Bad_Brett: Detta är nogot riktigt bra, att man öppet på ett bra sätt förklarar situationer. Att man gör fel är bara naturligt.
sen var denna situation nästan svår även fast man har reprisbilder
Berka:
Peter Andersson fortsätter ta upp omdiskuterade sitationer. Glädjande nog tar han denna gång upp en situation där domaren gjorde fel och fokuserar istället på att förklara hur felet kunde uppstå:
spud: Ja fy fan , dom suger stenhårt!
Nämen skämt å sido, Kuuul med 2 unga målvakter från (nåja) egna led
Petey21: Och i brynäsboken är huggningen i full gång,. Det fuskas i köplunda, det grinas i gävle och publiken sviker, allt är som vanligt.AAAHHhh äntligen är hockeysäsongen igång,
Riktigt härlig match och kanonprestationer på alla positioner i laget, fortsätter man så här blir det en riktigt rolig säsong! Och härligt att se att juniorerna tar för sig, den kedjan vill jag inte se splittrad för de har så bra kemi ihop.
Det enda dåliga med hela den här matchen var publiksiffran (4399), riktigt pinsamt och nytt all-time-low i lyan. Men fortsätter laget på det här sättet borde publiken hitta tillbaka.Sawchuk:
Riktigt bra insats. Hur kul kan inte det här bli när importerna kommer igång på allvar?
Skönt att äntligen kunna känna sig lugn trots AIK's reducering. Tidigare säsonger kändes det alltid som att korthuset skulle falla i de situationerna.
spud:
Kommer att kännas jättekonstigt om det blir en säsong där målisarna är den starkaste lagdelen. Var ju inte igår man kände den tryggheten.
Patrik Källstr:
Sådärja, det blev en rätt behaglig resa idag. Det är man väl inte sådär jättebortskämd med.
Junisarna och Ullmark bäst.
Patrik Källstr:
Vi slarvade nästan bort det här, men nu blev det behagligare igen. KEMPE!
J F K:
Kul med hockey nu. Modo känns mycket bättre än AIK (peppar,peppar) trots att domarna försökt jämna ut oddsen.
Känns som Modo dessutom kanske har SHL`s bästa målvaktspar helt plötsligt.
Instämmer att ungdomarna ser bra ut, lär bara bli bättre med förtroendet också.
Redigerad kommentar
NuMo:
Jag är riktigt nöjd. Det ser ut som att det finns en bra spelidé över hela banan nu. Ibland blir det fel, men det känns som att vi är på väg att bygga ett grundspel för första gången på länge. Samtidigt spelar vi ett fartfylld och rolig hockey. Vi har både utländska stjärnor och hungriga ungomdar.
Nu är det för tidigt för att göra någon riktig analys, men jag är riktigt nöjd med det jag har sett såhär långt.
Samuel Påhlsson gör mål igen!!!!:D
Han vinner poängligan i år!
Rytter:
Ja har bara SRs kommentatorer att gå på tyvärr... Men lät som att AIK slapp en del utv situationer efter det + att Larsson gjorde flera bra räddningar. Så 1-0 Modo kändes minst sagt skööööööööönt!
Patrik Källstr:
Soklart? Det är väl kamp om pucken? Jag förväntar mig att de blåser för det där i slutspelet också i sådana fall. Tollefsen lär inte spela många minuter.
Hur i hela friden brände Öberg den där...?
Rytter:
Istället åker Modo ut igen. kanske solklart men ändå...
Rytter:
Ja, jag tycker vi spelar ganska bra. Vi är väldigt offensiva i forecheckingen och ibland går vi bort oss, men överlag känns det ganska tryggt. De unga visar att det var rätt att ge dem chansen.
Jag var lite orolig över målvaktssidan, men både Forsberg och Ullmark har sett hur självsäkra ut som helst. Ser fram emot period nummer 2.
Bad_Brett:
Du menar att han slår slarviga passningar? Jag lyssnar på SR så jag ser inte hur matchen ser ut riktigt. Men av det jag hört idag och från förra matchen så låter det som det slarvas mycket, speciellt i uppspelsfasen.
Patrik Källstr:
Snälla, snälla. Dave Spina verkar vara en toppenkille, men tränarna får säga åt honom på skarpen eller sätta honom på bänken. För jag håller på att bli tokig redan i andra matchen.