1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO - FBK 20061002

760053 · » Till forumet

Sv: MODO - FBK 20061002
MorganaLefaey: Det enda negativt jag har att säga om den där matchen är backspelet. När Modo inte har Timander på isen så blir Modo ofta nertryckta eller får problem med uppspelen. Och när motståndarna fått till ett skott så får motståndaren ofta både två och tre chanser att vispa på returen på grund av att backarna inte lyckas hålla rent framför mål.

Nej, Andersson, Enström, Viklund och Hedman är min en svag back för mycket. Minns inte vem som föreslog det men att klona Timander är nog ett måste inför slutspelet i vår.
Kommentera

arnio: ordning, lydnad
Kommentera

Modo springer ju till diciplinnämnden var gång det hettar till, snacka om pinsamt.
Kommentera

65selander: Grrr...jo. Men han kommer aldrig att behöva samma längd på pokalhyllan som Shankly. :-)
Kommentera

Alfred Awful: Ang -99 så gick ni ju med på det och det hjälpte ju ;-)
Kommentera

Frisco: Självklart är Melin pinsam, hur pinsam som helst faktiskt. Det här går i samma led som hans byte till de svarta tröjorna i finalmatch 5, 1999. Han är en nervös amatörpsykolog som tror att han är Sveriges svar på Bill Shankly.
Kommentera

Frisco:

3 plockar, 1 straff kanske?!
Kommentera

Gidde: Kanske läge att införa omskott på Krizanräddningar som den när Prestberg var fri igår. Krizans reaktionstid är alldeles för kort.
Kommentera

Huge: JAG tycker det är rent pinsamt av FBK.
Kommentera

Frisco: Det är inte FBK som är pinsamma. Det är Hasse Andersson.
Kanske dags att begära en kontroll av hans ev journalistlegitimation?
Kommentera

Frisco:

Undrar om dom begär kontrollmätning av plocken nästa gång?! ;-)

Eller kanske begär att assist från målvakt ska förbjudas enligt regelboken?
Kommentera

Paddan: Pinsamt av FBK.
Kommentera

Huge:

Kan instämma i att det är luddigt skrivet, som det mesta Hasse A skriver..

Hur luddigt som helst skulle man faktiskt kunna uttrycka det ;-)
Kommentera

Poffa: Mitt resonemang utgick från det som står i Hasse Anderssons artikel, och det var ju därför jag tyckte att Andersson är en tomte. Han har uppenbarligen inte redovisat alla fakta, utan istället kokat ihop en artikel som bygger på usel källforskning. Medvetet eller omedvetet ska jag låta vara osagt, men artikeln är iaf djävligt missledande. Läser man den rakt upp och ner och utan att ha bakomliggande fakta klara, så måste den ju tolkas som att Krizan på uppvärmningen senast hade exakt samma utrustning som den han hade innan Malmömatchen. Att Krizan sedan valde att plocka bort de diskutabla grejorna, var ju helt naturligt och korrekt gjort.
Men det skriver ju inte Andersson ett ord om. Han nämner heller inget om att grejorna nu blivit godkända. Kanske hade varit på sin plats med ett klargörande.
Den springande punkten är ju ifall FBK visste om att Krizan fått sina grejor godkända av förbundet. Det mest sannolika är väl att man inte visste om att Krizans tidigare ifrågasatta utrustning nu var godkända.
Eller så visste man om det hela, och försökte sig på en psykning vilket isf är barnsligt gjort.
Men kom inte och påstå att jag har fel om man enbart går på de uppgifter som Andersson redovisar i sin virriga och ofullständiga artikel.
Vilken jag grundade hela mitt resonemang på.
Kommentera

Satt och läste öa på lunchen och började fundera på vad skribenten egentligen menade när han sa att modo hade ett bra PP. Jag börjar tro att vi inte såg samma match. Då det enligt mig var ungefär 1st powerplay som var ok och ett som var bra och det var det Skröder gjorde mål på. I de andra såg det ut som om det saknades inövade varianter och skott mm togs i väldigt knepiga lägen.

När jag nu klagat lite så måste jag nästan säga något positivt fastän nästa mening kommer vara negativ. Sanslöst vad det var skärrat och nervöst modospelarna uppträdde fram till det var några minuter kvar av andra. Så till det jag lovade..... Tror inte jag sett svartvadet bättre på 1,5 säsong. Han var suverän, vilket även Steen och Pettersson var fastän de inte producerade speciellt mycket så kan man inte låta bli att bli imponerad av trampet, kampen och inställningen hos dessa två. Gästrin då? Ja, han måste ha funnit något knepigt i periodpausen mellan andra och tredje då han helt plötslig tacklade hej vilt och tog för sig. Ska försöka bevara en bild av det byte då han tacklade ner 2st och sedan fixade en utvisning i offensiv zon nästa gång jag vill klanka ner på honom. Känns otroligt bra med en 2 poängare efter den matchstart det blev. Och det känns desutom som om inte alla lag kommer klara det mot detta motståndarlag.

Kommentera

Huge: Fel. Du har fel. Fel, fel, fel. De saker som han plockade bort innan matchen mot Malmö är just det han fått godkänt. Det var alltså inte något otillåtet. Det plockades bort i Malmö-matchen för att man då inte kunde få besked på så kort tid huruvida de var okej eller ej.
Kommentera

Huge: Vi får väl hoppas att övriga klubbar läser på nu när det skrivits om saken och inser att det hela är helt ok. Känns ju lite fjantigt om modobåset måste vifta med ett papper före varje match bara för att motståndarna inte är införstådda med reglementet.

Har Färjestad något papper på att JJ får spela trots att han ser ut en morot eller ska det granskas före varje nedsläpp också? Sandlådefasoner...
Kommentera

Petey21: Lägst av alla är väl ändå tomten som skrivit artikeln, samt Lückner själv. Det framgår ju att Malmö tidigare påpekat att Krizan haft ngt otillåtet på sina skydd, eftersom han uppenbarligen blev tvungen att plocka bort skiten. Är det då så konstigt ifall FBK nu påpekade ngt som man tyckte såg skumt ut?
Det bästa och mest logiska tillfället att kolla saken är väl innan match när man dessutom har en domare att tillgå. Man får ju utgå ifrån att Krizan tänkt spela med samma skydd som han använde under uppvärmningen.
Eller brukar han byta skydd mellan uppvärmning och match?
Klart man kan se det som en psykning från FBK:s sida.
Om man håller på Modo....
Kommentera

Paddan: Lågt av FBK, lägre än Glocalnet. Men vad kan man begära av dem? Synd dock att de inte begärde mätning under matchens gång, då hade de väl drabbats av en utvisning.
Kommentera

Poffa: Så försöker då motståndarna ta till olika metoder för att bringa Krizan ur fattningen, som att begära en kontroll av hans benskydd innan matchstart.
Kommentera

Fy fan vad underbart det är att gå på hockey i Swedbank. Matcherna och MoDo har liksom fått en ny dimension. Allt är mycket trevligare, allt. Publikmässigt verkar arenan vara ett självspelande piano. Stämningen är mycket bättre än i Kempis. Ljudet fastnade bakom plexit på Kempis flacka läktare. I Swedbank rör sig ljudet så att det hörs när man hojtar. Det var stundtals alldeles underbar stämning igår.

Färjestad var jävligt bra i första perrisen.

Nog tycker jag det är lite elakt att klandra Krizan för FBK’s andra mål. På TV-bilderna syns det tydligt att pucken ändrar riktning på backens grilla. Däremot tycker jag att vår Karol gjorde sig en aning liten när Höglund satte sin i fem mot tre eller vad det var. Hade han stått upp hade han säkert tagit den.

Krizans räddning på Prästbergs skott är åter igen bland de värsta man sett. Man undrar hur många gånger han gjort ”den svettigaste man sett?” Hur fan gör karn? Han är utomjordisk, som någon skrev.

En anledning varför vi släpper in mycket fler puckar i år tror jag beror på att vi har ett mycket bättre lag i år. Vi har ett lag som har kapacitet att spela en offensiv hockey, ett lag som t.o.m. kan föra en hockeymatch. Vad vi däremot kan vara en aning orolig för är att backarna inte riktigt klar av uppgiften att bli lämnad två mot tre och liknande.

Nalta saknar jag Pavlikovski och Pardavy. Tänk vilken byte, Påsen och Döme mot Pavli och Janne. Tack sportchefen!

Hasse ser åter igen ut som han tränat för mycket styrketräning. Han är för stel och har därför ingen koll på sin styrka. Men Hasse är Hasse det är hans inställning är det mest fantastiska. Mer teknikträning och mindre styrka Hasse! Sen var det underbart att se när han störtade fram på 3-3-målet. Han körde över två FBK:are och Hento. Tv-bilderna visar en närmast opolerad brutal kamikazeframstörtning, mums, precis i min smak.

Nip-avdelningen: Svaren är bättre i år. Jag var ofta besviken på vår cap ifjol. Nu gillar jag vad jag ser. Många påstår att förutom att han var skadad, att han var otränad ifjol. Han skulle sköta sommarträningen på egen hand men slarvade tydligen. I år har jag hört från flera oberoende källor att han är vältränad och att han varit drivande på lagets sommarträning. Jag tycker det syns på isen. Han är mycket bättre i år. Dessutom vill jag ha Ecke som sportchef, inte Svarten.

Timmy! Jag tror att Timmy är elitseriens bästa back. Han är ohyggligt bra, aldrig stressad och precisa passningar, underbar timing, elegant skridskoåkning, men framförallt är denna 110-kilosbulle fantastiskt smidig. Tänk vad de kan de där Sollefteåborna.

Det bästa av allt är att man får en oerhörd mersmak på allt detta. Jag hinner knappt att sova en natt innan det börjat att suga i gå-på-hockey-i-Swedbank-Arena-tarmen igen. På lördag blir det dessutom över 7000 på hockey i Ö-vik på mycket, mycket länge

direkt från verkligheten
Kommentera

* Modo, imponerade de på dig?
- Nej, de tycker jag inte. Det är klart att de är bra och har ett bra lag, men jag tycker inte att de imponerade.

www.vf.se/vf/docs/visa.asp?artikelID=93622
Kommentera

Jag låg i går kväll och funderade på vad som vände matchen så totalt. Och jag har inte riktigt bestämt mig för vad det var ännu. Försökte Färjestad spela på ledningen alldeles för tidigt? Eller var det MODO:s "ruggiga" PP med Susses något turliga mål som vände på steken? Eller var det något annat eller en kombination?

I vilket fall så är det en match med två ansikten. Första 30 minuterna dominerar FBK och borde haft en större ledning. Man stressar MODO väldigt högt och MODO:s backar (frånsett Timmy) har svårt att få till en passning längre än tre meter.

Men mitt i andra perioden vänder det och MODO är det klart bättre laget sista halvan av matchen. Man kommer med fart, man tacklar (till och med Gästrin, någon måste smörjt hans arsle med extra stark senap) och man går rakt på mål. Ett MODO som spelar så är svårtstoppat för vilket lag som helst.

Förlängningen är inte mycket att snacka om egentligen. Hasse Jonssons utvisning är billig, med tanke på vad som hänt i matchen. Men så här i efterhand, vad gör väl det när vi har Krizan i målet och en Enström som utnyttjar sin bästa kvalitet, skridskoåkningen.

Timmy förtjänar snart en egen tråd här på HS. Vilken hjälte. Ett enda misstag och det reder han ut genom att, liggande på isen framför eget mål, slå pucken på volley ut ur zon. Klona honom och se till så att vi har fyra Timander, en i varje backpar och en extra på bänken om någon skulle bli skadad.

Kommentera

Plocken på bondens skott från 1 meter....

Ojojoj.... ....... (tankestreck)
Kommentera

Paddan:

Aha, det gjorde ju saken mycket klarare för mig, NOT!

;-)
Kommentera

Gidde: Jag gissar på att han/hon/den/det är Equus caballus
Kommentera

Salle:

Vem bor granne med han med LGF-skylten?

Nu är jag bortkollrad som vanligt....
(skäms)
Kommentera

berghult: Det kan ju vara så. Skulle det hända att man efter lördagsmatchen också känner sig lite knepig och ostadig så måste det vara så att jag snott gummiklubban och drämt den i mitt eget huvud.
Kommentera

Paddan: Han med LGF-skylten måste fått en lidersk knäpp i 3:e för då åkte han ju ikapp och ifatt en av FBK-backarna för att i nästa byte tackla ner 2 av dom. Kan det vara nåt han hittat i grannkåken som har denna effekt.

Kommentera

Paddan: Dom där gummiklubborna är ju populära på försäsongen har jag märkt, kanske Hasse bara har glömt att byta?
Kommentera

knaskamilla: Schjooo, det verkar vara en medelväg av många aspekter. Som Zoega's-aficionado förstår jag dock inte hur blask-LL kan vara besvikna över att bli förknippade med vad som helst.

www.sponsorworld.com/SW/ArticlePage.asp?id=2255
Kommentera

knaskamilla: Inte mindre sponsringspengar. Anledningen till färgbytet var för att Löfbergs Lila var rädda att lila skulle förknippas mer med Färjestad än med kaffet.
Kommentera

Paddan: Sedan är det intressant att det från min plats nästan är lättare att se highlights när man försöker titta på platteven i pressrummet på andra sidan arenan än vad det är att försöka se något på mediakuben.
Kommentera

Poffa: Måste hålla med om att Hasse hade det ordentligt tungt, känns som att han och Enström har bytt klubbor och att Hasse nu fått gummiklubborna. Enström tycker jag dock återigen gjorde en riktigt bra match och Timmy var ju outstanding. Micke P gjorde också en strålande insats, trots handikappet att spela med en kedjekompis med LGF-skylt. Skröder smällde på ordentligt i andra halvan av matchen i varje fall, Peter Öberg och Pasi verkar dock inte riktigt vara i form ännu.
Kommentera

Alfred Awful:

Har Löfbergs dragit ner på sponsringspengarna, eller bara blivit lite snällare? Snyggare var det i alla fall (fast det såg ut som Rögle).
Kommentera

knaskamilla: Sådär såg Färjestad ut när jag började se på hockey, minus lite svart och plus lite rött. Men om det var äkt-äkta ska jag inte uttala om och det kan ju antagligen ingen göra.

Adams känsla för utvisningar måste väl gå att dissa? Eller det där blålinjetappet i första perioden?
Kommentera

Alfred Awful: Jag kan såga en back. Hasse Jonsson. Han verkar ha skaffat sig betonghandleder och blykeps. Hoppas han kommer igång så att inte Timmy måste dra hela lasset själv. Timmy höll dock Hysén-klass, 6+.
Kommentera

Cyklob: Som Crister Jonasson på radiosporten:
"Det var lika osannolikt att Modo skulle komma tillbaka i matchen som att korven skulle kunna vara god i pressrummet"
Kommentera

Gidde: Vi måste tvätta oftare, det funkar ju bra!
Kommentera

Gillade kommentaren på mittnytt om att Krizan skulle platsa i Slovakiens tennis landslag :D
Kommentera

Vad förvånad jag blev när de kom ut på isen och det såg ut som att det var Rögle vi skulle möta.

BHK bredvid mig satt iaf och hyllade Timmy halva matchen, Alfred. Men de kanske vill dissa någon annan.
Kommentera

Gidde: Assist av Skröder? Jag som tyckte det var ett basebollslag av Krizan som var passningen. Slag alltså.
Kommentera

Jag glömde ju meddela att jag under Overtime stod och vek handdukar!!!

Påminn mig om detta under slutspelet, jag hemma i tvättstugan och frugan skickas till varje match!!! ;-)
Kommentera

Så, då kanske man skulle lämna lite utrymme här för de väntade backsågningarna också.

Varsågoda, firma P.S.P a.k.a BHK.
Kommentera

Gidde: Anfäkta och anamma, vilka toppar och dalar det här laget har. Jag tror minsann att den här säsongen kommer att tarva en närmast komplett uppställning av Kapten Haddock-svordomar på originalspråk.

www3.sympatico.ca/brooksdr/haddock/main.htm
Kommentera

Fantastiskt. Har Enström fått en Lidnersk knäpp? Nåväl, härligt vilket som.
Kommentera

Härligt!!

Overtime Period
63.59 4 - 3 EQ MODO 6. ENSTRÖM, Tobias
(10. SKRÖDER, Per-åge)
61.53 2 min MODO 5. JONSSON, Hans TRIP
Kommentera

Nu är det overtime som gäller...
Kommentera

Mats Edström:

Jag kan gå, det funkade ju sist! :)
Kommentera

Gidde: Undrar om man inte ska gå och tvätta lite nu...???
Kommentera

760053 · »