1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004

433652 · » Till forumet

Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
NuMo: Tror det var mellan Sollefteå och Älgarna i div 4 fotboll.
Kommentera

Frisco: Fantastiskt tifo. Vilka lag står det 11-11 mellan?
Kommentera

JanT: [du kan väl hålla med om att den gode Tommy blandar och ger hej vilt]

Jag har ingen aning om vilka som spelar kort i bussen till bortamatcherna.
Kommentera

scim: Jag drar inga slutsatser, alldeles för tidigt för det. Noterar bara vissa fakta. Eftersom Salo gjorde en toppinsats mot LHF så är det väl dags för "Sållo" att göra entré mot mitt kära BIF. ;-) (du kan väl hålla med om att den gode Tommy blandar och ger hej vilt)
Kommentera

Ur dagens pappers-ÖA:

"[f]Noterat[/f]

"Hata, hata, hata Göteborg" och "Ut med packet". Modo-klacken håller samma låga och pinsamma nivå som många andra ynkryggar. Det är trist att behöva konstatera det."

Kanske tur att det inte blev något reportage om klacken idag?
Kommentera

westerlind: Låt oss nu få vältra oss i gårdagens elände. Glädjen återvänder med skönliret och målfabrikationen under veckoslutet.
Kommentera

westerlind: Hmm, jag antar att herrn inte har reflekterat över det där "Starta nytt ämne" som står så fint i vita bokstäver mot blå bakgrund. Fast det var väl för jobbigt, antar jag. ;)
Kommentera

Frisco: Hmm, ingen tråd om MoDo-Brynäs - men sillstryparna kan ni tjöta om?

Nåja, jag skriver i Brynäs fina gb istället.
Kommentera

modomartin: Ca 3 års inlägg finns i arkivet. Bara att leta och läsa.
Kommentera

Salo är slut han håller knappt i elitserien han gör ju tabbar om och om igen och det tackar vi för ;)
Kommentera

knaskamilla: Mycket knepig humor måste jag säga. Det var ju iaf lite skoj :) Mycke ironi där kanske.
Kommentera

JanT:

Det har gått fem omgångar och du börjar dra slutsatser av målvakternas räddningsprocent, jojo.

Salo i mål nästa match.
Kommentera

mok:

De skrek också "Segern är vår" med en minut kvar av matchen. Jag vet inte, knepig humor?
Kommentera

kärran: Tyckte väl jag hörde folk skrika SM guld men trodde jag behövde rengöra öronen... men så kanske inte var fallet?
Kommentera

Denneny, Puffe, Poffa, Otto: Håller med er angående mega-fånen.
Kommentera

knaskamilla:
Jag hörde SM-guld, det kändes då som ett hån mot hemmalaget.
Kommentera

Paddan: Tror nog att MoDo gör klokt i att pröva Zajkowski, storspelade ju på försäsongen. Salo befinner sig på ett lutande plan i ES målvaktsliga, för närvarande på 9:e plats med 89,7%. Notabelt är även "världens bäste målvakt" på 10:e plats och Stefan Liv sist med 86,5%. Topp 4; Lundqvist/Stana/Leinonen/Holmqvist
Kommentera

All credit till alla Modoiter som tagit avstånd till att skrika massa hatande bara för man missnöjd med sitt eget lag
Kommentera

knaskamilla: Tja, kan jag väl göra. Men då får någon annan skriva mina praktikrapporter mm. Dessutom känns det lite olyckligt för de stackars eleverna som skall utsättas för mig om jag dessutom stängt av tankeverksamheten. Det sparar jag till den dag handledaren från Universitetet kommer för bedömning av min lämplighet mm
Kommentera

Paddan:

Jag tror att du borde sluta tänka, helt enkelt.
Kommentera

knaskamilla: Äh, får ändå inte tankegångarna att gå ihop. Kanske borde gå och lägga mig så att jag hinner få nästan fem timmars sömn innan väckarklockan ringer.
Kommentera

Frisco:

Back-/försvarsspel i all ära, men jag kan då iaf säga att jag inte kände mig hemma på stora stå idag och aldrig kommer att befinna mig på samma ståplatssektion som dagens tomte om han tillåts gapa i megafon igen, och det kanske bara räcker så, hoppas att det inte blir jättetrångt på lilla reststå på nästa match ifall fler tänker som jag, bara.

Hateriet funkar kanske om det skulle ha funnits någon referens till MoDo förutom att de här förmågorna sett på "Percys Pågar". Typ om MoDo Support varit Bajen Fans eller Redhawks Support yngre.

Nu funkar det inte och blir bara mer och mer krystat för varje gång, ungefär som det mesta som inte fungerade ikväll. Går tyvärr bara att sammanfatta med att megafonpojken inte har den känsla som krävs för det där, eller ens vett att sluta när han (borde iaf) märker att en majoritet inte bryr sig om honom och blir mer och mer irriterade på hans inte-från-övik-eller-ens-norr-om-dalälven-stämma ju fler "sanningar" han vräker ur sig om hemmasupportrarna.

Han hör inte hemma där och jag vill inte se honom i den positionen igen, tills dess att han inte gör det befinner jag mig på lilla reststå - alternativt köper en besviken sittplatskortsinnehavares återstående biljetthäfte.
Kommentera

Martin S:

Jag trodde Göteborg låg rätt nära Göteborg. Fast så är jag rätt kass på geografi också, så atte...

;)
Kommentera

Paddan: Mitt tips är att dessa 100 biljetter var biljetter som Frölunda inte behövde. Varje lag har ju rätt till ett visst antal biljetter till varje bortamatch. Med tanke på att Göteborg ligger en bra bit från Göteborg så är detta fullt normalt. Därmed räknar jag med att MODO kommer att släppa biljetter nära inpå match när MODO spelar mot andra långväga gäster som MIF.
Kommentera

Paddan:

Det är du som tänker fel. De extra hundra biljetter de släppte var sådana som VF-fansen inte ville ha, typ. Alltså hade de först släppt 5000 biljetter...
Kommentera

knaskamilla: Förresten, om det tidigare var 5100 när det var fullsatt, men inför den här matchen så hade man släppt ytterligare 100 biljetter, borde det i så fall inte bli fler än 5100?
Eller är det jag som inte får matematiken att gå ihop
Kommentera

Poffa:

Ja, man undrar ju hur de tänkt sig att de någonsin ska få med sig sittplatspubliken (eller fler överhuvudtaget) om de behandlar dem sådär? En sak som borde vara ganska lätt att räkna ut är att man inte får folk på sin sida om man får dem att känna sig skyldiga till något, eller mindre värda.
Kommentera

Frisco:

Överreaktioner på urbota idiotism? Nä, snarare reagerades det alldeles för lite. Det MODOMartin och packet höll på med på slutet var att ta ut sin besvikelse över MODO:s spel på sin omgivning, något som har en mognadsgrad som kan jämställas med unga tonåren.

Man skall ju försöka locka med sig publiken, inte få dem irriterade och förbannade. Man lockar mer flugor med socker än med skit.
Kommentera

Poffa: All heder till dej Poffa!
Kommentera

Frisco: Dra inte in Goa Gubbars slogan "Aldrig Hata Bara ÄLska" och tro att ALLA Frölundasupportrar gillar det uttrycker. Få gillar det. Tycker bara man sjunker enormt långt ner när man börjar HATA städer, spelare, domare etc istället för att lägga energin på det man borde. Sitt eget lag.
Kommentera

Frisco:
Hata sina motståndare?
Har ni gått och blivit firmanwannabes?
Kommentera

Paddan:

Då ska jag inte gissa, för den boken har jag redan. =)
Kommentera

knaskamilla: ...och den som först kan komma på vilka två bokstäver som saknades i knaskamillas inlägg belönas med ett exemplar av boken "Tampas med tonåringar"
Kommentera

Salle:

"En karl snett bakom mig sa "Dra igång en våg osså" typ..."

Hur studsade egentligen ljudet från H Höger ikväll? Eller satt du månne snett framför Po**a?
Kommentera

Såg matchen på tv,Salo?
Kommentera

Poffa: Överreaktioner från er på sittplats i mitt tycke. Modos back/försvarspel är i mitt tycke en massa ggr viktigare att bekymra sig över än en ramsa.

När Frölundas fans förra säsongen visade att de trots sin slogan inte älska bara hata, nej det var tvärtom visst hatade så får de skylla sig själva.

Oh oh Peter Höööögardh.

Gonatt

z zZZ zZzz
Kommentera

Salle:

Min tröja har varit med på en klar vinst och en klar förlust. Nästa match blir det MIKA!
Kommentera

Paddan: Hmmm. Både du och Poffa ändrade tröjor och MoDo plattmatchar...
Kommentera

Oerhört patetiskt att dra igång ramsor som Hata Göteborg och Ni kan dra åt helvete. Man skäms ju över att vara Modoit när sånt förekommer...
Kommentera

Salle: Jaså, var det mot min sektion? Nej, nu jäv... att det inte ska gå att ändra tröja en match utan att det blir klagomål ;)
Kommentera

Paddan: Du menar den som var ackompanjerad av minst ett halvdussin ensamma långfingrar riktade mot just din sektion...

Den talande tystnaden ifrån sittplats (H Höger) när klacken försökte dra igång en "Ni på sittplats..." var dock komik på hög nivå. En karl snett bakom mig sa "Dra igång en våg osså" typ...
Kommentera

Frisco:

När det i TV går ut "Hata, hata, hata Göteborg", då det inte finns någon anledning, då tycker jag det är pinsamt över alla gränser.
Kommentera

Paddan:

Du missade något av lågvattenmärkena de körde med i slutet av matchen, men jag kommer inte på vad det var de skrek... Nä, pinsamt. Tycker annars att de var ganska bra ute där ett tag med den där ramsan om att älska Örnsköldsvik (eller hur det nu var), som faktiskt hade bra melodi.
Kommentera

Paddan:

När han dessutom följer upp den med "Ni kan dra åt helvete" då folk fortsätter gå, då går ridån ner totalt.

Tidigare har jag gillat hans engagemang, det är liksom slut med det nu.
Kommentera

Poffa: [Jag ber verkligen alla Göteborgare om ursäkt för det patetiska beteendet som visades upp i kväll. Tråkigt att det dessutom kablas ut runt om i Sverige.]

?? ??? ?
Kommentera

Poffa: Tycker det alltid är lika förvånande varje gång Martin väljer att dra igång "Ska ni gå hem nu"-ramsan när några på sittplats väljer att lämna sina platser. För att inte tala om den osedvanligt korkade "Medgångssupportrar" som ljöd ett par gånger den sista minuten.
Kommentera

Klacken, eller rättare sagt MODOMartin skämmer ut sig efter noter. Istället för att locka till sig röster från de som sitter och står runt omkring så hånar han, fjantar sig och drar på sig de flestas ogillande.

Jag trodde att det skulle bli bättre än vanligt, tyvärr blev det bara mer pinsamt än vanligt.

Jag ber verkligen alla Göteborgare om ursäkt för det patetiska beteendet som visades upp i kväll. Tråkigt att det dessutom kablas ut runt om i Sverige.

Var det någon som såg upphovsmannen Hellge förresten?
Kommentera

Frisco: Jag retade upp mig på att det var totalt obefogat i det läget att "Hata Göteborg". Dessutom så är Göteborg ett fotbollslag (förutom en stad).

Vill dom ha fler folk i klacken och få BÄTTRE stämning så är dom snett ute om dom fortsätter med sånt här.

I mina ögon skall detta INTE uppmuntras utan kvävas. Om en spelare är ful/ojust så kan jag hålla med om ett "hata" men inte där och då.
Kommentera

Paddan: Zakke har redan gjort sin debut. Mr 50%. Fast den procenten kommer nog att höjas lite.
Kommentera

433652 · »