila. Klart att han inte blev glad. Synd att inte Lassila också släppte in tre mål, så Andersson inte hade varit ensam sämst i alla fall.
Kommentera

« · 675504