Bad_Brett: Det var dock inte ett ord i tidningana om Müllers tackling. Jag antar därmed att saken är utagerad och att den inte alls var så illa som du målade upp.
Jag hoppas bara att det innebär att han börjar använda sin fysik!!!
zigge:
Jag både lider och njuter av att följa Djurgården. Det är en anrik klubb som har väldigt trogna fans, även om många av dem är idioter.
Samtidigt är de ofta otroligt störiga. "MoDo, pfft... Hur många guld har ni? Jag e gårdare, jag... 16 guld har vi, höhöhöhö".
Och när Challe var tränare för MoDo, var det förstås olagligt att kritisera honom. Han var ju en levande legend som stod för nytänkande, och anledningen till att det gick dåligt var att Sundström, Svartvadet och Timander var tjuriga över att Challe inte lät dem bestämma längre.
Därför kan jag inte låta bli att njuta lite av att höra deras egna reaktioner över Challes coaching och attityd i media. Tongångarna är minst sagt annorlunda nu.
NuMo: Igår tyckte jag att man sköt hela tiden på försvarande FBK:are, istället för att dra en gång till, finta, så sköt man på spelare, så skotten gick därmed långt utanför. Mer smartness!
Jaja, som nån sa, vi kunde haft det värre, tex Gårdare! De har ju Chet Pick, han har närmast obligatoriska tavlor. Vi skulle haft en Anze K!
Säongens mål miss av Muller finns på bild i dagens ÖA (papperstidning) !
J F K: Brynäs vann ju sm guldet senast pga av grym utdelning, och då speciellt i PP.
Det där är en myt.
Under slutspelet så var spelet (och utdelningen) i numerärt överläge
för Brynäs, högst mediokert. Vi var bland de sämre lagen där.
I grundserien levde vi mycket på spelet i numerärt överläge.
Men SM-guldet vanns tack vare att vi fick ordning på spelet 5 mot 5
och att Svedberg, när han fick hoppa in, hade sin livs form.
J F K: även fast alsefelt ryckte upp sig igår så överspeglas hans sista 59 minuter av en dundertabbe som kostade oss segern.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Wennerholm sätter fingret på en sak jag tänkt på nästan hela säsongen.
"Däremellan hann Modo med att skjuta 28 skott på mål och 38 (!) utanför.
Totalt 66 skott alltså."
Helt otroligt hur ofta man missar målet. Det har man gjort mest hela säsongen. Backar glider ofta in flera meter, laddar stora kanonen och bränner läget. Här krävs det bättring.
J F K:
Det handlar ju om vilka mål man gör också. MoDo är väldigt duktiga på att vända spelet i öppna matcher, men har väldigt svårt mot destruktivt spelande lag. Detta kommer bli ett problem i ett eventuellt slutspel.
Egentligen finns kvaliteterna i laget. Spelare som Nagy, Steen och Ritola borde ha tekniken och farten att ta sig förbi sin försvarare och på sätt skapa ytor även i trängda situationer. Problemet är att samtliga av dessa tre tycks ha hamnat i en formsvacka.
J F K: Brynäs vann ju sm guldet senast pga av grym utdelning, och då speciellt i PP.
Idag var en sån dag då inget skulle gå in och sanningen är ju att vi haft samma oflyt i 5 raka matcher nu, inte ens borta mot hv var vi sämre men torskar med 4-1, nä som sagt släpper det på målskyttet så är vi topp 4 i ES
J F K:
Jag tycker att tackligen är sen, träffar delvis mot huvudet och kommer från öst/väst i en situation där motståndaren tittar puck. Den osade frustration lång väg och borde ha beivrats enligt mig.
Parresurre kanske hade en poäng när han sa att MoDo hade för få naturliga målskyttar...
Redigerad kommentar
Berka: Brynäs förlorar skotten i andra perioden med 17-4, men vinner den målmässigt med 2-1. Varför händer inte sådant oss? Vi måste skapa många fler målchanser och skjuta många fler skott för att vinna:/
Samtidigt finns det en tröst i att vi som du säger skapar väldigt mycket. Kommer vi bara ut ur den här jobbiga trenden så kan det stärka laget.
Bad_Brett:det är ju inte jättedåligt, vi skapar ju lägen och åker sönder motståndarna match efter match, men som uffe sa i intervjuven efter matchen, det är tungt för grabbarna när dom aldrig får nån belöning(utdelning) på alla lägen, lägg sen därtill att vi förlorar på årets målvaktstavla som förmodligen gör allt ännuvärre!
Bad_Brett: Nej, det jämnar inte ut sig. Modo skulle ha haft betydligt större chans om inte alla fasthållningar och hakningar tillåtits. Då hade man kommit in på mål och kunnat ta returer. Nu gick inte det.
Är inte alls säker på att Müller ens skulle ha åkt ut. Det var en tackling straxe efter han släppte pucken och det var absolut inte mot huvudet eller från blinda sidan. Aldrig att det blir en anmälan på det där.
J F K:
Müller skulle dock haft en 5:a, så det jämnade ut sig en del.
Av någon anledning ser det ut som att MoDo har tappat allt självförtroende i spelet. Det är märkligt hur det helt plötsligt kan se så dåligt ut.
J F K: Yes jag har syftat till den artikeln tidigare!
renen: absolut, dominerar man en match som modo gör i 35-40 min så ska man vinna, men det går ju troll i allt, hade vi haftr några procents medflyt idag då hade vi gjort minst 5 mål eller mer
NuMo: Otroligt, Modo dominerar så fullständigt men lyckas inte göra mål.
Vi har helt klart ett av elitseriens bästa lag, tråkigt att hockeyn är såhär jävla orättvis ibland.
NuMo: Sämsta domarinsatsen sedan... Ja, bortåt Börje Johansson-tiden. Nu är de två blinda fegisar på isen, vad är poängen med det? Det var tillbaka till tiden när fasthållningar var legio och stjärnorna inte fick en chans att spela hockey.
FY FAN DOMARDJ**LAR. SKÄMMES!!!
Det är ju makalöst hur omöjligt det är att göra mål!. Insidan av stolpen igen.
NuMo: Det blir mycke pucktransporter samt spel runt och när vi väl har skottläge då missar man. Sen är ju salak och deras försvar riktigt bra men med alla dessa pp så borde vi gjort några mål.
Å lägg där till att modo skulle nog haft en 5-6 pp till.
skott i stolpen nu .. :/ igen i denna match!
Redigerad kommentar
bj21: Samuelsson skyller inte på något utan är stor i orden. Varför tappar vi vår identitet? Frågar han sig.
Saken är den att den här typen av förluster måste läggas till ansvar för spelarna. Man är fullsatt på läktarna och man kan fan inte visa något engagemang elelr ansvar inför detta.
Frågan är varför man inte lyckats förmedla vikten av den här matchen till spelarna...
Om det inte fungerar den här matchen kan vi ju lika gärna ställa in skorna till slutspel. Vem kan säga att de gjorde sitt bästa ikväll?
Bad_Brett: Tror aldrig jag sett ett så dåligt passningsspel, åtminstone inte på den här nivån. Knappt några passningar nådde rätt mottagare, endera bröts de av FBK-spelare eller så drällde mottagaren bort passningen på egen hand. Eller så nådde den inte ens fram. Trodde man lärde sig passningsspel redan tidigt i pojklagsåldern?
I övrigt tycker jag man skulle gjort som Fredrik Svensson gjorde för AIK häromdagen, ta en fight och få momentum i matchen efter det. När han gjorde det vände matchen till deras fördel efter att ha börjat matchen ungefär som MoDo spelade idag. Någon kunde ha tagit en fight med Fanny eller vem som helst, bara för att få igång laget med ny energi och momentumskifte.
Tycker dessutom att Anton Hedman borde fått priset som matchens lirare, då han var i princip den enda som kämpade och som dessutom lyckades få med sig pucken ur sargduellerna. Förstakedjan däremot var totalt likblek idag och gjorde inte många rätt. Sundström borde ha fått en assist på deras andra mål, inte direkt likt honom att slå såna huvudlösa passningar.
Nu får man hålla på TIK ikväll. :)
J F K:
Det var ju för att Lundh klarade sig ganska bra. Hade han legat utslagen i 15 minuter hade det varit rubriker. Även om inte tackligen träffade illa, kan jag fortfarande tycka att den är onödig dåligt tajmad.