1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Färjestad 111001

1408690 · » Till forumet

Sv: MoDo - Färjestad 111001
Bad_Brett: Kolla igen på det målet, Skröder är på pucken och ställer Tellan något. Jag tror att han hade tagit pucken om inte Skröder lyckats få bladet på pucken.

I mina ögon inte någon tavla.

Håller med om Axelsson, sjukt bra med pucken och när karln börjar åka skridskor så kommer han vara en av seriens absolut bästa forwards match efter match.

Hade Samuelsson varit leftare så hade han säkerligen inte spelat så mycket PP, nu är han rightare och rätt bra med pucken så jag tror att han kommer få fortsätta där ett tag till. Bra eller inte låter jag andra avgöra, jag tycker dock han gör sin bästa insatts igår och spelar enklare än tidigare (trots en del missade puckar).
Kommentera

Kan vi flytta alla omgångar till lördagar framöver? Verkar ju vara melodin för oss.
Kommentera

MorganaLefaey: Uppenbarligen måste det finnas pengar att åtminstone täcka Hannula-situationen.
Kommentera

Nikki Nine: Kan inte tänka mig att de räknat med att 2-3 juniorer skulle ta ES steget fullt ut denna säsong. Nu skulle väl lönebudgeten bantas en aning till denna säsong. Men inte trodde jag det skulle va tvärstopp.

Sen vet jag inte vad som finns på marknaden och vad de skulle kosta. Men just nu så känns Ahneköv och Hersley som spelare man skulle vilja byta ut. Eller i alla fall en av dem så kan den andre få va 7e.

På forwardssidan så finns namnen för att ha två bra linor, men det måste börja slå lite gnistor snart.

Nej nu skall man glädjas över vinsten fastän man vart tvingad att vänta tills nu för att se slutet då inspelningen f-kade upp.
Kommentera

Wayne Gresky: Byt plats på Madsen och Andersson så är vi överens. Känner Madsen själv sig bekväm med att lira center så känns det ju helt klart lockande att kunna sätta u Schremp på kanten.
Kommentera

Gustafsson: Jag vill testa Schremp på en kant där han får lite mer ytor och inte behöver ta lika stort defensivt ansvar.

Skröder - Sundström - Axelsson
Schremp - Madsen - Danielsson
Nyström - Andersson - Hannula
Hedman - K-fop - Westin

Forwardssidan känns rätt ok när det gäller spelarmaterial, det är samspelet och taktiken som det behöver jobbas med. Backsidan är ett större problem där Hersley ären katastrof i egen zon och Ahnelöv inte direkt heller håller elitserieklass i dagsläget.
Kommentera

Nikki Nine: När det är 5906 åskådare en lördagkväll mot svenska mästarna så förstår man att det inte blir så mycket pengar till förstärkningar.
Kommentera

Wayne Gresky: Håller absolut med, jag skulle vilja se något sådant här:

Nyström - Schremp - Danielsson
Madsen - Andersson - Hannula
Hedman - K-fop - Westin
Kommentera

Nikki Nine:

Mer väntat att dom inte har en jävla aning om hur illa det är med 24 & 55...

twitter.com/#!/pellehagglund/status/120235787144003584

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:
Fan ni har ju hockeysveriges tätaste plånkor i form av Foppa, Pappa Foppa och Mackan. Klart dom kan lätta på lädret, alla dar i veckan.
Kommentera

Det finns alltså inget ekonomiskt utrymme för förstärkningar... det är illa.
Kommentera

McFire: Väldigt vad alla vill peta Madsen hela tiden. Jag tycker han var riktigt duktig som center idag och lyckades spela +1 i en kedja med två 17-åringar.
Kommentera

Bad_Brett: Att Samuelsson jr skulle få nöta bänk i OT trodde jag dock inte, skönt att se. Nyström med Dicken då.

Hannula - Schremp - Danielsson
Nyström - Andersson - Hedman
Westin - Forsberg - Samuelsson

Skulle kunna vara ett alternativ när Susse är tillbaka, förhoppningsvis redan på tisdag. Gärna OKT med, Hersley vill man slippa se överhuvudtaget.
Kommentera

Dirigo:

Några korta kommentarer efter matchen:

- Tellqvist var absolut inte dålig, men den andra målet var en riktig prakttavla. Jag tror att vi hade vunnit med Anton i målet.

- Dick Axelsson var matchens gigant och hade han fått spela i en bättre omgivning så hade nätet rasslat både en och två gånger.

- Nyström är återigen, trots minimalt med speltid, en av MoDos bästa spelare. Att Samuelsson fortfarande får chansen i powerplay är skandal.
Kommentera

Gustafsson: Skönt. Pinsamt att se honom lösa situationer i egen zon. Förjävla dålig där helt enkelt. Honom bör vi låta någon allsvensk klubb ta över kontraktet på, om det nu finns någon.
Kommentera

Gustafsson: Skönt. Pinsamt att se honom lösa situationer i egen zon. Förjävla dålig där helt enkelt. Honom bör vi låta någon allsvensk klubb ta över kontraktet på, om det nu finns någon.
Kommentera

Gustafsson: hersley var ju komplett värdelös så det verkar ju lovande isf
Kommentera

Men kan dom lägga upp straffläggningen snart på hockeyligan? Jag vill se Schremp trolla!
Kommentera

Wayne Gresky:
Hahahaha!
Kommentera

henkelainen: Han verkar vara på väg att säga Rob Reka. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Hahaha, bästa är på slutet "Matchvinnaren Rob Re.. Schremp alltså."
Kommentera

Gbg: Färjestads goda spel? Vilken tomte. Inget gästande lag har i år spelat lika uselt som FBK gjorde. Om vi hade utnyttjat 1/5 av deras missar och bjudningar hade vi säkert vunnit med 7-2!
Kommentera

Gustafsson: Så Byström fick inte spela en sekund idag heller.
Kommentera

Måste faktist säga att Hannula var riktigt bra ikväll!
Kommentera

Gustafsson: Världsrekord som Ralf Edström skulle ha sagt!
Kommentera

Simmalugnt:

Fan va du är gammal! ;)
Kommentera

Gustafsson: Fr 1:00 till 1:12... herrejösses.
Kan ngn lägga upp Schremps straffar också?
Kommentera

Noterbart är väl förresten att Hersley inte spelade efter andra perioden. Såvitt jag kunde se rullade man iallafall på fem backar.
Kommentera

yngwie: Själv hoppas jag på en tidig 30-årspresent. =o)
Kommentera

Hur ska min 29:e födelsedag på Tisdag sluta i länsderbyt? Jag hoppas på en bra present!
Kommentera

Och Boorken sågar Modos spel... samtidigt som han menar att Färjestad håller på att ta tillbaka sitt goda spel med mycket puckinnehav.
Kommentera

Gustafsson: Tror det kan lossna för Räkan nu alltså. Förra säsongen hade ritchie 0+1 på 7 matcher. Räkan har 1+0. Det är alltså mycket möjligt ;)
Kommentera

Men, nu är Modo nere på kvalplats. Nästa mot Timrå är en 9-poängsmatch.
Kommentera

Wayne Gresky:

Har inte känt mig så obekväm på länge. Tur man har skämskudde!
Kommentera

Gustafsson: Schremp gör i alla fall det som förväntas av honom när det gäller straffar. Och det var riktigt snygga också!
Kommentera

Wayne Gresky: Haha ja, tycker dock lite synd om snubben ändå. ;)
Kommentera

Gustafsson:

Jag sa ju att de sku bli Schremp succé! ;)
Kommentera

Gustafsson: Kan man önska sig ett youtube-klipp med highlights från Schremp-intervjun? :)
Kommentera

yngwie: Kan det kanske lossna för Schremp nu?
Kommentera

bisterfinnen:

Rääääääääääääkan kan!
Kommentera

bisterfinnen:

YES!!!

Räkdjäveln!!!!!!!
Kommentera

Gustafsson:
Nu vill jag ha en straffseger!
Kommentera

Gbg:

Och Vi har en grym tekare i F Andersson
Kommentera

Gustafsson: Väljer att fokusera på det positiva: Fy f*n vad Nyström är bra, in med han i en av de två toppkedjorna.
Kommentera

Per HApps: Då var vi nere på kvalplats igen.
Kommentera

yngwie:

Har för mig att det var en amerikan, 

Kommentera

Gbg:

Tellan är bra!
Kommentera

Kan någon säga ngt positivt om Modo. Jag ser det då inte. Jag krackelerar om man inte vinner idag.
Kommentera

1408690 · »