1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519699 inlägg · 4121 ämnen

MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00

Sv: MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
snowden: Ett ganska fett bevis på hur de tycker den formationen presterat. Alla tre förpassas i var sin formation.

snowden: Han var bra mot Malmö, men tog inte chansen matchen därpå. Blandar och ger. Våra målisar är mkt bra när det funkar, men dessvärre så är det långt mellan tillfällen. Kan inte minnas att någon av de har glänst två matcher i rad.
Att Skröder sjunker i kedjeformationerna är inte så konstigt. Däremot att Torp får vara med är ett mysterium.

Torp måste vara stolt, får sitt namn på helsida i Allehanda samt en egen tråd här på HS, inte illa ;-).

Se till och vinn nu för fan!!

snowden: Reideborn ahde ju en riktigt tung kväll sist vi mötte DIF har jag för mig. Det kan nog väga in en del.
Sen får vi väl hoppas att Bjurö visar att han visst kan leverera på den här nivån.

Själv är jag så negativ så jag inte förstår varför vi värvar små målvakter...

Sven Tuta:
Bjuru står ikväll. Skröder ner i fjärdelinan, bra tycker jag. Spännande om Bjuru tar chansen ikväll. Ett måste om han ska kunna konkurrera.

Blake: Kan inte hålla oss till tråden ;-)

locken: att man på den där nivån som forward inte klarar av att åka skridskor bakåt samtidigt som man går på kropp mot motståndaren och styr ut mot kanten... Torp kanske inte är så dålig ändå? *host*

J F K: Det är ju nackdelen med att spela forwards som backar vid powerplay som Karlskrona, det kan ju se billigt ut! Men det var ju en tunnel ock ett snyggt
backhands avslut oavsett...

locken: Wilson är tvåa efter Rödin. Märkligt för jag tycker inte Rödins är särskilt snyggt. Det är ett grymt skott i krysset, men innan dess är det mest flipperspel med en studsande puck. Wilsons är ju oerhört snyggt, även om försvarsspelet av Karlskrona lämnar en hel del att önska.

hellge: Vi har ju inte behövt rösta så många gånger i år! så man får väl ta det lilla positiva man kan.

locken: det var ett fint mål, men jag tycker framförallt att det var uselt försvarsspel.

Men okej, jag röstar

hellge: Gå in på hockeyligan o rösta på Kyles mål!!!!

Blake: det känns som vi får prioritera ned några trötta och prioritera upp några pigga ynglingar

hellge: Olofsson - lapierre - ottosson känns sjukt spännande

Och måste säga att jag gillar formationernas sammansättning:

Possler - Pettersson - Grundström
Dwyer - Wilson - Butler
Olofsson - Lapierre - Ottosson
Skröder - Öberg - Nilsson

(tack Tjern)

MoDo - Djurgården, TISDAG 24 NOVEMBER 19:00
MODO Hockey vann hemmamatchen över Karlskrona HK men kommer senast från förlust på bortaplan mot HV71 i lördags. Nu siktar MODO Hockey och huvudtränare Andreas Johansson på en bättre insats och att hitta tillbaka till vinnarspåret omgående.

– Vi gav inte osssjälva chansen ordentligt i den senaste matchen, vi var för omständliga och drällde med pucken för mycket, Vi hade inte tålamodet att göra de rätta sakerna i kritiska lägen av matchen som exempel där vi kom tillbaka in i matchen med 2-1-målet för att sedan slarva där 3-1-målet blev förödande då vi var på väg att ta över matchen, säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson och fortsätter:

– Noggrannheten måste upp och måste vara maximal under en hel match tillsammans med tålamodet. Då kan man även ta poäng utan att spelmässigt göra den bästa matchen. I lördags var vi på inget sätt utspelade utan det som fällde oss var att vi inte gav oss själva chansen.

Vad krävs för att vinna matcher även utan att alla individuellt presterar på topp?

– Det gäller att veta systemet, spela 100 den dagen efter förutsättningarna och verkligen hålla sig till systemet och det vi gemensamt kommit överens om. Bra lag vinner matcher tillsammans och då gäller det att spela tufft och "ta bort luften" för motståndarna.

"Vi måste spela mer rejält och med större ansats"

På tisdag kväll gästar Djurgårdens IF och under tiden intervjun sker sitter Andreas Johansson och Fredrik Olausson och förbereder sig genom att titta på motståndarens matcher och specifika matchsituationer.

– Djurgården har gått bra och slog Örebro Hockey på bortaplan senast. De har ett bra lag med flera spets-spelare men som jag har sagt vid tidigare tillfällen så lägger vi fokus på vår egen prestation men självklart så tittar vi även på Djurgården. Vi måste spela mer rejält och med en större ansats för att vinna.

Läget i laget

Samtliga spelare förutom långtidsskadade Byron Ritchie tränade för fullt under måndagens träningspass där Andreas Johansson och Fredrik Olausson körde hårt med laget i kampfyllda och intensiva övningar. (Byron Ritchie var på is efter passet).

– Det är naturligtvis jättebra att vi har alla spelare tillgängliga. Det blir konkurrens om platserna och klurigare att ta ut ett lag till match. Jag ser fram emot att se en än mer ökad konkurrens på träningarna framöver för de spelare som tränar bra och spelar bra när de får chansen kommer att få förtroendet.

« · 1712144