1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 521523 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Svettigt att tapp 2-0 i matcher mot HV. Nu har dom luft under vingarna. Vilka var hjältarna som drog igång pyroteknik på läktaren igår förresten? 😎

Monno: var väll bara att jag hade förväntat mig mer. Tyckte det mest såg ut som hängskalle på de flesta. Tycker inte spelarna fick så mycket stöd. Var inte nära på som första två matcher och då hade publiken behövt gett mer igår. Gett Modo energi. Känns mer som deppstämningen i publiken smitta av på Modo. Men men jag förstår väll till viss del å när Modo inte riktigt såg ut och tro på det själv, ingen riktig jävlaranamma. Samtidigt förstår jag där å. För så fort vi börja få lite tryck så tog Holm ut någon. Och sedan är det svårt att spela när det är olika regelböcker för lagen. Så måste vara skitsvårt å veta vad man får göra. Men men på tisdag då jävlar är det Modo tur att kriga in en seger!💪 en bra ig sak nu iallafall är väll att alla förväntar sig att hv bara skall städa av sista matchen nu

Greenwolper: Fast nu är ni lite orättvis. Fram till utvisningen och de 3 målen var det rejält bra drag tycker jag.
Även efter målen så försökte man hålla igång än om feststämningen såklart dött lite. Men det peppades och sjöngs rätt bra ändå.
Dock en bit in i andra då det gått 20min sen 0-3 och MoDo såg helt energilösa ut och matchen var ett riktigt sömnpiller, ja då kan jag hålla med om att publiken till slut tappade trycket.

Finner det ganska rimligt.

Höfttacklaren: ja tyvärr var publiken minst lika lam som Modo igår

Robin Ztorken L:
Man måste faktiskt komma ihåg att Modo tappade allt efter matchstraffet. Efter det var publiken inte så mycket till hjälp.

Tornadomatador: Med tanke på hur urusla vi varit på hemmaplan på slutet är det nog ingen fördel att få en sjunde och avgörande i Hägglunds Arena.
Igår kan jag inte minnas att vi skapade ett enda bra läge att göra mål, nollade i hemmaborgen i årets klart VIKTIGASTE match, bedrövligt dåligt.
Känns som skotten till HV borde varit 40-10

Sen hade vi en möjlighet att helt undvika kval med tre relativt "lätta" matcher mot LIF, Örebro och HV, vi tog oss knappt ur egen zon mot något av lagen, fruktansvärt loserbeteende!!

Tornadomatador: Bitter igår men nu börjar det ordna till sig. Spelar vi som vi gjorde senast i Jönköping borde vi vinna. Än är det inte över.

KulltorpsOlli: Jag måste fråga eftersom jag finner det osannolikt att du skulle vara Kulltorp under nytt smeknamn. Det är du inte, va? Eller?

KulltorpsOlli: skräller vi imorgon så har vi fördel igen. Men skulle inte förvåna mig om vi slarvar bort den också

Jag har lämnat in ett e-förslag om att ge den namnlösa gatan mellan Hörneborgsvägen och Modovägen namnet ALFREDSHEMSBACKEN.

Gå in och rösta (endast möjligt för boende i Öviks kommun).

SPOODI: Det är små marginaler i hockey. Timrå får 0-1 på bla ett dåligt domarbeslut och där går vår match kändes det som.
Måns crosschecking kunde lika gärna blivit en tvåa. Domarna hade lååång diskussion.
Sen ska man ju inte släppa in 3 mån i det BP:t. Varav 3-0 var riktigt svagt försvarsarbete. Så man ska nog inte bara skylla på Måns.

Till det positiva, Detta är inte över alls. Ni körde över HV därnere senast men hade otur.
Matchbollar ska slås in, det har visat sig vara lite knöligt ibland.

Hav förtröstan säger jag. Modo har visat sig vara bättre än HV i år.

Gavelo: Jag vill se OEEK i kassen och Benson i förstakedjan!

Gavelo: jag har gett upp hoppet faktiskt. Känns som ingen i organisationen tror på det eller ens vill vara kvar

Gavelo:

Härlig inställning, så skall det låta.

Synd att ni inte lyckades vinna, klantigt av Måns Carlsson att dra på sig det där matchstraffet, läste precis att han är ångerfull.

Lätt att vara efterklok när man kanske har gjort så att klubben man spelar för åker ur SHL

Men jag tror som du att ni vänder detta.

Ni får grisa er till SHL

Har man levt i en dilution sedan i höstas så kan man lika bra fortsätta en vecka till.

Modo vinner det 2 återstående matcherna och räddar SHL kontraktet.
Jag tror stenhårt på laget!

Roliga klipp av Timrå, där man får följa med en matchdag med supportrar som laddar upp före match, filmar delar av matchen i mindre sekvenser och sedan intervjuer på det med spelare efteråt. Något för MoDo att ta efter trots att Timrå är lillebror!

Riktigt snyggt content!

www.youtube.com/watch?v=ZFLxZ9tFzJQ&t=369s&ab_channel=Timr%C3%A5IK

Hampie: Dichow mobbad och utfryst under säsongen i HV enligt inslaget. Lägg dig och stå bakom Lassi nästa säsong istället. Vi har 2 danska vänner åt honom, det blir kul.

Hampie: Jag kan bara instämma och jag vill se OP sätta ett par tunga tacklingar i början på vem spelar mindre roll men gärna Tikka/Engberg.

Greenwolper:
Ikväll vill jag att Modo ska skratta åt alla fulknep som hv håller på med, bara åk skridskor spela bättre och jobba hårdare.

ForzaMoDo1921: ja det är sjukt att den modohataren får döma!🤬 men nu jäklar kan vi ha en vi mot världen (shl,domare och tv4) mentalitet. Nu jäklar skall det krigas! Nu kör vi!💪💪🥳 vi har allt att vinna bara!

grimiss: eller tar han hand om Tikka?

Rht: Du är kung som kämpar och överlever Jönköping. MoDo är störst och andra blir lite skitnödiga. Du vet att du på rätt sida.

Sigge: gör han en tikka?

Frontschwein: Jag tror att det är uppgjort att vi ska åka ur. Vi drar mindre publik och HV71 bidrar mer till svenska ishockeyförbundet. Det skulle inte göra något om vi åkte ur, men däremot HV71 med 70 miljonerstruppen. Det hade blivit kaos.

Gavelo: men har han varit så dålig hittils i kvalspelet?

Costanza: sen början av 80 talet har jag stått i hallen i Jönköping och för den del suttit , gång efter annan blivit smädad för att jag håller på MoDo även blivet uppbjuden till dans och även för den del bjudit upp till densamma. Men var i Garden i onsdags och har aldrig varit med om drygare/dummare/enögd publik . Förutom den gången en gentleman i 60 års ålder talade om för mig vilken sopa Foppa är/har varit , då ville frugan gå efter första. Hur än det här går så bankar hjärtat för MoDo.

ForzaMoDo1921: Det är din åsikt, men Hockeysverige tycker han är Sveriges bästa domare och tilldömts guldpipan 2023 och 2024.

Sen att han ogillar och gärna försöker sänka MoDo är vi alla överens om.

Sveriges sämsta domare får alltså förtroendet igen. Jävla skämt, de vill får ner oss till HA verkligen

Frontschwein: Håll min hand. 5-2 till MoDo..

Heyerdal: Dags för Bensons första mål/poäng idag? Jag tycker man får lite jokerkänsla av honom. I kval är det oftast de minst förväntade spelarna som avgör

Frontschwein: Piteå Öhlund… men med Holm idag

Heyerdal: Ranta i första :D

Frontschwein: Finns bastu 20 meter från Dyngdiket. George bokar och eldar upp kaminen om vi klarar detta, Frontsy!

Heyerdal: Borgström gav det han hade i alla fall. Respekt.

Heyerdal: Öhlund kommer nog fixa segern åt Hv i afton.

Känns inte ens spännande. Bara ren och skär ångest

Costanza: Jeppe med Jasek o Ranta tar Jeppes plats

Costanza: ingen TJ, Benson går in, LP extra. Höll nog inte för Borgström ser ut att missa kvällens match.

Modopöjk: Bra! Krossa Åsa-Nisse! Tryck in pucken!

Costanza: ÖKA! KÄMPA!! 👏

Costanza: Voodoo-MooDoo!

Tarasov: Jag är bara glad att vi har någon att skylla förlusten på ikväll. Behöver inte gnälla på Hinken och Karlin om vi förlorar :)

Nu vinner vi!

Confusius: Alla ska med!
Det rätta vore såklart att den som blir sist åker ur.
Det är kul med bäst av 7 matcher men det ska inte räcka att endast vinna 4st matcher på en säsong för att klara sig kvar.
Sista ut och näst sist får kvala mot förloraren av HA slutspelet i bästa av 7. Då får dom som är näst sist en rejäl fördel av att inte komma sist. Problemet blir att dom får vänta rätt länge på att spela... Men möter ett slutkört HA lag.

Confusius: Vad är det du inte förstår med hemmafördel? 14 i slutspel, taget alla dagar.

appoF: Borde ändå vara fler fördelar med att hamna högre upp i tabellen. Det är dåligt nog som det är.

Snart införs väl att 14 lag går till slutspel.

Tarasov: Blake har en vinnarskalle

puffe2: George är med dig!

Blake:
Såhär på förhand skall du hyllas för ditt mod.

Blake: Ännu en ödesmättad resa till Åsa-Nisse-Land påbörjad.

Blir det Golgata eller Stairway to Heaven på hemvägen?

« · 2847246 · »