Paddan:
Jonas Frögren fick en lättare hjärnskakning mot MODO. Med tanke på hur mycket MODO tacklas så måste den uppkommit då han halkade i duschen.
Paddan:
Slut och gnäll på Green. Han har gjort 2+4 och har +6, något som varken Gästrin, Micke P eller Salle kan skryta med. Dessutom så är han mer fysisk i sitt spel än vad Timander, Enström och Damgaard är tillsammans.
Kung Green! I salute you!
Frisco:
De två bästa juniorerma så här långt är dock Viklund och Hellström. Viklund spelar enormt rutinerat på backen och tar gärna offensiva utflykter, och till skillnad från "Jag kan inte skjuta slagskott"-Enström så kan faktiskt Viklund skjuta bra.
Hellström är enormt duktig framåt, smart i sin positionering och även han klok. Hellström kan mycket väl vara framtidens Svartvadet.
NuMo:
Rent instinktivt så tänker jag på då han försökte dra två FBK:are metern framför Krizan. Men man kan väl även lägga till de otaliga strulen på offensiv blå i PP.
Vallin:
Enström, ja. Honom tänkte jag skriva en avhandling om igår, men jag kom av mig då HS var så segt att det tog minuter att bara öppna en gästbok.
Enström är tragisk på sin backplats. Han får spela mycket och han får inte till någonting. Han kan inte skjuta, han kan knappt passa och i uppspelen så väljer han alltid de svåraste vägarna. I andra höll han ju på ställa till det rejält då han med pucken helt sonika åker in framför Krizan och försöker dra två FBK:are.
Men det blir väl Hedman som får stå åt sidan då Hasse J är tillbaka. Som vanligt.
Salle:
Nu är du okunnig. Det där med att komma till avslut eller ej är borttaget och den "gamla" regeln gäller. Han kastar klubban, det är det inget snack om. Dock gör han det snyggt då han låtsas bli av med den i samband med ett försök till tripping.
För övrigt kan man konstatera att Färjestad är det tveklöst fulaste laget i ES. Ledin är ungefär lika mogen som en femåring i sandlådan och Kåbergs pappa måste vara intern på Skansen.
Äh, det var säkert den där busen Green som tacklade sönder Frögren...