1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508429 inlägg · 4106 ämnen

MoDo HK - IF Malmö Redhawks, 21/20 - 2006

« · 771241 · » Till forumet

MoDo HK - IF Malmö Redhawks, 21/20 - 2006
1 stycke Awful-arsle kommer till sektion 401, denna lördag.
Kommentera

Sv: MoDo HK - IF Malmö Redhawks, 21/20 - 2006
Alfred Awful: Vilken månad är egentligen månad nr 20? 1-12 klarar jag men resten har jag aldrig fått lära mig...
Kommentera

Paddan: Nä men, se så det kan gå med fem koppar kaffe på en eftermiddag. Får se hur moderatorerna hanterar det här, ska det bli mitt första raderade inlägg på HS på grund av tangentbordshantering?
Kommentera

Paddan: Äh vad fan, efter Franska Revolutionen infördes tiodagsveckor. Det handlar bara om att vara flexibel.
Kommentera

Lamber Juck: Var går egentligen toleransnivån för sliriga knapptryckningar?
Kommentera

Alfred Awful: Vid 1789.
Kommentera

Lumber Jack: Abbans, men: Je regrette rien.

I vilket fall som helst så blir det trevliga bortasupportrar nedanför 401 på lördag, det vill man ju inte missa.

www.rs96.se/forum/viewtopic.php?t=1242
Kommentera

Lumber Jack: Din kommentar fick mig precis att komma ihåg att jag kanske borde läsa Kalendern av David Ewing Duncan som stått i bokhyllan och väntat att bli läst i ett par år
Kommentera

Paddan:

Då var smekmånaden över...

Sittplatser: 1026 st
Ståplatser: 768 st
Uppdaterad: Igår 08:36
Kommentera

shinzawai: 5806 sålda biljetter med andra ord. Är det lite?
Kommentera

shinzawai: Den senaste veckan har vi börjat att känna igen ditt rätta jag. Härligt!
Kommentera

shinzawai:

Vi har ju fyllt kempis redan, +600 pers till. Sen är det mer än ett dygn till match så runt 6500 borde inte va omöjligt.
Kommentera

yaqop: 6100-6200 låter väl rimligt. Malmö har aldrig dragit några stora skaror.
Kommentera

Frisco: Jag sa inte att det var dåligt. Jag sa att det är färdigsoftat på beachen med Piña Coladas. Men allt under 6000 tycker jag är dåligt. Dock blir det säkerligen över 6k imorrn.

Chuk: Pfff. Jag är nöjd med för mycket än så länge. Jag tycker exempelvis att vi har varit värda minst en poäng i alla de tre raka torskarna vi åkt på, det har känts väldigt snöpligt att bomma 9 poäng töck' ja.

Jag såg inte Molinder en enda gång igår, kanske för att projektorn på Oschlärrys i Umeå var en katastrof, jag såg knappt skillnad på lagen. Hur skötte sig grabben?
Kommentera

shinzawai:

När han fick spela så gjorde han det bra, men inte fick han så himla mycket speltid, mest beroende på att lagen ju sällan var lika många på plan...
Kommentera

Gidde: Jag lyckades dock urskilja Nilsson en massa gånger, men han har ju en lite speciell stil. Åker mest skridsko av alla utan att någonsin få leka med pucken.
Kommentera

shinzawai:

Japp!

Minns en sekvens där han jagade ikapp pucken i högra sarghörnet, försökte tackla undan backen som lugnt stod kvar medans Nilsson studsade in i sargen själv.

Men han har viljan och skridskoåkningen, det är väl mest tekniken som saknas. Om alla hade samma vilja så skulle detta lösa sig utan problem.

Salle hade t.ex inte mycket till vilja igår...
Loj, lojare, lojast...
Kommentera

shinzawai: 06:44 spelade Molinder enligt hockeyligan.se. Jag såg honom i alla fall vid en tekning.
Kommentera

Frisco: Och den vann han klockrent bak till back.
Kommentera

Gidde: Det är Johan Nilsson för mig. Det behöver iofs inte vara dåligt, för jag älskar hög forechecking. Det största problemet med Modos spel i år är enligt mig just bristen på forechecking. Svartvadet/Salle mf är ju grymma på att vinna puck högt upp i banan.
Kommentera

Poffa: Exakt. Så klockren en tekningsvinst kan vara. Om man undantar Svartvadets mot Skellefteå.
Kommentera

Frisco:

Ja, den var ju strået vassare! :)
Kommentera

Frisco: Svåårten hade ju en grym tekning ifjol mot nåt lag (SSK?) ifjol också. Han tekade mellan benen på motståndaren, skuttade förbi och sprätte upp den i friläge. Utsökt.
Kommentera

shinzawai: Ifjol alltså.
Kommentera

shinzawai: Ifjol?
Kommentera

shinzawai:

Skönt med förtydliganden, annars kan man ju bli fundersam över när du menade... :)
Kommentera

shinzawai: Missade du matchen mot SAiK?
Kommentera

Biljetter kvar
Sittplatser: 1215 st
Ståplatser: 728 st
Uppdaterad: Idag 11:02
Kommentera

yaqop:

Känns som att det går åt fel håll.
Kommentera

knaskamilla:

Kanske var MIF's biljetter som kom i retur?
Kommentera

Gidde:

Just, de har kanske inte vinterdäck på bilarna så att de kan ta sig upp.
Kommentera

knaskamilla:

Eller så kanske inte 200 st skåningar tycker att det är värt resan hit upp för att se på ett heltänt MoDo som kör över dom ;-)

*hoppas*
Kommentera

Lumber Jack: Nejnej, men jag missade målet. Matchen mot Pippifåglarna blir den första på hemmais jag missar i år.

Appropå publiksiffran är Ö-vik rätt kända för sina "Fan vad dåliga de är, jag stannar hemma"-fans. Ett par vinster och de är tillbaka.
Kommentera

Gidde:

En minibuss skulle de väl bli, tror jag.
Kommentera

knaskamilla:

Och i en sådan ryms ju inte 200 personer :)

Men kul att det kommer några i alla fall.
Kommentera

Gidde: För att travistera gamla icke rumsrena vitsar. Hur får man in 200 skåningar i en minibuss?

Det vette fan, men spettekaka, en gås och Mats Magnusson lär nog behövas.
Kommentera

Lumber Jack: Är det förresten inte Mats Magnusson som paraderar i MFF-tröjan i bannern?

Kommentera

Paddan: Inte då, du får tänka mer frisyr än skägg om du ska knäcka vem det är. Eller hur Frisco?
Kommentera

Lumber Jack: Aha, nu tror jag att jag vet...
Kommentera

Lumber Jack:

Är det inte Rolle då?

Lars-Roland alltså :)
Kommentera

Paddan: Haha, fantastisk bild!
Kommentera

knaskamilla: 2
Kommentera

Frisco:

Åhå. Det var en dansk som trodde att de knappt skulle fylla en.
Kommentera

shinzawai: Sista helgen före löning, det kan nog verka avskräckande också...
Kommentera

Wayne Gresky: Där har du en poäng. Själv faller jag ur ramen för att jag ska straffa en polare som flyttar till Lund genom att spöa skiten ur hans lever med diverse sprattelvatten. Men gorma på domarn åt mig ni som kan.
Kommentera

Kommentar

Efter tre raka förluster talar Harald Lückner, MODO-coachen, om tålamod som den viktigaste ingrediensen.
- Nu måste vi ha tålamod i massor, säger han. Det är viktigt att inte gripas av panik för att vi förlorar några matcher. Det gäller att ta med sig det positiva och jobba vidare på det.

Trots slutet i Linköping har vi förstått att det handlade om en hel del positiva saker?
- Visst var det så. Som jag ser det gjorde vi en kanonmatch. Vi höll bra fart, bästa i höst faktiskt och arbetsinsatsen var mycket bra. Hur som helst har vi stått upp bra i de matcher vi förlorat på senaste tiden.

Bristen just nu?
- Effektiviteten måste förbättras radikalt. Vi skapar massor av chanser senast och hade många power play i första perioden, men sätter inte dit pucken. Just den detaljen måste bara bli bättre.

Och över målvakten Mikael Zajkowski vilar en slags förbannelse, skadad direkt när han nu fick chansen.
- Vi lider verkligen med Zacke. Han visade upp en härlig stabilitet den tid han stått, men den ?dom? han fick dagen efter är inte kul. Han blir borta tre- sex veckor.

Seger borta mot Malmö med 5-3. Nu väntar returmöte i Swedbank Arena mot ett Malmö som hade 2-2 efter två perioder i Timrå senast.
- Vi är förvarnade. Någon risk för underskattning är det inte. Förhoppningsvis kan vi bibehålla det som var bra från matchen senast, framförallt farten och intensiteten. Det är i alla fall målsättningen.

Förutom Mikael Zajkowski ställer MODO Hockey upp med samma lag som var nära ta poäng i Linköping. J 20-målvakten Mattias Erlander blir backup till Karol Krizan.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Tommy Wargh axelskadad, nyligen opererad, borta säsongen ut, Mikael Zajkowski, ljumskskadad, borta tre- sex veckor.

Noterbart 2: Mattias Hellström satt på bänken i Linköping senast, spelar i J 20 i helgen.

Noterbart 3: Backen Tobias Enström gör sin 200:e match i MODO-tröjan mot IF Malmö Redhawks.

Noterbart 4: Malmö vann med 6-5 efter sudden death senast man gästade MODO. Det var under NHL-lockouten 2004-05. Övriga tre matcher vann MODO. 4-3 i Kempehallen, 3-0 och 4-3 i Malmö.

Noterbart 5: I Malmö finns gamle bekantingen Jan Öberg. Han spelar i tröja nummer 9 och gör det bra ? är faktiskt ende icke minusspelare i plus/minusstatistiken i laget!

Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Mattias Erlander).

Backar:
8 Oscar Hedman
5 Hans Jonsson

3 Mattias Timander,
32 Tobias Viklund

6 Tobias Enström,
38 Adam Andersson

43 Niklas Öman.

Forwards:
15 Andreas Salomonsson,
24 Niklas Sundström,
10 Per-Åge Skröder

28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
59 Robert Döme

19 Mikael Pettersson,
20 Oscar Steen,
33 Johan Nilsson

18 Peter Öberg,
29 Andreas Molinder,
11 Pasi Tuominen

40 Magnus Gästrin

Kommentera

AM: Pehr Claesson, Anders Karlberg och Tony Carlsson.
Kommentera

Frisco: Dagens enda utvisningar, Too many players on the ice.
Kommentera

Poffa: Å Timmy, Timmy hej, Timmy du är helt ok, hej Timmy! *fniss*
Kommentera

Paddan:

Haha, där var du fyndig.... ;-)
Kommentera

« · 771241 · »