1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519428 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10

Sv:MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
dempa: Vi tappar inte det här va?

Jag blir lite tveksam, är Modo bra eller BIK dålig?

jonsson: Volden lär typ ha ont i vänsterhanden efter alla stenhårda skott i plocken

Rödluvan: Jadu. Det är en gåta. Han är ju inte så dålig när han väl skjuter.

dempa:

Volden får jobba idag

Gavelo:
Och nu börja han igen att dribbla som.siste man på blå igen som han vore McDavid.
I stället för att lägga ner den i zon.

Vet inte vad ni ser, men jag ser att självförtroendet är på väg tillbaka. Kanske inte fullt ut, men visst ser vi skillnaden?

NuMo: Som ett brev på posten. Harald kommenterade Näséns brist nyss. :)

Sigge: MoDo åker åttor!

NuMo: Just därför som han inte kommer få ett SHL-kontrakt nästa säsong. Hans räder skulle leda till många baklängesmål mot skickligare lag

NuMo: Varför skjuter fanskapet inte.

J F K: Jag orkar inte kolla upp detta men Sveningsson bör ha en sjukt låg effektivitetsprocent på sina avslut.

Rödluvan: Svenningsson är inte bra, skjuter antingen 2 meter utanför eller mitt i magen.

jonsson: tidslinjen för dicken har ju konstant blivit längre o längre. Så är inte förvånad.
Men vi skulle ju inte ersätta han då han skulle komma tillbaka o få sina 10 matcher innan slutspelet.

Nu bör vi klara av det om Vela kommer åter.
Men jag hade nog vart lugnare med dicken från start

Näsén är en konstig spelare.

Han är back, men ingen försvarare.

Han är offensiv men vägrar ta avslut.

Han vrider sig själv mer eller mindre ut och in för att slår sina passningar snett inåt bakåt - i stället för att skjuta.

Det sista kommer att straffa sig mot bättre lag.

J F K: Ge er med dubbelkameran. Sjukt irriterande Cmore

Rödluvan: Bör man inte berätta för linjedomarna att det inte är icing om mam bara glider mot pucken?

Gavelo: Tror han dyker upp till ev semi, då får det bära eller brista. Blir mer förvånad om Mannberg spelar mer, känslan är att något mörkas där

Gavelo: Sa dem inte att det skulle ta 4-5 veckor först? Hur många är vi uppe i nu? Måste närma sig 8 veckor minst

Gavelo: jag tror gamla dick har spelat klart iaf. Möjligt han hinner komma tillbaka några matcher, men det är bara Foppa som kan gå in och tokleverera direkt efter skada.

EJK har växt otroligt mkt i hans frånvaro i mina ögon så jag tror det kaaaaanske kan gå vägen utan Dicken också. Även om det är ett otroligt tungt tapp.

Gavelo: Vi får vara glada om han kan spela i semifinalen känns det som.

jonsson: Nu förväntar jag mig en dyngbedrövlig andra. Bara hoppas vi inte ger bort detta på något MoDovis

jonsson: Haha! Härligt med medieotränad kapten faktiskt.

Rödluvan:

De ä fan pinsamt……ju

Rödluvan: Från att han skulle kunna spela 2 sista veckorna av serien till sista 2 matcherna av serien till att vara spelklar till kvarten till att missa minst 2 första matcherna i kvarten…

Är det bara jag som börjar tro att han spelat klart för säsongen?

Rödluvan: Haha bra intervju av Larsson.

Rödluvan:

Dicken borta längre än jag trodde då😱
Va hände med Mannberg egentligen

NuMo: Dickinson spelar inte de två första kvartsfinalerna enligt Hinken, Mannberg spelar nog inte första kvartsfinalen, Vela troligtvis spelklar tills dess

grimiss: har suttit på resturang i åre sedan 18:15. Hade lovat mig själv att inte kolla resultatet under maten pga risk att förstöra kvällen. Kan säga att jag inte höll det jag lovade. Som tur resulterade det i att kvällen blev mycket bättre! Älskar modo

KB: Alla håller säkerligen med.

Södergran påminner fan emellanåt om Malkin när han åker med pucken offensivt. Men det har varit otroligt mycket filmjölk när det kommer till avslut. Det verkar nästan orimligt att styrkeförhållandena mellan att skära som smör genom alla försvar till att vara en helt ofarlig spelare när det skall till.

Skall det bli några barn gjorda duger det inte med stolpe ut. Södergran har dessvärre inte ens haft stolpe ut. Han har skjutit över och utanför när han fått sina öppna lägen. Tänk om det blir ordning på torpet nu.

Gavelo: alltså löven. Det är ju uppenbarligen inte bara flyt. Lutar mer åt en sjuk förmåga att kontra i exakt rätt tillfällen och sylvassa avslut. Tar hellre Modos total hockey.

Confusius: Kanske längden på träningarna spelar roll trots allt...?

Eller så sög BIK helt enkelt.

Padrone78: Vi gör en riktigt riktigt bra första period!!!

Helt plötsligt ser vi otroligt rappa och fina ut, och dessutom får utdelning!

Jag kanske inte var helt ute och cyklade då med mina teorier(och desperata förhoppningar) om att vi mörkat formen, eller är det rena tillfälligheter?

Ska bli MYCKET intressant att se kommande 40 minuter! Slår vi av på takten, eller fortsätter vi i detta höga tempo?

Daggen ser helt miserabel ut i studion stackarn! Karlskoga-legendar och MoDo-hatare som han är ;)
Sedan kan man fundera på Cmore´s val av expert, en Karlskoga-legend när Värmlänningarna spelar???

Noterar dessutom att SSK´s hat för MoDo är större än viljan att ta 3:e platsen!

Vem är #27 i Karlskoga, känns som att han varit inne på alla baklängesmål, han har nog haft bättre kvällar.

Bad_Brett: Helt klart ett första ass till dig!

erjo: Du ska fan inte ha mycket pengar kvar på kontot efter den säsongen! Bara lasta på!

erjo: Hurru! Tycker mitt bet bör få cred också!

...Satte iofs inte 3000, men många bäckar små!

Jag och mina 3000:- tar full cred för den här segern! jinxen funkar

Grattis till seriesegern!

Sigge: mja, han har hyllat modo hela sässen i princip om man lyssnar på rinkside

KB: Ja, nu har han väl fattat hur han måste skjuta? Samma skottfint som går hem.

KB: gåshud😍 bara kriga på nu🥳

Heyerdal:

Samtidigt med deras 5 backar kommer det bli jobbigt bara vi fortsätter som vi gör.
NÖTA NER BIK

jonsson: Såklart Modo-hataren Daggen blir irriterad när hans kära Bofors spelar som ett korpenlag

Rödluvan: Gradin blir rundare o rundare

Rödluvan: Haha!

Är mest bara glad över att MÅLSPRUTAN Södergran kommit igång nu efter 50 omgångar. Rejäl joker framöver!

jonsson: Haha, bara töntigt att försöka leta sånt.

Hur många skott har lagen?

När sällskapet bestämde innan matchen att vi skulle ta en shot vid varje mål… bra period, haha.

« · 2491853 · »