1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

491131 inlägg · 4083 ämnen

MoDo - Djurgården 2012-01-31

« · 1463554 Till forumet


MoDo - Djurgården 2012-01-31

I lördags vann MODO Hockey med 6-2 mot Växjö Lakers. I morgon är det dags igen i Fjällräven Center – nu mot Djurgården.

– Matchen i lördags är vi riktigt nöjda med. Nu ser vi fram emot att möta Djurgården. Det brukar bli bra och intensiva matcher när vi drabbar samman, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Det här blir säsongens fjärde möte mellan MODO Hockey och Djurgården. De tre tidigare har slutat med sju poäng till MODO Hockey – och två till Djurgården.

– Vi har vunnit båda matcherna i Stockholm men när vi möttes här hemma så föll vi i förlängning, minns Samuelsson.

MODO Hockey har vunnit med 4-1 respektive 5-3 i Stockholm. I Fjällräven Center blev det 1-2 sedan Djurgården kvitterat sent i tredje perioden och sedan avgjort med endast tio sekunder kvar av förlängningen.

– Det har varit fartfyllda matcher alla tre. Intensiv hockey med mycket närkamper. Vi räknar med något liknande även den här gången, säger Samuelsson.

MODO Hockey svarade för en bra insats i lördags när Växjö Lakers besegrades med 6-2. MODO Hockey imponerade i offensiven med en kreativ och fartfylld hockey.

– Det var en bra insats rakt igenom och den ska vi nu bygga vidare, säger Samuelsson och fortsätter så här om Djurgården:

– De är snabba i sina omställningar så det gäller att inte bjuda dem på någonting. Nu kommer de med en ny konstellation i båset och det kan säkert ge dem en kick.

När det gäller MODO Hockeys trupp så är läget detsamma som inför förra matchen.

Matchtruppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 3 Lehtivuori, 6 Byström, 22 Pöck, 28 Cedergren, 51 Ahnelöv, 53 Bohman, 55 Tollefsen.
Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 14 Kalus, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.
Ej tillgängliga för spel: 2 Westin, 27 Skinner (alla papper är ej klara), 34 Meyer.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Salle:

Hade varit grymt skönt med en seger imorgon. Då vi har fem poäng ner till båda LHC och DIF.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
NikkiNine: Dif har oavsett två matcher mindre spelade, men ligger de fem poäng efter så borde de ha väldigt svårt att komma ikapp direkt, för två segrar på raken känns tufft innan uppehållet utan Daniel Tjärnqvist i laget. Utan honom är de riktigt svaga på backsidan. Synd bara att de ska ha så bra målvakt...
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
J F K: DIF har bara en match mindre spelad. De har spelat 43 efter ikväll, vi 44.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

J F K: Djurgården har en match mindre spelad, inte två; efter dagens match kommer Modo ha 44 spelade matcher och Djurgården 43. Och slår AIK Växjö idag (med 3p) så har vi en liten buffert på 4p till ingemanslandet, och det är bra att ha då vi som sagt har en match mer spelad än flera av våra bottenkonkurrenter. Sedan möter vi AIK. Mkt viktig match den också...

Sorry, tog lite väl mkt tid att skriva ovanstående och missade att folk redan hade svarat att Djurgården bara har en match mindre spelad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Gbg: Hmm, sorry. Missade självklart att DIF torskade i söndags...

Hur som helst så är det som vanligt en viktig match och tyvärr precis den där typen av match där Modo kan få andrum. Av någon konstig anledning så brukar ju den typen av matcher vara den absolut svåraste att vinna. Dock så måste jag medge att Modo på slutet vunnit många sexpoängsmatcher, även om just de där när vi kan rycka lite från strecken gått dåligt. (LHC borta är fortfarande irriterande).

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

J F K: Skojar du ;) Matchen mot Djurgården är som en kopia på Linköpingsmatchen, förutom då att det är Djurgårdens första matchen med en ny huvudtränare (Zabel) och att det är en hemmamatch för Modo (och inte en bortamatch som det var mot Linköping om jag minns rätt).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Gbg: Enligt twitter så var varken Tellan eller Dicken med och värmde!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

renen:

Tellan var inte med på värmningen i lördags heller. Frivillig värmning idag igen kanske.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
NikkiNine: Ok det låter lite tryggare.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Jag sätter 40 tusen på att vi har en lärking på isen ikväll, nån som vill sätta emot?
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: och Rönnmark med tror jag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Var länge sedan jag kände en sådan trygghet på hemmaplan. Vi får hoppas att domaren håller en rimlig nivå och inte bestämmer sig för att hjälpa Stockholmarna bara för att.

Spelar Ölvestad, har för mig att han klev av senast mot FBK?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

digitalbath:

Verkar som att Skinner kan komma att spela ikväll ändå.. spännande! :)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
digitalbath: Vet ej. Men mest trolige fick han en släng av The Meyerflu. Har han hängt med i pressen så frisknar han nog till.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Lumber Jack:

Ingen Ölvestad, ingen JVM-superavgörandetstjärna, ingen Tjärnqvist.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

NikkiNine:

Ingen av Tjärnqvist bröderna va?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
yngwie:Bara massa underskattning nu, perfekt för DIF  :-(  Hårt jobb i minst 60 min det som gäller. Mot FC!
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

yngwie:

Precis därför jag skrev ingen Tjärnqvist istället för en Tjärnqvist ;)

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

zigge: Annars kan ju jag ta till argumentet att Bäckström redan har gjort fler mål på en säsong i NHL än vad Foppa någonsin gjorde. 

Men det är inte intressant, man kan inte utläsa allt genom statistik.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Referee(s) Ulf Rönnmark, Christer Lärking
Linesmen Anders Ahlström, Tomas Ahlström
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
2 år sen:

MODO Hockey
 
 
 
45. MALEK, Roman
 
 
Goalkeepers
1. SVEDBERG, Niklas
 

 
1st Line
48. PIKKARAINEN, Hannu
80. SUHONEN, Samuli
 
  19. NÄSLUND, Markus
24. SUNDSTRÖM, Niklas
21. FORSBERG, Peter  

 
2nd Line
47. BONSAKSEN, Alexander
18. HÅLLBERG, Per
 
  36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats
39. SVARTVADET, Per
10. SKRÖDER, Per-åge  

 
3rd Line
4. MOJZIS, Tomas
5. JONSSON, Hans
 
  6. HÄGGSTRÖM, Magnus
20. STEEN, Oscar
17. MADSEN, Morten  

 
4th Line
26. FORSBERG, Kristian
53. LARSSON, Eddie
 
  58. HINOTE, Dan
27. GREEN, Josh
13. TUOKKO, Marco
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Frisco:

Det är fan i mig en bedrift att missa slutspel med det laget.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Frisco: Bara 4 spelare kvar sedan den matchen, otroligt vilken omsättning det har varit.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
yngwie: Forwardstruppen ser grym ut. Målvakter och backar var ytterst mediokra, och tyvärr är det de viktigaste delarna av ett hockeylag.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Ingen Skinner, samma lag som mot Växjö.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
MODO Hockey
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
________________________________________
1st Line
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
 
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
________________________________________
2nd Line
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
 
18. Ritola, Mattias
19. Schremp, Rob
31. Axelsson, Dick
________________________________________
3rd Line
28. Cedergren, Patrik
6. Byström, Ludvig
 
17. Madsen, Morten
26. Forsberg, Kristian
14. Kalus, Petr
________________________________________
4th Line  
23. Svensson, Björn
13. Andersson, Fredric
62. Hari, Janos

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Frisco:

DIF ser riktigt svaga ut på pappret. Just därför lär de väl utklassa oss ikväll.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: 4-4 är dagens säkra.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Bad_Brett: Orsaken till att vi torskar är för att Hari twittrade om att han såg fram emot att krossa DIF, han skrev även att han såg fram emot 3 nya poäng mot Linköping sist vi möttes, innan matchen. 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Game mode: ON
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: modo inleder med att vi skott , träffra allt annat än mål
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Okej..? 
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud: ser du inte matchen?

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Jo, men jag har inte rätt översättningsverktyg för att förstå ditt inlägg.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: vi=vid
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

spud:

Tycker att vi har börjat bra.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Rytter: saknas bara mål nu
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Rytter: Jag med, men det känns ända upp till taket att det är DIF som har marginalerna med sig denna kväll.

Jaha Berka, jag förstår fortfarande inte vad du menade, ellet jag förstod att du pratar om att Modo missade målet. Men det händer ju rätt ofta i alla matcher.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: nu har dif alla marginaler,,, danielsson i virket
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Fan detta borde inte gå att torska, DIF saknar verkligen ryggrad och självförtroende. Men som sagt, det känns som att DIF kommer ha all världens marginaler med sig.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
spud: Och PP nu... :/
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Herrejävlar vad bra pöjka spelar, dif är ju chanslösa!

Om vi gjort 3-4 mål så hade det speglat perioden ganska bra, men nu storspelar målvakten deras och spikar igen!

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Berka:

Vi ska vara glade att det fortfarande står 0-0, med tanke på Pöcks horribla boxplay. Riktigt bedrövligt att se. Jag förväntar mig rejälare spel i andra.

Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Utan Wesslau hade dif nog kamperat med timrå i botten.

Cedergren patriot att Hari pratar mkt. Och även att det mest bara är skitsnack. Inget nytt på solen helt enkelt:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Det står fortfarande 0-0 och DIF har också haft bra chanser, få men farliga. Så chanslösa är DIF inte. Modo å andra sidan har missat ett antal riktigt vassa chanser, lite för många missar för att jag ska känna mig nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Modo har ju varit elt överlägsna, men det är ju det där med att göra mål också. Många direktskott som smitit bredvid stolparna och en del saker som Weslau knappt vetat om att han räddat.

Kul att se Schremps kedja idag. De är ju helt livsfarliga när de åker skridskor, men Axelsson kan ju sluta med det när som helst:/
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Berka: Utan Wesslau hade dif nog kamperat med timrå i botten.

Cedergren påstår att Hari pratar mkt. Och även att det mest bara är skitsnack. Inget nytt på solen helt enkelt:-)
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
J F K: Till er alla: cedergren haha vilken kille, han sket nästan i matchen.. han tyckte de bara va skitkul å spela :P
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: Att de ska va så jävla svårt å redigera... Telefon jävel.
Kommentera

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31
Monno: Engång till! Engång till!
Kommentera

« · 1463554