1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519672 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sigge: Jacobsson 0-1 mot AIK nu. LP assist. Han har en ny poängstreak pågång.

Tarasov: Antog det inte som en kritik mot LP. Mer som en övertro på bl.a True och Benson.

Tarasov: LP skulle inte komma in och göra massa poäng i det här läget. Men man skulle åtminstone slippa sänket True som är inne på minst 2 baklängesmål per match. Det skulle kunna göra mycket i slutskedet av säsongen

Rödluvan:
Vi har gått rätt bra sedan november utan LP, indikerar nog mer det snarare än kritik mot LP. Utöver det kanske man ser fördelar med att han får vara en ledande spelare i Lstersund iom att det inte är givet att han höjer laget.

Rödluvan: Hoppas alla önskar vinst i morgon, annars är LP garanterat med på äventyrsresan till Snapphaneland

Heyerdal: ”Samtidigt vet vi att de vi har här kan spela hockey och har gjort det under en lång, lång tid” på Gullikssons inflikning att LP skulle kunna sätta press på spelarna.
Ursäkta mig men vilken trött kommentar. Bekräftar ungefär den visionen jag upplevde att ledningen har på juniorspelare. Får det att låta som att Lucas började spela hockey förrförra säsongen.

Smurfen: William Rönnholm är från Finland och ska scouta för MoDo i finska ligan. Hinken håller också dörren öppen för att ta hem LP men blir inte imorgon, han säger samtidigt att vi har målskyttar men att försvaret läcker. Då det gäller Norén och Theo finns de också i tankarna men då ska de komma hem för att spela.

Smurfen: Freddan har också fått sparken kanske han kan tillföra något i MoDo i slutspurten.

Vilken tur det gick bra med grabbarna i Ö-viks Hockey i natt när dom var på väg hem från borta segrarna !!!

Tydligen så var det en bil som kom i deras körfält när dom hade passerat Höga Kusten bron , Chauffören hann precis väja undan en frontalkrock .

Var rädd om er i trafiken !

Framnäs:

Va det verkligen rätt att kicka Hellkvist?
Rahimi, Öhman kan dom verkligen få ihop det

hyper: Jag hade ingen aning iaf, har man kommunicerat något kring det? Ska han scanna av östra rikshalvan eller mer AHL?

Jag läste i Allehandas livechatt från träningen att MoDo skaffat en ny scout. Är det fler än jag som missat det?

Greg P: Japp, Hellqvist reste bara någon timme efter han fått sparken. Hade nog inte mycket i bostaden som behövde packas ihop och flyttstädningen skiter han väl i.

Han sitter i bilen under intervjun och har en lång väg till hemmet i Ängelholm.

– Det här är första gången som jag får sparken. Jag tycker att vi spelat bra under säsongen, men senaste fyra matcherna har varit skit.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/5Ev17m/bjorn-hellkvist-om-sparken-omtumlande

Vikingmodo : Dom torde väl ha bra många nya spelare och ny tränarstab om man når Shl. Bör kunna sätta ett hyfsat bra försvarsspel med månader av träning, även om MoDo just brustit i den delen.

dempa: Ja fast det är väl lite väl riskabelt att hoppas Löven ska gå upp samtidigt som Modo riskerar åka ur. Tycker ändå inte Björklöven förtjänar att gå upp när de uppenbart fuskat med försvarsspelet. Tänk vilka problem de skulle få i SHL med ett klappkasst försvar sämre än vårt. Då blir det inte roligt i Umeå

KRB:

Han var i Örnsköldsvik nu stod det i Expressen. Bäst ni ser upp..

KRB: Växjö vill

dempa:

Björn Hellqvist har med åren blivit en pajas,
Vem vill ha honom överhuvudtaget?!

puffe: klar för Växjö nästa säsong så ett kliv upp.

SPOODI: Upplysningsvis har Hellkvist jobb nästa säsong, skippa bidrags-snacket

dempa: Håller med(Norrland ska ha betydligt fler lag än Småland på hög nivå), har även hört grundmurat rykte om att Demirok och Hellkvist gör ett direkt platsbyte. Demirok ska förstärka centersidan i Löven och Hellkvist ska åter ge Centern en långsiktighet i ledarskapsfrågan

Rödluvan: Som sagt Kenttä är en riktig skojare. Men mig och Costanza lurade han inte.

KRB: hoppas det kan vända för Löven nu. Jag tkr deras fans förtjänar ett bra lag även om de är våra konkurrenter..

Robin Ztorken L:

Björn Hellkvist
Ha ha ha (skadeglädje)

Robin Ztorken L: rätt han är slut och risker inte. Dags att gå på bidrag från SOC och umgås med familjen för Hellkvist

Robin Ztorken L: Björn skrattade inte längre när löven kittlar så då måste han lämna.

JonathanF: Säger ganska mycket om Kenttä som sportchef och Löven som förening också. Har man sparkat tre senaste tränarna nu?

Robin Ztorken L: Säger ganska mycket om honom som tränare, då han aldrig avslutar sina uppdrag. Hela laget faller när tränarens fokus ligger på nästa säsong.

SPOODI: Löven sparkar Hellkvist??
Rätt, eller fel?

Östersund måste vinna ikväll! Vägrar se pissgnägget ta vårt rekord i HA

Golden boy : Krisar det hyr vi in den famösa Nordkoreanska klacken från OS 2018.

Färgerna smälter väl in , dock borde Klackledaren(mannen/vakten/övervakaren) ersättas av någon med lite bättre taktkänsla

Rödluvan: True kommer säkert igång snart. Han har bara haft otur med studsarna

HV71 kallar nu hem sin junior Herman Träff för att ”skapa fler alternativ framledes och bredda inför avslutningen”.

Så här bör ett visst lag nära mig tänka också.

Golden boy : Väl talat!
Allt stöd kommer behövas.

Keriksson: Här gäller det att MoDo verkligen fyller upp arenan till varje pris, betyder så mycket att känna trycket från läktaren. Sälj ut biljetter för en tjuga/styck matchdag, det tar man igen på merförsäljning i arenan.

Framnäs: Modo - Örebro dvs Sista chansen . Spännande match

Framnäs: Fortfarande mycket kvar på övre etage men nedre verkar bra sålt, gissar 4500-5000 sålda.

NuMo: Är det mycket sålt till tisdagsmatchen? Laget behöver extra energi.

Jag tar tillbaka det jag skrev igår om att kval är högst troligt, för sätter vi chanserna mot Örebro kan det plötsligt gå åt rätt håll igen. Det har man sett förut i hockey - så med en mer positiv känsla i ryggen kan vi spela jämnt med Malmö och Rögle efter det.

Brukar undvika just tisdagsmatcher, i det här läget köper jag dock en biljett om inte folket redan slutit upp den dagen.

puffe:

Vaxjö kanske vi kan räkna bort. De kan ju bara vinna ifall de tagit ledningen.

Färjestad avfärdar Örebro, tack för det!

Gavelo: Känner obehag kring att Näsén får ett stort ansvar idag.

Hade ju sett framför mig hur Bernie skulle panga in ett i PP idag…

Sigge: Vi har ett backpar som släpper in alldeles för mycket mål, där gör man inga förändringar!

Jag hade hoppats att Karlin var smart nog att förstå detta men uppenbarligen inte, så jag är inte förvånad om det kommer läcka bakåt där även idag

Gavelo: Hmm... Den var lite märklig.

Hans två bästa säsonger för klubben åkte man först ut med 4-0 i matcher mot Linköping, sedan slapp man kval ner till HA på målskillnad (Mora som låg -2 under Luleå på samma poäng).

Sigge: Senast mot Leksand borde vi torskat med typ 2-7…

Lassi måste storspela. Örebro eller Linköping måste kollapsa och vår profet Mohammad behöver finnas på vår sida! 🙏

Har dom sagt varför Bernie inte spelar?

Gavelo: Intressant fakta från studion. MoDos defensiv har blivit ännu sämre i de senaste 10 matcherna. Lassi har räddat 7 mål över förväntan i dessa matcher. Utan honom hade vi legat riktigt risigt till.

JonathanF: sedan kan han posta bild på spelkvittot👍

Framnäs: I Norrbotten skall man hylla Lubos Bartecho före match, för sina 4 säsonger i klubben ?!

Seriöst…

Frontschwein: 1.88 gånger pengarna på Brynäsvinst, så att om du är så jäkla säker på att MoDo förlorar är det bara att lägga ett bett.

Frontschwein: Oj. Vilken skalp av J20 att helt plötsligt kunna slå talangfyllda Södertälje. Makes no sense sett till hur svårt man haft det, men OK! 👍

« · 2826708 · »