1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507136 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Frölunda 21/11-06

790086 · » Till forumet

Sv: MoDo - Frölunda 21/11-06
Lumber Jack: Ja, just ja. Det var de som fick överta vikingarnas bakfylla.
Kommentera

Paddan: Visst är det så. Det är bara att danskarna har lagt till lite kräkljud på sitt uttal.
Kommentera

Lumber Jack: Om jag minns rätt från mina lektioner i språkhistoria så är, konstigt nog, svenskan och danskan närmare besläktade än svenskan och norskan.
Kommentera

Det är som med svenska/norska/danska, kan man det ena förstår man (hjälpligt) det andra.
Kommentera

Martin S: Rent praktiskt så vore Horava ett bättre val eftersom du kan prata svenska med honom. Krizan är unik i sitt slag, och får du ett bra svar (annat än att han alltid haft tur när han använt den) så blir jag förvånad.
Kommentera

MODOJohan: Förmodligen inte eftersom polska är västslaviskt och slovakiska är slaviskt? jag förvirrar mig själv i min förundran....
Kommentera

Martin S: Då kan du ju också fråga om "formsvackan" denna säsong beror på att de ändrat receptet på Emspoma:n
Kommentera

Martin S: Jo då, jag har en f.d jobbarkompis som är polack och han hade många slovakiska vänner. Det är lättare att kommunicera på polska tydligen. Det jag inte förstår, är att både slovakiska och kroatiska är slaviska språk, och varför det ska vara så svårt att förstå varandra.

kan det ha något att göra med att polska är ett västslaviskt språk?
Kommentera

MODOJohan: Döme eller Horava skulla funka utmärkt som tolk. Intervju med Krizan kommer under säsongen kan jag nästan lova. Måste nästan fråga då om hela hemligheten är den rosa oljan som han smörjer in sig med.
Kommentera

MODOJohan: Har du koll på hur lika Polska och slovakiska är? Tydligen ska Zacke kunna kommunicera med Krizan.
Kommentera

Alfred Awful: Det kan fungera... eller så hyr man in någon som kan konversera på tjeck/slovakiska.
Kommentera

MODOJohan: Är det Karol som du säger borde man ju i alla fall kunna göra ett försök med tyska, rent traditionellt är det ett språk som många tjecker/slovaker kan. Men någon kanske redan har testat har testat att intervjua honom på tyska?
Kommentera

Martin S: Kroatiska är ett sydslaviskt språk, rätt likt det bosniska och serbiska språket. Det är inte alls likt slovakiska/tjeckiska språket. Vill du ha en intervju med Krizan? Var det tanken kanske?
Kommentera

MODOJohan: Skopac har haft förhinder under de senaste matcherna. Jag räknar med att Tony är back in business igen vid nästa hemmamatch.

Förresten så talar Tony kroatiska, någon som vet hur nära detta språk är slovakiska? Inte alls or?
Kommentera

qwertas: Var har ni dumpat Skopac, då? Jag har sagt det förut, men säger det gärna igen. När man intervjuar en spelare, typ Morrison nu då, så ser jag gärna att han får ta sig an dessa.
Kommentera

Wayne Gresky skrev: Martin S: ka-rak-tär-ist-isk

Hahahahaha, jag skrattade i studion igår när han försökte säga det.
Skrattar mer nu när du påminner honom.
Kommentera

Deas: Då skriver man BP!
Kommentera

Wayne Gresky: Du kommer inte undan. Som du formulerade dig tror man såklart du menar boxplay rent generellt ;D
Kommentera

Martin S: ka-rak-tär-ist-isk
Kommentera

Stigsson: Jag såg de två sista bokstäverna som underförstådda, men då räknade jag inte med dig. ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Nu när du menade det som du verkligen menade så skulle du väl ha skrivit SHGF? :)
Kommentera

Stigsson: Hade jag menat något annat så skulle jag väl skrivit PK% t ex?
Kommentera

Gidde: Aha, varför skrev han inte det då? ;-)
Kommentera

Stigsson:
Han menar nog att göra SH mål :)
Kommentera

Wayne Gresky: Är ni bäst SH?

Kommentera

Gidde: Jag vädrar verkligen morgonluft nu. Vi är på gång. Mitt tips inför säsongen på en topp 3 placering känns inte helt avlägset. Värre är det att jag tippade Frölunda så högt som sexa...

Noterbart:
Vi är näst sämst i PP, Linköping är sämst.
Vi är bäst SH.
Svarten och Salle är 3 och 4 i +/- i serien.
Kommentera

shinzawai:

Japp, brytningen när han slängde sig ut från utvisningsbåset väger upp den där lilla fadäsen! ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Alla backar var riktigt bra igår tycker jag. Hasse höll på att assistera till ett Frölundamål men det förlåter jag honom för. :)
Kommentera

yaqop: Oscar Hedman hade -7 totalt när jag klankade på honom för 4 omgångar sen, nu är han uppe på 0.
Kommentera

+/- statistik från igår, Hasse J var bäst med +4, dom enda med - var Enström och Skröder, båda med -1.
Kommentera

Martin S:

Intressant att MTV börjar göra inslag åt Modo. ; D
Kommentera

Martin S:
"vi ses i slutspelet"

vadårå, ska ni kicka lückner? :p
Kommentera

Om några minuter så finns ett nytt inslag från MTV uppe.
Kommentera

Poffa: Jag börjar misstänka att du jobbar på Skatteverket, stämmer det?
Kommentera

6-1 förra gången och nu 6-2, Frölunda har alltså blivit dubbelt så bra.
Kommentera

MODOJohan: Självklart så har jag koll på HS även under matcherna..
Kommentera

Poffa:

Spamming!! Spärra denna användare!

:)
Kommentera

Äääh, jag lägger in den här också. :-)

Kommentera

Poffa:

Det ryktas att Frölunda i framtiden kommer lämna WO till matcherna i Ö-vik. Dom går ju ekonomiskt back bara, inga poäng missar dom heller.
Kommentera

Hmmm, man kanske ska skicka ett mail till huvudkontoret i morgon? Adress: Hvitfeldtsgatan...:-)
Kommentera

yaqop: Det var Hadelöv som togs ut.

Hyfsad match i Linköping. 6-8. 80-talet är tillbaka, fan vad härligt.
Kommentera

yaqop:

Lite gambling från Rindell kanske =)
Kommentera

Hm vad gör Mora?
Leder med 1-0, tar UT målvakten och släpper in en i tom kasse

58.10 GK out Mora 35. RÄMÖ, Mikko
58.16 1 - 1 EQ Skellefteå 9. WERNBLOM, Magnus ENG
Kommentera

Alfred Awful: Svettig match på tv, ser det ut som. Den ska jag gå och se på.

ZZZzzzZZZ.
Kommentera

MODOJohan: Haha, nejdå - jag bjuder på lite color commentary i alla fall.
Kommentera

Alfred Awful: Är det du som sitter som bisittare? Martin Sedin har snappat upp från HS annars.
Kommentera

MoDo har som sagt aldrig gjort sju mål i en och samma match i Haralds tyglar förut. Jag bara skriver det, även om jag såklart inte ska använda den här gästboken som min privata notepad.
Kommentera

MODOJohan: Jamen, det måste han ha räknat ut...Frölunda hade fullt upp med att hålla reda på Susse, då tar han en tvåa och dom blir helt bortkollrade!
Kommentera

Hawerchuk: Jag är seriösare än NuMo vanligen, men det här tar jag bara för givet. :-)
Kommentera

Alfred Awful: Seriöst? Hördes det? Han är för go Susse.
Kommentera

790086 · »